Brynäs IF

713711 inlägg · 7953 ämnen

Uppehållssnack

« · 1198003 · » Till forumet


Sv: Uppehållssnack
Huge:"Möjligt att det ingår i den supporterkultur DU sympatiserar med.
Den som i förlängningen brukar sluta med adrenalinstinna idioter på läktarna som står i rånarluvor, provocerar fram bråk med allt och alla och bl.a försöker trumfa igenom sina förslag till det egna lagets ledning via hot och andra trevliga metoder."

Hade alla fans varit som dig så hade vi spelat i en lägre division för länge sedan. Likgiltiga fans, (Huge), som är nöjda med allt som händer inom klubben bidrar inte med nån som helst utveckling utan tvärtom.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Anders Berg: ... kastade om bokstäverna lite där.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
LHC hyr ut Wienhandl för 35 mille. Vad fick Brynäs för Brendl? En vodkaflaska och en pälsmössa?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Bissett19: Vet inte hur det ligger till med de som åkte till Kanada, men U20-B-laget i Ryssland hade ju match mot Finland i förmiddags, så att t.ex Löf är ju absolut inte hemma än.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Peja:

Har våra juniorer kommit hem från Kalle-Ankaturneringen i Kanada ännu?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Lindström: Jag tror att Jonsson skulle vara förstaback i Timrå, Södertälje, Skellefteå, Rögle, Luleå och Modo.

Han är bättre än Mattias Karlsson, Stefan Bemström, Jyri Marttinen, Glimmenvall, Fransson... Timander är väl kanske tveksamt.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken: "Ingen aning faktiskt.Tycker Du att LJ är den bästa Brynäsbacken
på egen planhlva?"
Öhh... tycker du att Magnus Johansson är bäste backen på egen planhalva? Johan Åkerman kanske? osv. osv.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack

Jonsson borta längre än befarat, så därför skönt med lite positiva nyheter...

Kommentera

Sv: Uppehållssnack

tompap71: "Egendomligt resonemang var egentligen bara en lite snällare omskrivning för idiotisk åsikt."

Åsikten är inte bara idiotisk, den är rent av korkad. Påstår man att Jonssons backspel är en katastrof bakåt och Ok framåt så säger det väl det mesta om hockeykunskaperna.

Det flesta som kommer med såna här uppenbart felaktiga påståenden har ofta skrivit i berusat tillstånd en sen lördagskväll eller nåt annat tillstånd som temporärt eller sedan länge påverkat det sunda förnuftet. Storpsponkens enda chans till botgöring i det här fallet är väl att han gör avbön och hänvisar till just ett tillfälligt(?) anfall av sinnesförvirring alt lördagsfylla. Men om han vidhåller sin uppenbart felaktiga och korkade åsikt så är han fan i mig dummare än Huge, det kan jag bjuda på...

:-)

Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Enaranger: Lasse är bra punkt.
MEN för 250" i månaden kan man begära lite mera än vad han har visat upp. Någon ledare och pådrivare är han inte, men klart vassaste backen i Bif.
Sen kan man ju undra i hur många flera lag i Es han skulle vara 1á back i idag?

Nu MÅSTE mormor agera när han är blir borta längre än vad dom har räknat med.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Jajjen har redan visat hur stor skillnad det är på Brynäs
med eller utan Lars J i laget. Det ÄR en väldigt stor skillnad
på att ta 1,5 poäng/match jämfört med 1 poäng/match.

Ett lag som tar 1,5 poäng/match är garanterat i slutspel,
medans ett lag som bara snittar 1 poäng/match spelar
i kvalserien.

Som tur är har ju Brynäs hunnit spela några matcher där
de snittat ungefär 1,5 poäng/match (med Lars J), men ju
fler matcher man spelar där det bara blir 1 poäng/match,
ju närmare botten kommer vi.

Därmed torde det vara bevisat att Lars J är en viktig spelare för oss
och att ju fler matcher han blir borta, desto mer kvalserieångest
kommer vi att få.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken: Bah! Ordkonster, Lasses spel är visserligen riskfyllt bakåt emellanåt men med tanke på hur stort ansvar och mängden speltid han får ta så måste man räkna med det, och som Bisset19 mycket riktigt påpekade, det är ju därför han spelar med Andersén. För övrigt anser jag han spelar som förste back också, inte bara är uttalad.

Egendomligt resonemang var egentligen bara en lite snällare omskrivning för idiotisk åsikt.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
tompap71:
Kul det där med Huge!Att va utalad första back och att spela som en första back är ju inte riktigt samma sak.Och vad är mitt egendomliga resonemang?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken: Du säger att Brynäs saknar förstaback, LJ ÄR uttalad förstaback.

Du menar att alla andra kan ha fel när dem säger emot ditt egendomliga resonemang.

Du kallar någon dummare än Huge.

Tre tydliga tecken på fördunklat omdöme...
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
tompap71:
Förklara?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken: Dags att du byter till vatten nu, spriten har ju tydligt påverkat ditt förstånd redan.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Bissett19:
Det kanske säger mer om dom andra....
Alltså jag tycker LJ är en helt ok back,men för att kallas förstaback och tjäna
dom pengarna han gör så tycker jag att han har mycket kvar att bevisa.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken:

Tittar man BIF:s backbestånd just nu ÄR han ovärderlig.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Partyjack:
Så HELA hockey -sverige tycker att Lasse är ovärderlig el?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken: Är du på sponken eller vad är det frågan om?

Är det hela hockey-Sverige som har fel eller är det du?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken:

Nej absolut inte,det är därför han har en defensiv pjäs bredvid sej typ Andersén.
Jag kan gå så långt att säga att under en längre tid utan L.J:
Med Lasse i laget=slutspel
Utan Lasse=Nomansland/KS

Skulle det visa sej att Lasse måste göra ett nytt ingrepp så måste Sundlöv hitta en ny kvalitetsback.
Vad gör rekryteringsgruppen??
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Jajjen: Du är fan dummare än huge!
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken: Jag tror att han skulle vara det om han inte behövde ta sånt enormt offensivt ansvar som han gör i nästan 30min/match.

Men som han spelat hittills, nej långt ifrån.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken: Vilken jävla fråga! Spelar man inte över hela planen? Vem är bäst mellan offensiva blå och mittlinjen?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Bissett19:
Ingen aning faktiskt.Tycker Du att LJ är den bästa Brynäsbacken
på egen planhlva?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken:
"Det finns ingen förste back i dagens Brynäs."

Kom igen nu..
Varför tror du L.J blir uttagen i landslagstruppen gång på gång?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
tompap71:
Du kan ta vem som helst förutom Löf.Det finns ingen förste back i dagens Brynäs.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken: "Menar du i särklass bäste back framåt el bakåt el som helhet?"

Din skämtare!
Jag tycker du ska delge B-Å Gustafsson, M. Näslund, Czarnecki och Sundlöv din expertis. Dom har ju ingen koll alls.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken: vi kan väl vända på resonemanget, om nu Lasse J är så kass som du verkar tycka, vem föreslår du då ska ta hans plats som Brynäs försteback?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Bissett19:

Victor Berglind och Calle Järnkrook var också på landslagsläger.
Så frågan till Pettisbif är:När såg du träningen egentligen?elr kokade du bara ihop ngt?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Synd att inte Granström varit lika bra poängmässigt som förra säsongen :(
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Pettisbif:

Hmm,det lär inte varit nu under uppehållet iaf,då Löf,Bertilsson,Rödin,och Silfverberg varit med J-20landslaget .
Har jag glömt nån mer kanske?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Var och kikade på en träning, så här såg laget ut:

Hietanen-Andersén

Nolander-Löf/Berglind

Sundqvist-Bertilsson

Somervouri-Nordquist-Kahnberg

Molin-Hansen-Rödin

Lauritzen-Dixon-Dackell

Sandin-Granström-Silfverberg

Hermansson-Sundström-Järnkrok/Wännström
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Jajjen:
Nej det duger inte.
Menar du i särklass bäste back framåt el bakåt el som helhet?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken: Fortsätter vi förlora varannan match (som vi gjort utan Jonsson) spelar vi i AS nästa år. Eller tycker du statistiken stöder ditt påstående?

Näslund har inte sagt att Jonsson är oersättlig, det har jag gjort. Den kommentar jag citerade var denna: "Så viktig är han inte,han är ok framåt o snudd på katastrof bakåt." Landslagsledningen kan väl rimligen inte dela den åsikten?

"Vad är det som är så oersättligt med Jonsson?" Svar: Han är Brynäs, i särklass, bäste back. Duger det som svar?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Bissett19:
Agget ligger i att vissa försöker skriva upp honom större än störst.
Ngn ledare på backsidan är han ju inte,han visar ju inget jävlar annama alls.
PP saknas han kanske i men borde han inte träffa mål lite oftare
när han väl skjuter?Ok,han är rikigt bra på att föra upp pucken
i anfallszon.Och om han blir borta länge så måste vi ju naturligtvis ersätta
honom.Men att vi åker ner i allsvenskan utan honom köper jag inte.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken:

Oj vilket agg du har till Lasse.
Lasse Jonsson är vår ledare på backsidan,framförallt i PP.
Han måste ersättas om nu han blir borta ännu längre..
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Jajjen: Oj!!! vilken skillnad det va på statistiken med o utan LJ......
Borde inte siffrorna varit större när vi nu tydligen är ett
allsvenskt lag utan LJ enligt dig?Vad är det som Du tycker är så oersättligt med Lasse?Föresten:var har Näslund sagt att LJ är oersättlig????
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Jajjen: Håller med dig, LJ är kanske inte ES bäste back men han är oerhört viktig för Brynäs och det faktum att han ständigt tillhör toppen av dem som får mest speltid i elitserien kan ju bara peka åt ett håll...
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
GävleLasse: "Hade det varit så att Dackell, LJ och de andra "stjärnorna" i Brynäs hade gjort samma sak så hade Du, Arnio och de andra suttit här med tårkanalerna fula och pratat om klubbhjärta och liknande."

Menar du att det finns en brynäsare som INTE hade gjort det?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Storhonken: "Så viktig är han inte,han är ok framåt o snudd på katastrof bakåt."

Med Jonsson
4 Brynäs IF 8 3 3 2 17-13 12

Utan Jonsson
9 Brynäs IF 8 1 3 4 15-20 8

Landslagsspelare så sent som i år
Mest speltid i Brynäs

Jag får trösta mej med att statistiken, landslagscoachen (med meriter som OS-, VM- och SM-guld) och en elitserietränare stöder mej. Vad stöder du dej på?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
21olsson: "När jag läser inläggen efteråt nu så borde jag inte haft det här namnet på tråden.. :) inte mycket som handlar om hockey i inläggen just nu."

Kanske dags att döpa om tråden till GävleLasse vs. Huge. ;)
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
pastorn: Det är en annan historia... ;)
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Och som tack för att Miettinen var schysst mot klubben att sänka sin lön frivilligt fick han senare sparken under säsongen...
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Huge: Njae. Brynäs HAR ju befunnit sig i rejäl brygga utan någon större hjälp från spelarna. man har ju till och med gått runt med bössor på matcherna för att "rädda brynäs" Så vitt jag vet så var det bara en spelare som knallade in till Sundlöv och sänkte sin lön. Miettinen.

Men det är klart. Vid den tiden så var det väl inte så många spelare som hade Brynäs som moderklubb och kan således inte förväntas för att ha ett klubbhjärta. Blåst eller inte så sjönk ju Sjöddas intresse för Brynäs betänkligt efter avslutad karriär ;)
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
GävleLasse: Stämmer nog till viss del att Modos spelare varit självkritiska till sina insatser, och att dom drabbats av dåligt samvete sas, och känt sig manade att ställa upp.
Den största anledningen tror jag dock är att dom helt enkelt HAR ett stort klubbhjärta samtidigt som man haft råd att bidra med ekonomisk hjälp.
Däremot är jag inte riktigt lika säker på att våra egna spelare hade agerat lika solidariskt, men det är bara ren spekulation från min sida som inte bygger på nåt annat än ren känsla.
Framförallt så hoppas jag att vi aldrig hamnar i ett läge som Modos, där vi får anledning att syna våra spelares solidaritet.....
;-)

För övrigt är Ros en av dom sämsta murvlarna.
Det räcker så...
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Huge: Läs mitt senaste inlägg...
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
GävleLasse: Helt Ok om Expressen i den senaste artikeln tar upp stjärnornas klubbhjärta osv om man nu vill peka på det.
Jag tycker bara att det är lite märkligt att man inte nån gång, vare sig efter Modos första begäran om ekonomiska hjälp eller efter att stjärnorna sagt sig vara villiga att bidra, talar om tiggeri.
Ngt man däremot var djävligt snabba med att tala om när Brynäs bad sina medlemmar om hjälp.
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Huge: Medlemmarna är inte i grunden de som skapat denna kris i Modo. Fritt spekulerat så kanske nämnda spelare känner att de inte levt upp till den lön de tagit ut och vill ge tillbaka lite. Det kanske skulle ha varit en bättre väg för Sundlöv att gå med tanke på de sportsliga resultaten de senaste 10 åren. ;)

Sen vill jag minnas att det var Tomas Roos som drog igång drevet på riksnivå med sitt "Brynäs Tiggers" då med full hjälp av en sponsor som till och med gav honom det brev som gått ut. Han fick alltså en väldigt intressant artikel i knät som DESSUTOM kunde dokumenteras. Hur ofta händer det i en Murvels karriär?
Kommentera

Sv: Uppehållssnack
Huge: Ja men det är ju två helt olika vinklar. Det enda gemensamma är ju att det är två hockeyföreningar som behöver stålar.

Den stora skillnaden är ju att i den senaste artikeln så vill man tala om att modos stjärnor "ger tillbaka" till klubben i deras hjärtan.
Kommentera

« · 1198003 · »