Dags för lite "mainstream"-musik från ett band som alltid levererar. Här tre låtar från deras senaste skiva. En skiva som kandiderar till utmärkelsen årets platta.
Coldplay - Viva la Vida Coldplay - Violet Hill Coldplay - Lovers in JapanToppa det här då, Wayne Gresky:
Väldigt många har ju givit ut album med samma titel som bandet, och en del har givit ut en låt med samma namn som bandet - men hur många band kan ni som har givit ut en låt med samma namn som bandet, där något annat band har gjort låten?
Motörhead - Motörhead - Hawkwind
Paddan: Härligt! Jag har försökt att ladda hem så mycket av Allo Allo som jag kunnat men jag har bara lyckats få hem hela säsongerna 1-4. Det finns ju 9 säsonger totalt. Skickar med en länk till det sista avsnittet från 2007 där man får se vad som hände efter kriget. Tyvärr hade några av de som spelade karaktärerna avlidit...
LL:
Lemmy spelade bas i Hawkwind mellan 1971-1975.
I bandet skrev han tre låtar,
Se'n på Amerika-turnen '75 fastnade han i tullen på gränsen mellan Kanada och USA. Fick kicken, skickades tillbaks till England - och resten är historia, så att säga.
Och yes, han var roadie åt Hendrix. Han delade lägenhet med Noel Redding, och halkade in på det bananskalet den vägen. Fast redan innan det hade han varit med på flera plattor. Den ballaste är Sam Gopal/Escalator, där han fullständigt tagit över en på dekis tablaman's orkester.
French Horn Rebellion - Up All Night
se.youtube.com/watch?v=I6zPk0wVZuE
Sniper Twins feat. Rob Collier - Computer Friends (Stack the Memory)
se.youtube.com/watch?v=FNXe_3gVz6I&feature=related
French Horn Rebellion - Broken Heart
se.youtube.com/watch?v=ybdmk_VGua4&feature=related
Bonusmaterial:
Sniper Twins - Salad Wrap (Shake that Salad)
se.youtube.com/watch?v=3oMsxOxCIao&feature=related