Tv-tipset
« Föregående · 886664 · Nästa » Till forumet
Sv: Tv-tipset
Japp, då var det dags igen för en av filmhistoriens bästa
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15222&lid=puff_876994&lpos=bild
Fanny & Alexander
21.00 SVT1
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15222&lid=puff_876994&lpos=bild
Fanny & Alexander
21.00 SVT1
hellge: Självklart är denna film en av de riktiga mästerverken, och en film som verkligen är värd att se. Igen och igen. Jag har för mig att den kom upp på bioduken kring jul. Jag vill i alla fall minnas att jag speglade mig själv väldigt mycket i det sätt jag som liten grabb firade jul i hur det kunde se ut för de som av olika skäl var riktigt hårt hållna hemifrån. Jan Malmsjö gör här sitt livs roll, men filmen innehåller såklart en lång rad minnesvärda skådespelarinsatser.
Spännande filmvecka på SVT som kör lite franskt tema. Startade idag med en film om Algeriet från -66.
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15608&a=869649&lid=puff_872682&lpos=lasMer
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15608&a=869649&lid=puff_872682&lpos=lasMer
hellge: En intressant historia om en man som försökte i kväll 22.25 på SVT 2.
Lite bakgrundsinformation.
sv.wikipedia.org/wiki/Kurt_Gerstein
Lite bakgrundsinformation.
sv.wikipedia.org/wiki/Kurt_Gerstein
hellge: Makaber historia även ikväll om än den är fiktiv.
Sista säsongen av Sopranos 21.20 TV2
Sista säsongen av Sopranos 21.20 TV2
Länkar:
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=70065&lid=20070826&lpos=SVT2_2120_sitelink&from=tabla
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=70065&lid=20070826&lpos=SVT2_2120_sitelink&from=tabla
hellge: Apropå fina låtar i början...
[url=www.youtube.com/watch?v=GIXqSsd37uQ]TV6 23.10 till 02.05[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=GIXqSsd37uQ]TV6 23.10 till 02.05[/url]
Salle:
Westerntemat är kul när det gäller musik. Sergio Leone fick till ett mästerverk i den onde, den gode, den fule.
Här kommer en låt som har massvis med år på nacken. Bl a så har Johnny Cash gjort den. Den här versionen kommer från tidigt 80-tal, även om just liveinspelningen är av nyare datum.
www.youtube.com/watch?v=kyID1KeYW9k
Westerntemat är kul när det gäller musik. Sergio Leone fick till ett mästerverk i den onde, den gode, den fule.
Här kommer en låt som har massvis med år på nacken. Bl a så har Johnny Cash gjort den. Den här versionen kommer från tidigt 80-tal, även om just liveinspelningen är av nyare datum.
www.youtube.com/watch?v=kyID1KeYW9k
Et tu Brute: Av alla varianter på YouTube så valde du den "sämsta"... :-)
[url=www.youtube.com/watch?v=4R2M-s2HEC8]The Muppet Show - Ghostriders in the Sky[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=y9MjR0jfCpE]Johnny Cash - Ghostriders in the sky[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=-j_iespL_2U]Blues Brothers - Ghostriders in the sky[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=4R2M-s2HEC8]The Muppet Show - Ghostriders in the Sky[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=y9MjR0jfCpE]Johnny Cash - Ghostriders in the sky[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=-j_iespL_2U]Blues Brothers - Ghostriders in the sky[/url]
Et tu Brute: Till ditt försvar så måste man ju nämna att Ghostrider är från [url=www.imdb.com/title/tt0118747/]Blues Brothers 2000[/url] som var lättare att förtränga än mycket annat.
[url=www.imdb.com/title/tt0080455/]Orginalet[/url] är dock inpräntat för evigt. Har väl sett den ett 40-tal gånger utan att överdriva.
[url=www.youtube.com/watch?v=0BMVygzVLhM]Four fried chikens and a Coke. And some dry white toast, please.[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=QbN2O94AdG4]Oh, we got both kinds. We got country AND western.[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=-uPP9A9o7dQ]The new Oldsmobiles are in early this year![/url]
osså slutligen
[url=www.youtube.com/watch?v=etMjjdxDyAw]It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
Hit it![/url]
[url=www.imdb.com/title/tt0080455/]Orginalet[/url] är dock inpräntat för evigt. Har väl sett den ett 40-tal gånger utan att överdriva.
[url=www.youtube.com/watch?v=0BMVygzVLhM]Four fried chikens and a Coke. And some dry white toast, please.[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=QbN2O94AdG4]Oh, we got both kinds. We got country AND western.[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=-uPP9A9o7dQ]The new Oldsmobiles are in early this year![/url]
osså slutligen
[url=www.youtube.com/watch?v=etMjjdxDyAw]It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
Hit it![/url]
Salle:
Jag var med i Klapp & Klang under första hälften av 80-talet och fram tills vi gick upp.
Min mening, och det som skulle retat allra flest under den tiden var just "We're on a mission from god". Det ansågs för "löjligt" av de som styrde. Så istället blev det "Vi skall till eliten aldrig ger vi upp".
Jag var med i Klapp & Klang under första hälften av 80-talet och fram tills vi gick upp.
Min mening, och det som skulle retat allra flest under den tiden var just "We're on a mission from god". Det ansågs för "löjligt" av de som styrde. Så istället blev det "Vi skall till eliten aldrig ger vi upp".
Jag har under hela sommaren suttit klistrad 23:10 Måndag-Torsdag TV3
och tittat på BONES.
www.fox.com/bones/
Den har just nu uppehåll och man börjar få abstinens.
Skickade en fråga till TV3 när serien skall komma igång igen.
Fick svaret - Till Vintern.
Väldigt uttömmande svar va?
Finns det någon fler Bones fantast som skulle kunna tänka sig att
bomba TV3 med samma fråga, så kanske dom kan ge upp och presentera ett datum.
För er som kommer ihåg, körde vi en sådan här grej mot TV4 för 3-4 år sedan och fick dom att sluta bara visa DIF matcher på deras sport sändning. Då funkade det, det kanske skulle kunna göra det nu med.¨
Gå in här och ställ frågan
www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=981&Itemid=1126
Tackar!
och tittat på BONES.
www.fox.com/bones/
Den har just nu uppehåll och man börjar få abstinens.
Skickade en fråga till TV3 när serien skall komma igång igen.
Fick svaret - Till Vintern.
Väldigt uttömmande svar va?
Finns det någon fler Bones fantast som skulle kunna tänka sig att
bomba TV3 med samma fråga, så kanske dom kan ge upp och presentera ett datum.
För er som kommer ihåg, körde vi en sådan här grej mot TV4 för 3-4 år sedan och fick dom att sluta bara visa DIF matcher på deras sport sändning. Då funkade det, det kanske skulle kunna göra det nu med.¨
Gå in här och ställ frågan
www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=981&Itemid=1126
Tackar!
Helg Ernest: Själv gillade jag i den inte alltför mördande konkurrensen Bröderne Dal, vilka faktiskt kan upplevas på barnkaneln om man råkar zappa förbi vid rätt tillfälle.
www.youtube.com/watch?v=4sVRBoZ9HRU&mode=related&search=
www.youtube.com/watch?v=4sVRBoZ9HRU&mode=related&search=
« Föregående · 886664 · Nästa »
The Blair Witch Project startar nu på TV 4 film! Bra film tycker jag !