Paddan: Härligt! Jag har försökt att ladda hem så mycket av Allo Allo som jag kunnat men jag har bara lyckats få hem hela säsongerna 1-4. Det finns ju 9 säsonger totalt. Skickar med en länk till det sista avsnittet från 2007 där man får se vad som hände efter kriget. Tyvärr hade några av de som spelade karaktärerna avlidit...
LL:
Lemmy spelade bas i Hawkwind mellan 1971-1975.
I bandet skrev han tre låtar,
Se'n på Amerika-turnen '75 fastnade han i tullen på gränsen mellan Kanada och USA. Fick kicken, skickades tillbaks till England - och resten är historia, så att säga.
Och yes, han var roadie åt Hendrix. Han delade lägenhet med Noel Redding, och halkade in på det bananskalet den vägen. Fast redan innan det hade han varit med på flera plattor. Den ballaste är Sam Gopal/Escalator, där han fullständigt tagit över en på dekis tablaman's orkester.
Med anledning av att jag idag fick biljetter till U2:s spelning i Gbg så kör vi en tre från en med dem.
Sunday Bloody Sunday
Pride (In The Name Of Love)
Och så slutligen låten som avslutade varenda kväll i vår stuga på Student Ski Week.
With Or Without You
Wayne Gresky: Funderar på att uppsöka Arvika i sommar för att återigen se mina favoriter
[url=
www.youtube.com/watch?v=5bsXOcK9_Cw]Depeche Mode - Wrong[/url]Men det finns ju annat som skulle locka om man stannar ett tag.
Halva The Knife tex
[url=
Och sen finns det ju några gamla bekantskaper som Elegant Machinery, The Mobile Homes mfl som lockar
Men det vore ballt att se stompa lite till Der Mussolini eller allsånga med till
[url=
www.youtube.com/watch?v=jDQPVXUegPs]DAF - Der Reuber und Der Prinz[/url]Salle:
Depeche är ju kungar,så Arvika vore nåt,men tyvärr missar man det,måste infinna mej på en beach vid Medelhavet just då;)
Men detta vore nåt att se utöver Depeche:
Paddan: 3 lite annorlunda. Och nej det är inte musik.
[url=
www.youtube.com/watch?v=4SqJz0NgnnE]Är inte elitidrottare överbetalda om man jämför med funktionärerna?[/url]
[url=
[url=
www.youtube.com/watch?v=7i0JEOeSEP0]Åh om man hade en sån bar och såna vänner...[/url]Inatt kommenterade ju om en bar och vänner man skulle haft.
[url=
www.youtube.com/watch?v=jGMMZ2lMjw4]Här är en annan sak.[/url]
Toppa det här då, Wayne Gresky:
Väldigt många har ju givit ut album med samma titel som bandet, och en del har givit ut en låt med samma namn som bandet - men hur många band kan ni som har givit ut en låt med samma namn som bandet, där något annat band har gjort låten?
Motörhead - Motörhead - Hawkwind