Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Gusten:

Ni? Om du menar Liverpool så är svaret NEJ . Det är väl United som brukar vinna på tilläggstid men det var inte det jag skrev utan att det var roligt att se Fergusons fullständiga utbrott igår när det endast hade gått 10 sekunder över övertiden.

mattias - 74: Nu har jag ingen statistik på detta men känslan är att du sitter i ett akvarium och kastar bergskedjor. Brukar inte "ni" ganska ofta avgöra med ett 1-0 mål på övertid?

LL:

Kul och se Ferguson igår, som vanligt när motståndarna har bollen och det har gått 1 sekund över tilläggstiden börjar han skrika. Han är verkligen knäpp den där :)

mattias - 74: tur vet jag inte riktigt om man kan kalla det, hur gärna jag än skulle skylla allt på tur för deras del :-) Att backen gör ett misstag är väl lika mycket ett resultat av att han känner Park (?) flåsa honom i nacken så att han blir stressad.

LL:

United avgör på ett turmål det är sådana där mål som gör att man står där smo segrare till slut. Nån gång kommer förlusten frågan är bara när ??

scim: jag såg bara andra halvlek, men även sett till det så tycker jag att ni vinner rättvist för det var ni som skapade chanserna även om Villa hade mest boll.

Nu såg jag straffsituationen igen, det är obegripligt att det inte blir rött kort. Eller obegripligt är det väl inte, domaren fegar förmodligen helt enkelt ur.

scim: vi får tacka för hjälpen. Nu har vi åtminstone chansen att kunna hinna ikapp och förbi Villa.

Mycket elegant framspelning av Ireland till 2-0, förresten.

LL: Riktigt vackert klapp-klapp där. Rättvis seger till slut, även om man föll tillbaka för djupt delar av andra.

scim: Yeaah City 2-0, inte alltid man håller på City

scim: så där glad har jag nog aldrig tidigare blivit för ett ManCity-mål :-) Nu ska ni kunna hålla undan.

LL: Skottet av Elano var inte kattpiss heller iofs, härligt att han verkar vara tillbaka i gammal fin form. Även Bridge har börjat visa varför han värvades.

scim: ja, det var en av de bättre räddningar man har sett på ett bra tag.

LL: City har tappat kontrollen på mittfältet efter att De Jong tvingades byta. Hyffsad räddning av Friedel nyss...

scim: men det är tung press från Villa nu. City verkar inte riktigt veta vad de ska göra, väldigt passivt i alla lagdelar just nu.

Poffa: Grattis! Detta är erat rubb och stubb.

LL: Jo, jag håller med dig, SWP är ju i fritt läge och blir stoppad precis vid skottögonblicket. Förhoppningsvis ska man kunna bärga tre poäng även med lika manskap...

scim: såg just straffen och målet - nog borde väl Milner har haft rött kort där? SWP är ju sopren och ska avsluta, är inte det "denial of a goal-scoring opportunity" så vet jag då inte vad som ska krävas för att det ska betraktas som en målchans.

renen: Hehe, detta är Premier League. The Brittish Style.

Poffa: Instämmer helt ang. kortet.

renen: Så där hade säkert 30% av spelarna i ligan agerat. Att det förstärks är ju ingen ovanlig syn.

Trots att man själv spelade stenhårt, ja riktigt fult, så nog tog man chansen att överdriva då man fick en smäll. Ut över sidlinjen, på med kylsprej och så in på planen igen.

Poffa: Ok för kort men man trodde ju att han dog :)

scim: Solklart gult kort för den vänsterkroken.

scim: Vilken fjant Ronaldo är..

Och där ligger Ronaldo och åmar sig i sin manlighet.

City - Villa: 1-0 efter knappa 30, fullt rättvist så här långt (förvånandsvärt nog).

Åh City leder, får väl glädjas över det lilla då Rooney kvitterat.

Projta: PANG! Dog guldet nu?

mattias - 74: guldet lever 1-0 Loverkrands

mattias - 74: Come on Magpies

LL:

Jag tyckte mig se nån form av " vi har inte gett opp ligan " i pools spel igår. dock har jag gett opp. Heja Newcastle.

T T: jo, jag hade redan räknat bort Champions League-platsen, men Stoke tände ett litet hopp igen så man kan milt sagt säga att Stokes kvittering var en glad överraskning.

LL: Du måste ha varit hyfsat nöjd med Stoke senast. Där chockförsvann två pinnar för Villa.

mattias - 74: aldrig fel att läsa en riktigt bitter artikel :-)

I dag hoppas jag något så in i helvete att Man City ska lugga Aston Villa på alla poängen. I så fall har Arsenal fortfarande en liten chans att slå sig in på topp fyra trots allt. Men tyvärr har ju City både Bellamy och Robinho skadade så tyvärr tror jag att Villa vinner.

LL:

Newcastles svenska fans redaktion verkar hoppfulla inför matchen mot United ikväll :)

Poffa: det var den fjärde matchen i rad.

Poffa:

Liverpool lär hamna 8:a i tabellen om de spelar som de gjorde idag.

Bara att gratulera united till ligatiteln. Pool får inrikta sig på CL i år igen..

LL: "Nill nill to the Arsenal, nill nill to the Arsenal..." för tredje matchen i rad, tror jag bestämt. Oavsett vilket så får det resultatet, tillsammans med Boro's sköna seger, mig att jubla.

Synd bara att Lampard lyckades göra ett segermål för Chelski i 91:a minuten. Tack vare det gick Chelsea om Pool och ligger nu 8 poäng efter Man United.

Life is good.

Bissett19: det känns fan i mig som om alla lag utom United och Aston Villa har floppat i ligan i år. I dag fick man se ännu en frustrerande 0-0-match för Arsenal, en match där Arsenal skapade chanser för att vinna med flera mål men samtliga spelare verkar bara se en gigantisk målvakt så fort det blir målchanser. Credit dock till Fulham som verkligen ville spela fotboll och mycket väl kunde ha snott med sig alla tre poängen om det hade velat sig illa.

mattias - 74:

"Nu låter jag som sylf :)"

Nä,jag såg inte ett könsord;)

Dream Team:

Kuyt är fan ta mig helt jävla otrolig.
Det är för mig helt jävla ofattbart att en kille som har ägnat hela sitt vuxna liv åt att dagligen träna och spela fotboll på högsta nivå inte klarar av att ta emot en jävla passning utan att slå iväg bollen 5-6 meter.
Helvete, jag klarade av det som 14-åring och jag var inte ens speciellt talangfull.

Så otroligt dåliga. Vi kan spöa Real Madrid borta, men mot Middlesbrough har vi extrema problem. Känns lite surrealistiskt.

Liverpools anfalsspel är en KATASTROF!!!! Fy fan vi vad vi behöver värva i sommar!! Är det Liverpool jag kollar på?

Nu låter jag som sylf :)

Nej fy fan nu skall jag bli full...

Dream Team:

Tunga ben hit och tunga ben dit. Man skall slå Boro så enkelt är det.

mattias - 74: Och målet kom inte som nån större överraskning med tanke på hur svagt Liverpool spelar. Tunga ben sen Real Madrid? Ändock: Skit!!!1!

Dream Team:

Och där gör Boro 2 - 0

Heja Pool!

scim: ja, tänk så bra fotbollen skulle bli om FIFA/UEFA bara kunde förstå att de ska ge makten till dig och mig :-)

LL: Det låter som sunda förslag, när ska vi göra slag i saken ;)

Apråpå på flytta tillbaka straffpunkten så är det något jag aldrig funderat på men gillar mer och mer ju mer jag tänker på det.

Det är alldeles för hög sannolikhet att tilldömd straff resulterar i mål numera samtidigt som det gnälls mycket på att vissa spelare slänger sig allt för lätt i straffsituationer.

Detta beror ju dock till stor del på att det finns så mycket att vinna (straff, och därmed mål) men så lite att förlora (gult kort på sin höjd). Att minska belöningen vid en straff skulle garanterat minska antalet filmningar samtidigt som det skulle underlätta för en ofta alltför utskälld domarkår.

scim: ok, det låter i princip som samma sak som jag har funderat över ibland. Jag tycker dessutom att man kunde ändra frilägesregeln till att i stället för rött kort ge en straffspark. Och när man ändå är i farten så flyttar vi bak straffpunken någon meter så att det blir lite längre till mål och inte lika lätt att göra mål, då blir inte domarna lika rädda för att blåsa och det blir inte heller lika mycket diskussioner kring straff eller inte.

mattias - 74: du är lite ute på vift. Skyddshands är inte det du nämner, det är om du slänger upp armarna för att skydda dig själv från att bli träffad. Då ska det blåsas straff. Jag tycker att det ser ut som om Dunne får ut armen som en följd av att han försöker återfå balansen och sedan kommer bollen farande utan att han vet om det, och då ska det inte vara straff.

LL: Ändra den så att straff tilldöms enbart om det bestraffade tilltaget förhindrar en uppenbar målchans. Dels för att det är rimligt, dels för att de flesta domare ändå sällan dömer enligt hur regeln är utformad.

scim: vad är det du vill ändra på med straffregeln?

« · 1136414 · »