SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
BIF96:........ Eliteprospects.com - Alex Grant -17 på 58 matcher den här säsongen
som var. NEJ, skulle inte tro det ;-)
Nästa vecka tror jag att det kommer att hända saker, eller hoppas på det iallafall ;)
här några förslag på några centrar och backar som jag tror på!!
Eliteprospects.com - Tim BrentEliteprospects.com - Francis ParéEliteprospects.com - Andy MieleEliteprospects.com - Alex GrantEliteprospects.com - Steve Eminger
Ove spelade 11 matcher den säsongen så jag vill hävda att det var i början av säsongen han försvann.
Sen... Vilken jävla strejk är det ni snackar om? Det var ingen NHL-lockout den säsongen. Var det vaktmästarna som strejka eller vad menar ni???? Tror ni är ute å hojjar här...
Jajjen: Bengt Åkerblom.
Björn spelade med Brynäs i början av 80-talet.
Untitled Document
Tror Sandlins morsa dog på hösten vilket gjorde att han inte hade hundra fokus på hockeyn. Sjukt hur mycket som jävlades det året. En snöstorm gjorde att jag missade första 5 minuterna (?) av matchen mot SSK hemma. Stod 3-0 när jag kom in. Brynäs var ett par klasser bättre än alla. Det bästa lag som spelat allsvensk hockey. Dom slog alla rekord som fanns i den tidens allsvenska.
De fick ju inte träna i Gavlerinken under strejken.
Har för mig att de var tvungna att träna i Ljusne.
Så träningen kan ha blivit lidande under strejken.
Eftersom de säkert fick dra ner på antalet träningar.
Plus att de fick resa en del mil fram och tillbaka vid varje träning.
Det gjorde säkert att träningarna också blev kortare, eftersom
onödig tid gick åt till resorna fram och tillbaka till träningarna.
Kommer inte ihåg hur länge strejken pågick.
Om det var uppemot en månad?
Och en månad med dåliga träningsmöjligheter kan nog ha satt sina spår.
Plus de andra orsakerna som nämnts här tidigare.
Tror olyckan mot Mora satte djupa spår i spelarna och när sen Ove åkte med nacken före in i sargen och höll på att bli förlamad så var det nog kört. Fredrik Modin har sagt efteråt att han inte kunde sluta tänka på Moraspelaren under säsongen (hette han Björn Åkerblom?)
Man har i efterhand pekat på en del detaljer som bidrog. Försäsongsmatchen i Mora när en Moraspelare fick en skridsko över halspulsådern och avled. Den upplevelsen med allt blod, utgången samt ev. skuldkänslor etc. Sen blev väl Ove nackskadad tidigt och missade större delen av säsongen. En skada som var nära att gå åt helvete.
Trots allt började man säsongen bra och ledde serien efter tre-fyra omgångar. Krossade Björklöven borta i premiären med 7-1 tror jag... Minns man benämnde Peter Larsson som "Sveriges Wayne Gretzky" i kvällstidningarna. Sen hände något... Mentala spöken....krampaktighet...dalande i tabellen... Så till slut: Hopplöst sist. Unikt för ett lag som på förhand sågs som en guldfavorit...
Surahammar???
Blev tvungen o syna, klart moderatorn hade rätt
Dessutom hade vi ju odågan Rafalski på backen...;)
Hoppas hans löneanspråk sjunkit iom senaste säsongen. Gissar att han har varit en bit dyrare än Andersén tidigare. Behöver ju lite cash till centern!
Har dock ingen aning egentligen :)
Antigen så spelade han skadad förra året eller så kom han otränad. För han hängde inte alls med i tempot.
Redigerad kommentar
munkas: Ja,Parks hade väl inte den roligaste säsongen i Brynäs. För mig är han en Leksing och tröjupphängning borde väl isåfall ske där.
Hur som helst jävligt tråkiga nyheter.
Vila i frid Greg
Redigerad kommentar
Älskar Andersén och det är givetvis otroligt bittert att han drar nu. Unnar han denna chans och det finns inget han kunde gjort annorlunda. Han blev förmodligen lika tagen på sängen som oss andra.
För 225 000 om den siffran är korrekt ska vi kunna hitta något likvärdigt..
Ingen lösning jag e sugen på t Brynäs
gevalia:...........Men gärna denna center Eliteprospects.com - Andy Miele eller
Eliteprospects.com - Francis Paré , som nu har haft en säsong på stor rink i KHL