SILLY 14/15
Nyheter | VIK
Dif vet heller inte bättre utan håller på med det där skitsnacket;
"Det är extremt lite rörelse på marknaden nu och vi följer och jagar men det är inget som varit nära"
Godmorgon !
Kanske läge att passa på att glädjas åt Rödins spel...
"Redan nu vill konkurrenterna försöka göra klart med Brynäsforwarden inför nästa säsong.
Enligt uppgifter till SPORT-Expressen vill både Skellefteå och Frölunda värva honom."
Honken:
"vet inte riktigt om han ser oss som enda svenska alternativet"
Tror det finns knappt en spelare per shl-lag idag där Klubben ensamt skulle vara överordnad tex lön, utvecklingsmöjligheter, chans att vinna...
Rödin gör sina grodor då och då men är riktigt bra i rätt omgivning, i och med att Scott och Sweatt är kvar nästa år och att de fungerat riktigt bra ihop så vore det trevligt om han stannade kvar. Kontinuitet är såå viktigt för ett framgångsrikt lag. Kämpa Bengtzén!
bifhjärta:
Var inte för säker, Skott o Svett har troligen KHL-klausul, om inte Brynäs ändå måste sälja dem för att rädda ekonomin...
Det är ofta egna produkter som säljer tröjor, inte utländska legoknektar. Det finns givetvis undantag som Gunderson, Tuulola och Bisset. Men de hade en sällsynt kombination av att vara fantastiska begåvningar och helyllekillar utanför isen.
Brodin ryktas till Luleå. Lär bli en del att jobba för BZ med nästa år.
Skämt åsido, det är ju lite tidigt att måla fan på väggen men vore ju trist att få börja om hela tiden... Ingen kontinuitet
Men nu har ju inte Mårts och representanterna för ovanstående lag/ligor samma tränade hockeyöga som du och dom har förmodligen missat hans hybris.
Förhoppningsvis tur för oss, då kanske vi får behålla honom...
Och såg vad du skrev om Billins, intressant det med! Undra när vi kan räkna med en värvning...
Han lär iaf få rejält med anbud från alla håll och kanter, landar BZ den godbiten så ska han iaf ha en applåd.... 😀
"efter det här blir jag sjukt sugen på att knäppa Djurgården på näsan, säger han och öppnar för andra klubbar i Sverige"
Murray skulle kunna ersätta Sunken anser iaf jag, men hoppas man på Erik Karlsson så skulle man ju såklart bli besviken...
Beskedet: Djurgården nobbar Murray | Djurgården | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
tjugo8:
Seriöst, han är för långsam, skulle inte vilja ha honom i mitt eget lag. Finns bättre och billigare backar i allsvenskan.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Skrubben:Skönt att läsa hur Bengtzén resonerar kring Murray och Tallinder.
För er som inte orkar läsa artikeln säger han också att ingen ny back kommer värvas under uppehållet.
Skrubben:
Bz beztämmer!
Mmm...jag e iaf inte nöjd m Djoos,Nörstebö,Westlund,Carlsson bland 8 backar
Vill ha in mer erfarenhet o rollspelare
Tror Murray hade kunnat städa lite runt mål o i bp, iaf bättre än vissa Frankensteins i Leksand...betänk också att de större zonerna lett t mer spel på utsida
tjugo8: Jo, men ska man ha en sån spelare hade jag hellre tagit typ Robin Jacobsson. Han är i alla fall lite bättre på rören än Murray.
För övrigt hoppas jag att Luleå nappar på honom. Vore en attraktion att se Rödin, Sweatt och Scott köra åttor runt honom :)
Djurgården dömer ut honom, trots att han spelat i deras J20.
Han har inte spelat en match sen 10 maj.
Lucas Carlsson har gjort det riktigt bra och KHL ser ut att kunna släppa spelare, där vi har chansen att hitta nåt.
Finns mao ingen anledning att panikvärva en Murray i nuläget, som det känns.
Ändå kittlar det lite i nyfikenhetsnerven över en sån här spelare, det måste jag medge.
Ändå kanske bättre att låta hjärnan och inte hjärtat bestämma.
Minns -95, det var ett super viktigt läge i en av finalerna.
Det blev PP.
Men Sandlin satte in fjärdekedjan.
"Det var deras tur att spela " var förklaringen.
Kommentatorerna var skogstokiga:)
Dom växte till himlen, tack vare Sandlin.
Undrar om LHC verkligen har pengar t Bäckman?...inte så jävla säker e Granak...
Resten av sässen hos oss o så kan han köra på LHCs budget 15/16?
Redigerad kommentar