Brynäs IF

713996 inlägg · 7953 ämnen

WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

« · 1269952 · » Till forumet


Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hahii: Helt obegripligt. Men det är väl klassikern. Har inte råd i år. så han spelar för låg lön för att sedan öka de andra åren?.. Om widing så velat ha 2 månaders kontrakt hade han gjort jävligt stor nytta.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lindström: måste vara det...
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hahii: Slut på papper i faxen?!
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det här med att Widing inte ville skriva ett 4års kontrakt, varför gav då inte Sundlöv det Widing ville ?
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gurra88:
Tja för mig "ursäkta ordvalet alla som är lite känsliga och moderarer på forumet" så ger bara Widing ansikte till den morderna hockey"horan" som inte känner något för klubben utan bara spelar för egen vinning skull.
Han kom till Brynäs óch utvecklades till att bli landslagsmässig för att då få en changs på proffslivet och det ger inte en modern köpespelare något tillbaka. Utan klubbkänsla är det snart bara vi anhängare till klubben som har,
Där är det få spelare förunnat som Molin och Dackell som har det i sig.
Den stora massan är nog mest bara stora egon och spelar för jaget och inte LAGET.
Tyvärr en allt vanligare symtom som drabbar ändå flesta lag.
Går nog ändå som vanligt för dom flesta som varit bra i Brynäs som spelar i andra elitserie klubbar floppar nog Widing och nöter bänk det utgår jag i varjefall blir fallet...dvs igen Widing=hockeyhora......
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sammanfattningsvis. När man ser på alla anledningar som han har att inte välja i Brynäs så kanske man kan förstå honom. Men widing känns bättre än så. Och hade han fått rätt saker lagt på bordet av Sundlöv så tror jag vi haft en oerhört viktig kugge i vårt lag..

Men vad gör sundlöv nu? Fanns det bara plats för Widing , annars skiter man i de? OCkså en spännande analys isåfall. Behovet finns bara om widing vill?
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huge: Precis, och det är där jag tycker Sundlöv gjort bort sig.

En annan viktig aspekt.. Hardy - Cz ..tämligen enkelt val med den spelstil som Widing har.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gurra88: Ja, vi kan säga att chansen att få hit honom isf ökat marginellt om det nu låter bättre för din del.
Vi tvistar ändå om påvens skägg eftersom han öht inte varit intresserad av nåt långtidskontrakt och det är det som Sundlöv bara haft i tankarna.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huge: Även att det inte finns många spelare som är laglojala (utan ligger runt) så tror jag widing att om kontraktet sett ut som han velat, plus att han känner alla plus juniorkompisarna från leksand , trots allt kritat på för Brynäs.. Ingen vet, verken jag eller du. Men vi kan väl vara ense om att chansen ökat? ÄVen att det såklart inte betytt att det behövat bli så
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gurra88: Förstår fortfarande inte varför det "lika gärna kunnat bli Brynäs" om han erbjudits ett korttidskontrakt, när han fått lika mkt betalt i Djurgården samtidigt som det sociala och sportsliga var till Djurgårdens fördel?
Vad är det isf utöver detta som du anser skulle ha kunnat locka honom till Brynäs?
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huge: Absolut. men väl där - om han erbjudits ett korttidskontrakt så tror jag faktiskt det likagärna kunnat bli brynäs. Jag tror största anledningen var kontraktslängden. Varför skulle han vilja skriva på fyra år om han helst drar så snart som möjligt?
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gurra88: Men om det nu handlade om kontraktslängd, vilket även jag tror, så är det väl isf troligt att både Djurgården och HV kunnat matcha ett ev korrtidskontrakt från Sundlöv, hur långt än Sundlöv hade kunnat sträcka sig?
Varför skulle Widing då välja Brynäs, när även de sociala skälen talar för Djurgården?
Jag får inte ihop det logiskt.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GävleLasse: Fabricerat i efterhand? Hur då?

Prio 1: Schweiz. Även om flickvännen skulle studera i Stockholm.
Isf hade flickvännen fått ge med sig, alt att man löst saken på nåt sätt.

När Schweiz sen av olika anledningar var ute ur leken så blev det Stockholm och Djurgården.
Av olika skäl, där ett av dom var flickvännens möjlighet att studera i stan.

Vari skulle efterhandskontruktionen bestå?
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GävleLasse: Sant! och hur kul är det att umgås med en studerande flickvän på kvällarna?
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huge: Tror inte jag heller. jag tror sundlövs bud ekonomiskt höll bra.. men det handlade om kontraktslängd tror jag. utan att såklart inte veta..Han var ute efter ett korttidskontrakt och hade nog( om det erbjudits) likaväl kunnat ta det i brynäs.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gurra88: Poängen är ju att även om Brynäs gått så långt man rimligen kunnat begära vad gäller den egna ekonomin och lön till Widing, så hade man sannolikt ändå inte kunnat match vare sig Djurgården eller HV.
När det sociala samt sportsliga sen väger över till Djurgårdens fördel så tror jag ärligt talat inte att det hade hjälpt att locka med Nordan eller Sunken som lekkamrater, hur mkt dom än spelat tillsammans sen juniortiden.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gurra88: Spelaroll.. som hockeyspelare är man ju inte hemma så mycket.. ;)
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
70 Rodrigues: Jaså, du tror att min klassiker är oslagbar?
Vad sägs om ditt eget lilla bidrag:

"Tror att "Bäckis" kan få det svårt i NHL, hans skridskoåkning har ett gäng att önska, det går alldeles för långsamt. 70 Rodrigues Kommentera 2007-05-13 10:50"
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GävleLasse: När man tänker på de närmare , så känns de mer som "bortförklaringar" för att milda besvikelsen hos folk.. fast om man tänker ännu en gång.. att om min tjej börjat plugga i stockholm nog fan hade de varit lite jobbigt att bo i gävle;)
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huge: Det där med att tjejen skulle studera i Stockholm känns väl ganska fabricerat i efterhand. Han vill ju helst spela nere i Schweiz.. och sist jag kollade ligger stockholm inte i Schweiz...
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huge: Känner laget oerhört bra och nytillkomna Nordqvist. som väger mycket mer än man kan tro. Om sundlöv bara erbjöd honom ett fyraårskontrakt (vilket vi får se som troligt?) Så förbättrade ju iallafall inte det brynäs chanser. Då han var sugen på ett korttidskontrakt för att hinna med en veva i europa?
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gurra88: Varför det?
Han har ju fått ett korttidskontakt i Djurgården med en lön som högst troligt är likvärdig eller högre än den han skulle fått i Brynäs.
Plus att de saker jag nämnde talar för Djurgården (spelsätt, ny miljö och flickvännens studier i Sthlm)

Kan du med dessa förutsättningar på ett någorlunda trovärdigt sätt tala om för oss varför han skulle välja Brynäs?
Att hans pappa bor i Gävle?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huge: Haha. iofs sant:) ja mycket talade för djurgården.. men ett korttidskontrakt hade kunnat få honom att komma hit. Han vill såklart ut i europa igen
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huge: Kan bli en klassiker som slår mitt Jamie Ram-uttalande..."

NäNä, d e oslagbart!!!
"
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gurra88: "men låt mig få vara missnöjd me sundlövs hantering av widing frågan.."

Ja, bedrövligt att Sundlöv inte byggt en skola i Gävle där Widings flickvän kan studera. Nu tvingas hon läsa i Stockholm...

Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huss: Luungn bara lugn.. Han har kör med skadade å kalla spelare match efter annan hellre än att släppa in junisar tidigare, så inget ska tas för givet.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lindström: Vadå om de får chansen, halva laget består av juniorer så då får vi väl köra med två femmor....
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Att få 3 min/match i 4é linan är inte att få chansen B A S T A.

Men visst nu är det upp till bevis för junisarna, OM dom får chansen som sagt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huge: Fan huge .. Hur ska vi klara det här?:D
Kommentera


Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GävleLasse: Jag resonerar som så att det är bättre att köpa minst en duglig målvakt än att chansa på något som skulle kunna bli bra. Men som troligtvis blir praktfiasko. JAg hoppas såklart också ha fel, och att svedberg överträffar mig (Bjurling tror jag inte ett skit på)..

Dessutom var det pengar utifrån som skulle ta hit Widing. PEngar som inte finns för att lägga på en målvakt.. Utan det blir isåfall av det egna kapitalet. Går inte riktigt jämföra


ja du.. sundlöv sundlöv..
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bissett19: Fan, jag trodde att jag hade lyckats radera dom där uppgifterna i Google...    :-/
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
teddykgb: Haha..
Jo, jag trodde att Jamie Ram skulle kunna bli ett riktigt utropstecken och hade väl kanske lite fel.
Och det har jag fått äta upp från visst håll.
Vissa är lättroade...    :-)
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sylf: När man sysslar med talanger då finns det de som blir bäckis och Sedinare, sen finns det de som blir Svartvadet Salomonsson Wernblom osv.. Sådana som inte når till toppen utan blir en kärna för sitt eget lag, visst de kanske åker över och provar nån säsong, men sen kommer de tillbaka och ger järnet för er i 10 säsonger.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
teddykgb:

HS har ett utmärkt sökverktyg;))

"F.ö kommer Jamie Ram att bli årets värvning i ES, alla kategorier.
(kom ihåg var ni läste det först.....)
Huge @ Enskede Gård 2002-09-03 23:48"
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
spud: Ja, samma personer som tjatat sig blåa tidigare om att vi måste ge junisarna chansen, sitter nu och ojar sig över att samma juniorer får sin första vettiga chans att visa vad dom kan.
Ett konstigt och omvänt resonemang: när dom kanske inte var riktigt mogna för mer än några inhopp så ville man i stort sett byta ut hela seniortruppen mot J20 och nu när dom verkligen utvecklats och är redo för lite större uppgifter, ja då vill man ersätta dom med en pengakåt och svindyr forward som kommer att dra så fort han får chansen.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
spud: Håller med till viss del. Det finns inget roligare än när det produceras egna spelare och där ska Sundlöv ha en eloge. MEN, dom sticker för snabbt för att klubben ska kunna dra nån nytta av dessa talanger. Se på Brynäs som tappat 5 målvakter på 2 år, varav 3 var egna produkter, Bäckis stack när han var 20, Calle J och fler med honom kommer att göra samma sak. Vad har man då kvar? Dackell 52 år och stjärna i laget? Man ska ha en viss mängd egna talanger, men man måste samtidigt kämpa med näbbar och klor för att knyta upp dom som kommer hem, typ Widing.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huge: Uppdatera mig, vad sa du om Jamie Ram..?
Du trodde på honom misstänker jag ??
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GävleLasse: "F>ör ingen av dessa två som Sundlöv krattat fram i någon lövhög kommer att stå efter jul. Lita på det."

Har redan ramat in ditt uttalande.
Kan vara bra att ha framåt jul.
Kan bli en klassiker som slår mitt Jamie Ram-uttalande...   ;-)

Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Glöm inte att gamla talangfabriker som VF och MODO har slutat producera talanger för att klubbledarna inte kunde stå emot supportrarnas skrik efter namnkunniga spelare och därmed offrat platser som annars gått till att ge talanger chansen.

Jag är imponerad över att Sundlöf inte värvat in en massa utan bestämt sig för att ge era talanger chansen. Och det säger jag inte i egenskap av att jag är MODOit och tror att det ska bli lättare(jag tror faktiskt ni är bättre utan en massa etablerade namn) att ta poäng, utan för att jag gillar lag som ger sina talanger chansen. Och det är faktiskt det enda sättet att bli långsiktigt framgångsrika i Sverige.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zzz: Svedberg gjorde det bra när han fick chansen i Modo, då Malek av nån anledning satt på bänken.
Känns som att han kan få sitt genombrott i Brynäs och att det även drar med sig Bjurling som får konkurrens om förstaspaden.
I övrigt en sansad analys av målvaktstränaren vad gäller samtliga lag.
Att det sitter några tomtar härinne och tokdissar dom på förhand säger inte så mkt.
Jag litar som sagt lite mer på en erfaren målvaktstränares öga i det fallet.

Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gurra88: Precis som andra har skrivit så handlar det inte om man är supporter eller inte...
Du har ditt sätt att vara supporter på och även och jag inte håller med dig i allt så har du rätt att tycka och tänka vad du vill..

Jag var nyfiken på varför du håller på Brynäs och du svarade visserligen inte på varför men det spelar ingen roll..

GävleLasse, jag har faktiskt tänkt på samma sak som du, jag var jävligt besviken på Widing men om det innebär att vi inte har kosing kvar till någon ny målvakt som jag också tror kommer behövas runt jul så är det bättre att spara dom pengarna och hoppas att Ludvig och Johan tar klivit in in i Alaget och gör det bättre än Widing..
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zzz: Jag tror inte på vedberg. I alla fall inte den här säsongen. I Brynäs fall så tillåter vi på tok för många skott så det krävs att målvakten står på skallen i nästan varje match för att vi inte ska behöva göra 4-5 mål för att vinna.

Men jag hoppas givetvis att de har rätt och jag har fel.

Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GävleLasse: Var in på Wikegårds blogg idag där han och Almtunas målvaktstränare satt och pratade och han trodde starkt på Svedberg. Skönt att någon mer än Sundlöv och Alcén gör det.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gurra88: Hade inte spelat någon roll om du hade gått på i stort sett alla hemmamatcher och årsmöten. Det gör ju jag fast somliga här brukar ändå säga att jag inte håller på Brynäs så fort man kritiserar nåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gurra88: Du får vara hur missnöjd du vill med detta men samtidigt så får man ju ha överseende om andra tycker olika.

När det gäller Brynäs så tror jag att ditt intresse sträcker sig till själva hockeyn och hur laget går. Skulle laget vara starkare så skulle du vara nöjd, högre krav än så verkar du inte ha.

Jag var förbannad tidigare idag men jag har tänkt om. Det är bättre att lägga pengarna på den målvakt som vi kommer att se efter jul. F>ör ingen av dessa två som Sundlöv krattat fram i någon lövhög kommer att stå efter jul. Lita på det.

Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
teddykgb: Jag är inte nöjd med hur klubben sköts. Är jag ingen supporter då?

Har varit brynäsare hela mitt liv, och tyvärr kan jag inte vara på varenda match, men ser varenda jävla match.. Åker på allt som är möjligt.. Sen om du tycker jag är för negativ kan jag faktiskt inte tänka på. Jag vill framåt, bara framåt. Hoppas det duger som svar.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gurra88: Det man blir smått imponerad över med dig är att du lyckas vara missnöjd med precis allt. Du tycker precis allt Brynäs gör är otillräckligt, det missnöjet gör dig helt unik i min värld.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GävleLasse: Bara för att jag inte kan ta mig upp på årsmötet har jag ingen rätt att tycka? Jag störtar laget nog precis lika mycket som du, i form av gåvor, medlemsskap och dylikt.. Du kanske tycker jag ska köpa ett säsongskort trots att jag bor i småland?

Låt gå för att du inte gillar mig, gör mig absolut ingenting, men låt mig få vara missnöjd me sundlövs hantering av widing frågan..

Om han så bara varit här i ett år, nog fan hade han varit enormt viktig.. Sundlöv må inte varit intresserad av ett ett års kontrakt. Det gör det hela ännu mer sjukt. Ingen kan klanka ner på widing, han gjorde ett klokt val. Och borde bli hyllad istället för att man ska märka honom och skicka av isen.
Kommentera

Sv: WIDING har skrivit på för djurfarmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gurra88: Nej, nu har du fel...jag ifrågasatte inte, jag frågade..och att svara med en motfråga är bara att tecken på att du inte vet.
Kommentera

« · 1269952 · »