Redigerad kommentar
73Sjöbba:
Du pratar alltså om Kumlafallet, och inte det Tony tog upp igår?
Kan du beskriva vad som hände där, som gjorde att den minderårige slängdes av? Så att vi vet vad vi pratar om.
Olle:
Det jag ville komma fram till var att enligt SEKO's utredning så var det inte många rätt i det som medierna rapporterade till det svenska folket. De svenska folket ville därför hänga i första hand konduktören, i andra hand hela SJ på helt fel grunder.
Men det har ingen bäring alls, tycker du, eftersom Aftonbladet et al är Sanningen Tidningsifierad på Jorden.
Det jag vänder mig mot är den lynchstämning som piskades upp av vanligtvis vettiga människor, som utan att ifrågasätta någonting köpte och svalde vad som matades ut av media.
Och det som matades ut, matades ut för att sälja lösnummer.
Olle:
Det jag ville komma fram till var att enligt SEKO's utredning så var det inte många rätt i det som medierna rapporterade till det svenska folket. De svenska folket ville därför hänga i första hand konduktören, i andra hand hela SJ på helt fel grunder.
Men det har ingen bäring alls, tycker du, eftersom Aftonbladet et al är Sanningen Tidningsifierad på Jorden.
Det jag vänder mig mot är den lynchstämning som piskades upp av vanligtvis vettiga människor, som utan att ifrågasätta någonting köpte och svalde vad som matades ut av media.
Och det som matades ut, matades ut för att sälja lösnummer.
Olle:
Du menar "Utefter de fakta jag då kunde läsa i kvällspressen, så anser jag fortfarande att konduktören borde få sparken."?
Men låt oss ponera fritt, hade det varit OK att sätta av en vuxen mitt på dagen i låt oss säga Kumla, om denne inte hade biljett, inte ville lösa biljett, och inte ville tala om vart han/hon skulle åka?
Eller är det så att i dagens civilicerade samhälle får alla åka tåg gratis?
Olle:"Det är klart att man inte kan hänga någon innan man har all fakta."
Du tycker alltså att du själv var aningen överilad i dina tidigare kommentarer i ämnet?
Olle:
Min poäng är att om SEKOs utredning är i närheten av att vara korrekt, så såg vi ett justitiemord på en biljettkontrollant av media i början av augusti, som många människor - både härinne och annorstädes - jamsade med i.
Utan att ha någon aning om vad man pratade om.
Masspsykos, typ.
Lektion 1 i hur man riktar in ett drev som sedan inte går att stoppa.
Olle:
I början på augusti (3/8 och ett par dagar framåt, om ni vill läsa i denna tråd) var det rätt upprört i mediasverige, efter att en biljettkontrollant 'slängt av en elvaåring från ett tåg i Kumla'. Även härinne var pulsen bitvis hög.
Kommer ni ihåg detta?
Biljettkontrollantens fackförening SEKO's utredning har nu blivit klar, och finns att läsa på Flashback. Tyvärr är länkar dit inte ok enligt HS policy (har jag för mig) så jag länkar inte. Men den som vill hitta, är säkert så van vid datorer att man vet hur man använder Google, vad nu det är.
Överraskande nog så backar denna rapport upp sin medlem till 100%, det var alltså helt korrekt handlat av biljettkontrollanten att avvisa elvaåringen på tisdags, utan att någon tog emot henne där på tisdagseftermiddagen.
Betyder detta att vi kan utöka Djävulens Anhang till att inte bara innefatta SJ, utan även SEKO?
Redigerad kommentar
Olle: Jag känner mycket väl igen truddelutten. Den bruka spelas i Eon Arena. Jag gar hört den där massor av gånger, men faktiskt bara där. Kul med lokala hits!
Friman SR: Totta, inte bara hjälte utan även MoDoit!
Sedan byter man kanal och då är det Black Sabbath, troligen MoDoiter de med.
" | Black SabbathSvt 2 19.30 Musik special. Brittisk musikdokumentär från 2010. Paranoid är gruppens kanske mest kända skiva. Nu berättar Geezer, Ozzy och de andra hur inspelningen gick till, och ger dessutom spännande inblickar i bandets tidiga karriär. Här avslöjas hur många av Sabbaths klassiker kom till genom musikernas enastående intuition - nästan som av en slump." |
Saker kan alltid förbättras och misstag begås alltid när det är människor inblandade. Det finns dock ingen enkel universallösning på det här problemet. Den enda säkra lösningen är att det alltid finns sociala myndigheter redo att ta hand om ett barn som åter biljettlöst på ett tåg. Du kan väl starta en insamlingsfond som ser till att ordna finansieringen för att det alltid ska finnas minst en socialarbetare redo på varje station dynet runt.