SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Han kan ju ha tackat nej efter att Wilson i syfte att trissa upp priset avslöjat Modos bud. Ett bud som BZ sen vare sig velat eller kunnat matcha.
Vi vet heller inte hur långt ev förhandlingar kommit med de övriga 2. Om nu nån av dessa 2 anses mer intressant än Wilson och det är mer eller mindre klart med nån av dom, så är det ju än mer naturligt att tacka nej till Wilson.
Ett par fullt sannolika scenarier som vissa tydligen anser vara försök till skämt som faller platt till marken...
Han har gjort en del poäng men känns som en spelare som skulle vara väldigt lik Ninimäki i sin roll och alla vet väl hur dålig den värvningen var.
Jag säger inte att Wilson är dålig, absolut inte. Men däremot tror jag vi kan hitta en klart bättre spelare (stats-mässigt) som trots allt visar väldigt mycket hur spelaren trots allt är.
Vad betyder isf ordet "tillkortakommande" för dig?
Det är ju helt klart att du iom ordvalet antyder en kritik mot BZ för att han inte lyckades värva Wilson, trots att du inte har en susning om hur långt Brynäs haft möjlighet att sträcka sig eller vilka önskemål Wilson haft på sin nya arbetsgivare.
Ditt resonemang är lika obegåvat som att sitta och kritisera BZ för att förlora dragkampen om Ovetjkin med Washington, typ....
Pudas, Porseland, Rödin och Johnson.
4 fall där BZ kommit till skott och handling med lyckat resultat, där vi konstaterar att man dragit det längsta strået i dragkampen om spelare med en eller flera konkurrentklubbar.
Förstå till fullo att dysterkvistarnas okrönte ordförande har förträngt den biten och istället i sann svartmålaranda istället väljer att fokusera på en värning där Wilson av okänd anledning valt en annan klubb.
Ja, det verkar ju logiskt. Eller inte.
Tror du att han har fler spelare på sin lista som han inte vill ha?
Zappaholic: Långsökt, du trodde du hade nått där. Men nej. Testa igen.
Är dock glad att han hamnade i Modo.
Har du ens sett Wilson spela??"
Nä. Har du?
Skulle jag försöka vara fyndig skulle det nog inte bli så fyndigt som du skriver, så jag försöker inte alls.
Jag ville bara se en länk till var BZ sagt att han vill ha kanadensaren till Brynäs. Jag hade bara läst att BZ sagt att Wilson är en av tre man tittar på. Det kan ju ha varit så att BZ sagt tack men nej tack.
Hänger du med?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ja kan bli tungt att inleda utan Sebbe. Hoppas Ollas ligger bättre till i hans rehab.
Har du ens sett Wilson spela??
Huge: "Vet du ens vad uttrycket "komma till skott eller handling" betyder?"
Ja, men det är väl tur - och antar jag huvudsaken - att herrn vet det då...
Ska jag kanske använda ordet "resultat" i stället då, för det var liksom andemeningen i vad jag försökte uttrycka. Om nu Bengtzén, vi säger väl det då så du blir nöjd, kom till "skott och handling" så gav det ändå inte "resultat" i slutändan vad gäller Wilson. Ett nytt tillkortakommande kan konstateras i "dragkampen" om spelare med en eller flera konkurrentklubbar. För Bengtzén har ju verbalt konfirmerat att han faktiskt ville ha kanadensaren till Brynäs så finns ingen anledning betvivla sanningshalten i det, som en del här inne tar till för att försöka trösta sig efter den nya smäleken på spelarfronten...
Wilson hade varit en bra ersättare för Nordan.
BZ är dock en klok general och har förstås flera alternativ att bolla med. Förhoppningsvis bättre sådana.
Om BZ nu sträckt sig så långt han kunnat och gett Wilson ett kontraktsförslag så har han väl kommit till både skott och handling, även om Modo uppenbarligen lagt ett bud som passade honom bättre.
Vet du ens vad uttrycket "komma till skott eller handling" betyder?
Verkar inte så...
Börjar mer och mer tro att BZ hade något taktiskt bakom avslöjandet att man tittar på Wilson. Vill iallafall tro det, för annars är det ju rent ut sagt korkat att gå ut med vem man är intresserad av.
Tror och hoppas på en liten, ung, vindsnabb (sweatt), målskytt som inte fixar sista steget till NHL tack vare sin storlek.
Wilson blir årets flopp (önsketänkande)
Dina talanger/ kunskaper har du förstås utvecklat i/på Kastvallens katakomber☺
Där föds de stora tänkarna samt hockeyfilosofier.
Kom igen när vi vunnit ytterligare ett SM guld.
Kommer inte att ske igår iaf!
Mitt grundtips: Clarence får jobbet.
Vice ordförande: Bifbiffen
Bubblare: Jaken och kennys.
Munkas är diskvalificerad. Som moment22 säger: han har ändå glimten i ögat och är alldeles för optimistisk i jämförelse med dom andra...
Räcker det att Johnsons agent säger att även flera internationella klubbar var ute efter Nick?
Om du vill ha mer bevis på vilka andra klubbar som varit intresseradeå så rekommenderar jag att du frågar Bifbiffen, Jaken eller kennys. Mkt trovärdiga soffkällor, som har god insyn i andra lags interna affärer...
BIF96: Vi får väll snuva Linköping på den här spelaren då!!! ;)
Eller så passar vi på nu när det är kaos i HV71. BZ ring fort som fan......
Erik Christensen http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10880
Igår var det hagelstorm i Gävle. Förmodligen talande för resten av sommaren... :)
Bifbiffen: Vad pratar du om? BZ sa att Wilson är ett namn av ett par stycken man tittar på. Ett par stycken är egentligen två om man vill märka ord, så du får väl skratta åt BZ:uttalande istället.
Hur står det till med läsförståelsen? Inte så vass verkar det som...