Johan Norrström: Du kan nog se Skybaren som ett sista försök av Brynäs att få gävleborna att bidra med någon krona till det där guldet som alla kräver. Fansens värvning är ännu ett exempel på hur föreningen värderas i byn.
Om dom inte försöker är allt åt helvete, om dom försöker är allt åt helvete.
Fyfan vad vidrigt. Jag är äcklad. Noll intresse för nästa säsong just nu. Händer ingenting positivt.
Tack för den, Sweatt. Kul.
Brynäsgubbe:
"Bill Sweatt, forward
- Det kommer bli kul att flytta norrut till Luleå även om det kanske kommer bli lite kallare. Av det jag sett under mina två år i SHL så verkar det vara en bra stad med en fin arena och röststarka fans.
- Utifrån allt jag hört och hur angelägna Luleå Hockeys representanter varit så känns det som att vi kommer få ihop ett starkt lag som skall kunna gå långt i slutspelet och utmana om guld i både Sverige och Europa."
Redigerad kommentar
h4llon: "vi har fortfarande två unga riktigt spännande spelare och ett habilt lag som ska kunna hamna i mitten av tabellen. "
En försynt fråga då bara: vad talar för att Brynäs till vintern skulle spotta upp sig så markant från en 10:e till 6:e-7:e plats? Dessutom, är du helsäker på att Lindblom och Brodecki (dom menar du väl?) är kvar till hösten?
Man kanske kan börja visa bortamatcher och sälja förfriskningar?
Nåt måste man göra åt det svaga publikintresset i alla fall. Ett par riktiga publikmagneter i namnkunniga spelare brukar vara ett populärt argument. Men jag tror det bara skulle frälsa de redan frälsta så att säga.
Nåt måste i alla fall hända.