SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Jajjen:
Eller som vår egen nr 70
Vi väntar fortfarande på att han ska springa naken runt rinken.
"Vinner Brynäs SM-guld 2012 ska jag...."
Johan Cahling! - YouTube
Så här slutar det såklart. :)
1) Färjestad
2) Skellefteå
3) Luleå
4) Frölunda
5) Växjö
6) Djurgården
7) Brynäs
8) Linköping
9) Modo
10) HV71
11) Örebro
12) Malmö
13) Karlskrona
14) Rögle
1) Luleå
2) Färjestad
3) Växjö
4) Örebro
5) Frölunda
6) Malmö
7) Skellefteå
8) Djurgården
9) Linköping
10) Brynäs
11) Modo
12) Karlskrona
13) HV 71
14) Rögle
Långt ifrån alla har gnällt såklart, men det är uppenbart vad fans kan vara enögda.
"Det är förbjudet att se positivt på nästa säsong. Ingenting är bra. Har ni glömt att det är Brynäs vi håller på? Amatörförening och lallare överallt."
Thats the spirit! Tyckte jag också att dagens inlägg så här långt varit för positiva. Rögle och Malmö har alltså på papperet bättre lag än Brynäs? Motivera gärna..,
Redigerad kommentar
Så här tror jag grundserien slutar 2015/16:
1) Skellefteå
2) Luleå
3) Växjö
4) Färjestad
5) Frölunda
6) Djurgården
7) Linköping
8) Modo
9) Örebro
10) HV 71
11) Malmö
12) Rögle
13) Brynäs
14) Karlskrona
Du menar väl puffen? Det är ju faktiskt Brynäs vi talar om här.
Att han skulle vara tjock och lat var väl inte vad Macke tänkt sig.
Skillnaden mellan att bli geniförklarad eller idiotförklarad är hårfin. Gäller både sportchefer och spelare.
Skrubben: Hurvida vi betalade överpris för Wilson eller inte vet vi ju först i slutet av säsongen (om vi inte betalt hutlösa pengar för honom). Om Bengtzen gjorde rätt som "gav upp" å Wilson är ju omöjligt att veta på förhand. Om han gör succé eller floppar påverkar ju rätt friskt.
Men sitta och vara efterklok är ju mycket lättare än att vara sportchef i nuet. =)
Lovar? Hahaha😂
Brynäs har höjt sin spelarbudget till den här säsongen. Svaret angående Wilson som jag fick från Bengtzen, var att man bedömde att han inte var värd de pengar som det slutligen landade på.
Nej, lite högre nivå på inläggen än sådär vore välkommet.
Om vi återgår till argumenten jag skrev: Hur kan du med 100% säkerhet påstå att Modo inte betalade ett överpris för Wilson?
Det är liksom ingen högoddsare att Svartvadet är desperat för att uppgradera er allsvenska trupp till SHL-duglig nivå.
Redigerad kommentar
DRAGSKOTT: Den NHL-meriterade forwarden uppges vara klar för en SHL-klubbEliteprospects.com - Bill Thomas
Ja, Andy Miele skulle vara en riktig klassvärvning!!!!
| ANDY MIELE |
| ANDY MIELE |
bradberry:
Jag har för mig att det var kommunalarbetarna som strejkade.
Och att alla ishallar som drevs i kommunal regi då inte fick användas
under strejken. Och eftersom Gavlerinken då drevs av kommunen
fick Brynäs inte träna där.
Det kan ha varit några lag i elitserien som hade "fördelen" av att
deras ishall inte drevs av kommunen, och därmed hade bättre
förutsättningar att träna under strejken.