Café

Grupper · 49805 inlägg · 1046 ämnen

HS Summit?

Sv: HS Summit?
wille:
Vi ska väl förhoppningsvis vara sams allihopa , det är ju sommar och grönt , ingen hockey så långt ögat når .

Men i höst är det KRIG igen ;0)

wille:

Någon form av namnskylt skulle man kunna ha i alla fall :)

Hade allmänt tråkigt idag så åkte in till Haga Södra för att fotografera lite, tänkte visa er (som inte vet hur det ser ut, där vi ska vara i sommar) hur det ser ut :)

Se länk.

difzi:

Fint undrar hur långt det är ? Med tanke på att jag slår rätt bra. :)

mattias - 74:

Inga problem, de är långt ;) Plats mässigt så är det inga som helst problem, det är det sista vi behöver ora oss över.
Största problemet är i fall det blir regn.
Finns det möjlighet att dra dit något större tält?
Brännbollen kanske inte kan genomföras då, men det är alltid något :)

difzi:
Här är en till som ska göra allt för att ta sig ner, hade vart jäkligt kul att parta runt med er andra Hs´are:-)

Jag är helt klart på!! :) Om det nu inte skulle hända något oförutsägbart.

11) Tipsrunda.

Ska vi naturligtvis ha. mGuru ansvarar för en sådan, men behöver hjälp av Er, kära Summit-deltagare (eller annat löst folk). Kluriga 1X2-frågor efterfrågas, och skickas via Bubbla/Brev till Metal Guru.

Att påta ihop en fråga/svar i denna tråd är kanske inte så lämpligt.

Metal Guru:

Eller så gör vi det lätt o lat för oss, lånar vi frågor av vetgrigig.nu :) Bara plocka o vraka ;)

Å herre jävlar, difzi:
Vi tar allihop, och kommer på kuppen in i Guinness Rekordbok med vår tipspromenad på 100.000+ frågor...

Jag kan låna ned en vasaloppskontroll från Hökberg, där jag kan servera blåbärssoppa efter 33.000- och 67.000-frågorna - förståss under förutsättning att vi gör en åtta av promenaden.

Metal Guru: Besvarar man en fråga i minuten så kan man vara klar till november, om man sover några timmar varje natt.

Var det bestämt den 12 Juli? Dags att planera ledighet för sommren nämlish.... :)

slashpuppie:

Planera ? Här går Hs före allt :-)

mattias - 74: Just därför jag vill veta så jag kan planera in HS före allt annat ;)

slashpuppie: All information om denna händelse ser du i en länk som heter HS Summit på övre höger sida

Dragan 2k: tackar tackar du vise :)

slashpuppie:

Så småning om kommer det komma upp information/länk tips om boende och lämpliga biljetter för både SJ och SL för de oerfarna ;)

difzi:
...för de oerfarna Summit-deltagarna.

Det är de erfarna Summit-deltagarna som sammanställer allt. ;0)

Metal Guru: jag har ändå varit med sen 2003 så börjar känna mig som erfaren nu ;).... Men så är det när ni fixar saker på "fel" sida Sverige, då blir det svårare att hjälpa till ;)

slashpuppie:
aah, en erfaren Summit-deltagare!
du kan bli guld värd ;0)

Fanken, slashpuppie:
Du är 84:07 äldre än mig.

Metal Guru: men jag registrerade mig redan i jan-feb men sen blev en ny sida och man var tvungen att registrera om sig.... Så jag är äldre sååå! haha :))

slashpuppie:
fick man inte behålla sin ursprungstid, då man återregistrerade sig? har för mig det - annars är jag också äldre

Metal Guru: jo, andra gången de ändrade sidan var det så :)

Nej det fick man inte.
Marcus har registreringsdatum enl nedan, och är väl i fas med oss:

slashpuppie: eller förresten, jag ändrade namn, så du kanske har rätt...

Metal Guru:

Sammanställa kan väl vem som helst ;) ;) :D

På tal om registeringsdatumet har de nog ändrats hundre gånger om, mitt datum på presentationen och i historiken skilljer sig på ca 2 år.

Metal Guru:

Ja har garanterat nån sovplats hos mig om inte folk vill bo på ett hotell eller så men det är inte gratis hos mig heller så :-)

mattias - 74:

en bra poäng o lägga till att du faktiskt inte bor i sthlm ;)

difzi:

Finns ju folk som redan frågat mig och som vet att jag bor i Uppsala.

Jag kommer gärna på HS summit.

70 Rodrigues:
Är medlagd i listan...

Annars har Difzi gjort en 'guide till den ovane Stockholms-resenären', som fått sig en egen undersida i högerspalten.
Även den vane kan läsa med behållning.

Metal Guru:

Om något är oklart angående informationen går det bra att kontakta med via brev eller bubbla :)

Metal Guru: Är det inte förvånansvärt få som svarat på intresseanmälan?

Frisco:
Nej, det är tillräckligt många för att det ska bli trångt när man börjar se dubbelt.

Frisco: Det lustiga, eller snarare förvånande, är att det endast är en enda Timråit som sagt sig vilja vara med. De är den klart största gruppen här på HS och borde kunna få ihop 15-20 stycken som kommer.

Poffa: Hade det gått av stapeln en månad tidigare eller senare hade jag kunnat fundera på saken. Att sitta och åka 100 mil helgen innan man blir tillbakatvingad till jobbet känns inte aktuellt hur rara ni än verkar.

Poffa: Vi bönder känner oss lite vilse i den kungliga hufvudstaden

ChriZt3r:

Inte behöver ni vara oroliga för det, vi tar hand om er ;)
Ni ska inte ens till den sk "kungliga hufvudstaden" utan till råtthållan precis intill ;)

difzi:
Och jag är rädd för att åka på spö :)

73Sjöbba:
Du får sitta mellan Alisandali och mig då.

73Sjöbba:

Så länge du inte är IFK Göteborgare eller Djurgårdare så kan du vara lugn ;)

difzi: Skriv upp en intresseanmälan på mig. Normalt sett brukar inte jag vara omöjlig. Men eftersom jag slutat som tidningsbud och söker nytt jobb så vet jag inte i dagsläget hur min situation kommer att te sig. Antingen jobbar jag eller så är jag fortfarande arbetslös och luspank. Eller så kommer jag ner.

Jag är väldigt sugen men kan inte ge klartecken fullständigt i dagsläget. Ville bara säga det så att ni vet om skälen om jag nu inte skulle dyka upp i Hagaparken.

Uno Gordon:
Det är fixat. Du är välkommen!

Tyvärr måste jag meddela att jag inte kan komma, syrran hävdar att hennes 50-årsdag kommer före...

Det här låter kul, sign me up! Har plats för två-tre stycken också, jag bor kanske 1km från Hagaparken.

87bth01:
You're signed.

Kanske inte kommer på festen trots allt. Iron Maiden på Onsdagen efteråt och helgen efter det så är det semesteresa så som det ser ut nu så skippar jag festen i Hagaparken. Hinner naturligtvis ändra mig men som det ser ut nu så hoppar jad. inte hela världen faktikst eller vill ni gärna att jag kommer :-)

Så där ja.
Då har förhoppningsvis de flesta av oss överlevt midsommarhelgen, och det är hög tid att kalibrera siktet för nästa av sommarens stora begivenheter.

HS Summit.
Lördagen den 12:e juli.
Hagaparken, Stockholm.

Det är bara att markera i almanackan, och vara på plats när det drar igång. För inte kan DU missa chansen att se din HS-poolare eller -antagonist IRL, istället för att gnabbas på en virtuell mötesplats på det Ines Uusman ansåg vara en fluga..?

Nej, ungdomar. Detta duger inte.
Polera promenadpjucken och packa ryggan redan nu.
Imorgon kan det vara för sent.

Metal Guru:

För er som inte hittar till Hagaparken och inte vill ge sig ut på en upptäcksfärd i Stockholm, kommer jag att möta upp på centralen vid spottkoppen, mitt emot där man köper biljetter för långfärdståg, finns även en MC Donalnds i närheten. Om ni är intresserade av att bli upphämtade så skicka brev eller bubbla till mig så jag vet hur många de blir och så får ni också mer exakt tid och annan nödvändig info (beror på lite när folk kommer till sthlm och så, men tanken är kring 12.30)

« · 1032379 · »