1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742342 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
Huge: Jag ser väl för fan att bz är inlärd hur det funkar Brynäs. Jag kommer inte ihåg var jag hörde det el läste det.Annars hade jag inte skrivit det här inne. . Vi får vänta å se. Lovar att inte skriva något innan det godkänns av dig Huge.

70 Rodrigues: hmm väldigt förvånande en topp 10 back i SHL enligt många till Modo och byter från ett topplag till ett bottenlag , känns väldigt ologiskt

dacke72: HELVETE.

Bratwursten: MoDo kan ju på G att värva till sig fler bra spelare, kanske var det som fick Welch att rita på?

70 Rodrigues: kan så vara men hur lyckas de med det isåfall ?? Tycker de hela tiden pratas om Modos dåliga ekonomi i media

munkas: "Det som är klart inför nästa säsong är alltså att Kilas förlänger och Sweatt lämnar. Silly kunde onekligen ha börjat lite bättre..."

- Å Brodin på minuskontot oxå...

angående Thoressen är jag grymt avundsjuk på Dif just nu skulle inte bli förvånad om han är SHL:s bäste spelare nästa säsong , deras nya Espen Knutsen

bradberry: Det här känns jävligt ruttet. Hoppas han drar till KHL eller nåt och inte typ Skellefteå.

Sjukt tråkigt med Sweatt men kanske ganska väntat att han vill gå till en klubb som ändå på allvar slåss om SM-Guldet och hur enögd mycket Brynäsare jag än är så är vi tyvärr inte där. Vi är inte i närheten av SAIK som ändå är det enskilda lag i Sverige som är framåt vad gäller allt.

Men som sagt, inte oväntat även om jag faktiskt tycker det är lika tråkigt som när Gunderson lämnade.

Sweatt gjorde en bra första säsong för att nu andra säsongen vara fenomenal tillsammans med Scott och Rödin.
Nu tar jag för givet att Bengtzén letar reda på en ren ersättare för Sweatt. En spelare som går rakt in i första linan.
Och ni "dysterkvistar" som sitter och i det läget tänker att Bengtzén säkert värvar en Allsvensk forward som blir medioker.
Nej, säger jag.. Är övertygad om att han kommer få in en riktig kanonspelare.

Så trots att det är enormt tungt att tappa Sweatt så måste vi ändå blicka framåt.

Bratwursten: Tror inte Foppa vill se ytterligare ett kval, kan nog komma lite deg från honom?

mattiaskarlgren: hmmmm, hur ska förstakedjan byggas om nu? Scott och sweatt lämnar båda två.

Droppa oss ett namn nu Stefan!

En fransk mittfältare! En spansk högernia! En engelsk centerhalv! En leksing...!

Vadsomhelst!!!! :-)

Chris11: Scott lämnar? Var har du sett det?

bradberry: NEJ FÖR SATAN VAD SOM HELST UTOM NÅT SKIT FRÅN LEKLAND

Zappaholic: är övertygad om det.

70 Rodrigues: japp möjligt

Chris11: Ollas - NY - Rödin

Ingen dålig kedja. 

SWEATT: fast ändå. Känns jobbigt att tappa de bästa vi haft 😠😠

Chris11: mmm, Sundlöv han kunde värva han!!

h4llon: Tänk ett varv till och tänk på ordet "ironi".
Av allt gnäll på uteblivna värvningar att döma så måste väl prio ett för BZ vara att ge otåliga fans nåt köttben i form av namn på nyförvärv för att hålla dom lugna, skit i om namnet har skrivit på eller inte, det viktigaste för gnällspikarna verkar ju vara att det händer nåt...

Chris11: Får vi behålla Scott är det viktigare än att Sweatt stannat och Scott försvunnit. Jag tycker Scott är en bättre hockespelare. Duktig i offensiven och defensiven där Sweatt hade sina brister. Nu är ju Scott center så de är ju inte direkt jämförbara. Scott har ett bättre poängsnitt än Sweatt.

När Sweatt skadade fingret gick ju Wallace in och ersatte på ett bra sätt. In med spets här så har vi en riktigt vass förstalina även nästa säsong.

KulaShaker: vet inte om jag skulle skratta eller gråta om sweatt hamnade i khk. Förmodligen både och 😂😂 khk storsatsar

dacke72: RÖÖÖÖÖVSMÖÖÖR!!! Jaha :-(

Chris11: KHK har inte pengarna att värva Sweatt. Tror inte han skulle gå till ett förmodat topplag. Är heller inte så övertygad om att det är en toppklubb i SHL som gett honom ett monsterkontrakt utan troligen och förhoppningsvis är det ett KHL lag som strött pengar över Sweatt. Ett bud Brynäs såklart inte kunnat matcha om så är fallet.

Zappaholic: ja, jag tror inte sweatt lyckas lika bra i ett annat lag som han gjorde med scott å rödin.

BZ har sagt att två spets ska in i andra och eventuellt en i första om sweatt lämnar. Så spets lär vi ju räkna med, men frågan är ju när??

Klasspelare på väg tillbaka till SHL?

Minns ni Byron Ritchie? Är ni från Ö-vik eller Ängelholm gör ni det säkert. Där har den nu 37 år gamle kanadensaren firat stora framgångar tidigare. I Modo var han 2010/11 och öste in 44 poäng på 53 matcher innan han flyttade vidare till Bern i Schweiz. Men efter fyra år där, det sista med C:et på bröstet, så är han redo för ny klubbadress.
Och Sverige ligger bra till.
– Det kommer blir Sverige eller Schweiz, säger han till Berns hemsida, enligt Hockeysverige.
Flera klubbar lär nog vara sugna, den senaste säsongen slutade han nia i NLA:s poängliga med 43 pinnar på 50 matcher.

Chris11: "Så spets lär vi ju räkna med, men frågan är ju när??"

- Nä... Jag skulle inte säga att den väsentliga faktorn i slutändan är "När?" utan snarare att "Vad?" är så mycket väsentligare...

Håll ut!

BRYNÄS4EVER NR1: Du behöver inte ha mitt godkännande för att skriva nåt, oavsett vad det gäller.
Men om du påstår att 4 spelare redan är klara så är ju det en jävligt intressant och viktig info som gör debatten intressant, om det nu stämmer.
Och då är det enormt viktigt att du kan styrka ditt påstående, annars blir det ju bara ett sedvanligt rykte i mängden och således ointressant.
I övrigt märkligt att det bara verkar vara DU som hört eller läst att 4 spelare skulle vara klara och att infon kommer från BZ.
På mig låter det bara som det rykte i mängden som jag tror att det är...

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Skulle tippa på att han nog svischar förbi sätraåsen utan att passera GÅ. Modo igen då kanske?

munkas: Eller Rögle?

70 Rodrigues: Då blir det förmodligen Byron Ritchie, Tom Byron och Mike Harder i 1a, då snackar vi snabba skott! 

bradberry: självklart. Vad och när är rätt intressant tycker jag

Huge: Känner igen detta från oss. Bengtzén var inte den som hastade något...och ibland blev man extremt otålig, just för att man trodde att det inte hände någonting...

KHK-callahan: Tycker saker och ting läckte ut från Brynäs tidigare. Nu är det tyst som i graven. Antar att det är BZ som verkligen lagt locket på.

Det läckte inte så mycket när han jobbade i KHK heller kan kg tro?

Välkommen till SHL. Kul!!

Zappaholic: Ja, tur i oturen är ändå att Sweatt är den spelare i femman som är minst oumbärlig sas.
Svårare isf att hitta en riktigt bra center istf Scott och en som matchar Hybriskungen.
Om det nu ligger nåt i skriverierna om att Kempe synts kring arenan och BZ:s kontor, så hoppas jag att det stämmer och att det isf kan vara en någorlunda säker vink om vad BZ är ute efter.

Lunkan: Tom Byron skjuter från höften!

KHK-callahan: Låter troligt, får också det intrycket av BZ.
Välkomna till SHL förresten. Och vilken start ni fått: redan signat SHL:s f.d bäste Sportchef. Inte illa!!
Nu har VI den bäste, som tur är....👊😉👍

Zappaholic: Tack för det! Nu ska vi se om det blir som med Väsby...de som nu var med på den tiden...  ;)

Han är ju rätt speciell och känns direkt seg ibland. Framför allt tjatar han ju alltid om tålamod och att det ska vara rätt spelare. Känns som jag hört det 1000 ggr.. 

Huge: Du vet uppenbarligen inte vad ironi är.  Jag skriver att du ska tänka ett varv till, du skriver "tänk på ordet ironi". Ditt whine om att tillfredsställa fansen läst som ironi är att MAN INTE ska tillfredsställa fansen. Jag läser din första mening "Tänk ett varv till och tänk på ordet ironi". Sedan fortsätter du på samma inslagna väg, att tillfredsställa oss fans. det finns således ingen ironi utan det är blott ett tomt innehållslöst ord du slänger dig med för att inte ha fel.  :D 

Huge: Tack för välkomnandet! Reggade mig förresten just på denna sida. Heter normalt bara callahan, men namnet var konstigt nog upptaget  :P

Hm...haha...hur som helst har vi den av dem som har bevisat något i SHL  ;)

Jaha, trista besked man möts av. Allra jobbigast att vara där vi är i näringskedjan...

en jävla pissdag förövrigt. dubbla seminarier, thoresen klar för DIF (ja naiv som fan) och Sweatt lämnar :/

Som jag tidigare skrivit, får vara j-ligt lättade om vi blir 10:a även till vintern...

Hoppas samtliga förstår vad som håller på att ske. Det finns inga spelare signade son det ryktades om och som vi ville ha kvar lämnar. Det är lugnt säger BZ medan de andra lagen gasar. Det är med denna mentalitet vi hamnar allt längre efter.

Har Bengtzén verkligen sagt att han gjort klart med fyra spelare? Har inte läst/hört det nånstans.

Undra hur mycket Svartvadet pröjsar Welch i månaden? Såg inte alls den värvningen komma. Där kan jag erkänna att jag blir lite avundsjuk. Även om jag avskyr karln..Welch alltså.

Davey_22: Han har väl bara sagt att 4-5 spelare ska in !

pjåtor: Ok ! Möjligt att de bränner mycket av degen på att Welch ska styra upp deras försvar då.

h4llon: Jag ironiserade över otåliga gnälliga fans genom att låtsas hålla med dom i kritiken mot BZ om varför han inte ger oss nåt nyförvärv då det gått TRETTON dagar. Jag överdrev dessutom för att visa hur dumt gnället låter genom att låtsas begära att BZ borde hitta på namn på nyförvärv för att lugna gnällspikarna.
Och eftersom ironi i det här fallet betyder att jag egentligen inte menar det jag säger utan tycker att gnället är löjligt och dessutom felaktigt, så har jag varit ironisk mot gnällspikarna.
Det är ju uppenbarligen du som antingen missuppfattat min variant av ironi eller så vet du inte vad ordet innebär.

Davey_22: Vi har sunk the hunk! Glöm inte det.

« · 1676898 · »