« Föregående · 119606 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Efter alltdaltande med LIF i media i ett års tid så fortsätter C+ att göra detta till en orgie i leksandsonani.Beklämmande.
Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Usch... Det är ensamt här... Sitter och kommenterar lite för mig själv, men det får väl gå...
Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Då var andra perioden igång...
Ganska många Brynäsutvisningar i första... 4 stycken mot Leksands 1...
Ganska många Brynäsutvisningar i första... 4 stycken mot Leksands 1...
Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Kunde väl ge mig f-n på att Christer Ohlsson skulle klämma dit en mot oss.
Sv: Leksands IF - Brynäs IF
Nu är det bara att pensla på stopp o väx på naglarna, på med matchtröjan och fram med ett halvt dussin Brynäsöl.1 tim kvar tills sändningen börjar på Canal +.
Tips: 2-6 och lekstuga!
Tips: 2-6 och lekstuga!
Sv: Fråga Lund
BrynasDanne: Säg inte att han inte har rätt någon gång; hans favoritspelare är Pär Djoos, och den hockeydress han tycker är snyggast är svart med ett visst BIF-emblem på bröstet...
Mikko Luovi in i första femman!
Esko Nokelainen vill ha lite mer rörlighet så därför kommer Luovi spela ikväll mellan Janne å Ove, verkar vara ett bra beslut.
Brynäs premiärlag
Målvakter: Jamie Ram (Johan Asplund).
Förstafemman: Tommy Sjödin, Velo Laitinen - Ove Molin, Janne Larsson, Mikko Luovi. Andrafemman: Pär Djoos, Henrik Rehnberg - Niklas Anger, Tommi Miettinen, Kenneth Bergqvist. Tredjefemman: Daniel Johansson, Jussi Pekkala - Daniel Wågström, Roger Kyrö, Peter Nylander. Fjärdefemman: Henrik Petré, Adam Andersson - Jonas Floberg. Per Mårs, Kristoffer Jobs.
Brynäs premiärlag
Målvakter: Jamie Ram (Johan Asplund).
Förstafemman: Tommy Sjödin, Velo Laitinen - Ove Molin, Janne Larsson, Mikko Luovi. Andrafemman: Pär Djoos, Henrik Rehnberg - Niklas Anger, Tommi Miettinen, Kenneth Bergqvist. Tredjefemman: Daniel Johansson, Jussi Pekkala - Daniel Wågström, Roger Kyrö, Peter Nylander. Fjärdefemman: Henrik Petré, Adam Andersson - Jonas Floberg. Per Mårs, Kristoffer Jobs.
Leksands IF - Brynäs IF
Tjena Mittbena!
Nu är det dags för en ny o härlig säsong igen!! fan vad man har längtat... En annan bor ju i småland så det blir nog ingen färd till leksand ikväll.....ska följa matchen via CANAL + (världens bästa kanal) :)
Mitt tipps i kvällens match är 3-5 Brynäs vinst förstås...Anger gör 2 mål, det e allt jag vet...
FAN VAD JAG LÄNGTAR TILLS I IKVÄLL!
Nu är det dags för en ny o härlig säsong igen!! fan vad man har längtat... En annan bor ju i småland så det blir nog ingen färd till leksand ikväll.....ska följa matchen via CANAL + (världens bästa kanal) :)
Mitt tipps i kvällens match är 3-5 Brynäs vinst förstås...Anger gör 2 mål, det e allt jag vet...
FAN VAD JAG LÄNGTAR TILLS I IKVÄLL!
Sv: Ikväll
Nu är det bara ca: 3 timmar kvar till nedsläpp.. faan va Gött!!
Man är lite nevvös men samtidigt så har man längtat efter den här matchen sen man fick veta spelschemat....
Topp match vill ja kalla det - alla som sa att Aik-Djurgården var derbyn vet inte vad det ordet betyder, utan Leksand-Brynäs är riktiga derbyn, kämpa hårt nu Brynäs å gör alla oss Brynäsare lyckliga ikväll..
Man är lite nevvös men samtidigt så har man längtat efter den här matchen sen man fick veta spelschemat....
Topp match vill ja kalla det - alla som sa att Aik-Djurgården var derbyn vet inte vad det ordet betyder, utan Leksand-Brynäs är riktiga derbyn, kämpa hårt nu Brynäs å gör alla oss Brynäsare lyckliga ikväll..
Sv: Femmor när alla är friska!
mannenra:
Du förespråkar samma modell som Färjestad?
Låt "någon" annan utbilda juniorerna och blir de tillräckligt bra så kanske de får spela istället för nån finne eller begagnad svensk!
Har man nån ung kille man tror på får man för i h------ spela dem tillsammans med någon som har någonting att lära ut.
Tre juniorer tillsammans har lika hög utvecklingstakt som en sengångare. In med dom där det finns lite att lära.
SK, Esko, Janne Larsson, Roger Kyrö och Miettinen har ansvaret att utbilda nästa generation som skall ta över när de försvinner. Det kan man inte lägga på någon halvtaskig juniortränare som har fullt upp med att hålla sig och laget kvar i högsta juniorserien!
Du förespråkar samma modell som Färjestad?
Låt "någon" annan utbilda juniorerna och blir de tillräckligt bra så kanske de får spela istället för nån finne eller begagnad svensk!
Har man nån ung kille man tror på får man för i h------ spela dem tillsammans med någon som har någonting att lära ut.
Tre juniorer tillsammans har lika hög utvecklingstakt som en sengångare. In med dom där det finns lite att lära.
SK, Esko, Janne Larsson, Roger Kyrö och Miettinen har ansvaret att utbilda nästa generation som skall ta över när de försvinner. Det kan man inte lägga på någon halvtaskig juniortränare som har fullt upp med att hålla sig och laget kvar i högsta juniorserien!
Sv: Tips Leksand - Brynäs
Brynäs tar en gruvlig revansch för förlusten i träningsmatchen.
Leksand-Brynäs 1-5
Leksand-Brynäs 1-5
Sv: Då var det dags igen ...
Kessler: Jo det du säger stämmer ju precis... Själv så fick man ju inte åka för morsan och farsan eftersom det är skola imorn... Men alla ni brynäsare som åker får se till att höras ända bort till soffan ca:15 mil därifrån... Villl ju ha röj i vardagsrummet ikväll...
// danne
// danne
Sv: Tips Leksand - Brynäs
LIF Loverboy: Ja du... vi ffår vell se men jga tippar ärligt och då blir det 4-2 till Brynäs...
Sv: "Farmarlag"
Kahn:
Räcker det inte med avtalet med Valbo då?
Skämt åsido, Kahn, skall man nog utgå från vilken spelare det gäller och hans spelstil samt utvecklingsbehov snarare än en eller flera specifika klubb/klubbar.
Tror man att en spelare utvecklas bäst i Mora tar man kontakt där. Eller VIK om det mot förmodan skulle vara så.
Dessutom krävs det två för att dansa...
Räcker det inte med avtalet med Valbo då?
Skämt åsido, Kahn, skall man nog utgå från vilken spelare det gäller och hans spelstil samt utvecklingsbehov snarare än en eller flera specifika klubb/klubbar.
Tror man att en spelare utvecklas bäst i Mora tar man kontakt där. Eller VIK om det mot förmodan skulle vara så.
Dessutom krävs det två för att dansa...
Då var det dags igen ...
Jag är 27 år och har varit med om hel del elitseriepremiärer, men det är banne mig lika roligt varje år. Kärleken till Brynäs sviktar inte det minsta utan snarare bara växer. Jag har känt ett pirr i kroppen hela dagen och den där vanliga måndagstristessen är som bortblåst. Det är fest.
Hoppas att det blir fest även efter kvällens match. Alla ni Brynäsare som ska vara på plats i Leksands isstadion - se till att höras och synas så mycket det går. Hemmatrycket lär bli massivt, men stå upp!
Lycka till samtliga spelare, ledare och supportrar inför den stundande säsongen.
Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig några rader.
FORZA BIF!!!
Hoppas att det blir fest även efter kvällens match. Alla ni Brynäsare som ska vara på plats i Leksands isstadion - se till att höras och synas så mycket det går. Hemmatrycket lär bli massivt, men stå upp!
Lycka till samtliga spelare, ledare och supportrar inför den stundande säsongen.
Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig några rader.
FORZA BIF!!!
"Farmarlag"
Det är j-igt svagt att Bif inte har presenterat ett avtal med en allsvensk klubb om att skicka spelare till som inte platsar i A - truppen.
Mora eller Vik ligger väl närmast att kontakta för SK.
Mora eller Vik ligger väl närmast att kontakta för SK.
Sv: Tips Leksand - Brynäs
BrynasDanne: Jag är ledsen det är Leksand som har hemmaplan och dessutom blir det inte 4-2 utan 4-1 efter 2 mål av "Forza" och varsitt av Niklas Persson och Jens Nielsen, och vid ställningen 2-0 gör Niklas Anger det enda målet för Brynäs, Men efter den här matchen önskar jag BIF lycka till då det är ett lag som vi LIFare har en hatkärlek till
Länkar:
http://www.leksandstars.com
http://www.leksandstars.com
Sv: Laget i morrn
Lydde: Det stämmer... man skulle ju kunna göra som Brasilien gör i VM... låt en ung okänd spelare åka med och spela... kanju bli succe men och kan det gå åt H-vete... men man kan ju testa...
Ikväll
Nu är det dags!
Ikväll tvålar vi dit rumpmasarna! 3 - 4 är mitt tips. Matchen blir en ren kämpamatch utan det fina spelet.
Tycker att vi nu har bredden i anfallet, och vi är bättre på målvaktssidan sedan petningen av Pettersson, men vi är i starkt behov av en riktigt bra back. Trots detta tippar jag att vi placerar oss någonstans i skiktet 4 - 6 när serien summeras. Väl i slutspelet kan allt hända, bara vi slipper FBK.
Noterat: "Lunkan" avgjorde för Vik i premiären.
Konstigt vad många spelare i Bif man anklagas vara släkt med bara för att man tycker att de är bra spelare och propagerar för dem. Förklara för mig hur man kan vara släkt med "Molle", Rehnberg, A.A, "Sjödda" m fl m fl samtidigt.
Man har ju hört uttrycket att laget är som " one happy family" men det här är ju löjligt!
Ikväll tvålar vi dit rumpmasarna! 3 - 4 är mitt tips. Matchen blir en ren kämpamatch utan det fina spelet.
Tycker att vi nu har bredden i anfallet, och vi är bättre på målvaktssidan sedan petningen av Pettersson, men vi är i starkt behov av en riktigt bra back. Trots detta tippar jag att vi placerar oss någonstans i skiktet 4 - 6 när serien summeras. Väl i slutspelet kan allt hända, bara vi slipper FBK.
Noterat: "Lunkan" avgjorde för Vik i premiären.
Konstigt vad många spelare i Bif man anklagas vara släkt med bara för att man tycker att de är bra spelare och propagerar för dem. Förklara för mig hur man kan vara släkt med "Molle", Rehnberg, A.A, "Sjödda" m fl m fl samtidigt.
Man har ju hört uttrycket att laget är som " one happy family" men det här är ju löjligt!
Sv: Laget i morrn
BrynasDanne: Helt rätt BrynäsDanne "hur ska vi kunna bli Sveriges bästa lag om vi låter alla unga begåvade tallanger sitta på bänken"? Äntligen tas detta upp till diskussion i media såsom på SVT sporten igår Söndag. HockeySverige kan inte förlita sig på alla runstenar (som många har tappat lusten för spelet) hur länge som helst. Visst behövs ledstjärnor och rutinerade spelare men tränare & ledare måste bli bättre på att ge de unga chans och förtroende. Det är min åsikt!
Sv: Laget i morrn
BrynasDanne: Jag håller med dig. Nu ser ju hela juniskedjan ut att hamna i Valbo när skadorna läks. Sen får väl gärna Nyllet göra ett hattrick i dag och visa oss att vi inte hajat nåt av hans storhet...
Sv: Laget i morrn
Igor: Simon Östlund är axelskadad han slet axeln urled i en landskamp mot ryssland.
« Föregående · 119606 · Nästa »