Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
scim: Måste säga att det är riktigt kul att se Citys anfallsspel. SWP är underbar med sin speed och det blir inte sämre direkt av att Robinho är lika snabb. Nu bjöd väl James på åtminstone två mål, men man vill fan inte åka på omställningar mot City med de där två som rusar fram i 120.

mattias - 74: var på hockey så jag missade matchen, var det krampaktigt eller?
Ska man vara med och fajtas om titeln så får man inte tappa 2 p mot Stoke hemma.

mattias - 74: Årets "mål" ?

scim:

Liverpool - Stoke 0 - 0 Kommentarer överflödiga :)

City - Pompey 6-0. Kommentarer överflödiga.

Hälge: Många som inte visade nåt... Men Keane har samlat ihop till en hel säsong av sumpade lägen redan... Och Benitez måste sätta hela laget på skott- och inlägesträning kommande vecka...

Projta: Nu såg jag inte matchen mer än några minuter här och där, men Alonso och Keane har inte visat något alls än så länge.

Stoke ska man bara vinna över.

mattias - 74: Heja Liverpool ..0-0 mot stoke

mattias - 74: hmmm lugn i båten :) CL-matcningen börjar snart

renen:

Ja det luktar ligaseger :)

mattias - 74: Va gött att man hade fel vibbar inför match, och rättvist var det.

rbn: Började bra för City men nu är det "Game Over"
Kul med publikrekord igen, det räcker inte med att vara rikast när näst rikaste klubben får ihop det. Fast ge City ett antal matcher till så kanske de har ett nytt lag ;-)

mattias - 74:

Hyfsad debut av Robinho,han hängde in en frispark bakom Chech efter tolv minuter....

mattias - 74: Inte för att jag är fanatisk LFC f-n men det var en skön seger mot ett virrigt United försvar.

sylf:

Skönt med seger över Scums, nu hoppas vi på City, Scim är på plats om jag inte missminner mig och hoppas han hejar fram de ljusblåa till en seger.

En sådan här dag mår man bra.

mattias - 74: Jag litar inte heller på AB

Se länk!

sylf:

enligt AB jag tror aldrig på dom :)

Torres var ju definitivt borta från spel så sent som igår enligt en del på diverse forum men hoppas dom spelar dom behövs, äh förresten vi vinner med juniorerna :)

mattias - 74: Både Torres å Captain fantastic är spelklara!

Projta:

Fördel united då Gerrard kanske saknas och Torres är borta. Alonso och Kuyt är viktiga pusselbitar imorgon.

sylf: Men är den dära Berbatov så bra som man tror ? han gjorde ju bra 1 säsong i Tottenhem, sen dess har det varit svart natt !
Tror inte han kommer lyckas i Man U faktiskt

Projta: Ja, det är väl i såna fall det enda hoppet man har. Gerrard/Torres är de enda som kan göra skillnaden mellan vinst och förlust. ManUre lär släppa fram den filmande Bulgaren och han kan ställa till en del bekymmer.

renen: Nja men ett ljus tänds när man läser detta !

Projta: Hoppas givetvis Pool vinner, men det känns som en 0-1 a i baken i typ 34min å sen krampar vi ihop.
Men hoppas gör man

Vi glömmer nu VM-Kvalet och riktiar in oss på Premier League

Stor match väntar mellan Liverpool och Mancheter United !
För mig känns det som en öppen historia , skulle helt klart blir missnöjd om vi fick se en 0-0 match, men mycket tyder på det i dags läget....

Men vi som älskar Pool så är det bara vinst som räknas mot The Red Devil

Sylf:

Så här har du aldrig sett Ronaldo

Skratt utlovas

Rytter:

Citat #1:
"Enligt rapporter så hade Berbatov fått dubbel lön av City jämfört med vad han fick i United (har ca $90.000/vecka), men han var inte ens intresserad så han pratade inte ens med Huges."

Citat #2
"Finns säkert en summa som hade kunnat få Berbatov till City. Men om man ska tro rykten så räckte inte den dubbla lönen till, och hur mycket mer som hade krävts får vi aldrig svar på, men tydligen mer än £180.000/vecka iaf."

Enligt _rapporter_ var alltså City beredda att dubbla den lön United erbjöd. Då någon representant från City knappast var medverkande i förhandlingarna mellan United och Berbatov så har jag mycket svårt att tro att man hade så stor insyn i den lön som diskuterades. Eftersom, som du själv skriver, Hughes inte ens talade med Berbatov så tror jag man hade väldigt svårt att ens förmedla sitt eventuella löneerbjudande.

Anledningen till varför han skulle gå till City är självklar: Pengar. I jämförelsen med Tottenham är dessutom skillnaden att City har just betydligt mer pengar (numera).

Citat #3:
"Vinster i de inhemska cuperna ger ju även de platser i Europa, och det är där de bästa spelarna vill spela."

Citat #4:
"City behöver nog vinna en engelsk cup, placera sig bra i UEFA-cupen, eller kvalificera sig för CL för att vara attraktiv för de bästa spelarna."

Spel i de inhemska cuperna ger UEFA-cup spel, dit City redan kvalificerat sig. Hur bra City placerar sig i UEFA-cupen har däremot knappast någon inverkan på spelarnas personliga ambitioner.

Att City bör kvalificera sig för CL håller jag dock med om, men det var ju inte det jag kommenterade.

scim:

Vinster i de inhemska cuperna ger ju även de platser i Europa, och det är där de bästa spelarna vill spela.

Finns säkert en summa som hade kunnat få Berbatov till City. Men om man ska tro rykten så räckte inte den dubbla lönen till, och hur mycket mer som hade krävts får vi aldrig svar på, men tydligen mer än £180.000/vecka iaf.

Sedan är jag lite skeptisk till just varför Berbatov skulle vilja gå till City. Han letade ju efter en klubb som spelar CL och har chans på titlar. Han har ju redan en gång i karriären povat att gå till en klubb som har ambitionen att bli en toppklubb i PL och bli stora i Europa. Just Berbatov är ju i den ålder att han inte riktigt har tid att vänta 2-3 år på att en klubb ska utvecklas för att matcha hans ambitioner.

Rytter:

Hur City placerar sig i UEFA-cupen eller de inhemska cuperna kan ju knappast ha någon betydelse om det är spelarnas egna ambitioner som sätter stopp för eventuella övergångar. Ja, det ska ju vara om man rankar Supercupfinalen som en stor merit då.

Tillägg till mitt tidigare inlägg:

Visst det är lätt att jämföra City med Chelsea när Roman tog över. Likheten är ju att bägge klubbarna fått enorma summor att spendera.

Men skillnaden är att Chelsea hade en CL plats att locka spelare med, och ganska färsk framgång.

Klubben vann ju t.ex FA-cupen -97 och -00, var i final i FA-cupen -02

Vann ligacupen och cup vinnar cupen (som den då hette) -98

Var i kvartsfinal i CL -00.

Och året Roman köpte Chelsea så hade man varit i final i FA-cupen samt kvalificerat sig för CL.

Denna framgång som gjorde det lättade att få de bästa spelarna tillsammans med Romans pengar har gjort att Chelsea nu räknas till top-4 i PL.

City behöver nog vinna en engelsk cup, placera sig bra i UEFA-cupen, eller kvalificera sig för CL för att vara attraktiv för de bästa spelarna. Att tro att Kaka, Torres, Fabregas mfl kommer skriva på i Januari är nog bara drömmar. Men ifall dom gör en bra säsong iår i PL och i europa blir det spännande att se vilka som kan tänkas komma inför säsongen 09/10.

Rytter:

Jag är övertygad om att även Berbatov hade haft ett pris för att hamna i City, av samma anledning som att Shakhtar Donetsk inte består av enbart Ukrainska spelare.

Rytter:

Ja det skall bli kul och se vad City har för lag framöver här. Torres skall dom ge fan i :)

Läste att Jamie Carragher för övrigt sågade Svennis efter hans tid om förbundskapten. "Jag kunde inte bestämma mig för om Eriksson var en internationell tränare eller internationell playboy, säger Carragher i sin självbiografi "

mattias - 74:

Med rätt pengar kan man locka en spelare till ett annat land. Men för att City ska kunna locka de riktigt stora namnen så krävs att man har CL att erbjuda och det har man inte än.

Visst man lyckades får Robinho (vars mål var att gå till Chelsea) pga att Chelsea var snåla. Men jag har svårt att se att någon av de andra man bjöd på var intresserade t.ex. Ruud, Torres, Villa, ska möjligen ha varit Gomez som kan ses som en realistisk värvning.

Enligt rapporter så hade Berbatov fått dubbel lön av City jämfört med vad han fick i United (har ca $90.000/vecka), men han var inte ens intresserad så han pratade inte ens med Huges.

Är lite kul att läsa kommentarer i tidningar och forum om City supportrar som tycker att man ska värva Messi, Kaka, Torres, Farbregas mfl i Januari. Jag tror knappas att dessa spelare är sugna på att avbryta CL med sina klubblag i Januari för att gå till City.

Citys stora utmaning nu är att fixa en CL plats så fort som möjligt. När dom har detta att erbjuda så har man ekonomi för att locka de riktigt stora namnen. Trots att många spelare är giriga så är det långt ifrån alla som tar pengar före att spela i de största turneringarna och mot de bästa spelarna.

Frella:

Låter helt sjukt, 830 miljoner för en målis !

scim: Känns som väl mycket pengar för en målvakt om det nu skulle finnas någon som helst sanning i siffran som anges.

mattias - 74: Med dom summor som det talas om så är nog det knappast ett problem.

scim:

Ja att han inte lämnar Italien menar jag.

mattias - 74: Hemkär?

scim:

Nu är Citys nya ägare ute efter buffon också.

Frågan är om inte han är för "Hemmkär" eller vad tror du ?

mattias - 74: Nej, det är orealistiskt.

mattias - 74: Men klubbarna vill ju inte att kontrakten fullföljs! Om kontraktet går ut kan ju spelaren gå enligt Bosmandomen och klubben får inte ett öre. Endera förlänger man i tid eller så säljs man med åtminstone 1 år kvar på kontraktet.
Det är väl några klubbar i Sverige som bänkat spelare därför att dom inte ville förlänga innan kontraktet gått ut.

scim:

Jag menar att skriver man ett kontrakt på tex 3 år så skall man fullfölja det. dessutom vore det väl realistiskt om nånting att fullfölja ett kontrakt eller ??

mattias - 74:

För att ta upp en gammal diskussion då, du tycker alltså att många (de flesta) av spelarna i Liverpool agerat helt felaktigt då de:

a) Anslutit till Liverpool trots att de varit kontraktsbundna till en annan klubb.
b) I vissa fall lämnat ett rivaliserande lag för att få spela i Liverpool.

Vore det inte bättre att ha mer realistiska åsikter?

Robinho är spelklar till nästa match hemma mot Chelsea, då jag f.ö. kommer sitta på läktaren.

scim:

Jag tycker fortfarande att det är fel att byta klubb under pågående kontrakt men det var ju inte det vi diskuterade.

Jag har min åsikt i denna fråga ang övergångar. Jag har aldrig påstått att du inte får gå till en rival jag bara skrev att man inte gör så, iaf tycker inte jag det.

När är Robinho spelklar förresten ??

Rytter: Jag har inte riktigt hängt med här. "Most disgraceful episodes in Brazillian football". Snacka om att dra till med allt vad man har.

Vad är det man irriterar sig över? Det kan väl inte vara flytten i sig? Man City kan bli riktigt kul att följa - givetvis ska de hålla sig som det andra laget i staden. Eller ser man Real Madrid som det fina laget och Man City som ett tråkigt och grått alternativ?

Om man är irriterad över någonting måste det väl i så fall vara Robinhos gnäll innan övergången var klar med den sista presskonferensen som tydligast exempel.

scim:

Robinhos flytt till City verkar inte vara så populärt i Brasilien. Läste idag en artikel där Pele dömde ut flytten men tänkte inte mer på det fören jag såg detta:

Marcelo Teixeira, the president of Santos where both Pele and Robinho started their careers said:

"This is one of the most disgraceful episodes in Brazilian football.

"He is a player who is an idol to children, an example. But he has not acted like one."

And Santos general manager, Jose Fernandos, added: "We are ashamed at having produced such a player."

Detta var vad Pele tyckte:

Pele said: "Chelsea are lucky. This boy needs some serious counselling. In my view he has been badly advised."

Allt är taget from football356.com

mattias - 74:

"Jag bara skrev att jag tycker inte man skall göra det får jag inte tycka det ??"

Självklart, men du får vara beredd att möta mothugg också. Tidigare var du ju helt mot spelarövergångar för spelare under kontrakt (vilket är normen) och nu har du alltså ändrat fokus till att vara mot övergångar mellan spelare till en rivaliserande klubb. Vad är nästa steg, spelarövergångar inom landsgränserna?

mattias - 74:

"Jag bara skrev att jag tycker inte man skall göra det får jag inte tycka det ??"

Jo du får gärna tycka att en klubb ska ha monopol på spelare man själva sålt eller som lämnat. Men du verkar även tycka att spelare t.ex. Ruud också ska tänka så.

"Dessurtom så borde van nistelrooy veta vad det innebär att gå mellan United / city ?"

"Haha att Van nistelrooy skulle gå till City är väl inte heller så troligt då han representerat United vid ett tidigare tillfälle."

Rytter:

Det spelar ingen roll om spelarna är viktiga eller inte. Jag tycker ändå inte man skall göra det men jag har som sagt skrivit det ett antal gånger nu !

Nu måste jag jobba, har inte tid med dig :)

mattias - 74:

"Nej men det är en jämförelse, förstår du inte ?? "

Jävligt dålig jämförelse isåfall. Du jämför spelare med helt olika roller. Ruud fick sparken, United är ett bättre lag utan honom och har vunnit ligan två år i rad samt CL utan honom. Det finns nog ingen som skulle vilja ersätta någon av våra nuvarande anfallare med Ruud.

Spelarna du jämför med är ju viktiga spelare för Liverpool så då fattar jag ifall fansen skulle bli sura ifall dessa lämnar för en rival.

Ruud gör inte United till ett bättre lag, han kan gå vart han vill och jag hävdar att de flesta United supportrar inte skulle bry sig om han gick till City.

Poffa:

Jag bara skrev att jag tycker inte man skall göra det får jag inte tycka det ??

« · 1065258 · »