Dags för lite "mainstream"-musik från ett band som alltid levererar. Här tre låtar från deras senaste skiva. En skiva som kandiderar till utmärkelsen årets platta.
Coldplay - Viva la Vida Coldplay - Violet Hill Coldplay - Lovers in Japanmattias - 74: masjävel som du vet så är haubitsen borta. Har ringt Gusten men enl Gustens fruga så höll han på och rikta 77an mot Emådalen..
För känsliga individer så är detta ett internskämt mellam 74 och 65.
Helg Ernest: Jag säger inte emot.
Men samtidigt så vill jag slå ett slag för Farfisa-orgeln. Vad skulle Pink Floyd, tidiga Gyllene Tider mfl varit utan den.
[url=se.youtube.com/watch?v=oudZJX4AXG0]Gyllene Tider - Ljudet av ett annat hjärta[/url]
[url=se.youtube.com/watch?v=BOFilsK4rPw]B 52's - Rock Lobster[/url]
[url=se.youtube.com/watch?v=zR1n0Wb18e0]The Creeps - Ohh I Like It[/url]
Sen länkar jag in en annan Creepslåt som är grym.
The Creeps - Lovemagic
Ändå grymmare var den live då Hasse i ett långt solo gungade orgeln fram och tillbaka för att få dess svängande tongenerator att variera i hastighet.
Han höll på att tappa den flera gånger såg det ut som men den var säkrad med nåt slags elastiskt bälte såg man efteråt.
Toppa det här då, Wayne Gresky:
Väldigt många har ju givit ut album med samma titel som bandet, och en del har givit ut en låt med samma namn som bandet - men hur många band kan ni som har givit ut en låt med samma namn som bandet, där något annat band har gjort låten?
Motörhead - Motörhead - Hawkwind