Café

Grupper · 49965 inlägg · 1048 ämnen

HS Summit?

Sv: HS Summit?
Metal Guru:

Nej då, de hade du inte, va fina klurliga och roliga frågor :)
Så nu gäller det att komma ihåg alla svar också? ;P

Metal Guru:

Jag saknar alternativet Februari i omröstningen

Kallt och jävligt och vinterkläder på, är det inte då man skall ha en Ishockesupporter träff ??

mattias - 74:

februari går väl in under "hockeysäsongen", sedan är det ju halva grejen att ha en hockeysupporter träff mitt i sommaren :)

Metal Guru: Sorry att jag inte kikat in i denna tråd eller hört av mig. Jag måste lämna w.o. för jag har inga ekonomiska muskler helt enkelt. Lånade stålar till en konsert med Bruce Springsteen förra helgen. Ser även ut som jag får ställa in andra evemang under höstkanten p.g.a. detta. Hade hemskt gärna velat vara med.

Men jag kan tyvärr inte koka soppa på en spik. Hoppas det går fler tåg och att vi ses en annan gång.

Peace and love!

difzi:
Om inte annat behöver du nog en form av lokal på vintern. Och den kostar nog en peng eller två.

Och så var jag alldeles för snabb för att se att tidsfristen redan gått ut. Läste nerifrån och upp och svarade blixtsnabbt. Sorry.

Uno Gordon:
Du får komma igen nästa år - men du får förbereda dig på att jag kommer få min tio-års-Summit-nål före dig ;0)

Per HApps:

Årets HS-summit flagga.

Nej, Per HApps:

I så fall får ni se till att SCA cup bjuder in alla lag som är representerade på Summitet.

difzi:
Ali är sig lik.
Men inte flaggan. Den stod ALDRIG sådär i verkliga livet. :oP

Metal Guru:

Jag kör på romantikens sätt, förskönar allt ;)
Sedan att flaggan halvlåg eller hängde i mitten behöver ingen veta ;)

difzi:
Det var helt fantastiskt hur den vek sig ner mot marken under fyra timmars tid, utan att en enda gång nudda Hagaparkens gräs. Men jag tror att det var i sista minutrarna som jag visade barmhärtighet, och befriade bambuspröten från tyngden av HS Summit 2008.

Ett stort tack till er som fixade allt inför HS Summit. Det var en trevlig dag och ser fram emot nästa år. Förutom den svåra frågesporten så fick vi svar på ett av de olösta frågorna i historien nämligen "Hur långt är ett snöre?".

Bolivar:
När vi väl lyckades trassla ut det. ;0)

Ett stort tack till er som trots allt kom. Det hade blivit väl ensamt annars, även om nog Ali hade berättat sina mer eller mindre barnförbjudna historier ändå.
Och som sagt, det är alltid kul att få ett ansikte på ett nick.

Metal Guru:

Även jag tackar er som dök upp :)
Kul va det, även om det inte slutade som min rommantiserade bild hade varit. Alltid lika kul att träffa nya människor, nu har vi ett mål att se fram emot till HS - summit 2009.. göra den bättre än 2008 :)

- fixa till den ... flaggan
- locka till mer folk :)
- och ha en b plan :D

Metal Guru: Det svider hårt att du bara har har 9 upplagor kvar och dessutom var med på orginalsättningen och inte jag. Den skadan kommer aldrig någonsin att kunna repareras.

Bittert.

hmm, folkviljan tycker överlägset att juli/augusti är bäst tid för ett nytt Summit.

Metal Guru: 2 veckor kvar.....

Frisco: 2:a augusti i Kramfors...be there!

Wayne Gresky:

High Coast Western Games, Kramfors Ridklubb, kl 09:00 (arrangemang)
Westerntävling med allt ifrån lokala klasser (D-klasser) till nationella (B-klasser). Kom och se fullspäckade dagar med westernridning och skön gemytlig stämning. Kramfors Ridklubb har sin cafeteria öppen båda dagarna.

Jag berättade en av Ali's mer barnförbjudna histiorier vars bas byggde på det faktum att han har ett emaljöga (av vinyl) på jobbet igår, innan jag avvek på semester. (Ali's historia lämpar sig inte här.)

En annan kontrade då med den sanna (?) historien om en äldre herre från arbetsplatsens innersta inre - som numera är pensionerad för gott. Han hade också ett emaljöga, och det var ganska bra gjort; man skulle vara bra på tå om man skulle märka det i hastigheten.

Emellanåt då man träffade folk från andra håll i Sverige (fortfarande i tjänsten), och hamnade på lokal på kvällningen kunde han få för sig att slå vad med någon ny bekanting om 200:- att han kunde bita sig i ögat.
Det var nybekantingen oftast med på, och Gammgubben plockade då ut sitt öga och bet i det. 200:- friska inkasserades, och nybekantingen kände sig lurad.

Efter ett tag, någon öl senare blev det bettingdags igen:
"Det känns ju lite väl enkelt att lura godis från småbarn på det här sättet. Jag hade ju information som inte du hade. Nu ska du få chansen att vinna tillbaka dina tvåhundra. Jag slår vad med dig om 200 pix att jag kan bita även i det andra ögat."

Nu var nybekantingen mer vaken. Kollade hur pupillen rörde sig - gubben har väl inte två emaljögon? Han är väl inte blind heller?
När han hade förvissat sig om att det skulle göra bra ont om Gammgubben plockade ur det friska ögat och bet i det accepterade han vadet.

Då plockade farbror ut lösgommen och bet över det friska ögat.

Metal Guru: det där är snarast att betrakta som en urban legend. Ja, den kan ju rent teoretiskt vara sann i enstaka fall, men jag har hört den i ganska många olika varianter så jag betraktar den som dikt och fabrikation.

LL:
Därav mitt frågetecken. Jag litar inte alltid på mina arbetskamrater, jag.

Men det var en bra story.

« · 1048887