Djurgården Hockey

6735 inlägg · 782 ämnen

DIF till 100 procent klara för negativt kval Dicken ansluter

« · 2272047 Till forumet


DIF till 100 procent klara för negativt kval Dicken ansluter
Efter att ha summerat tabellen efter kvällens resultat kan vi konstatera att Djurgården nu måste ta 17 poäng fler än Malmö på de 22 matcher som DIF har kvar att "spela av", för att slippa playout.. För det är faktiskt vad det handlar om nu.
DIF:s chanser att undvika playout skulle jag vilja påstå är obefintliga som läget är.

Och inte blev det speciellt mycket muntrare av att Timrå på något mirakulöst sätt lyckades vända matchen mot Malmö och få med sig 2 poäng, istället för att Malmö som nu fick 1 p, 999 ggr av 1000, efter en 1-5 ledning efter 2 perioder, skulle tagit full pott och i och med det distanserat Timrå med 11 p, förvisso med 2 matcher mindre spelade. Nu skiljer emellertid 'endast' 7 poäng mellan dessa två lag.

Jag tror fortfarande benägen att tro att Djurgårdens smala lycka definitivt ligger i att det blir Timrå och INGET ANNAT lag som ska stå som motståndare i playout, för att chanserna för att DIF ska spela SHL-hockey även nästa säsong i alla fall ska vara 'någorlunda' hyfsade...

Så till den 'enda' positiva nyheten, om det nu ens är det, det återstår att se, nämligen att 'Dicken' aka Dick Axelsson åter är med i laget resten av säsongen. Så är det iallafall tänkt.

Vi vet ju nu att Djurgårdens återstående 22!! matcher, varav 12 st är på ett tämligen folktomt Hov, i praktiken HELT SAKNAR betydelse. Det ska bli oerhört intressant att se hur '"STOR DICKENS LUST'" och motivation kommer att vara att spela av dessa 22 i praktiken totalt betydelselösa matcher, under 2,5 månaders tid fram till mitten av Mars, bara i väntan på det oundvikliga negativa kvalspelet...

Det ät helt obegripligt egentligen, att DIF är helt avhängda med nästan hälvten av grundseriematcherna kvar att spela..
Kommentera

Sv: DIF till 100 procent klara för negativt kval Dicken ansluter
Realisten: ja visst är det märkligt. Jag som inte följer SHL så noga längre tänkte ändå efter er silly att "oj Djurgården verkar bli bra i år", men se på HV ifjol som såg ut o ha ett kanonlag innan säsongen började och hur slutade det? brr, jobbigt läge..
Kommentera

Sv: DIF till 100 procent klara för negativt kval Dicken ansluter
dempa: edit: Lite DRYGT hälften av grundseriematcherna har spelats. Rätt ska vara rätt.

Men 'oppfinnar' jocke Eriksson. VILKEN JÄVLA SUPERSOPA till sportchef !!!!!
Isärklass den största SUPERNOLLAN Någonsin på den posten i Djurgårdens hockeyhistoria !!!
Kommentera

Sv: DIF till 100 procent klara för negativt kval Dicken ansluter
dempa: Jag som inte följer SHL så noga längre
----------------------------------------------------------------------
Det tycker jag faktiskt att du gör helt rätt i.

Det som Alexander Ytterell representerande £yxfällans IF lyckades åstadkomma efter 19.08 av tredje perioden, följt av DÖDSSTÖTEN som Brock Montpetit satte in efter 5.52 av förlängningen, den 1 April 2016, lär ni få leva med Många år ytterligare innan bättre tider siktas.....

Snacka om att HA kan bli ett riktigt getingbo nästa säsong, OM nu HV MOT ALLA odds Misslyckas med att ta sig upp till SHL samtidigt som Björklöven går upp och DIF åker ner...
Ja, jag säger bara det...

Ni MoDoiter har ju faktiskt en helt egen agenda att verkligen sikta emot. Jag menar Skellefteå AIK blev ju kvar i HA eller lägre divisioner i hela 16 år efter degraderingen 1989. Det vore väl ändå försmädligt om MoDo inte tar chansen att bättra på deras 16 år i HA eller lägre Div, nu när ni Verkligen har chansen!

Efter Denna säsong har ni ju avverkat 6 säsonger i HA efter det 'oförglömliga' avgörandet som ägde rum i Fjällräven Center den 1 April 2016...

Det är faktiskt 'bara' ytterligare 11 år i HA samt ev Div1-spel på vägen, innan ni slår Skellefteås praktfulla rekord, och blir nya rekordinnehavare.
Det vore väl ändå synd om ni inte tar chansen nu när ni verkligen har den, att förverkliga drömmen att bli nya exklusiva rekordhållare.

Det blir ju 'när' det inträffar nånting alldeles exceptionellt att skriva in i MoDo Hockeys och västernorrlands hockeyhistoria.
Kommentera

Sv: DIF till 100 procent klara för negativt kval Dicken ansluter
Realisten: det var då en väldigt dryg och hånade attityd du la dig till med när du svarade på mitt inlägg. ha det så fint här i din ensamhet.
Kommentera

Sv: DIF till 100 procent klara för negativt kval Dicken ansluter
Dick Axelsson känns ju som ett rätt smart val att ta in i det här skedet. Tror han kan vara en ledare och spelmässigt tillför han ju en hel del.
Kommentera

« · 2272047