Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Säsongen 2006/07

823948 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2006/07
Frasse:

Ok vad väl det jag misstänkte!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
mattias - 74:
Ribbenstrand är utlånad till Almtuna för att få matchträning.
Lånet är endast för två matcher och han skall vara tillgänglig för spel i Djurgården till morgondagens match mot MoDo
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Frasse:

varför släpper Djurgården Ribbenstrand? har ni så mycket bättre backar än honom ?? verkar konstigt
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Jaha på lördag smäller det, får hoppas på att det blir en intressant match som avslutas med en Modo Seger :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Anders i Budum: Tycker mest det e komiskt faktiskt att vissa måste hålla på. Alltid när MIF spelar i scandinavium slår man nästan vad om hur lång tid det skall dröja innan dom börjar med " Hata Göteborg"
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
mok: Personligen hatar jag dessa hata ramsor!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Frasse: Helt makalöst måste jag säga.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
mangan:
Är ju dessvärre en avart av "fans" vi tvingas leva med då det i de kretsar där dessa personer rör sig är "inne" med bråk.
Bara att hoppas på att dessa personer nu är identifierade och att vi slipper höra talas om dem i fortsättningen.

Detta ämne hör på inget sätt hemma i denna gästbok och nu släpper vi detta.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Otto: Hade passat i Café-bokens tråd "Hur är folk funtade?"
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
"Hockeyfans samlades för att göra upp utrustade med tandskydd"

se länk :P
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Inför LHC - Djurgården 2007-01-18

Storstryk mot Malmö följdes av en lika stor förlust mot Modo. Inte
Foto: Bildbyrån (Arkivbild)
heller vände trenden mot Skellefteå, där ett trögt Linköping åkte på en tredje raka förlust. Laget har släppt in sjutton mål på de tre senaste matcherna och naturligtivs är det svårt att skönja några positiva tecken för östgötarna för tillfället.

- Jag tycker att vi inledde matchen mot Skellefteå bra och spelade även mycket bra tills de fick sitt första, något turliga mål. Det var starkt av oss att komma tillbaka och göra match av det hela igen, säger LHC-tränaren Janne Karlsson, i ett försök att hitta just positiva tecken.

Roman Cechmanek verkar ha spelat ut sig ur LHC-kassen tills vidare, då Jonas Fransson återigen får förtroendet från start - trots förlusten senast. Linköping satsar också återigen på en ren Crash&Bang-formation, då den mot

Skellefteå matchstraffade Sami Torkki går in som center mellan Patric Blomdahl och Martin Samuelsson. Dessutom satsar man bland annat på ett renodlat offensivt backpar i JVM-spelaren Jonas Junland tillsammans med Andreas Holmqvist.

HV 71 bröt Djurgårdens svit på fyra raka segrar senast och stockholmarna är alltjämnt djupt indragna i striden kring slutspelsstrecket. Vid seger i kväll, är man dock plötsligt bara fem poäng bakom Linköping. Ett läge som tränaren Hans Särkijärvi tar med ro.

- De spelar under hårt tryck från media, supportrar och sponsorer och är antagligen inte vana vid det. Vi däremot känner ingen som helst press på oss, så jag hoppas att vi kan vända det till vår fördel, säger han till hockeyligan.se om matchens psykologiska förutsättningar.

Djurgården fortsätter att matcha Teemu Lassila i målet och har en seger, en förlust och en oavgjord i säsongens tidigare möten med Linköping.

Skadeläge Linköping: Chris Kelleher

Skadeläge Djurgården: Morten Ask och Andreas Engqvist
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
tjena alla djurgårdare!!!!!! är det nåra av er som tänker gå på timrå-djurgården jag vill att så många dif:are ska gå så det bli llite suporter fight så snälla försök att få i hop ett gäng nu dif och visa att ni älskar erat lag ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Otto: och hur vet du det????
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Frasse: Tror säkerligen du trivs i Sthlm likaväl som jag trivs i GBG men man blir lätt trött på Sthlmare som alltid kommer med "rikets andra stad" etc men så e det.

Nu menade jag inte att alla supportrar med sk brist på fantasi är huligan wannabees. Dock vet jag att vissa av dom är helt klart detta. DIF vet jag inget om men däremot andra lags hockey supportrar.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Järnkaminerna kanske inte har flest hockey ramsor, men det har de defenitivt i fotboll
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
90 Ludde: Nej, det är det värkligen inte...
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Otto: ojj är det geniet som kann så mkt om allt????
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Frasse: Jag tycker inte att Järnkaminerna har brist på fantasi precis! Våran klack är ju lätt den med flest olika "kärleks ramsor" men med flest "hat ramsor" också antar jag...
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
mok:
Vet inte vad du är ute och fiskar efter men några komplex för att jag inte bor på väskusten har jag inte.
Jag är mer än nöjd att jag bor i Stockholm och har på inte sätt några planer på att flytta härifrån.
Huliganwannabes vad fick du det ifrån ? Bara för att supportrar i brsit på fantasi tar till "hatramsor" så är man på inte sätt några huliganer.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Frasse: Mysfarbröder behöver man givetvis inte vara men heller inte en wannabehuligan eller liknande. Finns mycket kul därimellan. Rikets andra stad... börjar undra om du har komplex som måste komma med sådanna grejer.... men jag är mycket nöjd att jag bor här iaf.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Otto: Det kan du ge dig på! ;D Nu närmare vi oss Linköping, och när vi kommit ikapp de, ja då är det inte långt kvar till Säcken Och Challes målsättning för säsongen: Att vara bland de 4 bästa.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Frasse: Kan så vara. Otroligt irriterande var det i alla fall.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
mok:
Måste ha varit Svenskafans maskot Tomas Hedlund du såg springa omkring i korridorena på Hovet ;)

"Ofta är det klackar med mycket fotbolls anknytning ala DIF eller klackar med enorm prestationsångest ala MIF"
Alla kan ju inte vara mysfarbröder som ni i rikets andra stad, för hur skulle det se ut ?


Stigsson:
Krävs inte mycket för att kunna köra en hatramsa.... brukar ju främst vara packet ifrån solna som kör med dem.
Tydligen så existerar de även hos Järnkaminerna.
Det är väl som man brukar säga, även solen har sina fläckar :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Stigsson: Finns fler klackar som fortfarande tycker det är kul med hata ramsorna. Ofta är det klackar med mycket fotbolls anknytning ala DIF eller klackar med enorm prestationsångest ala MIF.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Frasse: Järnkaminerna? Är det så det heter... när jag var på HOvet förra helgen såg jag en kanin springa omkring i DIF färgerna så trodde det var Järnkaninerna det handlade om.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Frasse: Skönt att för en gångs skull få höra en motståndar klack som kör med dom gamla klassiska hatar-ramsorna. Trodde verkligen att dom hade dött ut nån gång på 90-talet men nu var dom på plats igen, riktigt så att man fick en flashback till 70 och 80-talet.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
sold:
Fotbollsklackan skriver du ? Finns inget som heter fotbollsklacken eller för den delan hockeyklacken när det kommer till Djurgårdens IF.
Det är samma förening med samma fans även om medparten av Järnkaminernas medlemmar föredrar att gå och titta på fotboll framför att bevittna en hockeymatch.

Efter vad jag kunde se på tv igår så såg det ut som om det i alla fall vara några "renrasiga" på plats i FM Mattsson Arena igår.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
härlig seger! :) nu är vi farliga!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
yes! 3:e målet i PP! Fortsätt så!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
2-0 till DIF mot Mora. Verkar som DIF är heta sen matchen mot FBK. Undrar om de inte är 100% i PP än så länge...

Kom igen nu DIF! Avgör matchen innan den börjat!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
ja, det stog mycke om brynäs resan.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
timrå_ik:
Kommer det upp någon klack till Mora ikväll.Rykterna säger att det skall även komma folk från fotbollsklacken?
Stämmer detta!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Theodore: kolla den här åxo "djurgården flyger högst just nu "

www.aftonbladet.se/ettor/webb/26_normal.html
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
timrå_ik:
se länk alla, DIF är hetast!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
timrå_ik: såg åxo innan den här matchen att dif hade tagit 11poäng av 15 och det är bra nu är det 14 poäng av 18 ;-)
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Theodore:

Ni verkar onekligen ha gjort ett kap i Marusak, 1+2 för honom ikväll bl.a
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
mattias - 74:
Nej,det är inget vi tänker på, vi tänker framåt, nu är en 4:deplats bara några segrar ifrån!


Djurgården- Ett lag i med och motvind
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Theodore:

Kul för er att ni verkar hittat formen ! Jag som leksing får kalla kårar när jag tänker Djurgården i en ev kvalserie!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
DIF förnedrade FBK på bortais! 5-2!!

Nu är det inte långt kvar till 4:an Timrå!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Riktigt härligt att se filmklippen från 4/1.

Hoppas att det kommer många ikväll också!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Frasse: Underbart hoppas det kan bli lite drag imorgon med då man kommer upp allt blir så mycke roligare då. Tajt runt strecken nu får man säga.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Idag är man nostalgisk efter att igår kväll besökt ett kokande Hovet.
Inte sedan slutet av 80-talet har det varit sådant tryck på läktarna under en match i Stockholm och med Mesta Mästarna på isen.

Järnkaminerna hade verkligen slutit upp leden och höll igång redan långt innan matchstart.

Dessvärre blev matchen i sig höjdare men den välbehövliga och välförtjänta 3-poängaren satt fint.

Nu blickar vi framåt emot mötet med skrikhalsen Bäckmans manskap.
Ny friska tag och tryck på läktarna krävs för att vi skall kunna försvara vår plats på rätt sida om kvalstrecket.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Vill önska alla Djurgårdare Gott Nytt År!!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Otto: vi låg under med 1-3 också inför sissta =P
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
oavgjort mot LHC... jag som tippade 5-0!
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
norrland: Enligt tidningarna så var inledningen på denna sässong Bässta på länge =) men vad har hänt nu ?????
allt med spel mellan dragan ottosson och ölvestad e borta
patrick hörnqvist har mål torka...vad e det som har hänt????
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Otto:

LIF hade en väldigt bra försäsong förra året. Se hur det gick...
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
bobbe:
Visst är det så och fortsätter vi på den inslagna vägen behäver vi inte ens ställa upp i kvalserien det är bara att ta hissen ned till bottenvåningen på en gång ...

Har aldrig trott på tränarbyten och dess eventuellt positiva påverkan på ett lag i kris men får inte Säcken sparken nu, ja då lär han aldrig få det.
En sak att laget underpresterar men det är en helt annan sak att tränaren på fullaste allvar tror att fans,sponsorer etc. skall gå på hans snack om att "vi är bra men underpresterar".

Plocka in en psykolog då om det nu är så att man tror att "felet" sitter i huvudet på spelarna.
Jag tror mer på att det saknas glöd i båset och utan en tränare/coach med glöd går det inte att få ett lag att prestera.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Otto: Vi hade en usel försäsong.... sen hur mycke den brukar bevisa är ju en annan sak.
Kommentera

Sv: Säsongen 2006/07
Vad händer? vi hade en sån bra försesong och nu har allt rasat... RYCK UPP ER DIF
Kommentera

823948 · »