Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Musik.

Sv: Musik.
Inte direkt någon skräll.

RubinCarter:
Hemskt att behöva säga det men det var nog bäst för alla parter...

Clubsport:

Rockklassiker har under veckan räknat ner de 666 bästa rockklåtarna enligt det svenska folket (som röstat)

Vinnare blev....

www.youtube.com/watch?v=wedh0aD9cwI&

Salle: Det där är en sån där tävling som är omöjlig att utse nån vinnare i. Nu gillar jag hårdrock från den här tiden, så att Purple kommer etta med deras största hit känns ju rätt bra. Jag hade dock kunnat nämna en hel drös låtar före den här på samma lista. Jag har inte sett topplistan, så kanske mina förslag ryms där :)

Salle: Det bästa med listan hoppas jag blir att kanalen nu äntligen kan börja variera sina låtval. Lyssnarunderlag saknas ju inte kan man tycka!

Dream Team: Jag är faktiskt ganska emot en sådan där lista/tävling. Då den skulle blivit annorlunda redan dagen efter om omröstningen gjordes om. Plus då att man blandar så många olika stilar mm.

Men nog lär det finnas lite underlag att tillgå nu i alla fall. Resultatet kan läsas på denna sida. www.rockklassiker.se/tavlingar/item/8739-rockklassikers-top-666

Den skiljer sig faktiskt ganska rejält mot tidigare listor som gjorts av stora rock tidningar. Och då menar jag inte bara för att det finns svenska låtar med.

MorganaLefaey: Det som framför allt går att utläsa av listan är att personer med bra smak inte lyssnar på den här kanalen alternativt inte orkar lägga någon kraft på att rösta. Vill jag höra samma 50 låtar hela tiden så gör jag väl helt enkelt en egen spellista. Då slipper jag både den pratande idioten och reklamen dessutom.

Wayne Gresky: Funkar om man sitter i bilen och åker en kort sväng. Men ska man lyssna en längre stund så kör jag nog min egen musik.

Har en kompis som jobbat på en station som spelar musik. Och han berättade att vissa skivbolag mm ibland ställer motkrav till reklamköp osv. Spela den här låten si och så många gånger på en dag så köper vi reklam för den här summan. Så förvånar mig inte alls att vissa låtar vevas lite väl mycket.

Sen så är väl smaken som baken. Men vissa låtar kan jag inte bara förstå hur de lyckats smita in på en sådan där lista.

MorganaLefaey: Att låtar tagit sig in är inte särskilt konstigt. Jag skulle gissa att det har räckt med ett par röster för att hamna i slutet av listan. Hade vi här på HS gått ihop om att rösta fram en låt så hade den antagligen hamnat topp 10, alternativt redigerats bort ur listan om vi hade valt något för obskyrt.

Wayne Gresky:
Det hade varit ett kul experiment. 
Så får vi göra nästa gång.

Rätt hyffsat om du frågar mig.

http://www.youtube.com/watch?v=eXqPYte8tvc

ÖstrandsNisse:

Fy fan vad dåligt. Jag kräks som Metallicafan.

www.youtube.com/watch?v=8LWtb621DRg

Var det nån som sa att tjejer inte kunde spela bas?

Groovy as hell!

Kattgubben:

Hon verkar inte så usel på vanlig gitarr heller, trots att hon själv inte verkar så nöjd i kommentarerna...

Gidde:

En fullkomligen lysande och en väldigt underskattad låt som många glömmer bort.

www.youtube.com/watch?v=z6IE4HlXIgY&feature=player_embedded#!

mattias - 74: Jag håller med. En av Saxons allra bästa låtar!

Dream Team:

Såg Saxon på Kåren i Göteborg 1999 och då spelade dom den här låten. Det var grymt att få höra den live.

Ska vi se om det går att kommentera nu'rå.

Ja ja.
Jag kan inte länka vilket fint klipp jag gjort, så då får det väl vara då.
Men det finns säkert nåt annat forum på Internet som det funkar på.

Ja just det, vad faan gör Michael Monroe och Dregen i sådana här dagar när börsen krisar och man just undrar var de tog vägen???

www.youtube.com/watch?v=-nrjk8Al4GE&feature=related

Ja, de rockar ju vidare...

Rock'n'roll will never die...

Friman SR: Rock'n'roll era räklar...;-)

www.youtube.com/watch?NR=1&v=bV3Rdv4fn6M

Ja rock'n'roll e hårt å här har det tagit grymt hårt på en hjälte... Herreje, myten eldades på och hur faan skulle krahken bete sig? ...RIP Johnny.

www.youtube.com/watch?v=eNOXiPS07Gk&feature=related

Här snackar vi kvalité.

www.youtube.com/watch?v=eXqPYte8tvc

ÖstrandsNisse: haha du posta den 2011-08-11 14:14 också ;)

RubinCarter: Hehe, full koll. Den plussar jag dig för.

RubinCarter:

Skaplig brud på att lira gitarr...

youtu.be/JK7aTpOxyho

Dream Team:

Pearl Jam till Sverige den 7 Juli för en spelning i Globen. Ett måste.

mattias - 74: Jag passar. Inga favoriter för egen del :)

Dream Team:

Fantastiskt bra live kan jag säga ;)

Redigerad kommentar

Dream Team:

mattias - 74: Det är ett bra band och jag har sett dem 2 ggr. Bägge gångerna som förband till min husgud Neil Young. Neil Young för andra gången på Sjöhistoriska är den bästa konsert jag någonsin har sett. Neil Young hade släppt två skivor, Harvest Moon och Unplugged. Han tar som kompband med sig Booker T and the MG's, inte Crazy Horse utan ett känt soulband. Man undrar, vad ska det bli av denna konsert, två akustiska plattor och nu kompas hjälten av ett soulband??? Du, Neil var helt lost, skogshuggaren från Canada gick fram och manglade som jag vet inte vad och precis som om det vore med Crazy Horse, jag njöt det var så jävla bra... I extranumret så kommer Pearl Jam upp på scenen i "Rockin´in a free world", Neil Young var helt jävla galn och Pearl Jam bara skakade på huvudet och garvade åt den galne skogshuggaren från Canada. Det slutade med att Neil Young hade en sträng kvar på gitarren och en högtalare började brinna. Den högtalaren hamnade sedemera på en krog i Stockholm som bardekoration. När man sedan gick ifrån konserten och tittade folk i ögonen så bara log vi. - Detta är inte sant, vad har jag varit med om??? Den lyckan har jag aldrig sett vid någon annan konsert jag bevistat... Senare så spydde radion's programledare av programmet "Soulcorner" Mats Nileskär galla över sina hjältar Booker T and the MG´s, "snyft, hur faan kunde ni göra så här???", rock'n'roll motherfucker tyckte jag....;-)

Efter det så gjorde Neil Young "Mirror Ball" i samarbete med Pearl Jam...

Keep on rockin' in a free world......

Friman SR:

Ytterligare ett nytt spår från Metallicas kommande platta.

mattias - 74: En axelryckning. Nya Megadeth däremot, det är grejer det! Videon är dessutom hur skön som helst.

Lumber Jack:

har svårt för Mustaine sedan jag såg hans bleka framförande på Big 4. Han gömde ju frissan bakom ansiktet och bara grymtade..

mattias - 74: Ett bedrövligt framträdande, även om gitarrspelet och bandets tighthet var strålande som vanligt. Men gubben var mest less såg det ut som.

Lumber Jack:

Marty kunde spela han. Synd han inte är kvar längre.

Buuu... Försöker skrämma mig själv så jag håller mig vaken inför JVM-finalen. Lite cool orkester detta, håller med Jaymzz Hetfield där. 70-tals känsla kan jag tycka...

Rock on...

http://www.youtube.com/watch?v=Avj5QO-RgCc&feature=related

Friman SR: Härliga live på Getaway tyvär hade dom underskattat hur poppis dom var så flera hundra missade dom.

Friman SR: dessa är riktigt jävla sköna,

http://www.youtube.com/watch?v=4VSNts03veM

Blizzard: Du behöver inte vara orolig, jag har koll på Hisingen och det Led Zeppelin som Wolfmother vill vara.....;-)

Friman SR: Riktigt cool! :)

Men jämarns om något felat på vägen mot målet... :)

Dream Team:

Detta är en låt som går varm på Spotify hemma nu. Otroligt bra låt och ett bra band.

Redigerad kommentar

mattias - 74: Ikväll fortsätter kärleken på SVT :-)

70 Rodrigues:

Grattis Paul Stanley som fyller 60 år idag.

Redigerad kommentar

Friman SR:

Här är nånting för dig tror jag.

Redigerad kommentar

mattias - 74: Jepp gött. I Like...

« · 1388099 · »