THE ANGELS... jag har dom på vinyl... Baby Animals... sötnos på sällan spelad CD, men jag har den.... COUNTING CROWS... För vekt... Diesel... Kan vara bra med miljörabatt... HOUNTERS & COLLECTORS... Fel bag... INXS... Fel bag igen... Jimmy Barnes... Väl gammal hjälte i min bag, fast knappast i Metal Gurus... Kylie Minouge... Knappast svaret på detta men en fantastisk artist är det... Nick Cave... Här får gärna svaret komma ifrån för detta är en världsartist enligt mig... Point Blank...Ligger nog en Guru nära hjärtat... Rick Springfield... Kul en gång i tiden,,, Savage Garden... Nej, där finner vi inget svar,,, The Triffids... För mycket punk...
Nej Metal Guru, jag har svårt att knäcka din nöt men jag försöker tappert men har jag ens vart nära nu..????
Dagens Quiz: Nämn en till låt inom rock där mungiga har en framträdande roll.
(flera mungigelåtar nämdes på denna fråga, och alla var på sitt sätt rätt - men innan dess (förutom Bra Vibrationer med Kikki, eller vad den nu hette) hade jag givit följande ledtråd, som sållar bort de övriga.
Ledtråd: Nja, jag tänker mig ett hårdrocksband, som gjorde en alldeles egen tolkning av den där tv-serien om Australiensiska Doktorer ute i ingenting, som flög till sina patienter...
Lemmy: Träff i kryssare. Sänkt. Rätt coolt mungigesolo i Flying Doctor.
Friman SR: Du hittade ett alldeles eget stickspår. Nej, Hawklords (eller Hawkwind) är inte ett Aussieband, däremot gjorde de denna låt med Aussie-motiv...
Udda tolkning av gossarna grus på vad som egentligen drev Doktorn framåt:
-------------------------------------------------- He sneaks through the door of the surgery He's got the drug cabinet key, He did something funny and tied up his arm It's just the flying doctor, no cause for alarm
He sprinkled out a powder, and laid out a line He sniffed it up his nostrils, feeling so fine Feeling so fine, it feels like he's blind Feeling so fine, it feels like he's blind
His receptionist saw him, it certainly shocked her She said "Look out, you'd better stop, here comes the Flying Doctor"
Out in the outback there's been an outbreak And the Flying Doctor's got nothing to take He went to the cabinet and the cabinet was bare He's so outraged and you can see by his stare
Called up his brakes on the radio, he said "My supplies are running low" They're running low you can see where they go. They're running low I see where they go
Out in the outback with my merciful claptrap Look out you'd better duck, here comes the Flying Doctor
He's got the cabinet key, the cabinet key, drug cabinet key
"This is the Flying Doctor calling Wallarolla back. Will the base come in please? I want to talk to you about my drugs case... He's as drunk as a Kangaroo's Carburetor"
Cabinet key, cabinet key, cabinet key, drug cabinet key... Wake up one, two, three, four
A Sheilah in the bush by a Koolah bar tree needing an urgent appendectomy The Flying Doctor like a true Australian, performed the operation with a saltine can
He made a rough incision and tried to chew it out, he had no anaesthetic so she started to shout, she started to shout when he was chewing it out. She started to shout and tried to chew him right out,
balled up his fist and so typically socked out Look out you'd better stop - here comes the Flying Doctor.
Cabinet key, cabinet key, cabinet key, drug cabinet key...
hellge: hahahaha - jag trodde det var omöjligt att finna nån annan än mig som hade en böjelse för fullständigt, ja udda då, UFO/Flying - men häromveckan fann jag just detta annorlunda epos i en grannes MP3-samling.
Och nu denna referens...
Youtuben här är dock av betydligt nyare kaliber, och vi slipper se gitarrfenomenet Mick Bolton våldföra sig på gura.
Jag har lyssnat ohyggligt mycket på UFO:s Flying förr med en gammal backhoppare från Sollefteå, men jag hade den på ett inspelat band och hade därför sämre koll på titlarna, låtlängderna, vem som spelade vad.
Dags att ladda ner detta mästerverk. Här kan man lyssna på UFO 1 och Fying:
En av världens bästa covers enligt mig.... Neil Young goes Dylan... www.youtube.com/watch?v=FP55ZtfUpjQ . Så jävla högt du har chansen ska du spela den, blir du vräkt så blir du och det är det värt, enligt mig då da, the answer my friehnd is blowin' in the wind.....;-)
I min jakt efter en fantastisk Lordi-cover som jag hörde på finska radion strax innan sportradion skulle börja hittade jag denna roliga variant på Lordis hit.
hellge: Den gamla slagdängan ger ju goda minnen från när det verkligen begav sig. Här från Timrå Isstadion 1986. Det året man fyllde moppe... herregud ;-) Om jag var där? Hade Joey Tempest pudelfrisyr så det räckte, elllerrr? ;-)
Hehe, jag var med som roadcrew till Europe i Kempis, eller rättare sagt vårt lag var det.
Skapligt notalgiskt, att det dessutom finns bilder från Timrågigget.
Min morsa brukar fortfarande berätta om när Joey vevade ned rutan mitt på Hörnettvägen och frågade om vägen till Kempehallen. (Hon börjar bli i den åldern när man kan berätta det några gånger varje år)
Det var en sällsynt udda och väl genomförd cover. När man har med storheter att göra ska man vara försiktig, de bästa försöken kan bli helt platt. Fast gör man det bra ska man ha kred. Detta var absolut storstilat.