Brynäs IF

711072 inlägg · 7953 ämnen

vad har hänt



vad har hänt
Jag har en väldigt bra fråga, vad har hänt med Brynäs? från att ha varit ett at Sveriges bästa lag till som idag ett medelmåttigt gäng som jag personligen inte tror kommer vinna elitserien igen inom de närmsta 10 åren... er klubb satsat ju inget, de har inga framtidsplaner... det går inte att leva på gamla meriter, sorry jag är MIF supporter med tycker altid det är kul när Brynär kommer ner, fast senaste sesongen så var det icing ut hela tiden... bryt den trenden den här sesongen... eller kommer Brynär göra som Leksand kommande sesong? hmm... ha det alla hockeyälskare...
Kommentera

Sv: vad har hänt
Tjena Nubben o andra!
Håller till viss del med Nubben , faktiskt...Är äkta brynäsare trots att jag bor i sthlm, och har sett BIF tappa speed, styrka o fantasi senaste åren. Spelarna måste känna tillit och våga utvecklas, se ett utmärkt exempel i DIF. Där växer alla spelare med laget, såväl nyförvärv som juniorer. VÅGA i år Brynäs!!!
Kommentera

Sv: vad har hänt
Förstår nubben att han ser matcherna med hemmaögon...vem gör inte det. Men "man ska inte kasta bebisar i en kuvös", vi segrade ju faktiskt i alla fyra seriematcherna mot er och i slutspelet när det började likna "svag elitseriekvalitet" från Brynäs sida så hade vi lekstuga med er. Tänker på dom två första perioderna i fjärde matchen....Ha en trevlig sommar..
Kommentera

Sv: vad har hänt
Nu när vi ändå spekulerar om brynäsorganisationens förhandlingskompetens kan jag påminna mej ytterligare några märkligheter på kort tid.

- Sjödin lovas en tjänst som sportchef. När han ska tillträda den, är tjänsten inte ledig.

- Brynäs har fr.o.m. förra säsongen samma nivå på omsättningen som TIK och LHC och därmed sannolikt liknande lönebudget för spelarna. Varför syns inte det i laguppställningen? Var är Brynäs Pyörylä, Hahl, Hedström, Pärsinnen, Weinhandl, Fernholm, Mårtensson, Stana?

- Brendl får ett treårskontrakt. Helt lysande om det gällt en finsk eller svensk arbetshäst som Pyörylä eller Weinhandl, som går att bygga ett lag kring. Brynäs valde att satsa på en tjeck med ett rykte och en meritlista svajig som Janne Karlsson en lördagkväll.

- Brynäs tränare får sparken. Sportchefen säger: "Vi betalar lön t.o.m. april oavsett vad han gör. Bara han inte tränar ett elitserielag." Med följd att tränarn 2 veckor senare är engagerad i ett allsvenskt lag, kan återuppta sitt lönande föreläsningsknäck och pimpla Norrlands Guld mot betalning. I april/maj väntar lönsamma TV-jobb i slutspel och VM. Brynäs fans är nöjda: "Det är ju så lite pengar ändå."

Lägger man till det totalt misslyckade konceptet i år med bred trupp finns det nog anledning att se över den samlade kompetensen i organisationen. Igen.
Kommentera

Sv: vad har hänt
Jajjen: "Sjödin lovas en tjänst som sportchef. När han ska tillträda den, är tjänsten inte ledig."

Vet inte om det tyder på nån inkompetens att tillsätta en t.f Sportchef när Sjödda själv valde att fortsätta spela.
Sen kan man alltid diskutera om Sundlöv var rätt val, och enligt min mening så har han varit helt Ok hittills.
Eller hade du föredragti att tjänsten förblivit vakant ända till Sjödda bestämmer sig att kliva åt sidan?

" Brynäs har fr.o.m. förra säsongen samma nivå på omsättningen som TIK och LHC och därmed sannolikt liknande lönebudget för spelarna. Varför syns inte det i laguppställningen? Var är Brynäs Pyörylä, Hahl, Hedström, Pärsinnen, Weinhandl, Fernholm, Mårtensson, Stana?"

Det här är helt klart namn som jag mer än gärna sett i Brynäs, men du glömmer att Timrå under flera år byggt upp sin ekonomi och det är som du säger först fom förra säsongen som omsättningarna börjar matcha varandra. Sen handlar det dessutom om kontakter och skicklighet hos Sportcheferna. Alla SC kan ju inte ha samma kontaktnät och kompetens i övrigt.

Brendl var helt klart en chansning men som förmodligen inte behöver kosta så mkt. Om han skulle ruttna ihop och lägga ner verksamheten så är jag fullständigt övertygad om att han självmant bryter kontraktet, om det går. Kan inte tänka mig en ensam deppad tjeckisk målspruta med taskigt självförtroende sittandes i en lya i Gävle, rullandes tummarna under ett par år.

"Lägger man till det totalt misslyckade konceptet i år med bred trupp finns det nog anledning att se över den samlade kompetensen i organisationen. Igen."

Hmmmm...
I våras när man deklarerade att en bred trupp var nödvändig pga det digra spelprogrammet i grundserien samt att det behövs i ett ev slutspel, så hörde jag inte så många gnälla och idiotförklara upplägget.
Konstigt, tycker du inte?
Kommentera

Sv: vad har hänt
Nja va fan, vi i brynäs kör lite special : spelarna bestämmer, fruarna kör löneförhandlingar, skjuter max 5 backskott per match, fullföljer ALDRIG och smäller på, förlänger kontrakten med spelare som inte presterar alls, värvar spelare gör vi bara när det går ganska bra, dock så är vi lite mer speciell iår och kör med i princip 2 lag så att vi inte KAN värva, javisst fan glömde att vi har 2 nertryckta vänsterpartister som tränare...
Kommentera

Sv: vad har hänt
Burberry: "javisst fan glömde att vi har två nertryckta vänsterpartister som tränare…"
Har vi det? Trodde att det räckte bra med massören från Kungsgården.
Kommentera

Sv: vad har hänt
Huge: Du snackar skit. Timrå valde kvalitét istället för kvantitet, så enkelt är det. Vad är det för poäng med att ha 5 spelare som vilar/är petade varje match? Brynäs har byggt den här truppen skandalöst dåligt och nu får man betala prisen i form av ett bottenlag.
Kommentera

Sv: vad har hänt
Nubben: Haha bra försök.
Kommentera

Sv: vad har hänt
Hur lyckas Modo dra över 6000 åskådare 3 matcher i rad när de ligger sist och förlorar varenda match? Brynäs kommer snart att ha svårt att dra ens 3000 när vi är avsågade och klara för kval!
Kommentera