SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Avtalet med NHL är ett skämt på grund av att de inte satt hårt mot
hårt när det gäller att göra det dyrare för NHL att plocka över kontraktsbundna
spelare för att sen sätta dem i AHL.
Avtalet borde vara skrivet så att: om en spelare inte spelar, säg 75%
av säsongens matcher i NHL. Då kommer de tvingas betala dubbel
ersättning till det europeiska laget för spelaren.
Som en slags "straffavgift" för dålig scouting.
Det är på tok för billigt för NHL att plocka spelare som det är nu.
Och ett otyg när de tar spelare och sen låter dem spela i AHL.
Det är dags för europa att ta i med hårdhandskarna nu för att få
den ersättning som spelarna egentligen är värda.
Ersättningen borde också baseras på vad spelaren tjänar i den
europeiska klubben. Har spelaren hög lön, ja då blir det en
hög ersättning som NHL får betala. Så vill en spelare då kunna
gå billigt till NHL. Ja då får han spela för en låg lön i europa.
Spelarna ska inte både kunna äta kakan och ha den kvar.
Tja, allt är väl möjligt men den varianten känns väldigt konspiratorisk.
De är inte de svenska klubbansvariga som skrivit avtalet med NHL
eller kan kräva en viss ersättning för en specifik spelare.
Det avtalet är vad jag vet skrivet på europeisk nivå.
Och med tanke på vad Blatter och pojkarna hållit på
med inom FIFA, så finns det ingen ruttenhet bland
pampar som kommer att förvåna mig.
Sen kan man undra hur Färjestad har råd med den backbesättningen.
Vad jag vet var väl deras ekonomiska situation inte den bästa
förra säsongen. Är det all in som gäller för dem?
Eller kanske Blatter skickade pengarna till fel konto när han
skulle smussla undan alla mutpengar, och de hamnade på
Färjestads bankkonto? En form av fansens värvning, där
det var fan själv, Blatter som var den enda bidragsgivaren.
Vi blev i alla fall inte det enda laget att tappa en viktig spelare i sista stund.
Jaha ja, den såg man inte komma. Våran kapten drar till NHL. Det behöver dock inte vara nån katastrof. Blir jäkligt spännande att se vem som ersätter.
Skrubben: Härligt att höra. Jag känner också ett starkt förtroende för BZ. Jag tror han kan fixa en bra (kanske bättre?) ersättare.
Andersén är mycket bra men som sagt inte oersättlig,han hade sina djupa dalar förra säsongen han också.
mk: sett till hans färdigheter är han en andrecenter. Trots det lär han spela förstecenter i år.
Han är ju knappt talför. Sämre ambassadör medialt lär inte finnas i truppen...
däremot så har jag funderat på om vi inte kan få ett starkare lag nu, vi får se vad BZ kan trolla fram. Finns kanske någon svensk back i AHL som kan vara sugen på att få förtroende som försteback i anrika Brynäs?? En fördel kan vara för oss att övriga lag redan har försteback klar (om man nu får skriva försteback).
För het
Rödin kunde växa, mogna m C
Ollas kontrakt går ju ut, viktigt m kontinuitet
Rödin C
Sebbe A
Ollas / Johnsson A
How abort it?
Nu saknar jag en laguppställning med dom två okända nya....
Where are you Mr P!!?? :-)
Hmmm skumt att han inte fått något nytt kontrakt i KHL ännu. Han har ju gjort en mycket bra säsong i sitt KHL-lag. Kanske hoppades han på något erbjudande från NHL igen?
- Då kan jag med säkerhet säga att du är dåligt insatt i Österrikarens kvaliteer, ledaregenskaper och omtänksamhet om andra. Han är en Ego-målis. Inte den bästa mentorn till en sån som Felix tyvärr... Kapten? Ett skämt!
Zappaholic: Jag vill understryka att jag inte kritiserar honom på något vis. Denna mentalitet är vanlig hos just målvakter och kanske en förutsättning för framgång många gånger. Vill bara säga att han definitivt inte är ett kaptensämne och tycker man det är man fel ute...:-) Hur jag vet detta vill jag nog hålla för mig själv...
Sällan målvakter har de egenskaper som krävs för att bära kaptensbindeln. De är upptagna med sitt eget och många målvakter är lite egna. Starken har säkert ett starkt ego i den bemärkelsen att han vill stå i varje match. Någon mentor och fadersfigur är han kanske inte, men han visar och andra sidan att Felix måste jobba stenhårt för att förtjäna match och istid. Tycker det är sunt med en hård konkurrenssituation.
Både Enterfeldt och Rödin är bra spännande kaptensämnen. Nån av de två så är jag nöjd.
Rödin har utvecklats till en ledande spelare,visat Brynäshjärta,jobbar hårt på isen och för sig bra i intervjuer. Tror dessutom han skulle växa av ett C.
Enterfeldt är exemplarisk i arbetet på isen och är en spelare många kan ta rygg på inställningsmässigt,verkar vara en total vinnarskalle.
Jag hade nog kört på Rödin,även om Enter är en personlig favorit.
Mathias Porseland - Klas Dahlbeck
Simon Bertilsson - Jonathan Pudas
Marc Zanetti - Lukas Kilström
Mattias Nörstebö - Jörgen Sundqvist
Anton Rödin - Greg Scott - Adam Brodecki
Nick Johnson - Joey Hishon - Oskar Lindblom
Jesper Ollas - Sebastian Enterfeldt - Sondre Olden
Ponthus Westerholm - Pathrik Westerholm - Jacob Blomqvist/Daniel Mannberg
Johan Norrström:
Förjävligt att Bz inte avlyssnar Penguins telefoner och mötesrum
Håller verkligen tummarna för att Bengtzén kan locka till sig en stark defensiv pjäs med ledaregenskaper.
Noah Welch, hur blir det där? Ska han till Modo eller vad händer?
Att han öht var där hörde förmodligen till vad som är brukligt: att lagets kapten ska närvara.
Men generellt känns det som att han borde avstått, om han nu verkligen varit klar för Pittsburgh innan mötet startade.