Danne_l: De där har han importerat från Australien, tror faktiskt att nåt reseprogram har gjort ett zorbinslag, tror det var Tilde och Siepen som var där.
JD: Jo det ser ju faktiskt ganska roligt ut, men när man tittar på filmerna så måste jag säga att jag inte tycker det ser ut som om det skulle gå 50 knyck. Men då måste man kanske ha lite brantare backar. Som den här t.ex.
MorganaLefaey: Zorbing hade jag chansen att prova på när jag var i Australien, men jag var rädd att jag skulle få panik därinne så jag avstod. Men de som gjorde det verkade ha kul :)
Telefonförsäljare måste vara ett underligt släkte: När man svarar i telefonen,varför dröjer de med att presentera sig när de ringer upp en ? Om jag ringer någon och vill sälja en produkt så börjar jag väl att propagera för det med detsamma?
Stigsson: Men man slipper i varje fall de femtielva samtal per vecka med telefonförsäljare som ska försöka få en att byta företag på sitt telefonabonnemang. Eller jag har sluppit det i varje fall.
Stigsson: Sen jag har reggat mig har det inte ringt nåt här. Jo förresten... ÖA har ringt två gånger men det var "tillåtna" samtal då jag tecknat mig för testabbonemang.
En annan har ringt. När jag undrade varför han ringde då jag var med i NIX (sen länge) så blev han alldeles "japansk" i telefon och "bugade" sig ursäktande några gånger.
Salle: Jag är med i NIX, men saknar de uppiggande försäljarna. Min bättre hälft har dock förbjudit mig att säga upp platsen i NIX-registret.
Då dagstidningsförsäljarna ringde var man antingen blind eller analfabet, eller gillar tidningar med bara bilder. Vid försök till telefonförsäljning kunde följande samtal utspela sig:
Säljare: Hejsan! Har du funderat igenom hur du kan få ut mest av dina olika telefonabonemang? MG: Nej, telefoner är verkligen ingenting för mig. Jag har ingen. Säljare: Meh..? Men... Telefon har alla människor. Vad pratar du genom nu, t.ex? MG: Jag använder telepati. Hur kommunicerar Ni med mig?
hellge: Då det verkar finnas en rädsla över att starta en ny så gör jag på detta vis och slänger in den i den allmänna tråden och ser om någon hänger på för i så fall är det väl bara att skapa en tråd då det tydligen behövs en.
Ja vad säger man, skall en grupp som Epica verkligen pröva på en sådan här låt? Nu tycker jag inte den var dålig men nog är orginalutförandet bättre.
Men du kanske mer tänkte på att man söker specifikt efter en bra och en dålig version där man verkligen hoppas på att musikpolisen kom och tog de som gjorde låtstölden?
I så fall kommer ett orginal och 2st halvtaskiga låtstölder här.
Undra hur roligt man skulle ha åt polis och utsatta om man gjorde en sådan här sak. Tro om de verkligen gjorde inbrottet bara för att vara dryg eller om de upptäckte att det inte fanns något värt att ta och i fyllan så fick de en fixidé.
mattias - 74: Jag har fått den. Men jag kollar å andra sidan bara analogt. De har ersatt Eurosport med den. Ska de visa Leksand i vinter eller varav denna iver? ;)
MorganaLefaey: Jag skulle gissa att det finns 20 000 hardcore-fans som inte skulle reflektera över ledighet. Får de inte ledigt säger de upp sig...
Det är väl antagligen bara en återuppstånden Elvis som skulle locka större publik, tillsammans med det mindre troliga - ett återuppståndet och återförenat Beatles.
Wayne Gresky: Det gör det säkert, vilket skulle göra det helt omöjligt att få tag på en biljett för en helt vanlig dödlig. För en själv så känns det mer som en ruskigt rolig konsert att gå på, men att man skulle sälja hus och hem och säga upp sig är det långt till.
Det verkar som om hela kändiseliten missat at Burma varit en av världens grymmaste diktaturer under decennier. Helt plötsligt så får de se lite protesterande munkar på tv och vips ska de sympatisera och manifestistera och de enda som bryr sig är de själva. Usch så tröttsamt!
Det finnas bara ett sätt att sätta press på Burma och det är att sätta press på Kina. Jag säger som de sa på tv i morse, vill man göra något åt situationen i Burma, bojkotta OS i Peking.