1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741967 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
Peja:

Rätta mig om jag har fel, men visst baseras priset på målvakternas insats under grundserien? Förra säsongen vann Linus Ullmark priset. Säkert välförtjänt, men då vaktade han målet i 35 av 55 omgångar. Så ja hmm jag vet inte jag.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:

Pucken är aldrig nöjd. Hade BZ rensat mer hade han klagat på det också.

Johan Norrström: Pucken tycker även att Djoos borde stanna i Brynäs..

70 Rodrigues: Pucken är ju en riktig muntergök. Han borde enkelt platsa bland några av dysterkvistarna härinne.

70 Rodrigues: Jag är ganska inställd på en usel säsong nästa år också. Bengtzén är nog rädd att göra för många ändringar första året och det känns rimligare om de stora (större?) förändringarna kommer 16/17.

70 Rodrigues: Puckens hockeyblogg borde rensa ut Pucken och värva en spetsspelare.

Johan Norrström: Varför är det jobbigare att spela 50 SHL-matcher än 70 NHL-matcher? Jag får inte ihop logiken. 

bradberry: Men NHL-lag spelar ju ofta matcher flera dagar i rad. Så fort SHL-lag för detsamma hör man snack om "slitna" spelare osv.  

70 Rodrigues: Håller fullständigt med om Kilström det är obegripligt att han får nytt kontrakt

70 Rodrigues: Kan hålla med om en del saker han skriver, men verkligen inte allt.

Varför skulle Brynäs satsa på Jonas Johansson och göra Starkbaum till tvåa? Jag är i och för sig inte lika imponerad av Starkbaum som en del andra här, men JJ har inte visat någonting som tyder på att han håller SHL-klass. Självklart borde JJ spela i Allsvenskan nästa säsong. Brynäs borde satsa på Felix S istället.

Att förstärka det "fysiska teamet" är också konstigt att snacka om, med tanke på att Brynäs gjorde precis det för ca 1 år sedan och alla som vet något om träning begriper ju att det är ett långsiktigt jobb att få spelarna bättre tränade. Det är ingenting som man gör på en försäsong. 

Enterfelt bröt armen, båtbenet på Sunkan, överbelastning på Ollas, körtelfeber på Sandström, hjärnskakning på Lindgren... En fotskada som kunde ha slutat betydligt värre på Bertil. Det är skador som är väldigt svårt att värja sig emot. 

Jag är dåligt insatt i träning och skador. Vad lider/ led egentligen Ollas av? Nån som kan förklara? Vet att det klassas som överbelastning, men vad innebär det i det här fallet?
Ett tag pratades om risken att han skulle bli idrottsinvalid. Verkar den faran över? Finns det skäl att befara en sämre/ strulig säsong för honom?

Peja:

När har jag påstått det? Känns som att du tänker i för enkla banor och det är inte likt dig. Om du ska få ihop logiken lär du ju ta allt jag skriver i beaktande.

Johan Norrström: Menar inte att du har påstått det, bara frågar rent allmänt varför en SHL-målvakt blir så himla sliten av 50 matcher men en NHL-målvakt kan spela 70 matcher utan problem. Det är svårt att få det att gå ihop. Om det är så att SHL-klubbarna tränar för hårt under pågående säsong (men inget tyder väl på det?) för att en målvakt ska palla 50+ matcher så tränar man ju åt skogen fel.

Redigerad kommentar

Peja: PW klar för HV. När kommer vårt första förvärv?😩

Peja:
Ang stå på huvudet.
Huvudet på spiken, Peja...
99: Honken står på huvudet i finalserien framför allt. GULD
12: Svedberg står på huvudet. GULD

Prio 1 för BZ: En målvakt som kan stå på huvudet i ett krävande slutspel, annars stor risk för fortsatt byggande av "kvartsfinal är det nya Guldet"-kulturen.

Varken Stark, Honk, JJ eller FS är den målvakten. Nöjer sig BZ med en ok lösning och ut i kvarten...?

honken21: Vore ju kul om det hände.

Bra pod med Stefan Bengtzén!

Zappaholic: när vi fått besked från sweatt. Efter det börjar allvaret i sillyn

StefanMedS: Helvete vad jag gillar vad han säger hittills. Hoppas han kan få till det. 

Peja:

Nu har jag ingen aning om de står 70 matcher utan problem i NHL. Känner inte att jag energi att gröta ner mig i just det. Det jag noterat är att Starky under säsongen vaktat målet 19 matcher mer än exempelvis Svensson i SAIK. Ja han har ju faktiskt stått flest matcher av samtliga målvakter i ligan. Om det på något vis skulle göra någon skillnad vad det gäller stå på huvudet, kan vi säkert fortsätta debattera i det oändliga.

Som jag förstår det i Podden med Bz så hade nog inte Slovak den där karaktären och den riktiga viljan som Bz vill se i sina spelare. Jag tyckte om Slovak men där var aldrig nån glöd i ögonen dessvärre..

Redigerad kommentar

Nu är längden på Scotts kontrakt ändrad till 2015/2016
på Brynäs hemsida. Så då får man väl anta att de övriga
uppgifterna där också stämmer nu. 

Clarence: Är du tillbaka?! Välkommen! Var det inte du som skulle återkomma i september efter att Brynäs förlorade mot FBK på hemmaplan i play-in? Efter vinsten på bortaplan har vi inte sett röken av dig😉.

Skrubben: Avdelning; Svansen mellan benen😉😉😂

FBK plockar in en vad det verkar stark spelare!

www.hockeysverige.se/2015/03/27/poangstark-amerikan-till-farjestad/

SWEATT: Så mycket för att satsa på svenska spelare framöver... 

Skrubben: September? Var har du fått det ifrån nu då?

"...och härmed sätter jag säsongspunkt för mina inlägg på detta forum..." 

Så skrev jag, herrn.

Clarence: Jämtin är tillgänglig! Vem var det som önskade honom?

KulaShaker: Jag

Sportbladet presenterar VMtruppen men inte ett ord om Rödin?!? Varför spelar han inte?

bifhjärta: tackade nej va?

Lunkan lirade ju mycket fler matcher förut. Avlastning för att klara av ett slutspel. Att värva in en målvakt som kan stå på huvudet i ett slutspel låter ju jättebra men det är ju ingenting man vet innan man väl är där. Markström var ju riktigt bra i kvalserien men medioker i slutspelet året efter. Bra som fan i AHL men medioker i NHL. Svedberg högst medioker i 1,5 år innan han slog igenom i slutspelet och fortsatte att vara stekhet i AHL året efter. Både Markström och Starkis verkar vara två grundseriemålvakter snarare än slutspelsmatcher. Starkis skulle behöva en ung hungrig (imo) backup som pressar honom.. När anspänningen höjs; då ser man vilka som är vinnare och vilka som inte är det. 

Kemperyktet gillar jag. Varifrån kommer den informationen? Hörde det av en polare men gissar på att han läst det här.

Redigerad kommentar

h4llon:

Jag håller med dig och resonerat på ett liknande sätt längre ner i tråden. Starky behöver både avlastning och känslan av att inte vara given match efter match. Bengtzen lär öka konkurrenssituationen på målvaktssidan.

Det chris 11 skrev var högsta graden ironi, dumt av er att blocka för något sådant. Visst han formulerade väl sig lite tokigt men ausch.

MatteB: Ska vi hålla någorlunda god ton måste det fan markeras.

bradberry: Men man såg väl tydligt att det där var ett skämt, ingen önskar en spelare i sitt lag något ont. En slags varning hade väl varit okej men onödigt att blocka kan jag tycka

bradberry: Står till och med ovanför här att om någon bryter mot reglerna så ska den få en varning. Om man bryter mot reglerna flera gånger ska denne bli avstängd, vad jag vet har chris11endast brutit mot reglerna en gång

MatteB: tjenare ifall du vill ifrågasätta oss moderatorer och våra beslut är du välkommen att skriva till oss privat via bubbla eller mail så lovar vi att svara så fort vi bara kan, ha en bra kväll.

MatteB: Detta står också, Förekommer överträdelser som moderatorerna anser är grova kommer åtgärder i form av avstängning att vidtas omedelbart, utan varning.

och även detta.

Vi diskuterar inte olika aspekter av moderering i forumen. Ingen ska göra det - oavsett om man är vanlig skribent eller innehar en ledningsfunktion på Hockeysnack. Alla instanser av klagomål på moderering ska tas bort från forumen så fort det uppmärksammas. Dock är det viktigt att informationen förmedlas så att vi kommer till bukt med problemet . Vi ser gärna att man skickar brev via internposten för att förmedla detta. Moderatorer och moderationssledare kan dock även uppmärksamma problemet via moderationsboken.

Bratwursten: Konstigt att mitt inlägg försvann där jag skrev att han inte kan skriva sådär? Sen en varning hade varit tillräckligt kanske!:)

Med det sagt så litar jag på mod.

Redigerad kommentar

bifhjärta: Jadu konstigare saker har hänt en fredagkväll ;)

Bratwursten: inte den här fredagen!!;)

bifhjärta: Kvällen är ung ge det några timmar!

Bratwursten: Det är isf om Hamrén lyckas vinna ikväll;)

bifhjärta: haha

Bratwursten: Okej, då vet jag chefen :) Men står fast vid att en varning hade varit tillräckligt :)

MatteB: Inga problem, vi bestämmer inte vad du ska tycka då hade det inte varit mycket till forum detta inte:)

Bratwursten: Nä fyfan

Zappaholic: Alltid lika roligt när Pucken svamlar, man får sig iaf ett par goda skratt.

Om Kilas:

"Att han skulle ha ”en hög lägstanivå” har jag haft svårt att upptäcka i vinter. Men Bengtzén ser något som jag har haft svårt att se."

Just det, min käre Puck.
Själva poängen med att ha kunniga och erfarna tränare är just att dom ser sånt som du och andra läktarcoacher inte ser.

I övrigt är hela blogginlägget ett praktexempel på en totalt verklighetsfrånvänd uppfattning om bl.a ekonomiska realiteter men även det rent sportsliga.
Karln sitter på fullt allvar och kräver en ny målvakt istf Starkbaum (Jonas Johansson, som gått skadad och inte visa speciellt mkt så här långt och sen ska Honken lånas ut) ett par nya backar med spetskompetens, bort med Bertilsson, in med minst 2 nya backar, bryt ett par kontrakt, förstärk andrakedjan med ett par spetsforwards.

Allvarligt talat: karln måste ha slagit huvet i nåt hårt, maken till orealistiska och korkade förslag var det länge sen man såg...

Huge: Så du tycker alltså att Kilas har presterat på ett bra sätt? Svara bara JA eller NEJ.

« · 1675818 · »