1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742560 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
Johan Norrström: Skybaren är ett bevis på att man gjort ett försök att locka till sig publik. Men om det beror på dålig marknadsundersökning eller nåt annat får man utreda. Det blev i allafall platt fall med den satsningen.

Man kanske kan börja visa bortamatcher och sälja förfriskningar?

Nåt måste man göra åt det svaga publikintresset i alla fall. Ett par riktiga publikmagneter i namnkunniga spelare brukar vara ett populärt argument. Men jag tror det bara skulle frälsa de redan frälsta så att säga.

Nåt måste i alla fall hända.

Johan Norrström: Faktiskt lite det som är grejen. Härligt att kunna dra fram barnet ur en 65 - årig busschaufför😃

Någon som vet om gunderson är på väg till luleå? Såg någon skriva om det

70 Rodrigues: Eller hur...

Huge:

Han lyckas ju dessvärre alltid locka fram barnet i dig också.

Johan Norrström: Du kan nog se Skybaren som ett sista försök av Brynäs att få gävleborna att bidra med någon krona till det där guldet som alla kräver. Fansens värvning är ännu ett exempel på hur föreningen värderas i byn.

Om dom inte försöker är allt åt helvete, om dom försöker är allt åt helvete.

robocop: It takes one to know one 😂

h4llon: Gråtrunka var väl ett ord som bidrog till den höga nivån, förövrigt ett helt fantastiskt ord😃

h4llon:

en helt vanlig dag på hockeysnack.

Clarence: "är du nöjd med en mittenplats". klart jag drömmer om guld men inte för allt för lång tid sedan harvade vi i botten. förutom ett år där allting fungerade med en gyllene generation har vi varit ett mittenlag, förankrade på 7-8 plats eller sämre. jag är rätt nöjd med hur det ser ut idag. hoppas såklart på mer, typ slippa åka ur slutspelet med 0-4 i röven. 

Vi kanske bör komma ihåg att Sweatt inte är någon världsstjärna som ensam burit Brynäs på sina axlar. Det låter så på en del.

Visst, jäkligt trist att han lämnar, men helt oersättlig är han definitivt inte. Tycker vi ska se hur Bengtzén ersätter honom, innan vi gråtrunkar oss harmynta...

Gråtrunka...fantastiskt ord.

Chris11:

Faller sig ju naturligt.

Annars är ju skybarens uteblivna succé en gåta. Jag menar 299kr för biljetten och 60kr för en Sofiero i plastmugg måste ju vara alla öl och hockeyälskares våta dröm.

Hög nivå här. 

70 Rodrigues: Oj, vilka sakliga argument.
När kommer "Lätt att vara kaxig bakom en datorskärm!!!!!!!!!", månntro....

Ja fy fan, det är tungt just nu. Men ingen ide' att gräva ner sig för djupt ännu....Det kommer säkert värre dagar ;-p

70 Rodrigues: Synd då att du inte går till Skybaren med din deg och bidrar till att den får ett uppsving, istf att gnälla om att den är ett misslyckande.
Sen är du inte en alibisupporter sett till hur mkt pengar du lägger ner på att se matcher, stämpeln är mer baserad på ditt eviga skitkastande och pissande på laget så fort det går tungt.

Fyfan vad vidrigt. Jag är äcklad. Noll intresse för nästa säsong just nu. Händer ingenting positivt.

Tack för den, Sweatt. Kul.

Johan Norrström: ja precis. Varje match jag åker upp och ser måste jag se från logerna (chefen bossar). Så vi slipsnissar håller oss till logerna

Huge: Nu var det verkligen slut på argument😂😂😂. Enligt dig så finns det ju inget sakligt om det inte kommer direkt från Sätraåsen.

70 Rodrigues: Nä, jag blir bara lite upprörd när gnälliga alibisupporter grinar och tycker att Brynäs aldrig gör nåt bra och alltid vill få det till att vi är så jävla dåliga.
Du gör ju inget annat härinne, så fort det handlar om försök till sakliga debatter som är lite intressant så ser man dig aldrig delta.
Varför det? Har du inget att säga förutom att konstant gnälla på allt eller fråga: "Hur tror ni det går ikväll??"

Huge:

Skybaren har inte varit välbesökt av någon. Sponsorerna och slipsnissarna håller ju av förklarliga skäl till i logerna och i stora resturangendelen. Tanken med Skybaren var förmodligen att försöka locka tillbaka vanliga supportrar som hellre sitter på Olearys och ser matcherna. Än så länge har det väl gått si så där med den visionen.

Carl Lejonkräk: Sweatt skiter i hur mogen du är.

Zappaholic: Så usla är en omöjlighet 😂😂😂

honken21: Moget skrivet av dig där, hoppas du drabbas såsom du hoppas att Sweatt ska drabas.

70 Rodrigues: Hade vi varit så jävla usla som du vill göra gällande hade vi varit Leksand😂😂👍.

Hemska tanke...

Huge: Nämen, är lilla Huge lite upprörd när någon kritiserar den totalt ofelbara hockeföreningen Brynäs IF😂😂😂. Hade vi varit så jävla bra som du alltid vill få det till så hade vi varit bäst!

Johan Norrström: Klart att lagets största alibisupporter ska gnälla på Skybaren, han gnäller ju på allt annat.
Att slipsnissarna är viktiga sponsorer verkar han helt bortse ifrån.
Istf att gapa på ståplats så kunde väl alla som gnäller om slipsnissar i Skybaren ta sig dit och bidra till ökad omsättning, om man nu anser sig vara "bättre" och mer "äkta" supportrar bara för att man håller till på ståplats.

munkas: Jo, det gjorde jag. Jag pratade om backspelet överlag, inte enskilda spelare eller matcher.

Såg du ingen förbättring som kan ge en strimma hopp inför nästa säsong. Eller är allt becksvart som vanligt?

70 Rodrigues: Tror du har en poäng där. Ett problem som Sundlöv såg var ju att HG, Silfver, TJ med flera är kompisar och att det är väldigt svårt att driva igenom sin åsikt mot denna mur av kompisgemenskap. Tror inte BZ har det så lätt alltid...

70 Rodrigues:

Vad menar du nu? Skybaren är ju en succé! Går under namnet publikmagneten i folkmun. :)

Zappaholic: Så Eklund och Kilström slog inga idiotpass under Bulan menar du? Jag såg iaf ett dussintal varje match.

Snålheten bedrar visheten uppe på Sätraåsen. Bättre att det finns en Skybar som drar till sig slipsnissar som fullständigt skiter i laget, i den glansen glider HGK o Silfverberg o njuter😠

munkas: Backarna var tydligare och bättre i allt de gjorde sedan Petter tog över backcoachningen. Boka gärna akuttid på Synsam om du missade den lilla detaljen.

Brynäsgubbe:

"– Vår ambition är att försöka vara färdiga tidigt. Det ger stabilitet och tydlighet. Vi ska försöka vara så tidiga som möjligt, säger Lars "Osten" Bergström under presskonferensen."

Lite tvärt emot Bengtzen och Brynäs värvningsstrategi. Fast med pengar på fickan är det såklart lättare att locka till sig bra spelare och spika truppen.

Zappaholic:
Det som saknas är en stabil back gärna rejält elak.
+En PP back värd namnet.
+En C som kan teka och leda laget
+En riktig gris som kan ta försig och äga slottet.

Det som INTE behövs är:
-En tidigare lovande spelare (=tillbakas efter flera svåra skador)
-En rörlig back (=1,50 cm 57 kg)
-En klok Center (= gliidande dass lex Hutten)

Länge sen jag kände sån här uppgivenhet och frustration. Vidrigt är bara förnamnet.

Brynäsgubbe:

"Bill Sweatt, forward

- Det kommer bli kul att flytta norrut till Luleå även om det kanske kommer bli lite kallare. Av det jag sett under mina två år i SHL så verkar det vara en bra stad med en fin arena och röststarka fans.

- Utifrån allt jag hört och hur angelägna Luleå Hockeys representanter varit så känns det som att vi kommer få ihop ett starkt lag som skall kunna gå långt i slutspelet och utmana om guld i både Sverige och Europa."

Clarence: "h4llon: Är du nöjd med en mittenplats, glömde jag också fråga?"

En klassisk "goddag yxskaft-motfråga" som alltid kommer, så fort man utifrån omständigheterna och förutsättningarna råkar vara nöjd men även tycker att det kan bli bättre?

I ditt fall är det tyvärr så att det spelar ingen roll hur bra det går, du kommer ändå att fråga: "Är du nöjd med guld, glömde jag också att fråga?"

De flesta här har ju på sätt och vis bidragit till Luleås värvning av Sweatt genom att använda Microsoftprodukter. Pengar som Microsoft köpte Minecraft för och som finansierat luleås spelköp :)

Rumpelstiltskin: "Tycker allt har gått i överdrift. Hur fan kan man polisanmäla?"

Så du menar att man ska få göra vad som helst på en rink, bara för att det handlar om ishockey och det har skett inom ramen för ett regelverk där ett visst mått av våld är tillåtet då det ingår i spelet?
Eller var tycker du annars att gränsen ska gå, när man ska polisanmäla elller inte?

GW Persson sa visst nåt om att en åklagare inte hade lyft ögonbrynen om det hänt under match, nu hände det INNAN matchstart och då kommer saken i ett annat läge och det blir än mer komplicerat.

Kan inte se nån som helst förmildrande omständighet där det går att hänvisa till spelets regler, provokation innan händelsen eller i övrigt nåt som får tilltaget att framstå som begripligt eller acceptabelt.
Helt rätt att polisanmäla idioten, har för mig att spelare tidigare har blivit dömda för liknande saker så jag kan inte se nåt konstigt i att den här idioten också blivit anmäld.

Chris11: 2 år i Luleå för Sweatt. 😡

alwenm: vadå, är gunderson också klar för luleå??

Zappaholic: En bättre defensiv? Jag antar att du syftar på Bulans supertaktiska revolutionerande backstrategi, för själva backsidan ser då inte speciellt imponerande ut. Om vi hade haft kvar Slovak och fått in en PP-back värd namnet hade det sett bra ut.

Zappaholic: Defensiven måste bli mycket bättre, att förlänga med Kilström kändes ju sådär😯

Redigerad kommentar

Hur är det nu, SWEATT och GUNDERSON klara???

Clarence: Framför allt en klart bättre defensiv skulle göra så vi avancerar upp i nästa års tabell. Krydda det med spelet som pressade SAIK så blir det slutspel.

h4llon: Är du nöjd med en mittenplats, glömde jag också fråga?

MatteB: Presskonferenserna duggar tätt uppe i Luleå. Men ja ä int bitter..

h4llon: Gråtrunka, grymt nytt ord😃

h4llon:  "vi har fortfarande två unga riktigt spännande spelare och ett habilt lag som ska kunna hamna i mitten av tabellen. "

En försynt fråga då bara: vad talar för att Brynäs till vintern skulle spotta upp sig så markant från en 10:e till 6:e-7:e plats? Dessutom, är du helsäker på att Lindblom och Brodecki (dom menar du väl?) är kvar till hösten?

« · 1677505 · »