SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Schweiz, Sverige, Kanada, Tjeckien till semi.
Det kan ju vara därför som gävletidningarna inte heller haft någon
intervju med Johnson. De väntar helt enkelt på att Brynäs först
ska lägga ut en intervju på hemsidan, som de sen kan skriva av.
Att göra som journalister gjorde kanske redan på 30-/40-talet,
d.v.s. helt enkelt ringa upp personen i fråga, och göra intervjun
över telefon. Det är alltså inget att tänka på för dagens journalister?
Men de kanske inte lär ut sånt längre på journalistutbildningarna?
??????????? ???? ? ??????? ?? ?????????? / Matthias Porseland tremendous defensive play - YouTube
Carl Lejonkräk: "Grym värvning??!!"
Åja, nu tar vi i allt i va´. Men till alla som jag ser tidigare idag gör sig lustiga över mina åsikter vill jag att ni nu noterar följande: Jag tycker Mattias Porseland är ett fullt godkänt förvärv. Faktiskt...
Brynäsgubbe:
Kunde ju inte låta bli att länka den på fejjan.... en Frölundare som kommenterade direkt, sånt e ju änna görgött ;-)
Vi får väl anta att han kunde erbjuda ungefär den lön Eklund hade hos oss.
Om han nu inte "omfördelade" lite och tog en del av det som var tänkt för
den nya centern, så att det blev tillräckligt mycket mer än vad Eklund
hade i lön hos oss, bara för att kunna konkurrera ut alla andra bud.
Redigerad kommentar
Annars Borde Deutch vara klar för en klubb redan eller fått kontrakt av Brynäs?
"Center/ytterforward - och eventuellt en back till".
Låter luddigt. Menar han en spelare som kan spela både center och forward, eller att det kan bli lite vad det blir? Jag ser bra mycket hellre en center i första hand.
Bra värvningar och flera spelare tillbaka från att missat stora delar av säsongen ifjol.
Flera utvecklats till bättre spelare efter att blivit ett år äldre och mer rutinerade.
Det här ser väl jättebra ut. Sluta gnälla för fan.
Porseland kändes som ett bra namn när jag fick nyheten. Kolla vilken utveckling Andersén haft under sina år i KHL. Det finns ju aldrig garantier,men även denna värvning känns på förhand bra.
Gott jobb,Bengtzén.
| NICK DRAZENOVIC |
Wesley: Vill inte vara negativ mot dig. Men risken att Kärpät missar slutspel är väl rätt minimal? När missade dom slutspel sist? Är inte dom ett notoriskt topplag?
Fast allt kan ju hända iofs. =)
SWEATT: Han är alltså inte center och han har kontrakt!
Jo, jag vet att han inte är center och att han står under kontrakt. Men i Finland kan och brukar vissa lag som missar slutspel eller som har för dyr lönepost släppa spelare till andra lag runt jul. Och är han en av dom så bjuds ut, ska vi vara där och hugga. det finns något som stavas framtid också :-)
Wesley: Den här spelaren ska vi försöka få från Kärpat. Sweatt typ fast kan även trolla med pucken och sätta straffar.
Joonas Donskoi http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16039
Redigerad kommentar
Peja: Håller med. Dessutom ligger nog SHL och SM-liiga ganska nära varandra i kvalitet, medan KHL är en betydligt bättre liga. Att Porseland överlevde utan att få kicken i KHL kan väl betraktas som ett kvitto på att han har gjort ett dugligt intryck där.
Det är inte kattskit att få den här utmärkelsen. Vem som helst lär ju inte få den.
Så man ska nog inte dömma ut Porseland ännu.
http://www.eliteprospects.com/awards.php?award=KHL Defenseman of the Week
Redigerad kommentar
Jag tycker trots allt att vår backsida ser intressant ut inför kommande säsong. Pudas och Porseland är två fina värvningar till en redan (på pappret) intressant uppställning.
Kilström ska förhoppningsvis börja prestera på den nivå han kan.
Nörstebö verkar ha tagit ett kliv i utvecklingen, och kan nu konkurrera på allvar.
Sunken kan inte vara sämre än under de senaste säsongerna (eller?).
Bertilsson – håll dig hel!
Andersén – vår fältherre.
Kan bli bra detta. (oj, är jag för positiv här i Brynäsboken?) :)
Mathias Porseland känns som en nykter värvning. BZ vet nog vad han gör.
Och Djoos ut, Porseland in i PP. Uppgraderingen är astronomisk.
Jämför man sedan med tiden i Finland, är hans poängskörd betydligt bättre. Knappt 30 poäng per säsong. Då hade han förmodligen en större roll och fick möjligheten att producera.
Jag är helt övertygad om att Bengtzén vet vad han värvar. I Brynäs får han rollen som uttalad förstaback i PP1. Då får han helt andra förutsättningar att producera poäng jämfört med tiden i KHL.
Kan det vara så jävligt att BZ försöker bygga ett välkomponerat lag som ska fungera bra tillsammans?
Vilken idiot när det finns eliteprospects där man kan se stats, spelare för spelare.
Clarence: Du skriver "inte mycket som lockar komma till brynäs"
Pudas valde ju bort mer lön för att få komma till just Brynäs? Titta på vilka spelare vi fostrat senaste 5-6 åren. Du är en minusparasit som frodas i ditt eget whine :)
Japp, tycker det ser betydligt bättre ut än för 1 år sedan. Visst har Brynäs någon enstaka värvning kvar att göra, men hur många har egentligen spikat sin trupp redan nu?
Porseland istället för Djoos i PP blir en bra rockad för Brynäs.
Redigerad kommentar
Nog med kommentarer, det räcker för den här gången....
- Lustigt... Du svarar på ett ironiskt inlägg om att man som journalist plagierar andra inslag och artiklar. Sen kommer du med den kommentaren 😳 Skall jag säga något negativt om käre Keb (korstecken!!! RIP) så är det att han var känd att planka texter. Rakt av till och med. Läste man en krönika iben kvällsblaska kunde samma meningar till och med dyka upp i GDs spirtchefs krönikor dagen efter eller några dagar efter...