Nej, nu kommer jag försvinna in bland lite Jethro Tull-vinyler.
Kommer förmodligen vara dammig när jag dyker upp igen.
Men innan dess sluter vi cirkeln med Metallica i just 'Cross Eyed Mary'. A beggarman and thief.
Volume 53b.
Subject: Cross Eyed Mary (Jethro Tull)
Warning: Metallica gör lite tidstypisk gnome-rock, men glömmer tvärflöjten backstage.
Eftersom det numera inte är hockey på torsdagskvällar, slänger jag in den här:
Hade låten varit lite längre hade den sannolikt fått ett eget nummer i min svarta bok, men nu blir det bara så här:
Tenacious D - Heaven and Hell (Black Sabbath)
Volume 53.
Subject: Smells Like Teen Spirit (Nirvana)
Warning: The Ukulele Orchestra of Great Britain ger publiken skäl att omvärdera deras första intryck. Fuckin' Brilliant!
(vet inte om denna finns med tidigare, men utifall att, förtjänar den en remake...)
Som kanske den största samlaren i Sverige på den fina och viktiga orkestern Hawkwind tror jag inte mina öron och ögon, då följande - ja, jag saknar ord - visas på min bildskärm och stöts ut ur mina högtalare.
Som tur är tycks Buddha Lounge Renditions Of Hawkwind bara finnas i formatet mp3, och mig veterligen är inte det godkänt i min samlarvurm på någonting som 'måste' införskaffas.
Tryck på playknappen.
Om ni vågar.
Udda är det definitivt. Yuck!
Alisandali:
Om Lemmy hade varit död hade han roterat i sin grav...
Wayne Gresky:
Herre jävlar. De har molestat arvet från Metallica och AC/DC också.
Ring landsfiskalen!
AC/DC i Buddhistisk tappning.
Press play, then pray.
...och som om inte det räckte,
här kan ni köpa Buddha Lounge Renditions Of Led Zeppelin för småpengarna 129 pengar.
Wayne Gresky:
Jag har tidigare varit en ivrig motståndare till dödsstraffet, men ikväll har jag börjat revidera min uppfattning.
Som jag bubblade till Ali: "Jag är mållös. Först 9/11, se'n det här."
Volume 55.
Subject: 21st Century Schizoid Man (King Crimson)
Warning: Små nätta asiatiska flickor hanterar sina stråkar på ett sätt som får oss sitta stumma av total förvåning.
||: blood rack barbed wire, politicians funeral pyre, innocents raped with napalm fire :||
Volume 57.
Subject: Fox on the Run (Sweet)
Warning: Inspirerade av Cindy och Bert's stöld av Paranoid (Der Hund von Baskerville) tidigare i tråden, får vi här ett högtyskt biddrag från oväntat håll. "Fuchs Geh Voran" spelas av hjältarna i...
Scorpions.
mattias - 74:
På filmen ser det ju ut som det är Britney Spears, och det var väl hon som gjorde "Oops, I did it Again" - så då borde den väl rent tekniskt inte vara en cover, även om hennes remake av den gamla hiten och hennes nya hårdrockigare stil är rätt smakfull.
Jag har alltid gillat dansövningar som en extra uttryckskälla till musikstycken. En robust och givande lyrik, ett välgenomtänkt musikarrangemang och till det en visuellt fulländad och helsynkad Dance Squad. Vad kan gå fel?
Jag blir så inspirerad, så jag går och sätter på Samanta Fox.
Nej, Mattias, min nyinköpta skiva med fröken Fox.
hellge:
Den var bra!
Här är originalet - Aynsley Dunbar.
Paddan:
Den har vi sett förut.
Men vi kan fortsätta på det okända flygpilot-spåret, och låta honom möta Sopran Montserrat i en Bohemisk Rapsodi.
Ett av de starkare inläggen i antikrigsdebatten.
Så starka bilder, så vackra bilder - men ändå så skrämmande bilder.
Och ett extremt märkligt slut.
Nazareth - Shapes of Things
Bonus Super Duper Track:
Gregorian goes Live to find the "Stairway to Heaven."
Comments:
He scares me, he looks like a psycho that is about to stab you... Seriously those eyes...as if someone just kicked him in between his legs xD But no matter how wide he opens his eyes and how many times I say "WTF?! Stop staring at me you freak!" while watching this video, I still love it, it's a bit too fast, but I liked it
While at it, en lätt oväntad cover på nyss nämda låt, från ett Van Halen från den tid då de var riktigt avnjutbara.