SEMIFINAL
« Föregående · 1820685 · Nästa » Till forumet
Sv: SEMIFINAL
cccphockey.se@goranengblom jag håller med om att domsluten absolut inte har varit till Brynäs fördel. Vansinnigt trött på "slöfoot" diskussionen + ett antal andra regler den här säsongen .. hoppas på bättre flyt till nästa säsong. Och kanske har Brynäs marginalerna med sig i match sju.."
Wikegård svarar på en fråga på instagram angående domarna och all fördel Fhc får. Fortsätt ställ frågor/sätt press på journalister, så kallade "experter" och alla som har med hockeyn att göra. Jag har skrivit i flera sociala medier och ställt frågor och uppmärksammat så många som möjligt om domarnas opartiskhet i den här matchserien. Vi måste sätta press, med all rätt dessutom!
Wikegård svarar på en fråga på instagram angående domarna och all fördel Fhc får. Fortsätt ställ frågor/sätt press på journalister, så kallade "experter" och alla som har med hockeyn att göra. Jag har skrivit i flera sociala medier och ställt frågor och uppmärksammat så många som möjligt om domarnas opartiskhet i den här matchserien. Vi måste sätta press, med all rätt dessutom!
+ 7
Sv: SEMIFINAL
Tjurn : Fast återkommer till "Brynäs hej" i den nyare tyngre versionen. Funkar hur bra som helst som introlåt å var mäktig just i det avseendet i slutspelet 2012... Att man körde Fahlanders version som introlåt i år anser jag var ett rent haveri... Även om den funkar i andra lägen...
+ 2
Sv: SEMIFINAL
Läsningstips: en matchrapport från Appleyard, en skribent som håller stenkoll på Flyers Europa talanger. Har följt Brynäs tätt nu nån säsong!
Länkar:
Felix Sandström and Oskar Lindblom play vital role for Brynäs in forcing a game seven | Sons of Penn
Felix Sandström and Oskar Lindblom play vital role for Brynäs in forcing a game seven | Sons of Penn
+ 4
Sv: SEMIFINAL
Det är lite som med Nordkorea, sanningen kommer bara fram utanför landet.
Länkar:
Felix Sandström and Oskar Lindblom play vital role for Brynäs in forcing a game seven | Sons of Penn
Felix Sandström and Oskar Lindblom play vital role for Brynäs in forcing a game seven | Sons of Penn
+ 6
Sv: SEMIFINAL
bifhjärta:
Yes, gameday!
Vi väljer en långpromenad i solen som matchvärmning. Vid lunchtid tänds grillen för att få energi och kost i balans. Möjligen kan det bli en liten stund på sofflocket efter det. Därefter bär det av till Scandinavium.
Målbilden är ett allt tystare gäng frölundafans och en sjungande brynäsklack när klockan närmar sig de 60.
Kom igen nu, nu tar vi de jxxxa rakt upp å ner bara!
Yes, gameday!
Vi väljer en långpromenad i solen som matchvärmning. Vid lunchtid tänds grillen för att få energi och kost i balans. Möjligen kan det bli en liten stund på sofflocket efter det. Därefter bär det av till Scandinavium.
Målbilden är ett allt tystare gäng frölundafans och en sjungande brynäsklack när klockan närmar sig de 60.
Kom igen nu, nu tar vi de jxxxa rakt upp å ner bara!
+ 5
Sv: SEMIFINAL
Vuollerim: Fan det här låter inre bra
"Tränarduellen
Thomas Berglund är redan klar för Luleå till nästa säsong. Är det något som gör att hans tankar redan är där eller bidrar det till att han vill avsluta snyggt i Brynäs? Oklart, än så länge. Berglund har annars känts pressad i slutspelet. Han har stängt in laget efter stora förluster och vägrat gå på presskonferenser och tagit tillbaka petade spelare.
Roger Rönnberg har drillat sitt lag i snart fyra säsonger nu. En tränare som gillar när det blir mer press runt sitt lag och han stortrivs med rollen just nu. Har byggt ett lag med fyra kedjor som ska kunna leverera. Rönnberg har fått ut max av flera spelare men flera spelare letar fortfarande efter formen. Känns harmonisk och var ovanligt självkritisk efter 0–6-förlusten senast mot Brynäs."
"Tränarduellen
Thomas Berglund är redan klar för Luleå till nästa säsong. Är det något som gör att hans tankar redan är där eller bidrar det till att han vill avsluta snyggt i Brynäs? Oklart, än så länge. Berglund har annars känts pressad i slutspelet. Han har stängt in laget efter stora förluster och vägrat gå på presskonferenser och tagit tillbaka petade spelare.
Roger Rönnberg har drillat sitt lag i snart fyra säsonger nu. En tränare som gillar när det blir mer press runt sitt lag och han stortrivs med rollen just nu. Har byggt ett lag med fyra kedjor som ska kunna leverera. Rönnberg har fått ut max av flera spelare men flera spelare letar fortfarande efter formen. Känns harmonisk och var ovanligt självkritisk efter 0–6-förlusten senast mot Brynäs."
Sv: SEMIFINAL
{7225}: Fast den här delen av analysen från GP känns bättre:
Hjärtat för märket på bröstet
Brynäs har en extremt stolt och fin historia att se tillbaka på. Att spela för klubben från Gävle innebär att du spelar för en av de mest framgångsrika klubbarna i Sverige – något som gör att du alltid ger allt på isen. För spelarna i Frölunda måste märket på bröstet vara det man spelar för nu på fredagskvällen. I en match sju är det oftast inte de snygga dragningarna som avgör. Det som brukar avgöra är i stället vilket lag som vågar och vill mest när det verkligen gäller. En sits som spelarna i Frölunda visat sig trivas i – flera gånger.
Hjärtat för märket på bröstet
Brynäs har en extremt stolt och fin historia att se tillbaka på. Att spela för klubben från Gävle innebär att du spelar för en av de mest framgångsrika klubbarna i Sverige – något som gör att du alltid ger allt på isen. För spelarna i Frölunda måste märket på bröstet vara det man spelar för nu på fredagskvällen. I en match sju är det oftast inte de snygga dragningarna som avgör. Det som brukar avgöra är i stället vilket lag som vågar och vill mest när det verkligen gäller. En sits som spelarna i Frölunda visat sig trivas i – flera gånger.
+ 2
Sv: SEMIFINAL
KalleTeodor: När det gäller Frölunda så är det svårt att finna något märke att spela för på matchtröjan 😆
Så det avgör ju hela serien . Brynäs vackra tröjor lyser upp när det är som mörkast . R.i.p oo my father .
Så det avgör ju hela serien . Brynäs vackra tröjor lyser upp när det är som mörkast . R.i.p oo my father .
+ 14
Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: Fattar väl det, tyckte att det var jävligt lustigt skrivet bara, att fan allt vändes till Röda Ansiktets fördel 😉
Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: Haha, bara att skratta åt det där försöket av två murvlar att försöka blåsa upp sitt eget lag och tränare samtidigt som man försöker lura sig själv genom att hitta på en massa negativa uppdiktade saker som är ämnat att dissa motståndaren. Lite roligt iofs, det hör väl till när man kommer från vitsarnas huvudstad och ska försöka vara lite rolig....
+ 1
Sv: SEMIFINAL
{7225}: Det de glömmer att påpeka är att precis all press ligger på Frölundas spelare. Alla därnere förväntar sig att de ska avgöra hemma. Allt annat är ett fiasko.
För oss är det tvärtom. Vi har allt att vinna och ingen press på oss. Så låt oss täppa till truten på Frölunda, Red Roger, publiken, journalister, experter, domare och Cmore...
För oss är det tvärtom. Vi har allt att vinna och ingen press på oss. Så låt oss täppa till truten på Frölunda, Red Roger, publiken, journalister, experter, domare och Cmore...
+ 16
Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: För oss finns det två lägen. Antingen så spelar vi lite balanserat och förlitar oss på våra snabba spelvändningar eller så kör vi så det ryker med hög press, vilket skulle öppna oss bakåt. Jag röstar ändå på det senare alternativet. Jag hoppas att vi kör med hög press och trasar sönder Fusklundas uppspel. Lyckas man med det och får fast dem i egen zon så kommer publiken att tystna rätt snart vilket är viktigt. Sedan verkar det som att det första målet är väldigt avgörande i den här matchserien. Så ett Jensenmål efter 27 sekunder vore en bra start ;-)
Men oavsett hur det går ikväll så kommer jag att lyfta på hatten och tacka Brynäs för en väl genomförd säsong.
Men oavsett hur det går ikväll så kommer jag att lyfta på hatten och tacka Brynäs för en väl genomförd säsong.
+ 11
Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: Så lillkillen Took one for the team, All heder till honom ;-)
Varje gång jag ser frölundas logga så blir jag sugen på glass. För visst fan ser deras logga ut som ett glasspapper.
Varje gång jag ser frölundas logga så blir jag sugen på glass. För visst fan ser deras logga ut som ett glasspapper.
+ 3
Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: termometer under lampan och visa frugan? ;)
Själv ska jag till svärfar och funderar på att smyga undan lite :P
Själv ska jag till svärfar och funderar på att smyga undan lite :P
+ 2
Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: Den fixa du snyggt.😀
Undra bara om frugan är lika glad?
Vad är roligast? Vara på middag med vänner, eller sitta hemma och lyssna på en make som kommer att vara helt frånvarande hela kvällen? 😀😀
Undra bara om frugan är lika glad?
Vad är roligast? Vara på middag med vänner, eller sitta hemma och lyssna på en make som kommer att vara helt frånvarande hela kvällen? 😀😀
+ 2
« Föregående · 1820685 · Nästa »

Sist DR stod släppte han 3 mål på 7 skott.
Är det bra jämfört hur Felix spelade igår?