Café

48286 inlägg · 1042 ämnen

Tv-tipset

« · 1258754 · » Till forumet


Sv: Tv-tipset
73Sjöbba: Cool film absolut, väldigt brutal. Men en skön rulle, helt klart.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Sin city på kanal 5 nu. Det är en rätt cool rulle.
Kommentera

Sv: Tv-tipset

mattias - 74:

Sorry fel tråd

Kommentera

Sv: Tv-tipset

Här kommer min artikel i ämnet första april skämt.

Kommentera

Sv: Tv-tipset

Se upp alla stockholmare, vid pass 20.00 kan det bli farligt.

 http://www.canalplus.se/image.ashx?guid=f7ee8355-dcd9-4448-a29e-9058162280b9&format=28

Kommentera

Sv: Tv-tipset
Wayne Gresky: Skynda er att zappa till ettan jäkligt bra dokumentär om Berlusconis totala makt över televisionen.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Salle: Tack för tipset. Filmen är väl sådär enligt mig.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Ikväll (SVT 21.30-23.10) visas en dokumentär om gruppen Joy Division.
Dessutom visas Anton Corjbins film "Control" om gruppens sångare Ian Curtis korta liv på torsdag (SVT2 22.45-00.45).

Valuta för licenspengarna kallas sånt här.



Kommentera

Sv: Tv-tipset
Berka:Ja det är ju inte särskillt sent:) ja dom är sevärda.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74: Min syster har sett dom och hon tyckte dom var bra!
Dra en chansning och stanna uppe och se den, de tänkte jag göra =)
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Berka:

Nån som har sett Johan Falk filmerna som börjar ikväll på TV 4 , är det värt att sitta oppe och se dom?

Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74: Hahaha bra talat!
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Salle:

Missa nu för guds skull inte I En Annan Del Av Köping klockan 2030 på TV 4.

Kommentera

Sv: Tv-tipset
renen: Jag tipsar om något helt annat.

Imorgon 16.40 på SVT2 visas filmen "Massor av Whisky".

Se och bli underhållen
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Poffa: Ja den dokumentären får en verkligen att fundera lite extra.

Som tur är inte Michael Moore inblandad.

Kommentera

Sv: Tv-tipset

I februari 2009 var jag och en polare i New York i en vecka, för att för första gången uppleva staden och allt kring den. New York har mängder med sevärdheter och man hann definitivt inte med dem alla.

Det som berörde mig mest var tveklöst att besöka det enkla, men ändå så känslomässiga museum som finns i direkt anslutning till Ground Zero. Jag gick från museumet med tårar i ögonen, liksom de allra flesta andra.

Varför babblar jag då om detta? Jo, jag har under helgerna sett en TV-film på TV4 Fakta som heter "102 minuter som förändrade världen". Jag rekommenderar er alla att se den, om ni får chansen.

Kommentera

Sv: Tv-tipset
Ni har väl inte missat att magnifika serien Band of Brothers börjar visas igen om bara några minuter.
Väl värt att se en gång till och än mer för er som missade detta guldkorn.

SVT2 22.45 - 23.55
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Salle: Kl 18.05 är det ju Elf på Femman och 00.20 är det Wild Things på 4+
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Salle: Hot Fuzz blev jag besviken på, men många andra tycker den är bra.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Ikväll skall det ses på film.

Hot Fuzz på TV6 kl 21.00 och More American Graffitti på TV3 00.50.

Fast den sista får nog videon ta hand om då det ju är MotoGP på morgonkvisten.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Kanske inte vad tråden brukar handla om men...

[url=www.aftonbladet.se/pryl/article5921009.ab][bild]http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/01041/reza1_1041169l.jpg[/bild][/url]


I-landsproblemet är väl om man verkligen kan hitta 8 olika kanaler med nåt som är värt att spela in... :-)
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Nu klockan 21 börjar en serie på TV 4 om ett gäng ungdomar som har hamnat snett i livet .

Dom skall testa på frivilligt hur det är att sitta i fängelse.  verkar jäkligt intressant.

Kommentera

Sv: Tv-tipset
Svt1 23:55 Vodka lemon: Går det att se filmen med bara 50 ml Absolut Citron hemma?
Kommentera

Sv: Tv-tipset

scim:

Jag borde kanske lagt mitt första inlägg i den här debatten i allmän skriv vad du vill tråden men eftersom det är ett bra tv program så hamnade den där, tur att vi har trådpoliser som Stigsson som påpekar sådant här :)

Kommentera

Sv: Tv-tipset
Stigsson: Det var någon underlig spinoff på lyxfällan, tro det eller ej ;)
Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: Blir det ett program om detta på TV eller varför pågår mjölkdebatten i "TV-tips"-tråden?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Herminator: Ärligt talat så förstår jag inte varför Valio skulle använda den siffran som ett säljargument då det garanterat skulle pressa ner priset på varan. Sedan förstår jag inte heller varför de skulle vilja påstå att mjölken i Finland kostar lika mycket som vanligt mjölk, men det kanske det var någon annan som sa?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: En försäljare ljuger aldrig utan ser bara till att kunna verkligheten tillräckligt dåligt för att kunna bända till fakta så att de passar in i säljsnacket.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
250kg kärlek: Mitt tips är att de isåfall ljög ;)
Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: Efter dina länkar så har jag ingen anledning att misstro dig. Så är det säkert. Mina 70% har jag fått från Valio då de i sina säljargument talade om den siffran. Var eller hur de fått den siffran vet jag inte.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
250kg kärlek: Bemöt gärna mitt svar till dig.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
250kg kärlek:
Från förra måndagen får de mjölkbönder som säljer till det relativt lokala MILKO 1 krona mer. Större delen av mjölkbönderna i Sverige fortsätter dock att harva för 2:50.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Metal Guru: Från förra måndagen får de 1 krona mer. Det är ett rejält lyft om de fått 2,50 tidigare.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
250kg kärlek:
Samtidigt håller mjölkbönderna på att gå under för att de får alldeles för dåligt betalt för mjölken de säljer. Tror det ligger på 2.50/l just nu.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
250kg kärlek: En annan sak som både min länk och andra källor bekräftar så är ditt påstående att 70% av den finländska befolkningen skulle vara laktosintoleranta ganska långt från sanningen. 15-20% är den korrekta siffran, jämfört med 3-5% i Sverige. En ganska begränsad marknad mao.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
Salle: ?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: Jaså är man rasist för att man BARA dricker vit mjölk...
Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: Osså länken...

Salle: Chokladmjölk!
Kommentera

Sv: Tv-tipset
250kg kärlek: Jag vet inget om hur dyr framtagningsprocessen är men med tanke på att låglaktosmjölk som du säger är relativt nytt i Sverige så tar det väl ett tag för mjölkproducenterna att ställa om.

Att priset på låglaktosmjölk är samma som vanlig mjölk vet jag inte, enligt länken nedan så är priset även i Finland det dubbla. Om priset nu skulle vara detsamma så skulle jag isåfall misstänka att finländska staten subventionerar låglaktosmjölk mer än vad Sverige gör.

Angående subventioner så borde snarare alla subventioner hävas, staten ska hålla sig borta från att mixtra med varupriser.
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Enligt vad jag fått veta är det inte mer krångligt att få fram laktosfri mjölk än det är att få fram traditionell mjölk. I finland där nära 70% av befolkningen är laktosintolerant kostar den laktosfria mjölken detsamma som vanlig mjölk.

Tillgången finns eftersom mjölken framställs på samma sätt som vanlig mjölk med undantaget att mjölksockret tas bort (en process som inte är speciellt avancerat). Efterfrågan är enorm i Sverige. Med dagens teknik att diagnostisera laktosintoleranta kommer allt fler att välja annan mjölk än den vanliga. Jag minns hur Valios säljare (Valio var i princip ensam om laktosfria produkter fram till för ett par år sedan) berättade hur dyrt det var att ta fram denna mjölk och hur liten volym det handlade om i Sverige. I takt med den explosion som skett under senare år så borde priset kunna sjunka, men icke. Inte förrän Arla klev in på marknaden, de tog fram en lika bra produkt som den Valio hade, som var betydligt billigare. Vad hände? Jo Valio tappade 40-50% marknadsandel på mjölkförsäljningen och ganska snart sänktes priset på deras mjölk...

Däremot är priset fortfarande på tok för dyrt. Och subventionerar staten vanlig mjölk så tycker jag att det är alldeles uppenbart att man ska göra detsamma när det gäller laktosfri mjölk. Å andra sidan kanske det redan sker då laktosfri mjölk framställs av vanlig mjölk?!

Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: Jaså är man rasist bara för att man dricker vit mjölk...
Kommentera

Sv: Tv-tipset
NuMo: Mjölkrasist!
Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: Jag är låglaktosintolerant, sa jag kan inte svara på det.
Kommentera

Sv: Tv-tipset
NuMo: Tillgång och efterfrågan mao. Använder man förresten inte speciella låglaktoskor för det?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
scim: Jag antar att det är bra mycket krångligare att mjölka en ko om man inte vill ha med laktosen. Inte underligt att det blir dyrt.
Kommentera

Sv: Tv-tipset

Bissett19:

Nu menar inte jag korvkiosk :)

Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74:

En gång i månaden var ju rätt ofta:):)
Fråga 65:an hur ofta han äter ute?
Kommentera

Sv: Tv-tipset
250kg kärlek: Tillgång och efterfrågan? Sedan vet jag inte om subventionerna ser likadana ut för låglaktosmjölk som för "vanlig" mjölk.
Kommentera

Sv: Tv-tipset

250kg kärlek:

Som Frella vad inne på så äter vi ute också och det är rätt så ofta iaf 1 gång i månaden men man kan unna sig sådant när man inte har sådana stora utgifter f.ö. Båda tjänar bra och jag är rätt nöjd med livet faktikst måste jag säga. Lönesamtal snart, få se vad chefen säger :)

Kommentera

Sv: Tv-tipset
mattias - 74: Jag såg också programmet och kan inte undgå att fundera över om dom verkligen inbillar sig att dom kommer kunna bo kvar i ett huset? Det är värderat till 2.5 miljoner och belånat till 100%...vad tror dom egentligen händer om några år när räntorna går upp till realistiska nivåer?

Apråpå mat så ligger jag nog på runt 2000:- i månaden också. Storhandlar gör jag dock inte, den myten har jag inte gått på!
Kommentera

« · 1258754 · »