Brynäs IF

711072 inlägg · 7953 ämnen

Uppriktigt orolig

« · 2213589 · » Till forumet


Sv: Uppriktigt orolig
Johannes Hedberg: Håller med om att Brynäs var bättre än HV både i grundserien och kvalet. Det kan man ha i åtanke när man hyllar Boumedienne/Ekman och sågar Peter Andersson/Stråhle. Men det var väldigt jämna kvalmatcher varav flera avgjordes i sudden death, så visst var det lite flax inblandat också. Brynäs hade även en bättre skadesituation än HV under kvalet.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Ove Myling:

Att Brynäs klarade sig kvar handlar inte om flyt. Man var bättre än Hv71. Både i serien och i slutspelet.

Töntig kommentar av dig som visar hur otroligt onyanserad du är i ditt hat mot Brynäs. Måste ha varit jäkligt tungt för dig i våras när du var så nära ditt eget nirvana men så klarade Brynäs sig kvar.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Ove Myling:
Moi, mukulat!
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
munkas: en jäkla tur att det inte finns direktnedflyttning. Brynäs kan ligga dyngsist hela säsongen och ändå ha flyt i matcherna om nedflyttning. Det är där hoppet finns just nu.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Blå grottan:” Axle San, Vad baserar du det på?
Enbart på grund av nya tränare och annat spelsystem?”

Ja det kan ju räcka väldigt långt sen tror jag att BomBom har några förstärkningar på gång.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Silfverkroken: Står på hemsidan med
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Blå grottan:
Ny filosofi nu:
"Hur kan du hjälpa mig?"
Det gör sisu.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Axle San, Vad baserar du det på?
Enbart på grund av nya tränare och annat spelsystem?
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
munkas: Själv ser jag uppåt mot slutspel vi behöver inga räddningsplankor.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Axle San: Och Malmö får hem Söderberg. Vart är räddningsplankorna?
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
RommeTigern: och överraskande, jag trodde på Schweiz eller AHL där
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Silfverkroken: härligt med nånting positivt i denna vattnigasoppa!
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Lemp: Tänkte i samma banor. Vi har nu 17 spelare kontrakterade på forwardssidan. 16 om man räknar bort Alcén. 15 om man också räknar bort P.Berglund. Antar att den är ganska satt nu?
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Silfverkroken: Att Palve stannar borde vara ytterligare en bekräftelse att Alcen blir sportchef, börjar bli väldigt många forwards nu och känns logiskt att man räknat bort honom ur truppen.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Axle San: Alright
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Alfred : LHC bröt kontraktet med Palve för nån månad sedan.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Axle San: och som älskar kvalnerven nedåt.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Silfverkroken: Härligt med en tränare som inte ser resultaten som viktiga.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Silfverkroken: Såg det, men hur blir det? Blev det bara 1 år pga kontraktet med Linköping eller vad tror ni? Betalar vi hela?
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Auchinleck: Jag kan meddela att Palve blir kvar ett år :)
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Silfverkroken:
Hur kan du hjälpa mig, Silfverkroken?
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
En rätt intressant intervju med Mikko Manner för den som är intresserad.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Costanza: Haha jag trodde att den bisatsen skulle vara riktad på något annat som Sve-tto gjorde. Tur att så inte var fallet.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Peja: Scout behövs inte utan det är EP premium dom gäller.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Enaranger: Om man tar in en sportchef direkt från isen och en GM som inte har varit verksam inom hockeyn på nästan 20 år så förstår jag att det behövs 2 personer istället för 1.

Det vettiga hade i så fall varit att ta in en sportchef + en scout. Tänk om man skulle få in en scout som byggde upp en spelardatabas, vilken enorm skillnad det skulle kunna göra.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Axle San: Blir väl någon annan Brynäs-profil, mina pengar är på Inge Hammarström.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Carlo: Vem blir vicekonsult på klubbdirektörsposterna? Och vice jämställdhetskonsult, är det tillsatt? Många obesvarade frågor nu
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Svensson_62: varför inte göra en GM som är ytterst ansvarig och personalansvarig. Under sig skapar man ett sportråd som ansvarar för både dam och herr och där ingår tidigare tjänster SC dam, SC herr, analytiker, tränare herr, tränare dam. Tränarna fokuserar mest på sitt lag.
Om någon är duktig scout gynnar det båda osv
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Lemp: Vem blir ny Senior Advicor nu när Dacke fått gå?
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Enaranger: Man kan väl säga att GM-rollen tar över det sportsliga ansvaret och personalansvaret från klubbdirektören som kanske kan fokusera mer på ekonomi och andra översiktliga frågor inom föreningen, vilket innebär att herr/dam-sportchef får en mer insatt chef, däremot så är det gråzoner mellan rollerna.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Enaranger: Skulle man ha både KD och GM? Samt SC? Eller är GM ny beteckning på KD??
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Peja:

Då förstår jag inte varför man ska ha både en general manager och en sportchef. För mig är det någon som gör i princip samma saker.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Laken: nu tycker jag ni är gammalmodiga, tänk utanför boxen… 😉
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Eftersom jag är emot fina titlar hade jag kört:
* Sportchef herr
* Sportchef dam

Resten är överflödigt.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Enaranger: Brynäs har redan en Sportchefsassistent som förmodligen gör arbetsuppgifterna du har under "GM ass".
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Peja:

Tycker att en mer naturlig uppdelning vore ...

General manager - herr (rekryterar spelare, kontraktsförhandlar med mera)
General manager - dam (rekryterar spelare, kontraktsförhandlar med mera)

General manager assistent (för herr och dam).
Som tar hand om att boka resor, fixa boende till spelare, fixa jobb till de som behöver med mera, för att spelare ska trivas i Brynäs och allt det "praktiska" fungerar.

Att ha en general manager och en sportchef känns som två tjänster för i princip samma sak.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Peja: läst vad Morgan tyckte och det är huvudet på spiken! Fokusera på kärnverksamheten tillsammans. Alla sitter i samma båt
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Mattson: Tvivlar på det. Om det vore en budgetfråga skulle man väl inte utöka med en sportchef + en GM.

Sportchef i SHL är ett väldigt attraktivt jobb, det är många inom hockeyvärlden som står på kö för det. Tycker det är synd att man inte blickar mot Finland, för en duktig finländsk sportchef är det rena drömjobbet att ta över ett SHL-lag med duktiga finländska tränare under sig.

Ser förresten att storsponsorn säger samma sak som många av oss andra - fokusera på kärnverksamheten!
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Peja: Kan ju vara så att en ev. rekrytering av Alcén som sportchef avslöjar hur intressant Brynäs är i hockeykretsar som arbetsgivare just nu. Eller hur budgeten ser ut inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Dallemas: Nej.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Hade John Persson kontrakt nästa år?
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Man hade önskat ett tredje alternativ på styrelsemötet.
I nuläget känns det lite som att välja mellan pest eller kolera. Dock har jag lärt mig att man då ska välja kolera och då är det väl Kangas och Brynäskanbättre som får symbolisera det.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Peja: Alcén kan göra som Sven-Otto Littorin, skaffa en examen på ett bluffuniversitet.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Peja: Nu är ju detta bara ett rykte än så länge, glöm inte det.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Axle San: Chris Abbott har en Bachelor i ekonomi från Cornell University som rankas som världens 13:e bästa universitet. Så utbildningsmässigt kan man nog inte riktigt jämföra honom och Alcén. Å andra sidan verkar Brynäs tidigare krav på att få in en akadmiker på sportchefsposten vara lika bortblåst som vettet nu.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
#33: Fast då gäller det att inte läckan är med när planerna om att avslöja läckan gås igenom.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Auchinleck: Kan allt det här med Alcén mm. vara ett sätt att få reda på vem som är läckan? Är de så smarta i ”ledningen”?
Det verkar ju helt horibelt och genomkorkat att anställa Alcén som sportchef fem dagar före årsmötet.
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Auchinleck: Vad behöver Brynäs mer till organisationen? Säljchef, ungdomsansvarig, ekonomichef? Andersén, Berglund och Danielsson kanske kan ta de jobben?
Kommentera

Sv: Uppriktigt orolig
Axle San:
Jag tror det kan vara den nya trenden. Vi rekryterar personer som inte har formell kompetens till organisationen. Ger oanade möjligheter!

Om ryktet mot all förmodan är sant, då kan man gissa att Patrik Berglund redan har bestämt att han slutar? För ingen vill väl att Sportchefen skall ha den personalfrågan överst i att göra högen dag 1 på nya jobbet?
Kommentera

« · 2213589 · »