Lagbygget 2013/2014
Jajjen:
Hade kunnat köpt det om det var första el andra året på jobbet
Men har man jobbat i ca 10 år, värvat ett hundratal spelare o haft kollegor (konkurrenter) som gjort tusentals spelaraffärer får man inte missa just den regel som i detta fall var den avgörande för hela affären
tjugo8: Alltså, det var inte riktigt så jag menade...en regel uttagen ur ett regelverk blir ju ganska tydlig, men det är snårigt med paragrafer och bestämmelser och vad som gäller när etcetera...
Struntsamma...nu ska inte Thang lira här. Move on
Zappaholic:
Vad är snårigt med att;
Icke-eu-spelare fr annan svensk klubb som vistats kortare än 6 mån i Sverige kan ta 7-10 dagar att få till spel?
Vadå småsnåriga? De tycks ju glasklara!
Det förutsätter bara att man känner till dem...
Klart vi tappar fart i rekryteringen nu...o vi behövde folk för en månad sedan...
Tommy: Förhoppningsvis något längre i alla fall :-)
Thang kändes inte som en supervärvning direkt. En spelare som ska gå in i en fjärdelina och jobba stenhårt varje byte. Det finns andra alternativ och, som sagt, så tror jag det är klart med förstärkning inom kort.
Det blir en brunkare...en hårt arbetande gnuggare som ska in och avlasta.
Usch och fy för Prestberg. Tillför nada...
Det måste vara en spelare som inte kommer in och förändrar dynamiken i gruppen för den känns fantastisk just nu. Sundlöv behöver fingertoppskänsla här...
Redigerad kommentar
Det kommer ju komma ett nyförvärv, det säger ju Sundlöv klart och tydligt. Tror det blir klart inom kort...
Det verkar vara småsnåriga regler så fort Migrationsverket är inblandat. Det var väl tur att det upptäcktes omgående.
Redigerad kommentar
Ja, det e fan under all kritik...
Pinsamt att ha jobbat så länge o ändå inte ha bättre koll
Lägga ner en massa jobb m sondera, referenser, kontakta, kontraktera, ta hit...osv osv
Tillbaka på ruta ett
Redigerad kommentar
Långt mellan spelarna och dåliga förstapass, ofta i form av sarg ut gör det lätt för Luleå att återvinna pucken.
Trots det har vi fortfarande chansen men nu måste vi in och bli lite smutsiga om näsan framför båda målen.
brynäs08: Klasskillnad i arbete och kreativitet!
Brynäs hittar inga passnings och åkvägar. Två luleåspelare på varje Brynäsare ständigt
Plottrigt utan en direkt plan. Som vanligt avbrutna uppspel med baklängesåkning utan fart. De gräver i hörnen så man tror man tittar på sedinarna -99 fast utan talang....
70 Rodrigues:Jo, man skulle ju kunna tycka det.
Ponera att hela laget är helt, var skulle du stoppa in en grinder i denna uppställning:
Scott, Nokelainen, Thuresson
Rödin, Enterfelt, Sweatt
Harju, Nordqvist, Lauritzen
Brodin, Granström, Ollas
70 Rodrigues: "Jag vill ha en stor tuff forward men en smart stor och tuff forward. Vi saknar tuffhet i laget."
Med Granas återkomst, tror du inte vi fyller grinderkontot? Ollas, Brodin och Grana (samt Enterfelt för det mesta) borde räcka. Är det inte bättre med en ersättare till Nokke eller Nordan (som alla bara förväntar sig skall gå sönder närsomhelst)?
Har helt ärligt undrat under en längre tid varför rött är förknippat med brynäs? vi hade röda tröjor på 90 talet och gul röda axlar har vi alltid haft. Men Rött är ju inte med i loggan?=)
Undrar helt seriöst, inga spydiga kommentarer tack!
HappyX3 och resten:
Ibland händer det att Sundlöv och c:o liksom alla vi andra faktiskt kan ändra sitt beslut eller tänka om utan att det ska vara något konstigt med det. Livet är inte bara svart eller vitt.
Målvaktsteori:
Innan denna säsong stod Jacob Markström utan kontrakt med Florida han kände att det var dax att han fick envägskontrakt och att klubben började tro på honom. Han blev lovad chansen att bli förstemålvakt och Florida sa att man skulle satsa på Markström så han signade då ett kontrakt på två år. Första året är en tvåvägskontrakt och andra året kommer bli ett envägskontrakt. Alla är glada och nöjda. MEN några dagar innan NHL premiären värvar Florida Tim Thomas en målvakt som knappasts får anses vara en två och med Clemense i truppen (han och Thomas har båda envägs-kontrakt) visade man ganska tydligt att Markström inte var deras första val. Visst han fick chansen men att få "chansen" när man är stressad och tvingad att prestera eller att få chansen när någon tror på en är stor skillnad. Denna säsong har inte gått så bra för Markström (eller Thomas eller Clemense heller för den delen) mycket beror dock på att laget suger..
Eftersom Markström inte övertygat och Thomas och Clemense har envägskontrakt är det ganska lätt att skicka honom till AHL. Markström har sagt att han är less på AHL så kan mycket väl tänkas som så att han snackat med sin agent att ta kontakt med Sundlöv. För kan ju vara så att han känner sig sviken av Florida att han kört fast och att han nästa säsong vill komma hem till Brynäs, få mycket speltid, hitta formen spela av kontraktet.
Detta gör att han efter en säsong i Brynäs (som vi hoppas kommer sluta i succé) kommer att kunna välja mellan olika anbud i NHL vilket borde ge han en bättre chans att hitta ett lag där han får utvecklas till den supermålis många trodde han skulle bli.
Sen är det säkert så att kontakten med Brynäs bara finns där utifall och mycket kan hända på vägen, men finns chansen att locka hem Markström SKA Brynäs ta den chansen och således är ett säsongen-ut kontrakt med Starky bra.
*mina spekulationer!*
Zzz: Skulle vara riktigt spännande att få veta! Men ja, Hudacek kanske krävde ett längre kontrakt och Starkbaums fall behövde man bara ta över Modos kontrakt som sträcker sig över denna säsongen. Man får dock iallafall anta att dom har planer på att värva en målvakt till nästa säsong. Om man inte skulle förlänga med BÅDE Starkbaum och Honken.
Zzz: Svedbergs kontrakt går ut, men har svårt att se något annat än att han skulle stanna i Nordamerika. Sen så går Nihlstorps och Anders Nilssons kontrakt ut. Det är dom enda svenskarna AHL-målvakterna just nu med utgående kontrakt. Anders Nilsson har en för stark koppling till Luleå för att jag ska tro att han hamnar någon annanstans.
Lindbäcks kontrakt går ut men finns nog ingen chans i världen att han ger upp och drar hem.
Känns som om vi behöver lite matcher att diskutera härinne.. Så fort vi har ett uppehåll kommer diskussionerna ofta på villovägar. Med samma personer inblandade..
Ang målvaktsvalet. Har verkligen Hudacek bevisat så mycket? Han inledde väl relativt fladdrigt i Frölunda men avslutade ruskigt starkt. Han fick KHL kontrakt men fick stå en enda math innan han blir utlöst från kontraktet. Ett 3-års kontrakt med honom kanske hade varit lite väl vågat? Men om ryktet stämmer att Brynäs hade förberett ett 3-års kontrakt men valde sedan Starky så funderar man ju vad som kan ha leget bakom det. Kanske är det någon av våra målvakter i nordamerika som avviserat att denna kan tänka sig att flytta hem till nästa säsong?
Huge: 70 Rodrigues ställer dig denna fråga "Var det hälften afrikan eller det dåliga ryktet som fick dig att skriva något så jävla korkat?"
Du svarar: Både och. Han är född i Afrika och är således afrikan, men naturaliserad kanadensare.
Huge du äcklar mig något enormt och gör mig djävligt förbannad nu. Läs en gång till vad du spyr ut dig. Ren rasism.
Så bara för att han är från Afrika så kan man inte värva honom.
Själv har jag Afrikansk blod i mig, men du hade inte haft en chans i hockey mot mig. Du har inte chans i någon sport (även golf). Bridge kan jag sträcka mig till (det är väll det ända som du förstår dig på)
Men om du menar ditt inlägg där du säger att vi sen länge saknat en stor och tuff spelare så finns det en smiley.
Du var alltså ironisk och vill egentligen inte ha en stor och tuff forward?
Eller hur ska jag tolka dig?
Både och.
Han är född i Afrika och är således afrikan, men naturaliserad kanadensare.
Sen har han de facto dåligt rykte, se länk nedan.
Kalla fakta min vän, även om du tycker att det låter korkat.
Jag tycker det är mer korkat att lobba för att vi ska värva ännu en grinder som dessutom har dåligt rykte, när vi inte behöver vare sig det ena eller det andra.
Redigerad kommentar