Alisandali: Här hittade jag en cover med Priests, Race with the Devil, som jag inte visste att de gjort. Originalet är gamla Gun med bröderna Gurwitz i spetsen (Three Man Army, Baker Gurwitz Army)
Icke tillräckligt udda för att vara med i min Udda-tråd, dock.
Ääh, vi gör detta till en 3 till 1:a, med [Race With The Devil] som tema.
Jag som inte trodde det fanns några tidiga UFO på tuben. Ska man alltså tolka det som att "Boogie For George" är samma låt som "Boogie”? Fast som du antydde någon gång förra året så är det inte så många som lyssnar på tidig UFO längre, kanske det gnuggas för mycket och är lite för flummigt för att vara mainstream, men va fan, Phil Mogg eller vad han heter rular.
Klar kulturgryning
Sen var det också en trevlig version av Morning Dew som du fiskat upp. Klart snygg den där svarta Les Paulen och vilken pipa han har, han sångaren.
Sa jag föresten att Micke Schenker hade en syrra som spelte i en grupp som hette Viva. Och för de yngre medlemmarna kan vi farbröder berätta att Michael Schenker hade en grupp som hette MSG – Michael Schenker group. Och att vår rixpudel E-type hade en MSG-tröja förra melodifestivalen. Vilket gav honom ett större erkännande.
hellge: Boogie var studioverisionen, på första liven (mellan Flying och Phenomena, men fortfarande Bolton) fanns en extended Boogie där, som bl.a innehöll The Hunter. Den rackaren kallades "Boogie For George".
However, man hade inte väntat sig att få se rörliga bilder på überguran Mick Bolton...
Viva med syrran Barbara har jag sett live i Malung av alla ställen. Eller var det Nås..? Kan säkert fiska upp en vinyl med dem. Sista syskonet Schenker fanns också på Scorps-snutten, Rudolf.
Intressant att se gamla hjältar som Pete Agnew (Bass in Naz) och Klaus Meine i sina ursprungsfrisyrer, innan tidens tand gjorde dem till skinheads.
Status Quo, släng er i väggen, här är orginalet och enligt mig visslar det om det. Den på Piledriver var inte hälften så bra som originalet, här är det dock mycket "turk och Bolero", men jävligt bra: www.youtube.com/watch?v=oUIq-CGfjYE&feature=related
Varför har ingen historiskt sett ifrågasatt varför Robby Krieger har ett blå öga för, hade Jimpan nitat till honom eller??? Har jag missat och läsa något i en just biografi elller?????
En fantastisk rock'n'roller som producerar igen efter för mycket heroin, ett heroin som var få väg att bli döden, ett heroin som många anser sig behöva för att skapa...:
Jävligt bra rock, skapat som det mesta av god rock'n'roll i inflytande av diverse droger...
Jag vet inte, jag skriver på HockeySnack mitt i natten, och jag e lite yr, men är det är inte konstigt om konstnärer tar till droger så att de ska kunna motsvara förväntningarna och kunna skapa något...
Historiskt finns det inte en konstnär som varit nykter när de skapat som bäst, jag hävdar det. Nää, jag e inte konstnär å jag e inte nykter heller...;-)
Rädda henne, rädda henne, ta in henne, ta in henne...
Men hon e ju konstnär, och tar vi hennes droger kan hon nog inte skapa något mer... Tycker hon ja... Hon får komma tillbaka som en "nykter junkiealkholist" efter behandlingen... Frågan är hur roligt hon själv tycker hon skapar då och hur det som skapas tas emot...
Ett dilemma.... Skapa eller förväntas skapa saker och ting???
Rädda Amy.... Jag tror det e kört, hon vill inte skapa något nykter, hellre kommer hon och dö...
Ingen blir gladare än jag, rädda Amy den som kan..........
fast, något nytt The Clash kan han glömma.... Trots att Mick Jones från The Clash proddade å snortade å Kate Moss hånglade å snortade. Pete å Kate, slätade av varandra å drogs samman etter mer i drogtöcknet...
Det är framförallt de där två första UFO som jag är het hooked på. Egentligen är soundet något för gammalt för mig, men jag fastnar alltid när jag hör hans gitarrspel och den där rösten, det är något magiskt med den.
Det är inte varje dag ”in these days” man stöter på musikaliska konstverk som är 26:30
1. "Silver Bird" – 6:53 2. "Star Storm" – 18:53 3. "Prince Kajuku" – 3:55 4. "The Coming Of Prince Kajuku" – 3:43 5. "Flying" – 26:30
Dessa hittade jag när jag sökte på Melinda, Star Storm finns också. Nej, undra om jag inte ska ta mig till bukten där piraterna finns för att se vad de har att erbjuda vad det avser oidentifierade flygande föremål.
hellge: Den där Heep-varianten har figurerat tidigare härinne, och är nog en av mina absoluta favoriter vad gäller att 'filmatisera' gamla ärevördiga ballader.
hellge: Velvett Fogg - Come Away Melinda Just ja. Här huserade Tony Iommi ett kort litet tag innan han hamnade i Earth - som sedermera blev till Black Sabbath.
hellge: Irländsk folksong - Come Away Melinda var lite annorlunda - dels var det här pappa som var död (mer logiskt), dels var gitarrarbetet rätt annorlunda. Kul att höra, även om låten i sig är bland de mer sorgsna som finns.
Idag är det div 5 premiär i fotboll. Då passar det bra med lite läktarsång.
Edmonton Oilers Fans sing O Canada En fantastisk kör. Killen som sjunger i bakgrunden efter ca 1 minut gör det med inlevelse:) www.youtube.com/watch?v=meLpuF9UMvk
Med tanke på all död och alla begravningar idag så tre låtar med Eels från en av de deppigaste skivorna som jag har hört och därför en av de bästa också: Electro-Shock Blues.
Frågan är om Kim Larsen kommer ihåg att han ens spelade in denna låt? Robbans imitering på låten är helt klart godkänd, han är kunnig inom många områden...
Nu är frågan: Är det någon som har ett tredje bidrag på en tolkning av denna låt?
Den var ju enastående, själv är man ju uppfödd med Gasolin och hade kunna gett ett finger för att få se dem live. Jäkligt snygg och bra danska han framför föresten.
Om du söker på Youtube på "Robert Gustavsson" och "så ska det låta" så får man ihop en galet bra 3 från 1.
Salle: Man blir nästan till sig när man hör klassiker som dessa. Otroligt att man kunde gilla Maiden, Metallica, Helloween mfl och samtidigt fastna så otroligt för sådana här låtar.
MorganaLefaey: Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till den här gruppen, ena stunden tycker jag att de är briljanta och i nästa ögonblick retar jag mig på monotonin mm.
www.youtube.com/watch?v=NQQdsKH3Qt8&feature=related
www.youtube.com/watch?v=SknePa_CuSk
www.youtube.com/watch?v=BKpa70hj9UI