SEMIFINAL
« Föregående · 1820582 · Nästa » Till forumet
Sv: SEMIFINAL
Auchinleck: He, he världsklass :) Hoppas vi får ngt besked om Fälth o Simon för imon, Rautio?
Sv: SEMIFINAL
{7225}: Såg det nu.....medan jag hittade denna..www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/VARAr/ska-knappa-igen-truten-pa-dem.
+ 1
Sv: SEMIFINAL
{7225}:
Vet inte när Frölunda/Brynäs släpper sina men första finalen är på söndag så lördag morgon kanske? HV har redan släppt till sina 2 första matcher:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/nokgm/stort-tryck-pa-finalbiljetter
Sen kan man ju tycka att biljetterna borde släppts när båda finallagen är klara, så det blir rättvist för fansen.
Vet inte när Frölunda/Brynäs släpper sina men första finalen är på söndag så lördag morgon kanske? HV har redan släppt till sina 2 första matcher:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/nokgm/stort-tryck-pa-finalbiljetter
Sen kan man ju tycka att biljetterna borde släppts när båda finallagen är klara, så det blir rättvist för fansen.
+ 1
Sv: SEMIFINAL
Leonardo: om domarinsatserna tynar bort över tid är väl helt avhängigt av utgången eller hur?
Det kan kosta oss (eller redan kostat oss faktiskt) en finalplats och kanske ett guld i förlängningen.
Att nå ända fram händer sällan och kräver att en mängd olika faktorer sammanfaller. Att då bli berövade den möjligheten pga flagranta misstag från parten som skall se till att allt sker under rättvisa former är ett enormt underbetyg till domarkåren.
Det kan kosta oss (eller redan kostat oss faktiskt) en finalplats och kanske ett guld i förlängningen.
Att nå ända fram händer sällan och kräver att en mängd olika faktorer sammanfaller. Att då bli berövade den möjligheten pga flagranta misstag från parten som skall se till att allt sker under rättvisa former är ett enormt underbetyg till domarkåren.
+ 5
Sv: SEMIFINAL
{7225}: tycker att det är en solklar slewfoot, tycker också se att frölundaspelaren lättar från isen när han tacklar i den omtalade tacklingen. Men i början när Bif var tillbakapressade så släppte domarna ett par solklara utvisningar, ex. Vid ca:10min så blir en frölundaspelare upphakad på handskarna/armarna när han har en jättechans från nära håll och just före Bif får pp och det blir 2-0 så var det ju en solklar Bif-utvisning vid blålinjen (cmore visade repris på den sekvensen) . När de gjorde 2-0 kändes det som att all energi som Frölunda hade gick över till Bif.
+ 2
Sv: SEMIFINAL
Eller: Nog ingen som tror att domarna aldrig missar nån brynäsutvisning. Det handlar om balansen. Ett lag som spelar fysiskt och aggressivt och ligger på gränsen till det tillåtna drabbas normalt av fler utvisningar. Vilket grundserien också bekräftar. Mönstret i semifinalen är unikt.
+ 2
Sv: SEMIFINAL
Inkazar: I och med att det handlar om hypoteser så är det svårt att sia om. Men den täta match 5 i götet hade gott och väl kunnat sluta helt annorlunda om det hade dömts 5+game på den tackling som sänkte Bertilsson. Vi har en bra bit över 50% i PP så mycket talar för att vi kunnat göra mål där. Och matchen hade kunnat utveckla sig helt annorlunda.
+ 5
Sv: SEMIFINAL
Inkazar: I de matcher som Frölunda har vunnit har de tenderat att mala ner Brynäs, som har blivit tröttare och tröttare under matchens gång. Domarna har tillåtit deras forecheckande spelare att spela otroligt fult på våra spelare, inte "bara" fula tacklingar som somliga har resulterat i hjärnskakningar utan även fula slashingar som t.ex den på Fälth innan ett baklängesmål i Scandinavium (kanske pga den som han inte kan spela...?). Samtidigt har domarna letat med ljus och lykta efter Brynäsutvisningar. Domarna har gett Frölunda rejäl hjälp i sin strävan efter att nöta ner Brynäs i matcherna.
Utvisningen på Kilström, vid ställningen 3-3, 4 minuter kvar, är också ett typexempel på där domarna gav Frölunda en gratischans att avgöra matchen.
Men i det stora hela är huvudproblemet inte att domarna tar Brynäs utvisningar, för de är oftast korrekta, MEN det största problemet är att Frölunda kommer undan med otroligt mycket. Om Brynäs inte får spela slutspelshockey ska inte Frölunda kunna komma undan med vad som helst, det är alldeles för orättvisa förutsättningar.
Utvisningen på Kilström, vid ställningen 3-3, 4 minuter kvar, är också ett typexempel på där domarna gav Frölunda en gratischans att avgöra matchen.
Men i det stora hela är huvudproblemet inte att domarna tar Brynäs utvisningar, för de är oftast korrekta, MEN det största problemet är att Frölunda kommer undan med otroligt mycket. Om Brynäs inte får spela slutspelshockey ska inte Frölunda kunna komma undan med vad som helst, det är alldeles för orättvisa förutsättningar.
+ 20
Sv: SEMIFINAL
Peja: "Men i det stora hela är huvudproblemet inte att domarna tar Brynäs utvisningar, för de är oftast korrekta, MEN det största problemet är att Frölunda kommer undan med otroligt mycket. Om Brynäs inte får spela slutspelshockey ska inte Frölunda kunna komma undan med vad som helst, det är alldeles för orättvisa förutsättningar."
Där håller jag med. Såklart. Uttryckte mig lite korkat, skulle sagt att vi inte förlorat dom vi gjort pga utvisningar mot oss.
Där håller jag med. Såklart. Uttryckte mig lite korkat, skulle sagt att vi inte förlorat dom vi gjort pga utvisningar mot oss.
+ 2
Sv: SEMIFINAL
Peja:
Tenderar att mala, Peja?
Hörde du inte Red Face igår?
Det är deras gameplan att få våra spelare trötta.
Kommer inte ihåg ordagrant vad Red Face sa under matchen, men några oklarheter var det inte.
Som jag skrivit förut accepterar domarna mer från Red Face United eftersom de hela tiden ligger runt gränsen. Brynäs gör det inte som lag och då sticker mindre saker ut. Skulle alla tjöta och gå på som Granström och Alcén så vore gränsmatchen i matchen mer jämn.
Speed is the key, som Dick Winters skulle ha sagt.
"We few, we happy few, we band of brothers"
Tenderar att mala, Peja?
Hörde du inte Red Face igår?
Det är deras gameplan att få våra spelare trötta.
Kommer inte ihåg ordagrant vad Red Face sa under matchen, men några oklarheter var det inte.
Som jag skrivit förut accepterar domarna mer från Red Face United eftersom de hela tiden ligger runt gränsen. Brynäs gör det inte som lag och då sticker mindre saker ut. Skulle alla tjöta och gå på som Granström och Alcén så vore gränsmatchen i matchen mer jämn.
Speed is the key, som Dick Winters skulle ha sagt.
"We few, we happy few, we band of brothers"
+ 2
Sv: SEMIFINAL
{2064}: Ofta spelar lag som går långt på gränsen till fult och klarar sig från många situationer de normalt borde få utvisning på, smårapp o skitsaker som blir resultatet av Brynäs utvisningar är sånt domarna tar....jag orkar bara inte hålla på förlora energi på den saken bara.....du märker väkl själv hur tyst det är överallt annars i alla andra forum, i studion, i tidningar om det ibland brutala spelet mot huvudet, slewfoot etc....
Sv: SEMIFINAL
Brynäsgubbe: Hur länkar man i mobilen?
Auchinleck: Hur många av Brynäs guld har vunnits genom att "ligga på gränsen" och hur många genom att vara det mest spelskickliga laget? Nya tider?
Auchinleck: Hur många av Brynäs guld har vunnits genom att "ligga på gränsen" och hur många genom att vara det mest spelskickliga laget? Nya tider?
Sv: SEMIFINAL
Brynäsgubbe: Nej nej nej, artikeln börjar med: Brynäs stenhårda passning inför avgörandet
Sv: SEMIFINAL
Leonardo: absolut, men när gränsen inte bara är nådd utan även passerad måste även i övrigt (relativt) timida fans som undertecknad reagera.
Fair play är a och o annars förlorar sporten sin trovärdighet (och marknadsvärde).
Det är alltför många faktorer som pekar på att något inte står rätt till.
Fair play är a och o annars förlorar sporten sin trovärdighet (och marknadsvärde).
Det är alltför många faktorer som pekar på att något inte står rätt till.
+ 4
Sv: SEMIFINAL
{5915}:
Rätt många av de äldre gulden kom med ett jävla tryck/gnäll på domarna. Och suveränt spel.
Vad var det Tord sa... "gnäll på domarna? Nej, vi tog ansvar för att utbilda dem!" 😂
Jag föredrar att spela ut motståndet framför att mala ner dem. Frölunda-Luleå 96 var väl urtypen för en malfinal.
2016 malde Frölunda ner ett inte tillräckligt spetsigt SAIK.
2015 var Slakers spetsigare än SAIK.
Viktigt att hitta balansen mellan tyngd, fart och spel i truppen.
Tror inte på att bygga för att mala ner ett Frölunda.
Tror mer på att spetsa spelet och komplettera med kraftfulla spelare för att kunna bryta matchbilder. Där har vi en bit kvar just nu.
Jävligt tydliga roller och jävligt noggrann scouting behövs.
Finns att bygga på i alla fall.
Rätt många av de äldre gulden kom med ett jävla tryck/gnäll på domarna. Och suveränt spel.
Vad var det Tord sa... "gnäll på domarna? Nej, vi tog ansvar för att utbilda dem!" 😂
Jag föredrar att spela ut motståndet framför att mala ner dem. Frölunda-Luleå 96 var väl urtypen för en malfinal.
2016 malde Frölunda ner ett inte tillräckligt spetsigt SAIK.
2015 var Slakers spetsigare än SAIK.
Viktigt att hitta balansen mellan tyngd, fart och spel i truppen.
Tror inte på att bygga för att mala ner ett Frölunda.
Tror mer på att spetsa spelet och komplettera med kraftfulla spelare för att kunna bryta matchbilder. Där har vi en bit kvar just nu.
Jävligt tydliga roller och jävligt noggrann scouting behövs.
Finns att bygga på i alla fall.
+ 4
Sv: SEMIFINAL
{7225}: Nej. Känns för osäkert att sätta in Rautio i den sista och avgörande matchen. Efter Felix storspel i går, så vore det närmast ett kardinalfel att inte låta honom börja. Gör Felix en toppmatch i morgon så lär han nog också få fortsätta som förstemålvakt om vi går till final, ända tills han gör en plattmatch. Går det riktigt snett i morgon med många baklängesmål, så lär valet av målvakt hur som helst bli kritiserat. Fast nu har jag ju tippat att Brynäs tar guld i år.
+ 3
Sv: SEMIFINAL
Auchinleck: Absolut! Det bästa exemplet utöver mig själv i den konsten är en ninja! Den här ninjan fick till och med mythbusters att vilja ha en ninja i programmet utan att dom själv visste att dom ville ha en ninja med! Ninjan planterade programidéen i huvudet på killarna! Kolla själva! Brynäs måste skaffa en lagninja!
Sv: SEMIFINAL
{7225}: Absolut, Rautio har bättre statistik. Min tvekan angående honom gäller att han varit sjuk. Nå'n som vet vad han ådrog sig? Har han haft feber så brukar det ta ett tag innan kroppen känns helt i top-trim igen. Jag tror inte Bulan vågar chansa att börja med Rautio, med tanke på all skit han kommer att få om det trillar in ett par-tre puckar i första, dessutom mot bakgrund av att Felix spelade bra sist.
« Föregående · 1820582 · Nästa »