SILLY 14/15
Men vore onekligen intressant att se honom tillsammans med Starky i Brynäs nästa säsong och JJ lånas ut till Allsvenskan. (Tycker JJ ska få mycket speltid på seniornivå för att utvecklas plus att han troligen är förstemålis i JVM i jul, vad har vi för backup då?).
Men klart att Lindbäck är en dröm, men så länge han går utan kontrakt finns ju chansen! ;)
Skojar inte alls. Granis har inte varit bra sedan guldsäsongen. Ja och hmmm respekt? Vem respekterar en glappkäft? Visst irriterande var han säkert.
EskilstunaLasse:
Jag är inte så orolig framför eget mål, Andersén,Kilas,Bertil,Sunken,Westlund
Jag är orolig framför motståndarnas mål, vilka ska ta skiten för att komma in där o inte rulla i hörnen...Nordan? Tvillingarna? Rödin?...
Lindström: Jag har svårt att se hur man ska betala den typen av spelare så mycket som Granis hade i lön. I alla fall om det var tuffheten som är det primära...
Sen tror jag att Anderssén väl kan fylla den funktionen, nu är han kapten och jag tror att han inte kommer att tveka att visa vägen när det gäller att stå upp för starky.
Johan Norrström:
Brodin har spelkvaliteter (kraftigt överstigande Granis) som han ska lägga fokus på...
Klart det saknas ngn småjobbig som gnuggar för en 50-75'/mån...
Syntes klart när vi hade te x Kudden i laget eller Cody att motståndarna INTE klev på för fullt på målisen eller körde med fula överfall.
Brodin kan säkert glappa men någon respekt har han inte med sig.
Brynäs har inte på många år haft någon som kunnat städa undan.
Överbetald var Lauritzen & Nordan med fö, varför inte gnälla på dom med?
Redigerad kommentar
Du menar den killen som har minst talang i laget och måste kompensera detta med att vara nyttig på andra sätt? :) Tror nog Brodin kan fylla Granis roll ganska bra. Saknar inte Granis han var en spillra av sitt forna jag två sista säsongerna. Dessutom överbetald.
MR Bif: Det blir nog inget problem!
De föder ju upp Orcher, förlåt Skelleftejuniorer, nere i gruvan...
Tydligen så får ju vi också mer betalt för Djoos, ju fler spelare som lämnar
för NHL från och med det att 10 spelare skrivit kontrakt med NHL.
Även Zaar har visst skrivit kontrakt med NHL i dag.
Så där ökade ersättningen för Djoos ännu lite mer.
En till (!) lämnar Skellefteå för NHL | NHL | Internationellt | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Brynäsgubbe: Jag får en känsla av att det är Sundlöv som inte vill förlänga med Thure, kanske kräver han en högre lön och Sundlöv går inte med på det.
Rödin Scott Thure
Sweatt Nordqvist Ollas
Vesterholm Vesterholm Olden
Brodin Enterfeldt Blomqvist
Hur intressant skulle inte denna forwardssida vara?
Enligt uppgift till Sporten ska han absolut inte ha uteslutit att fortsätta i Brynäs.
Men Micke Sundlöv säger:
– Just nu upplever jag det som föga troligt att Thuresson blir kvar. Han har tydligt sagt att han vill titta på andra alternativ."
Vi kan nog helt utesluta Thuresson i och med det uttalandet.
Från början så var ju Brynäs "main target" Vic Barkley. Men så blev det icke.
I stället värvades Gunderson som plan B.
Och tur var väll D :-)
Brynäsgubbe:
Skellefteå kommer väl inte att få en endaste krona i ersättning för Lindström?
Inte heller för Möller om han lämnar?
För det gäller väl fortfarande: att om en spelare redan varit i NHL,
då får man ingen ersättning för honom?
Samma gäller väl för oss om Thuresson skulle gå till NHL.
Det blir ingen ersättning till oss då heller.
Så skrev du, har din skrollknapp gått sönder?"
Precis så skrev jag men jag skrev ju aldrig att det var du som skrev det, det är ju mina ord men du frågar mig när du skrev det. Läs om, läs rätt.
tjugo8: "Hoppas saik blir sönderköpta"
Ja finns det någon rättvisa i världen så blir dom det. Det borde dom blivit redan för 1-2 säsonger sedan. Får dom behålla stommen behöver vi inte spela om det nästa säsong.
Skrubben:
Alm t nhl, undrar vad det innebär för Ekholm?
Hoppas saik blir sönderköpta
Carl Lejonkräk:MR Bif: Brynäs ersätter inte Gunderson eftersom det inte finns någon annan gud tillgänglig.
Så skrev du, har din skrollknapp gått sönder?
:-)