Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Johnny Oduya

« · 488159 Till forumet


Sv: Johnny Oduya
Frasse:
ok. Bergsgorilla är att gå över gränsen.
Ändra det till Neanderthalare.
Kommentera

Sv: Johnny Oduya
Frasse:
Skulle faktiskt vara intressant att se ditt resonemang om Mats Sundin spelat i DIF, var en av de bästa i ES och i topp av poängligan, in kommer en bänknötare även känd som en liten buse som kastar sina handskar det första han gör och sedan börjar puckla på Sudden, ger sig inte förrän Sudden blir TVUNGEN att slå tillbaka även fast han helst av allt vill vara kvar på planen för att SPELA HOCKEY.
Skulle du ha samma åsikt då? kan ana ditt svar men vet ej om jag tror på det....
Fast å andra sidan så lär det inte hända då Sudden verkar ha annat för sig den här säsongen än att spela hockey.
Kommentera

Sv: Johnny Oduya
Metal Guru:
"Grattis till tre osportsligt förtjänta poäng, förresten."
Är hockey en kampsport ? Ja det är tillåtet att genom "fysiskt våld" skaffa sig övertag i hockey.
Är det då osportsligt at plocka bort en bra spelare hos motståndarlaget ?
Ja visst är det helt ok att se till att få motståndarna ut balans genom att " ge" sig på dera bästa spelare.
Titta bara på vilken roll Per Ledin har när Luleå möter MoDo eller vilken roll Andreas Jämtin har när HV spelar.
De har till uppgift att se till att få motståndarna ur balans.

AIK hör så vitt jag vet inte till huvudstaden då man som bekant är ifrån Solna .....
Lite som att påstå att det är dags för Leksand att ersätta Mora då de sistnämnda inte kan ta en förlust utan att gnälla ;)

Om Oduya spelar 10 sekunder eller 60 minuter är i sig oväsentligt då hans uppgift som just G R O V J O B B A R E är att göra "sitt" när han väl är inne på isen.
Att det sedan "råkar" rendera matchstraff för spelare hos motståndarlaget är bara att tacka och ta emot.

Att kalla någon för bergsgorilla är att gå över gänsen
Kommentera

Sv: Johnny Oduya
Frasse:
"Det finns grovjobbare och det finns G R O V J O B B A R E och Johnny Oduya tillhör tveklöst den senare kategorin."

Varför spelar en G R O V J O B B A R E bara ett byte i en match på 3x20min?


"Bara att tacka honom för att han kliver in och tar en smäll för laget..."

Bergsgorillan Odoya delade säkert ut smällar i 15-20 sekunder innan Horcoff tröttnade och började slå tillbaka.


Jag tycker att det är sorgligt att det enda hockeylaget i sveriges huvudstad har folk på laguppställningen som inte är där för att spela hockey. Ni bör se över er korpverksamhet, alternativt byta plats med AIK.

Grattis till tre osportsligt förtjänta poäng, förresten.
Kommentera

Sv: Johnny Oduya
Frasse:
Kom inte och påstå att det är något annat än ett beställningsjobb av er käre Wikegård, tror du på att det är slumpen som gör att odågan kommer in i andra perioden och "råkar" matchas mot Horcoff?

Osportsligare lag och tränare än DIF har inte skådats på många år...
fy f-n
Hoppas han får kännbart straff, sånt där tycker inte jag hör hemma inom sporten
Kommentera

Johnny Oduya
Johnny Oduya


Det finns grovjobbare och det finns G R O V J O B B A R E och Johnny Oduya tillhör tveklöst den senare kategorin.
Bara att tacka honom för att han kliver in och tar en smäll för laget, men beställnings jobb .... snälla Lückner det är nästa förtal.

Stackars Horcoff som enligt egen utsago inte ens ville slåss men som den kanadensare han är insåg vikten av att försvara sig till skillnad ifrån vissa andra kärringar (läs Per Ledin) som flyr så fort det hettar till.

Johnny kan nog dessvärre se fram emot ett par matchers avstängning för blir det som Jan Simons säger till Patrick Thornéus på Aftonbladet,
"Jag vet inte var man kan skicka in en anmälan efter någonting sådant här. Men faktum är att en sådan här grej väcker tankar. Vad händer om ett lag varje gång går in för att plocka bort motståndarens bäste spelare?
- Och dessutom vinner på det. Nej, Oduya borde ha fått matchstraff, helt klart, men Horcoff skulle givetvis fått fortsätta spela".
Så lär ju inte disciplinnämnden dra sig för att stänga av "riksbusen" Oduya.
Kommentera

« · 488159