HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

« · 1246734 Till forumet


En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

73Sjöbba:

Jag är beredd att prova nya grepp =)

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Du känns hyfsat ensam på detta forumet.. inte lätt att vara hv-fan:)
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Gurra88:

Det är alltid lätt att vara HV-fan :-)

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Hv71 ute efter Santala
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Et tu Brute: Otroligt roligt att mötas igen efter en stenhård fight i slutspelet sist det begav sig. Jag minns, som om det vore igår, Lehtonens skridskoskena och hur fortsatt spel förblev en våt dröm. Men ny matchserie, nya insatser, även om det känns som att Timrås chanser i år är betydligt mindre än förra säsongens.

Ser vi till de senaste åren så har resultaten varit oerhört jämn mellan lagen och känslan att allt kan hända är slående. Det är väl bara HVs vinst med 7-0 i den andra kvarten säsongen som var, som utmärker sig. I övrigt har det varit idel uddamålsvinster åt endera hållet. 7 av de tolv matcherna lagen möttes förra säsongen gick till sudden, 3 vann Timrå i overtime, 2 vann HV.

I år känns det ungefär likadant. Även om Timrå har plusstatistik kännetecknas mötena av jämn och hård kamp. Och Timrås styrka i år har faktiskt varit att prestera sin bästa ishockey mot topplagen, mot spelande lag. Någon journalist påstod att Timrå var slutkörd efter en våldsam forcering nu på slutet. Skitsnack. Orkar inte ett lag att tända om när det verkligen gäller, då vet inte jag.

Viktigt i denna matchserie är att Timrå IK får en bra start. Att laget gör en bra match i E.ON arena på torsdag. Dödar utvisningar och visar prov på ruskig effektivitet. Att vinna matchen på torsdag skapar den matchserie vi alla vill ha. Att inte döda denna kvartsfinal med en skitvinst för ditt lag utan att Timrå orkar hålla ihop och skaka fram en sista, avgörande match.

Det som talar för Timrå är Anders Lindbäck, Charles Berglund och våra artistpelare. Där ligger mycket i våra (framtida) framgångar. Lindbäck som kanske seriens bästa målvakt (med all respekt för vad Liv brukar prestera under slutspelet), Challe (som jag totaldissat under nästan hela säsongen och fortfarande anser vara fel tränare i Timrå IK) har ett jävulskt slutspelshjärta där han får ut allt av alla och canadickerna som liksom inte behöver så mycket mer presentation än att de är, eller har sitt ursprung, i Canada.

Timrå slår ur underläge, som vanligt. Men jag tror inte man ska underskatta det här laget som fått lite fart under rören. Det är hyffsat bra spelare som är i ett stim. Dessutom har vi skickliga spelare som jag inte ens nämnt (Caslava, Erixon, Skogs, Meunier) m.fl.
Det kan faktiskt bli en otrevlig överaskning att möta ett Timrå, i flyt. Så upp till kamp. Må bästa lag vinna.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

250kg kärlek:

Ja du, de här mötena börjar bli till visshet gränsande...tjatigt :-) Själv är jag allt annat än imponerad av lagets insats efter jul. Och jag kan väl också sträcka mig till, att imponerad, det har jag inte varit på riktigt sedan 2008.

Laget 2008 var perfekt balanserat, med två scoringlines och två checkinglines, där man med sina två superba tvåvägscentrar, hade en defensiv som inte så många rådde på vid tillfället.

Denna harmoni försvann ju delvis när Hrdina lämnade in förra säsongen och alla försök att återskapa detta har väl mer eller mindre misslyckats. Som bäst gör man numera reklam med två scoringlines och två scoringlines light. Detta innebär att man med jämna mellanrum spelar helt med huvudena under armen i en obefintlig defensiv.

Senast mot LHC var det dock en markant uppryckning. Kanske delvis för att Beech fick lämna centerrollen i andra till förmån för Falk. Något som jag själv förespråkade innan säsongen. Låt Falk ta andrafiolen, dumpa Beech och förläng med Piros som tredjecenter, så får man nog tillbaka mer av tydliga roller i laget.

Mentala härdsmältor som uppträdandet vid sista bortamatchen i Ö-vik är det väldigt länge sedan man såg. Tålamodet har väl annars varit ett adelsmärke de senaste säsongerna och det kan man inte börja tumma på.

"Jakten på det försvunna powerplayet" är ju ett annat stort mysterium. Visserligen avgjorde Melin i pp uppe i Linköping, men då var vi inne i förlängningen. Under ordinarie matchtid har man inte lyckats göra mål i pp på 14 perioder. Oavsett hur bra eller dåligt pp:et är under säsong, så måste det ju funka i slutspelet annars är det lätt hänt att man kör fast ordentligt. Sedan undrar man också varför skillnaden kan vara så stor inom loppet av ett par veckor.

Sedan är det väl också så att det inte är helt lätt att köra igenom 55 omgångar med full skärpa. Det är ju till och med så att man varit i serieledning en majoritet av ES-omgångarna de senaste tre åren, så det kanske inte är så konstigt att det till slut kommer en längre svacka (10 matcher).

Skall bli intressant att se hur Challe och TIK tacklar det faktum att man ställs mot samma lag som man tappade 3-1 i matcher emot. Är väl bara LHC också som lyckats med denna bedrift? Det känns ju inte som att de eventuella ledningarna i både enskilda matcher som matchserien kan avnjutas komfortabelt :-)

Lindbäck har visat att han är en mycket kompetent ES-målvakt. Men hur levererar han över en längre tid? Och står han pall för ett riktigt stålbad som SM-slutspelet är, om man nu tänkt sig att avancera.

Som sagt årets HV är inget 2008, men iaf något mer komplett (skadefritt) än fjolårsupplagan. Bästa lag vinner alltid! Väl mött!

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Härligt att ni är 2-3 stycken som kan vädra tankarna med varandra:) Njut av tiden i toppen. Tror inte den varar så länge:)
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Kul att läsa dina inlägg, du formulerar dig bra och även de långa inläggen är lättlästa. Bra! Gissningar hur kvarten kommer att sluta kan vi ju ha olika åsikter om, så ska det väl vara, men bra skriver du, utan tvekan.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Gurra88:

4 seriesegrar, 3 SM-finaler och två guld de senaste 7 åren. Är det exempel på något som inte varat så länge? :-)

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

John K:

Som fans när vi väl alla förhoppningar om det kommande slutspelet? Det är väl inte direkt någon åsikt att leva på hoppet :-)

Åsikter i dessa tider tenderar ändå oftast att framstå som närmast suggestiva. Tänkbara scenarier strömmar fram i ett närmast outömligt flöde. Det finns bara en sanning och den är obehaglig utan facit i hand. På någons lott faller lycka, för någon annan väntar tomheten.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Har Oscar Sundh lärt sig att inte läcka energi i sina uttalanden och att fokusera på det egna laget?

– "Jag tror och hoppas att vår bredd fäller avgörandet, säger han till hockeysverige.se."

http://www.hockeysverige.se/news_show_nu-blir-vi-bittra-fiender.html?id=9539339

Eller:

– "Vi kommer helt klart möta ett bra lag, säger Sundh."

Och:

– "Jag har inte funderat så mycket över hur det gått för Timrå, utan haft fullt upp med att hålla ordning på mitt eget."

http://st.nu/sport/timraik/1.1884670-i-ombytta-roller

Det måste man väl ändå säga, att det är en väsentlig skillnad mot:

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/timra/article4664994.ab]Tjocka, Feta, HV[/url]

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Here We Go Again :-)

[url=hockey.expressen.se/elitserien/1.1920380/timras-stjarna-inga-tuffa-killar-i-hv-71]- "Jag har spelat i NHL. Jag har sett mycket större killar än de i HV71. Dom är ingen tuffa killar."[/url]

Från Hamrins blogg på ST, finns en annan uppfattning bland andra i laget...om glappandet :-)

"Jag påtalade lite om psykningar på isen i slutspelet när man möter varandra. Sebbe berättar att han håller låg nivå i det tugget medan Lander säger att han mest suttit och gapat bakom ett galler på bänken de tidigare slutspelen då han haft lite istid. Jag spinner vidare kring om det kan finnas någon taktik kring att surra i media och få ut citat som psykar motståndarna.
- Det kan det väl kanske finnas men det är nog inte så smart. Titta bara på Sundh som kallade dom för tjockisar förra säsongen och nu spelar i samma lag."

http://blog.st.nu/tikare/2010/03/16/en-fika-med-hjaltar/

http://www.youtube.com/watch?v=tmdoP8wHUJw

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

73Sjöbba:

Hoho, du menar den två år gamla enkäten, där 18 spelare av 144, valde Thörnberg och där 116 spelare valde någon annan än de fem värsta filmarna? Vad tror du HV och Thörnberg brytt sig om det de här åren?

Det var ju inte riktigt det glappandet, jag tog upp i mitt inlägg. Utan istället det helt nya greppet som Timrå i år kopplat i "mediapsykningarna", med Corsos uttalande:

"De är inga tuffa killar. Om de vill slåss är jag redo, säger Corso.
- Jag är säker på att de inte kommer att släppa klubban, för det är såna de är. Svenska killar slåss inte, de bara snackar och håller på."

Vem är det här? Är det en goon? Är det Hulken själv? Nej, det är Timrås förstecenter. Är detta hans roll i laget?

Tänk dig själv om andra förstecentrar hade uttalat sig på detta sätt? Johan Davidsson? Jörgen Jönsson? Joel Lundqvist? som också också spelat i NHL, men inte riktigt räckt till för liret...och fighterna...liksom Corso.

Det här kan ju sluta riktigt pinsamt. HV kan ju välja att offra en bonde! Corso har ju initierat detta, så då förmodar jag att han står upp också, annars blir det ju dumstrut på. Och vad säger Challe? Är det hans spelidé att offra förstecentern i tuppfäktning?

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Länkarna är oändliga, men du har säkert bra svar på alla. =)
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
73Sjöbba: Varför ens diskutera? De flesta kunniga vet väl vid det här laget att Thörnberg, Ledin, Torp, Ward m.m m.m inte är de skarpaste hjärnorna i elitserien..
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
73Sjöbba: Varför ens diskutera? De flesta kunniga vet väl vid det här laget att Thörnberg, Ledin, Torp, Ward m.m m.m inte är de skarpaste hjärnorna i elitserien..
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Gurra88: Jag diskuterar inte, jag provocerar =)
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
73Sjöbba:

Det är dock inte ofta man faktiskt ser Thörnberg använda huvudet.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Simmalugnt: Nej, det är sant. Han brukar tänka med knäna.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

73Sjöbba:

Dom där länkarna är ju nästan lika gamla som Lill-Strimmas fyllekörningar :-) Kan du inte länka till något som åtminstone hänt den här säsongen, även om det bara var i början av den? Artikeln som du tydligen inte alls är intresserad av, är annars publicerad idag.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute:

Tidningarna vill väl ha något nytt att skriva om. Att Thörnberg är en feg ryggradslös idiot är ju redan allmänt känt i Sverige.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Simmalugnt:

Javisst, lika känt som att Lill-Strimma var ett rattfyllo som riskerade sitt och andras liv. Och att det bara finns ett ställe i Sverige där man hänger upp rattfyllon i taket och det vet vi alla var det är.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute:

Skillnaden i det fallet är att du inte kan bevisa att Lill-strimma var ett rattfyllo.

Jag kan dock bevisa att Thörnberg är en feg ryggradslös idiot.

Din hörsägen mot mina videobevis.

Jag undrar vem som skulle vinna den rättegången?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Det är inte lika känt. Tragiskt det där.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Simmalugnt:

Så du menar, att det skulle råda tvivel kring det här om Strimma körde ihjäl sig på fyllan eller inte? Det var knappast något det hymlades (inte förrän nu och du) om när det begav sig och var också förklaringen till singelolyckan.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute:

Det har jag aldrig påstått.

Det enda jag sa är att varken du eller jag kan bevisa det även om det är högst troligt.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

73Sjöbba:

Jodå, 73Sjöbba det är allmänt känt i Sverige, att ni är dom enda som hyllar ett rattfyllo med en tröja i taket på en ES-arena. Det kan bli två om Löven någonsin går upp igen.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute:

Lill-Strimma är mer känd som världen bästa back än som ett rattfyllo.
Thörnberg är bara känd som ES störste filmare och fegaste spelare.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Jag skrev 'inte lika känt', sedan får du utveckla det som du vill efter din egna förmåga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
73Sjöbba: Nu är jag så långt ifrån Timårit man kan vara, men att jämföra med en som har dött är ungefär lika lågt som Hv71 i allmänhet. Sveriges pinsammaste lag, med de mest pinsamma fansen..
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

73Sjöbba:

Det var nog den högsta status som någonsin givits till deltagande i amatör-VM.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Gurra88:

Du är inte speciellt smart va? Försökte ha en kommunikation med dig för någon dag sedan där du skulle definiera 7 år som en kort eller längre tid, men du bara försvann.

Förmodar att om jag drar bort 7 år, så hamnar du i en tid där glass och Kalle Anka var dina favoriter och mammsen samlade mjölktänder i en liten träburk.

Jodå, det finns ett stort etiskt och moraliskt värde, kring personer även när de är döda, speciellt när de hyllas genom att deras tröjor hissas i taket och de skall stå som föredöme för framtidens ungdom.

Det här kan man då tackla på olika sätt. Att det kanske skulle fungera om laget och människorna kring laget, just på grund utav det här, hade en särdeles ödmjuk inställning till det mesta. Gör man inte det, blir det istället mycket kasta sten i glashuset på den speciella värdegrunden.

När sådant här händer så står man alltså inför ett val. Exempelvis valde Flyers att inte hissa Pelle Lindberghs tröja i taket när han omkom under ungefär samma omständigheter som Strimma. Det var fel värdegrund för Flyers att hylla Pelle eftersom han omkom på det sättet han gjorde. Internt hedras han ändå genom att man inte använder hans tröjnummer.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute:

Nu är det väl så att det är dagens spelare som ska vara föredöme för framtidens ungdom. Inte dom som har varit avliden i 35-40 år.

Där är det intressantare att diskutera moral och etik.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

73Sjöbba:

Så du menar alltså att i Timrå finns inga premisser eller värdegrunder kring vilka spelare som kan hissas i taket. Jisses! Fast i och för sig så förklarar det ju en del :-)

Är det då inte lika bra att man tar ner tröjan en gång för alla? Eftersom den helt verkar sakna värde i nuläget.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: 4 seriesegrar, 3 SM-finaler och två guld de senaste 7 åren. Är det exempel på något som inte varat så länge? :-)

Missade helt ditt inlägg.. Eftersom detta forum är oerhört tråkigt med 3-4 hv-muppar som vädrar inte sina alltför skarpa hjärnor..

Men jag syftade givetvis på att ni skriver 6-årskontrakt med elitseriens mest överskattade Per Ledin m.m .m.m... Om timrå tar er i kvarten tror jag det väntat tufft år i jönköping.. Vilket jag tror Timrå gör.

Jag lycker bara det är skrämmande hur du kan håna strimma för det som hände.. Hans tröja hänger i taket av sportsliga prestationer och det är det han ska kommas ihåg för, inte sättet man dör för.. INte förvånad dock att jag läser sånt här i ett HV-forum, det är signifikativt för ett HV-fans..
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute:

Vi får väl höra vad du säger när Frölunda skickar upp Ronnie Sundins tröja i taket.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Gurra88:

Nu förstår jag bättre varför vi befinner oss på framsidan och ni på baksidan.

Du menar förstås också då att Flyers har fel filosofi kring Pelle Lindbergh?

På vilket sätt har jag hånat Strimma? Jag påpekar bara att han inte är felfri. Eftersom att tvivelaktigheter verkar ha blivit dagens ämne och väldigt få är just felfria, som ambassadörer för den klubben man tillhör.

Själv har jag bara skrivit om dagens artikel i Expressen (innan detta spårade ur) och trodde kanske att man kunde få någon reaktion, på de sakerna jag tog upp. Gynnas verkligen TIK av Corsos utspel? Tror knappast att Challe är speciellt nöjd med det här? Tror inte att han vill avvara sin förstecenter på grund av sådant här trams? Förmodar att Challe vill se Corso på isen hela slutspelet?

Thörnbergs fumlande eller Torps vårdslösa tackling mot Espoo i CHL förra året, har väldigt lite med det att göra. 

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute:

Det har dock gjorts namninsamlingar av Philly fans som vill se Lindberghs tröja i taket. Så uppenbarligen så är han älskad ändå.

Huruvida Corso får vara på isen hela matchserien ligger väl mer i händerna eller snarare benen på sådana som Torp.

Hur du kan få en skallning till "fumlande" är jag dock nyfiken på.

Men det hedrar dig att du kallar Torps tackling vårdslös även om det mer är en passande beteckning på hela hans spelstil.


Men vi kan väl enas om att det är kul med slutspel?

Det är väl första gången på hela säsongen som du slipper ränna här inne och prata med dig själv.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Hörru din jävla pajas...hur fan kan du häckla en död legend inom Svensk hockey..sen hur han dog spelar ingen roll..visst fan är det fel att köra onykter,,Men att hans tröja hänger i taket i Tinrås lada beror enbart på hans sportsliga meriter...va fan trodde du då..?? jävla tönt
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Du som ändå sysslar med historia har ingenting att komma med när det gäller Brynäs så lägg bara ner det där snackat, enbart löjligt. Hv är en pluttförening i jämförelse.

Så bara för att strimma inte var felfri så ska hans tröja inte hänga i taket? Hur patetisk är du?

Och gällande Corsos uttalande var det väl bara en jämförelse att han är ganska mycket smartare än både Torp, Thörnberg, Ledin osv osv..
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Simmalugnt:

Ja, i Philadelphia är Pelle älskad av gräsrötterna. Men dom kan ha hur många insamlingar som helst. Dom som sitter på besluten lär inte ändra på sig. Pelle har gjort bort sig som ambassadör för Flyers och det kommer man aldrig att hylla. På sitt håll älskar folket Strimma, på annat håll är familjen Thörnberg legendariska, så visst kan man vara älskad ändå.

Jag tror nog att Corso orsakat ett tidigt energiläckage. Förmodar att det väntar uppsträckning från Challe och ganska klara direktiv att hålla sig i skinnet. HV:s trashtalkare, kommer att utnyttja läget, eftersom det är så uppenbart, eller så offrar man en bonde. Få se om Corso kan hålla sig kall eller om han tappar konceptet och får onda ögat av Challe.

Skallningen har jag missat bland länkarna. Den jag åsyftade och som jag klickade på var när han satte sig i knät på en Timråback, efter att haft uppenbara problem med balansen.

Slutspel...creme de la creme :-)

Japp, det här är nog första större insatsen sedan kvarten förr året.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

HillBiliRedNeck:

73Sjöbba kan du bumpa spyhinken igen!

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Gurra88:

Hehe, om nu HV:s framgångssaga är uppenbart kort. Hur länge sedan är det då inte Brynäs var framgångsrika. Du vet väl vad som hände med IK Göta när de skulle leva på gamla meriter?

"Och gällande Corsos uttalande var det väl bara en jämförelse att han är ganska mycket smartare än både Torp, Thörnberg, Ledin osv osv.."

Jaha? Och vilka uttalanden från Torp, Thörnberg och Ledin gör Corsos uttalanden ganska mycket smartare?

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Jag syftade bara på att om vi ska snacka historia så har hv ändå inget att komma med så lägg bara ner det där snacket.. Det jag syftade på var att jag inte tror att hv är ett topplag om några år.

Jämförde jag uttalanden? Mer än jag visste.. Bara det att jag vet inte vad som va så hemskt med hans uttalande i pressen? Mer än att jaga upp Hv-nötter.. Och jämförde med mer puckade saker som skallningar och knätacklingar..
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Gurra88:

Jaha du. Då bara undrade jag lite om ett uttalande från förra säsongen. Det var ju inför kvartsfinal 6, där Timrå skulle slå in matchbollen mot HV och ta hem serien med 4-2.

HV var ju kraftigt decimerat med spelare borta för skador och var anförda av Johan Davidsson som hade ett bråck på maghinnan. Då slog ju Oscar Sundh på stora trumman och väckte upp dom döda och larmade ut i Aftonbladet att HV var en samling dåligt tränade spelare som var tjocka, feta och långsamma.

Om du får jämföra med Corsos uttalanden idag med Sundhs uttalande förra säsongen, vilket anser du då vara det smartaste? Betänk också då att Torps fula tackling faktiskt inträffade samma säsong som Sundhs uttalande och inte som nu, en säsong innan Corsos uttalande.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Jag tycker Sundhs uttalande var mer puckat då det kom i ett läge där det blev extra tändvätska...

Corsos uttalande är bara lite trashtalk nu inför.. Och eftersom Timrå besitter smartare spelare än hv så tror jag snarare så att hv kommer bränna en hel del folk på corso.. iform av utvisningar idiotiska matchstraff kanske.. Man blir aldrig förundrad..
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Har länge gillat din stil. Men nu sjönk du rejält.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute:
Corso har målat in sig i ett hörn med sitt uttalande nu OM nån i HV utmanar han för antingen får han bita det sura äpplet och framstå som kyckling och ta på sig dumstruten om inte skulle svara på utmaningen efter sitt uttalande eller så får han bära hundhuvudet för att försätter laget i ett dåligt läge för ta ett matchstraff + ev avstängning som kan bli om kastar handskarna
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
WarhawK: Läs inte bara rubrikerna i skvallerpressen.

I övrigt så bör du fokusera på erat hinder. Jag tror nämligen att DIF går hela vägen.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Dunc:

Glocalnet är lågt, Timrå är ännu lägre, så du vet säkert var du pratar om.

Kommentera

« · 1246734