SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
www.eliteprospects.com/player.php?player=17426
Redigerad kommentar
Men nu finns i alla fall Lööke med på Brynäs egna
hemsida, där kommande säsongs trupp listas.
De nya spelarna har även valt/fått tröjnummer.
Pudas #64 och Johnson #32 (som de hade i Karlskrona och Växjö).
Sen verkar även Lööke ha bytt till #60.
Då kan man ju spekulera om det.
* Har han alltid önskat #60 eller är det ett "mer etablerat"
nyförvärv på väg in som brukar ha #24?
* Eller kommer de att pensionera både nr 24 och 21 som
Ove Molin spelade med?
Redigerad kommentar
Micflikiers flickvän pekade just finger åt Rödins flickvän :/
Wesley:...Ja helt sjukt det här.....Men, de ska få ihop det också
http://www.hockeysverige.se/2015/05/11/luleas-tunga-mal-och-poangvarvning/
Chris11: Anton rödins flickvän gillade precis jacob micflikiers tjejs foto på instagram. Klar för brynäs?
Jacob och hans flickvänn kommer att bo 12 mil ifrån mig nu. Dvs i Luleå tyvärr.
2 års kontrakt har han skrivit på. Presenterades nyligen av Luleå.
Brynäsgubbe: Nu har det inte med ert lag å göa så lite OT men. Tror inte han kommer i SHL på ett tag.
Gissningsvis förstår han att det är kört att vara annat än 2a i Boston, om inte Rask bryter lårbenshalsen. OCh då han knappt spelade några matcher ifjol vill han väl försöka få lite mer matcher helt enkelt och spela i KHL tills han hittar en bättre chans i NhL om några år. Han har ju gjort det jätte bra i Boston så.
Vi behöver en center som är en pålåtlig poänggörare. Det är inte Sundström i den utsträckning som vi behöver.
Svedberg till KHL alltså. Lite oväntat på något vis?
Iofs är det ju kört å konkurrera ut Rask, men blir han inte fri nästa år bara? Iofs lär han väl få välja och vraka bland NHL klubbarna nästa säsong i vilket fall. (Eller ja välja å vraka bland dom utan given 1a då han antaligen inte vill vara given 2a som nu)
http://www.hockeysverige.se/2015/05/10/uppgifter-svenske-nhl-malvakten-flyttar-till-khl/
Är säker på att ALLA härinne dör av längtan efter en sån....
Brendan Maxwell, Francis Paré, Kyle Wilson
Kolan - Andersén
Bertilsson - Kilström
Nörstebö - Pudas
Sundqvist
Rödin - Scott - Johnson
Ollas - Johan Sundström - Lindblom
Brodecki - Enterfeldt - Lööke
Westerholm - Westerholm - Olden
Mannberg
Extra:Lukas Carlsson, Blomqvist
Pp1:
Kolan, Rödin, Scott, Johnson, Sundström
Pp2:Pudas, Nörstebö, Ollas, Enterfeldt, Lindblom
www.eliteprospects.com/player.php?player=10622
Redigerad kommentar
Mattias Karlsson ska alltså välja mellan utlandet och Brynäs.
Jag tror att detta är den första amerikanen/kanadensaren som går från AHL till SHL under denna silly. Detta kanske är ett tecken på att marknaden därborta börjar röra på sig.
maddog1970:
Förlust för Norge, men Nörstebö målskytt igen. Hoppas han växer lite grann inför nästa säsong, om han skall spela för Brynäs!