Brynäs IF

715272 inlägg · 7953 ämnen

Träningsmatcher 2016

« · 1760077 · » Till forumet


Sv: Träningsmatcher 2016
Inkazar: Han har väl känningar... Jag skulle inte blir förvånad i alla fall.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Forsberg 1978: såhär var dom tänkt att ställa upp igår:
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Forsberg 1978: det som förbryllar var att det inte var berras tur att stå över. Även Mansson var förbryllad eftersom han skulle spela enligt träningen innan
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Tjurn : Japp han stod över matchen igår ihop med b.l.a Lindblom och några fler men om jag fattat det rätt så var detta sista matchen man "ställde över" folk.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Inkazar: Mansson ska höra sig för säger han på gd.se
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Carl Lejonkräk: illavarslande att inget hörs. Är det någon dom borde förklara frånvaro av är det ju Bertilsson.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Tjurn : Inte hört nåt och jag har även ställt frågan till Brynäs men inget svar.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Carl Lejonkräk: koll på va de va med Bertil i går?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
KevinNa : Ett tips angående cmore. Deras pris höjs från 299kr till 399kr efter den 11:e september! Om du varit kund tidigare och bara "pausat" ditt abonnemang får man det till 299-priset förutsatt att man "kopplar på" det innan 11:e. Är ju 1200/år dyrare så kan ju vara värt det😛
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
jorgens3: Underbart med bredd på backsidan, vi kan faktiskt matcha efter dagsform och efter motstånd ibland också samt hantera en del skador.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Någon som hittar highlights från matchen? Har sagt upp Cmore pga av flytt så missade matchen igår. Vore dock kul att se målen.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Chris11: Lucas C är ju så ung och har ju vart iväg på lång resa med landslaget och när man är så ung så har ofta inte kroppen och huvudet vant sig med så hård träning.
Håller med han inte ser på topp ut men det ska han inte vara nu i denna hårda period.

Eller tror ni att han blir sämre denna säsongen? Det vore tråkigt och konstigt i så fall.

Rätt säker på att dom kommer rulla på 7 backar ganska ofta med extra speltid på tex Gunderson.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: "Källan är Brynäs materialare. Så en vettigare förklaring än så kan du inte få."

Jag tvivlar inte på sanningshalten men det känns inte vettigt, hur svårt ska det va? Speciellt när de flesta tröjor har fått namn.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Pettisbif: varför var inte bertilsson med någon aning?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Har svårt att fatta varför Bulan valde att splitta på 1a kedjan i tredje perioden... det var ju i den här matchen som dom äntligen hittade varandra.
Och 2a är ju lika given som Jensens kedja.
Svårare i 4e. Där är Enter och Blomman givna. Den sista och 12e platsen blir helt öppen men jag lägger min peng på Alcén. Med Mannberg som 13e forward.

Dom givna backarna såhär på förhand känns också givna. Dock frågetecken på redan nämde Carlsson. Men även på Kilström som jag inte alls tycker ha kommit till sitt rätta jag ännu. Har spelat rätt slarvig och slagit många indianare.
Sunken lär få nöta läktare om inte Bulan väljer Carlsson.. men det vore dock ett grovt tjänstefel. Ersson lirar antingen i J20 eller Allsvenskan. Precis som Ölund, som jag ändå tycker vart bättre än både Thorell och Mannberg! Men hans tid kommer. Thorell ser väldigt anonym ut. Som nån tidigare skrev så känns det som han inte tar för sej ordentligt och åker och gömmer sej för både medspelare och pucken. Där ligger nog en utlåning nära till hands. Hoppas även på få se Fälth och Berra i nästa match mot Örebro som jag ska åka o se :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: Oavsett anledning så är det för dåligt... i det här fallet av Bauer!!!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
KulaShaker: Precis det jag påpekade ;) Det är som sagt bara försäsong MEN spelar han såhär i fortsättningen ska han ej vara bland de första 6 :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Tigerhjärta: Han är ung och vi vet inte var han är rent träningsmässigt. Det kan ju vara så att han har tunga ben och skalle just nu
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Chris11: Jag håller verkligen med dig. Inte alls lika skön känsla som i fjol! Självklart ska man komma ihåg att det är bara försäsong men fortsätter han spela såhär så ska han inte vara bland de första 6!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
KulaShaker: Linus Norberg är ju AB reporter. Möjligt att han frilansar iof :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Lite besviken på Lucas Carlsson. Tycker att han ser otroligt seg ut i benen. Tar felbeslut och hamnar ofta på fel sida. Har lite för mycket övertro på sig själv också i vissa lägen. Kliver fram för mycket i offensiva zonen och då öppnas det ytor hemåt när motståndarna vänder spelet. Så då är han för seg att komma ikapp och motståndarna kommer två mot en.
I min mening är han inte lika given bland 6 backar som jag trodde innan säsongen.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Carl Lejonkräk: Källan är Brynäs materialare. Så en vettigare förklaring än så kan du inte få.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: Låter inte som en vettig förklaring.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Pettisbif: Tydligen har Bauer en ny fabrik där man trycker tröjorna. Därav att vissa tröjor har fördröjts.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Wesley:
Min lag när shl startar,

Sandström (Rautio)

Gunderson - Bertilsson
Paille - Jensen - Clark

Pudas - Zanetti
Zaborsky - Granström - Johnson

Fälth - Kilström
Lindblom - Pa.Westerholm - Po.Westerholm

Carlsson
Enterfeldt - Blomqvist - Alcén
Mannberg

Låna ut:Ersson, Ölund
Kvar i Gävle men ej i spel:Sundqvist, Thorell

•För övrigt tycker jag det är kasst att inte alla namn är på plats ännu. Varken på borta eller hemmaställen.. vad är problemet liksom??

•Paille!!

•Konstigt att ingen blaska kollat upp än varför Berra inte kom till spel..!?
Kommentera


Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: Man måste ha tålamod med Thorell, han kommer bli bra. Jag ser en kommande Ollas i honom.
Det skulle vara konstigt om Thorell skulle börja dominera direkt. Han måste få lite SHL spel i benen och huvudet för att kunna anpassa sig. Nu har vi en sån bred trupp så att vi kan låta honom komma in i det hela utan stress.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: Vilket jäkla klipp Bengan har gjort där. Undra om han själv trodde att Paille skulle vara så här bra? ?

Bengan trodde det.
Paille är egentligen en offensiv spelare. Men som många andra offensiva spelare omgjord till defensiv spelare i NHL. Ni vet ju vad som händer med offensiva svenskar när dom värvas till NHL.
Exempelvis Silverberg och Järnkrok och många fler.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: håller helt med. Och det är väl det man kan hoppas på, att han har mer i sig om han släpper loss mer.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
honken21: Ja, Thorell är väl den minst meriterade spelaren som vi värvat. Men Bengtzén har varit riktigt pricksäker på allsvenska värvningar tidigare, så man hade ändå förväntat sig att Thorell skulle vara betydligt bättre än vad han hittills varit. Jag vet inte vad det är, men det känns som att han inte tar för sig på isen. Som att han ber om ursäkt för att han spelar.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
jorgens3: länk tack :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: samtidigt är väl Thorell den man haft minst förväntningar på. Ser man honom som ett byte mot typ Brodecki så tror jag han passar bättre in i Bulans sätt att spela. Men han är verkligen inte given i en fjärdekedja.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
honken21: tycker de formationerna fungerar bättre faktiskt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Chris11: Helt klart den stora besvikelsen på försäsongen. Annars har alla nyförvärv varit så bra (eller bättre) som man trodde. Paille har kanske varit vår bästa spelare hittills på hela försäsongen. Vilket jäkla klipp Bengan har gjort där. Undra om han själv trodde att Paille skulle vara så här bra? 😀
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Undrar när Gustaf Thorell ska börja ta för sig? Han har spelat fyra matcher och knappt synts till.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: Linus på hockeysverige.se skrev så här nyss, det vågar jag inte hoppas på=)

Kevin Clark kan bli en stjärna i SHL. Får Derek Ryan-vibbar.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
honken21: Ponthus har verkligen tagit stora steg under sommaren. Grym tredjekedja med honom Jensen och Lindblom.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Spritt ut målskyttet fint under försäsongen.

Ponthus Westerholm 4
Kevin Clark 2
Jesper Jensen 2
Nick Johnson 2
Tomas Zaborsky 1
Jonathan Granström 1
Pathrik Westerholm 1
Jacob Blomqvist 1
Oskar Lindblom 1
Ryan Gunderson 1
Jacob Blomqvist 1
Johan Alcén 1
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Noterbart att Brynäs testade ändra i förstakedjorna tredje perioden. Zaborsky med Granis och Johnson, Paille med PaW och Clark.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skönt med seger, alltid - oavsett! 😄
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Paille riktigt positiv överraskning som kommer bli oerhört nyttig när det börjar gälla. Laget ser spännande ut och får vi bara fart på PP såg blir det en rolig säsong.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Carl Lejonkräk: Vilka saknades/vilade ikväll?

Verkar som dessa var borta.
Lindblom, Jensen, Mannberg och Bertilsson och Fälth.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Och som någon twittrade. Femte raka segern men ändå ett wake up call. Helt perfekt.

Stort plus till sändningen också. Hög klass för att vara en träningsmatch och kul med så många kommentarer inifrån. Gillar Wikegård.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Wesley: JA... Pontus
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
honken21: kul att man fick se lite extra hockey också. Det var underhållande e mot 3.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Lindström: Streamen la av för mig. Vann vi på straffar?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Lika bra att få testa på 3 mot 3 och straffar. Bara positivt. Och nu har vi förhoppningsvis avverkat en del av den lilla procent där man släpper in i 5 mot 6.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Jaaa!!
Men vilka trötta straffar, för mycket lekstuga
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Nåja. Antar att vi ville öva på OT/straffar!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Huge: Nänä, ribban är satt nu.
Bedrövligt, får bara inte hända i en så här viktig match när poängen är så oerhört viktig.
KS nästa?

Jag ändrar mig. Du har så rätt Huge. :-)
Kommentera

« · 1760077 · »