Brynäs IF

713467 inlägg · 7953 ämnen

Träningsmatcher 2016

« · 1760223 · » Till forumet


Sv: Träningsmatcher 2016
Berra tränar idag enligt GD:s blogg
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Upptaktsträff! Tycker dock de lägger på tok för lite tid på varje lag, det är ju bara massa floskler utan djup. Synd.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Powerfade: Om jag tänker ett varv till så är det väl inte konstigt att Bertilsson har småkänningar. Han har inte spelat kontinuerligt på länge.
Då kommer en reaktion. Blir det flera matcher, ja då är det annorlunda.
Sen härjade väl förkylning i Brynäs?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Klart det är nära tillhands att bli orolig över Bertilsson med tanke på historiken. Bara att hålla tummarna. Tycker han varit grym på försäsongen.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Anders Berg: "Istället för att gråta så väljer jag att skratta."

Kul att du får röra lite på smilbanden, härligt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Huge: Så du tycker att det är komiskt? Vi har en spelare med en lång skadehistorik som skulle ha spelat men ställs åt sidan på grund av skada. Det är klart att man blir orolig när Berra inte ens håller för ett par träningsmatcher som inte ens är speciellt hårda rent fysiskt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Huge: Det är ju så uppenbart att han har en ny skada eller slagit upp sin gamla. Spelar du dum nu?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Anders Berg: Klart man skrattar.
Åt dig och andra som drar slutsatser från soffan utan att ha en aning om VARFÖR Bertilsson vilar.
Stor komik, helt klart....
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Simon "3 års kontrakt trots skador de senaste tio åren" Bertilsson spelar inte ikväll. Heller. Istället för att gråta så väljer jag att skratta.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Huss: Vi är väl "sponsrade" av Gävle Energi....... Även om det rör sig om småsmulor i jämförelse, har för mig att man pratade om 20millar/år uppe i twin peaks.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Auchinleck: tänk vilken skillnad det kan vara mellan kommunerna. Skellefteå har Skelleftekraft AB och Gävle har Jante AB....
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Peja:
Kommunen vill växa. Kraftbolaget vill växa nationellt. Hockeylaget vill vinna Guld.
Känns som all systems Go...
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Carl Lejonkräk: Är den typen av sponsring verkligen tillåten? Är det verkligen tillåtet för en kommun att kasta bort hur mycket pengar som helst på en hockeyklubb som inte bryr sig ett dugg om jämställdhet osv? Känns rent spontant inte som någonting som kommer att fortsätta pågå i all evighet...
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Sänds matchen imorgon?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
dAVydov: Visst Skellefteå kommun äger Skellefteå kraft men det är ju Skellefteå krafts vinst som hamnar i SAIKS plånbok, inte invånarnas inbetalda skatt. Däremot så har ju pengarna beskattats innan de gått till SAIK. Men skit samma, allt är ok så länge det inte är förbjudet.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
jorgens3: fast vi förlorade ju första matchen mot FBK ifjol ;)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Lite kluven om det är bra att möta Frölunda 2 första matcherna?

Kan ju va bra komma in i det direkt med väldigt tufft motstånd.
Men Frölunda va otroligt bra direkt i fjol och vann väl typ 9 första matcherna.

Blir det 2 förluster så får ju självförtroendet en liten knäck men vi kommer ju va uppe i tempo mot för om vi hade mött tex FBK som jämt brukar spela avvaktande.

Kul blir det iallafall och Granis mot Joel L bådar ju för det blir hett=)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
honken21: bad sambon köpa den idag så den ligger på köksbordet och väntar nu när ja kommer hem inatt!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
ellis: håller med. Man kan såklart inte säga att det är felaktigt agerat. Men helt schysst känns det inte, det snackades väl om att han var aktuell för Leksand för ett bra tag sen. Men då ville de ha kvar honom och skrev nytt sen så sparkas han nu när typ alla lag har sina par klara.
Har en känsla att det kan bli allsvenskan för honom nu.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Carl Lejonkräk: Vem äger Skellefteå Kraft? :)

Äh, skitsamma, behöver inte förpesta vårt forum med snack om dem.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
dAVydov: Fast Skellefteå kraft tjänar ju en himla massa deg så det är ju inte skattekronor de bidrar med.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Inkazar: På sätt och vis gör det väl det iom Skellefteå Krafts/Kommuns stora investeringar i laget :) Verkar dock som att invånarna där uppe behöver hockeyn mer än offentliga sektorn.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
honken21: NZ är plötsligt både sportchef och tränare i Hästen....vilken soppa.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
honken21: Ja han har ju ett mäktigt skott.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Vad sägs om Expressens hockeybibel? Matig minst sagt! Gillar att de satt Sundqvist som forward, kan vara ett spännande drag.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Angående saik å målvaktsvärvningen tycker jag de är otroligt att dom kan ha 31 lirare på roostern. Hyponera att dom skulle floppa i slutspelet å bara ta sig till kvart. Då skulle dom få ta en rejäl bit av deras egna kapital. Men de drabbar ju iof ingen fattig.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Auchinleck: Svaret mitt lär väl bli nej på den frågan, men det skulle likväl även det stavas okänsligt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
ellis:
Skulle BZ tacka nej till Markan om han blev ledig nu och det fanns pengar med hänvisning till "stackars" Rautio?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
ellis:
Such is business men det måste ju kostat en bra jävla slant för på något sätt måste de ju lösa honom från kontraktet.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Honken: Nu vet man ju inget närmare hur han själv tar det men man kan ju tycka detta sena målvaktsförvärv är ganska burdust och okänsligt mot Hanses.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Pettisbif: Det verkar tyvärr inte så. Den enda chansen är väl om GD sänder, men man har inte hört något från dom om det än. Man får nöja sig med att kolla på Sverige-Finland på tv imorgon med GD:s liveblogg på mobilen samtidigt 👍
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Powerfade: Någon som vet om matchen sänds på webben imorgon??
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Tigerhjärta: Han var bra nog för landslaget så jag är övertygad om att han håller hög SHL klass..
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Dallemas: Förmodligen ingen dålig målvakt i och med att han lirat 22 NHL matcher förra säsongen men 3.36 GAA och .893 SVS% på sina 20 matcher i AHL förra säsongen är inget man skryter om. Snarare riktigt usel statistik :p
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Dallemas: Inte så konstigt, de har ingen höjdare i Hanses och den andra är väl oprövad i SHL.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Dallemas: säkert en bra målvakt.
Kommentera


Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: Fast att leksingar är av klent virke känner vi väl alla till. Du måste hitta några andra lag att jämföra med ;-)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Brynäsgubbe: Tror de är extra försiktiga med Bertilsson just nu.
Men i det långa perspektiv så finns det tyvärr en risk att du har rätt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Brynäsgubbe: Vitsen med bredden på i laget är ju bland annat att de med känningar kan få vila.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Brynäsgubbe: Leksand har 15 (!) spelare borta pga känningar. Att Brynäs bara har två med känningar är bra. Väldigt många spelare i olika lag ställs över just nu som har känningar.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Brynäsgubbe: nä de tycker jag inte det gör. Varför lira någon som har känningar i en träningsmatch där man ändå måste vila 2 backar? Det skulle vara obegripligt att riskera att förvärra känningen i en sådan match
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Inkazar: Tror tyvärr inte Bertilsson kommer spela hockey om 2-3 år. Att han inte spelar trots att "det inte några stora problem" låter helt orimligt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Forsberg 1978:
"Bulan säger när jag tar upp Simon att det har inget med den gamla skadan att göra. Varken han eller Fälth är det några stora problem med. Vore det en "riktig" match i morgon spelade båda. Han är klart bestämd på den punkten, Bulan och då måste vi tro honom."

från live rapporteringen
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Forsberg 1978: Mansson på gd har lovat att forska i det. Så bida tiden tills 12 ungefär så får vi nog reda på då. Följer live-rapporteringen från dagens träning med stort intresse.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Brynäsgubbe: om jag fick en femma för varje gång jag hör de inför en seriestart 😂
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Inkazar: Aj fan det hade jag missat. Får väl se om det dyker upp något under dagen ang Bertil?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Såhär får tabellen gärna se ut om några månader också.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Inkazar: Det får visa sig. Jag ser alla matcher som Berra kan spela som en bonus. Hade inte han varit "Boforsare" så tror jag inte att BZ hade förlängt med honom. Med hans skadehistorik...
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Powerfade: alla är med utom fälth och Berra tydligen. Hoppas på förkylning men de tror jag inte.
Kommentera

« · 1760223 · »