Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Meanwhile får ni nu här ett tvättråd.
(OBS! Bilden kan vara känslig för sexistiskt likaberättigande.)
Dom är amatörer, dom har fullschå att roffa åt sig, så dom har helt plötsligt glömt vad dom lovade i valet.
Däremot såg jag Rainfelts fru på TV i kväll, hon såg riktigt bra ut.
Man skulle inte neka mer än 3 ggr om man visste hon fråga en 4e
Det skulle kunna bli så bra så tycker jag och det tycker jag fortfarande... Men klantigheten är brutal så här i inledningen. Reinfelt säger att Sverige ska satsa på idrottsevenemang i regeringsförklaringen men nekar sedan älskade Göteborg stöd för ansökan till ett nytt friidrotts-VM beroende på något "vänta på en utredning först" trams. Regeringen skulla ha sagt ja direkt ju... Utredningar visar ju att på tidigare evenemang i Göteborg så får man minst 5 ggr pengarna tillbaka, så på satsade 250 miljoner så får man GARANTERAT tillbaka 1,25 miljarder... Reinfelt är en amatör just nu, men låt han ligga till sig.....
Dom måste väll finnansiera sänkningen av skaltt på ciggarer ?
Dessutom är det enklare att höja skatten på snus eftersom man inte riskerar samma ökning av smugglingen som vid en stor höjning av cigarettskatten, säger Hans Lindblad, statssekreterare på finansdepartementet.
Kän dig BLÅST!
www.snus-svensktsnus.com/
Finland har: Detaljhandelsmonopol för alkohol. Finland har inte: Importförbud.
En till kort intressant poäng från signore Mengozzis resonemang innan jag ger mig för idag:
"Det nu aktuella förbudet har emellertid inget existensberättigande utan monopolet och dess funktionssätt. Som jag anfört ovan, har förbudet nämligen ett nära samband med utövandet av den särskilda funktion som det svenska detaljhandelsmonopolet för alkohol har enligt den nationella lagen."
Vilket väl borde innebära att...skåningarna får privatimportera via internet, också?
Obs att jag pratar utifrån generaladvokatens resonemang nu, och inte lägger några egna värderingar i detta. :-)
Det är ju den exklusiva försäljningsrätten han ger till svenska staten och Systembolaget AB, inte rätten att favorisera vissa märken.
"Om förbudet kan tillämpas samtidigt som Systembolaget kan besluta att inte tillgodose privatpersoners beställningar av alkoholdrycker som inte ingår i Systembolagets sortiment om bolaget anser att det finns hinder mot detta, är emellertid förbudet endast förenligt med artikel 31.1 EG om varor från andra medlemsstater såväl rättsligt som faktiskt behandlas på ett icke-diskriminerande sätt. Det ankommer på Högsta domstolen att pröva om så är fallet i det aktuella målet."
curia.europa.eu/jurisp/cgi-bin/gettext.pl?where=&lang=sv&num=79938869C19040170&doc=T&ouvert=T&seance=CONCL
Det känns som en väldigt dyr process, betalad av skattebetalare från Limassol till Nuorgam, bara för att vi har en överrepresentation av nykterister i den svenska riksdagen.
Men, vi ville ju själva ha dessa ledamöter, inklusive Ringholm, och det var därför svenska folkets vilja som slog igenom i lobbyingen gentemot generaladvokaten så det är väl inget att klaga över. På det stora hela.
Man får bara hoppas att folket i Limassol också gläds över att Bosse fick som han ville idag, och att den här processen samt kommande rättegångar för att behålla monopolets verkan i mellersta och norra Sverige känns nödvändigt och kostnadsberättigat.
Hellge: När vi ändå är inne på (riktigt tidigt) 80-tal...
[url=www.hockeysnack.com/medlem/Salle/filarkiv.php?showfile=brjar_bli_gammal_men_visst__var_det_s.doc]80-talet vs Nutid[/url]
Hasse Linblom heter nyhetsuppläsaren förresten. Dock var dessa grabbar 2-3 år yngre än min bror (född -64) men om du minns en kille med lite olika punkfrillor (vit mohawk, lila med svarta prickar eller om det var tvärtom mfl mfl) så var det brorsan bästa polare Raffe.
Brorsan heter Staffan men kallades för Bubbe. Fler i gänget var Peter "Josse" Johansson (jättekrullig Järvedare), Richard Agin, Janne (bodde bredvid Parkskolan) mfl. Men dessa är kanske lite för "gamla" för dig.
Punkkids som vill lyssna in sig på SLF - Stiff little fingers ska lyssna på denna platta.
cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/Large/10/551210.jpg
999-vidon håller än.
Jag har endast en singel med UK Subs, den är illgul och heter Party in Paris
Din punkbror, är han från stan? I begynnelsen var alla Ö-vikspunkare från Bonäset. Rätt konstigt faktiskt. Punkigast var Pelle, Tjoge, Lillen och den där skojige nyhetsuppläsaren på Mittnytt, vad han nu heter.
Hellge: Hittade även dessa godingar bland punklippen på YouTube.
[url=
www.youtube.com/watch?v=TMlpqOsc2BU]999[/url] hade en skiva som hette Seperates som var ruggigt bra.Nä nu måste jag vrålsyntha lite för att hitta balans i livet igen :-)
[url=
www.youtube.com/watch?v=olU40fxAXZs]DAF kanske gör tricket.[/url]hellge: Stiff Little Fingers är grymma. Skitmånga "punkkids" har laddat dom från mig när Green Day började slå igenom och nämnt Stiff som inspiration.
Fattas bara att du hade Ctrl-V:at lite av dessa så hade du prickat hela gulderan av brittisk punk. Åtminstone den som min storebror smittat av sig på mig.
[url=
www.youtube.com/watch?v=oYVDqL_8HbY]http://www.youtube.com/watch?v=oYVDqL_8HbY[/url]Själv har jag alltid svårt att välja mellan individens frihet och kollektivets bästa. Just nu håller jag på individens frihet. Nästa val kommer jag rösta på kollektivet bästa, fast bara om Carin Jämtin blir partiledare.
Sakfrågorna är viktigare än ideologi
Den som lyssnar noga kommer att höra det gamla fina legendariska punkbandet Stiff little fingers i inledningen. Mums, finkultur!
www.youtube.com/watch?v=m2Gov4tTB7M
www.youtube.com/watch?v=m2Gov4tTB7M
Gonatt!
Spana in affishen:
www.sundsvall.nu/cafe/partners/punksvall/arkiven/dagspress/800131st1.jpg
www.youtube.com/watch?v=LbC12RuzAuo
www.youtube.com/watch?v=awACpTHFmKI
www.youtube.com/watch?v=WfTZ70fA8qc
www.youtube.com/watch?v=WfTZ70fA8qc
hellge: Jag kan inte annat än hålla med. London Calling är troligen den skiva jag skulle ta med mig till en öde ö. Den eller Deep Purple - Machine Head står det mellan.
Undra hur mycket man skulle kunna ge för att få se The Clash live om det vore möjligt. Ungefär lika mycket som Deep Purple MkII antar jag.
Är det någon som sagt det till dig? Du har väldigt god smak din jävel. Ja förutom Honhunden då förståss.
Tommy Gun bara så där. Från Give em' enought rope ba så där liksom. Det var så att jag hade fått tag på en botleg med Clash från Hovet. På den inspelningen står det en tjej skriker Tommy Gun hela koncerten. Jag sålde botleginspelningen för en kvarting Taffel en vecka efter, en av mina tidiga fadäser, but that’s another story…
Själv rankar jag den fantasiska dubbeln London Calling som världshistorens bästa platta.
Death or Glory
Four Horsemen
Rudie Can't Fail
The Guns of Brixton
Train in Vain
Clamp down
Jimmy jazz
Revolution Rock
Hateful
bara för att ta några exempel. London Calling kom ut det magiska året 1979
Man kanske får rekommendera The clash DVD: Rude boy
www.cduniverse.com/images.asp?pid=7068913&style=movie&image=front&title=Clash+%2D+Rude+Boy+DVD
Men tack ändå.
El Maco: Det verkar som att fredsmärken kan anses vara "offensive" i USA.
"the president of Jensen's homeowners association had told her to take down the wreath because some other residents thought it was an anti-Iraq war protest or a symbol of Satan."
Det är säkert också samma grupp av människor som anser att Seventh Heaven är världens bästa inte alls moraliserande tv-serie.
Söker nya Timrå-låtar. Har bara själv Timrå rockar.
Helst så skulle jag vilja ha tag i "Tik Power"
Någon som har den låten och vill dela med sig av den?
Tack på förhand alla.
Vore roligt om man kunde beställa rätten på restaurang :)
vad vill du ha ??
Ja en sån där " Gubben runka "
Så varje ficka brände vi 24 koppar kaffe dvs en kanna till mig och en till resten. Istället för att ta en snus efter kaffet så tog jag en kopp kaffe till.
Så bered dig på lite konstiga behov. Man ersätter bara ett gift med ett annat.