Per HApps: Där har du fel. För anledningen till att företag är beredda att anställa är för att det kommer bli billigare att ha folk anställda, tack vare lägre arbetsgivaravgifter.
Hade vänsterblocket suttit kvar hade dessa siffror aldrig varit så höga, då de hade höjt avgifterna istället för att sänka dem.
Stackars Linda Rosing, nu har hon varit tvungen att figurera i media igen.
"För ett år sedan satsade tvåbarnsmamman på en karriär som feminist, debattör och partiledare.
Det blev inte som hon hade tänkt sig.
- Det funkade inte. Folk har dömt mig ändå, jag släpps inte in någonstans, det öppnas inga dörrar, säger Linda Rosing."
En fördel om man ska vara partiledare är ju att man faktiskt kan någonting överhuvudtaget om partiets ståndpunkter och om politik överhuvudtaget.
Öl och politik? Tja, ibland är man lika bra som politiker på att hålla löften när man smakat en öl eller fjorton. En artikel från SvD om bland annat George Washington och ölpatriotism
NuMo: Jo, det är väl lite grann så som jag uppfattar det. Men det där citatet var faktiskt på det sätt som handläggaren på AF uttryckte det när hon förklarade det förträffliga i det nya systemet där man inte längre godtar vidimerade betygskopior.
Själv har jag inga större visioner, ja förutom ett SM-guld till våren, en lärartjänst med snälla och fogliga elever som enbart har MVG i alla ämnen och en miljonvinst på lotto till helgen.
Lumber Jack: Sen spelar det idag dessutom ingen roll vilket jobb du söker.
Om man söker jobb som raketforskare, verkställande direktör eller nåt man faktiskt har chans att få. Huvudsaken är sökandet.
NuMo: Bidragsfusk, det är klart man sysslar med sånt. Har du en aning om hur svårt det är att klä på bina klänningar inför varje föreställning av The Beehive after dark.
Själv vägrar jag att söka jobb. Jag finns ju i telefonkatalogen, så är det någon skola i Sverige eller någon annanstans som vill anställa mig får de helt enkelt ringa upp mig. Svårare än så kan det väl inte vara.
Just det, frågan är vad faan gör vi med jordens resurser........?
P.S hellge, det är ingen valfråga... Det är en fråga som rör varje människas överlevnad, överhuvudtaget........;-)