Leksands IF

26636 inlägg · 1367 ämnen

Den eviga resan mot nästa guld

« · 2226509 · » Till forumet


Den eviga resan mot nästa guld
Jaha det har tagit mig några dagar att svälja den jobbiga premiär torsken mot Malmö. Direkt efter match var jag väldigt sur, inte för att vi förlorade utan hur vi förlorade.

1. Så jävla mycket slarv!!!!! Mest passar bakom ryggen som inte hittade rätt en enda gång.

2. Super kass prestation av vår nya målvakt. Han sa själv i en intervju att han borde tagit 3 utav dom 4 målen han släppte.

3. 5st PP men inga mål.....

Dom tre sakerna gjorde mig väldigt upprörd 24 timmar efter matchen men nu med lite mer tanke tid så har jag nu sett dom positiva sakerna med vår premiär.

1. Bortsett från slarvet så hade vi ett bra grundspel där vi både skapade bra chanser framåt samtidigt som vi höll Malmö på utsidan så det enda dom kunde göra var skjuta från blå (som sen ändå gick in). Jag har inga stat på xG men det känns som att Leksand hade fler bra chanser.

2. Jag är väldigt nöjd med Ruohomaa. Han har fått mig väldigt mycket mera lugn med Hrivik tappet då jag tycker dom har väldigt lika spelstil. Fortfarande osäker på Kloos men han har fler matcher att visa upp sig.

3. Vi har Camper och Thomas som knappt hunnit träna med laget. Sen har vi Lang och Verroneau som var skadade. När dom hunnit träna och dom andra är tillbaks så har vi lätt topp 5 forward uppsättning i SHL enligt mig.

Med det sagt så är jag fortsatt optimistisk och längtar redan till nästa match.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Positiva nyheter!!! Lang och Veronneau förväntas vara tillbaks redan på torsdag mot Rögle.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:
Skönt, Lang har han haft hjärnskakningar innan?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Tarasov: Inte vad jag vet. Jag tror inte det var en hjärnskakning nu heller då båda spelarna bara var borta i en vecka så känns det mer som en försiktighetsåtgärd. Sen är inte jag rätt person att avgöra vad som är och inte är en hjärnskakning.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Blir en spännande match.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Charliejfz: Verkligen :) Om vi slarvar lika mycket som vi gjorde mot Malmö så behöver du inte vara orolig i alla fall. Spelar vi som jag tror vi kan spela så kommer det bli en väldigt tight match.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Kan mycket väl vara en (lättare) hjärnskakning ändå, som de båda har återhämtat sig från. Hjärntrappan som man ska följa, är ungefär en vecka lång om man inte råkar ut för bakslag.

Skönt att det inte är värre för era spelare. Aldrig kul med såna skador.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Charliejfz: Solklar bentackling !!!!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
1a klar och det är ändå vår bästa period i SHL i år enligt mig. Vilket inte säger så mycket...

Fattar inte vad domarna sysslar med. Missar två solklara 2er på Rögle och tar en leksing när en Rögle spelare ramlar på eget bevåg.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
0-1 och 0-2 kom som ett rinnande vatten. 1a målet är så jävla dåligt av Berg och vår nya målvakt. 2a var mindre dåligt men ändå tabbe där Själin går bort sig så att det blev en billig 2 mot 1a.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
0-3..... Från vår bästa period till vår sämsta. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Hur jävla kass målvakt har vi hittat? han har spelat 8 matcher totalt (inkl försäsong) och ändå har han varit sämre i alla dom än vad Brage var i sin enda match på försäsongen. Spelar inte Brage nästa match så är det skandal.

0-4 förresten.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Bästa prestationen idag från Leksand är ändå ståplats. Står och sjunger hela tiden även trots man torskar perioden med 0-4. Cred till dom.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Det går säkert bättre nästa match.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Charliejfz: Haha man kan hoppas. Grattis till vinsten den var ni värda idag.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Hur jävla kass målvakt har vi hittat? han har spelat 8 matcher totalt (inkl försäsong) och ändå har han varit sämre i alla dom än vad Brage var i sin enda match på försäsongen. Spelar inte Brage nästa match så är det skandal.
-----------------------------------------------------------------------------------
Jag tycker verkligen att eran målvakt fått utstå oförtjänt mycket kritik, särskilt under kvällens match.
Jag tycker att kritiken till stor del är obefogad. Får man INGEN hjälp i försvaret, då går det åt helvete nästan oavsett vem som står. Även med Janne Juvonen i kassen hade ni förlorat ikväll med minst 2-3 mål. Jag tycker faktiskt att er transatlantiska målvakt i grunden ser riktigt stabil ut.
Inom 10 -15 omgångar har han växt ut till en jätte i kassen
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Realisten: Absolut vi hade torskat kvällens match även med Janne. Hela Leksand var skit och varenda spelare förtjänade att torska idag.

Men Kaskisuo har inte varit bra en enda match under hela säsongen (inkl försäsong) även trots resterande spelare i Leksand har varit bra och dominerat matchen. Kolla bara alla matcher i CHL som han stog, vi vann varenda men han var alltid den näst bästa målvakten på plan och han var enda anledningen till att vi vann med 1 eller 2 mål istället för 3 eller 4.

Efter sett highlightsen från premiären i efterhand så kan jag säga att hade Janne ståt premiären är jag övertygad att vi hade vunnit den. 3 utav 4 mål skulle man "enkelt" kunna räddat. Det säger Kaskisuo själv i sin senaste YT video

Jag är helt för att ge spelare tid men efter ha fått stå alla matcher utom en på försäsongen och båda matcherna i seriestarten så förväntar jag mig att han ska visa någon glims av varför han har det förtroendet.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Jag var inne och läste på nätet för några veckor sedan, och ramlade då av en tillfällighet över en artikel där Kaskisuo lovordades stort.
Det skrevs bl.a att han ansågs ha en enormt stor potential om han bara kommer i sitt 'esse', tycks jag minnas att det stod, om man översatte det. Jag var på semester då, använde en annan dator, så jag kommer tyvärr inte åt informationen om exakt var det var jag råkade ramla över det, då det var en ren tillfällighet.
Men det var i alla fall väldigt positiva och optimistiska utlåtanden rörande den 'finländske' transatlanten Kaskisuo, det minns jag.

Får han bara ytterligare säg 15-20 matcher i benen, på stor rink, så att han på riktigt kommer in i det igen, är jag ganska säker på att han även kommer att överglänsa Janne Juvonens insatser från ifjol.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Taget från Better Than a Monkey på twitter.

"Leksand på tre matcher. (placering i ligan)

0p (14)
PP% 0 (14)
S% 4,2 (14)
SVS% 83,1 (12)
SOG 96 (1)
SOGA 71 (6)
PDO 90,2 (12)
CF% 57,9 (2)

Sitt i båten."

Vi visste redan att Leksand har 0p, 0%pp, Dålig effektivitet och kassa målvtsprestationer. Så bortser man från dom statsen som vi redan visste var dåliga så var dom övriga statsen oväntat positiva.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:
Med den typen av hockey Hellkvist vill ha bli man väldigt exponerad när det inte klaffar, som sagt ingen fara på taket skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Tarasov: Ja det spelar ingen roll med bra stats om man inte vinner matcher. Min analys efter 3 matcher är att små misstag, dåligt pp, och dåligt målvaktspel är den stora faktorn till denna kassa inledning. För kollar man på matcherna så har det sett bra ut i grundspelet (förrutom 2a mot Rögle).
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:
Ja det är sant men alla kan förlora 3 matcher i rad, så längre man skapar framåt så brukar det lossna.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jaha det tog sin tid men säsongens första ledning och vinst kom till slut.

Väl utförd match och vi får tillslut utdelning på våra chanser. Det var även en godkänd insats från Kaskisuo idag så vi får hoppas att det fortsätter.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Insatsen godkänd av Kaskisou men är det svagt agerande på skotten! Sista borde han väl ta!?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Ja det finns definitivt rum för förbättring men det kändes även som att han för första gången räddade puckar som var "svåra".
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Match mot Linköping idag

Underskatta inget motstånd

Tror på en seger trots allt

5-2?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: dåligt drag här vad händer med Leksand?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: skål leksandingar 🥃
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Axle San: Haha den kommer du få tillbaks efter 52 omgångar (men då blir jag troligen hotad igen). Visste du att IKO låg 1a och Leksand 2a efter 5 omgångar 19/20. Det är samma med Brynäs 21/22.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: har du blivit hotad. Av vem?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Bifbiffen: Forsberg1978
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Få tillbaks vadå??? Jag skrev bara ”skål” och på en lördagkväll dessutom. Slappna av.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Axle San: Okej du skrev det samma kväll som Brynäs vunnit och ligger 1a i serien och Leksand tappat 3-0 ledning och hackar minst sagt. Men var det inte så du menade så var det väl så ;)
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Du var inne och vevade rätt friskt under vår misär ifjol. Jämförelsevis med dina kommentarer ifjol var Axle Sans kommentar väldigt mild.

Sen kan allt vända. Leksand kan mycket väl hamna före Brynäs i tabellen i år med. Sån är hockeyn, och Leksand har en alldeles för bra trupp för att vara så pinsamt dåliga som de är nu. I matchen mot Frölunda visade de vilka kvaliteter som finns.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Johannes Hedberg: Hahah ljug mer jag skrev inte eran bok från Februari till Augusti så jag vevade ingenting. Kolla gärna min historik innan du häver ur dig osanningar.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Jag sa väl inte någonstans att du vevade mellan februari och augusti? Jag sa att du vevade förra säsongen, vilket du också gjorde. Rejält. Du var fan den mest aktiva skribenten inne på Brynäs forum under stora delar av säsongen. Om du så tog en paus i februari så kompenserade du ut det rejält innan. Kolla din egen historik, pajas.

Vill du att jag ska plocka fram några citat av dig från brynäsboken under förra säsongen, så kan vi jämföra det med Axle Sans skål-inlägg?

Jag tyckte verkligen bra om Leksand innan det vidriga beteende som många av er stod för på sociala medier under förra säsongen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Johannes Hedberg: "Vill du att jag ska plocka fram några citat av dig från Brynäs boken under förra säsongen, så kan vi jämföra det med Axle Sans skål-inlägg?"

Gärna och behåll datum så man dubbelkolla att det stämmer.

"Jag tyckte verkligen bra om Leksand innan det vidriga beteende som många av er stod för på sociala medier under förra säsongen."

Du menar exakt samma beteende som 50% av er i Brynäs boken håller på med nu? Det är vanlig forums kultur. Går det bra för det egna laget tuppar man lite extra...
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Johannes Hedberg: Sen vill jag tillägga att jag inte har något emot det Axle San skrev. Hade jag tyckt det varit olämpligt så hade jag kunnat tagit bort det men det vill jag inte. Det är kul att tuppa lite ibland. Men jag vill inte se några sura miner när jag återvänder i eran bok sen heller då ;) Är man med i leken får man leken tåla och jag är definitivt med i leken.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Jalapeno:

Ja, ett litet axplock nedan:

Den 22/2 skrev du att Brynäs är ett misskött och sjunkande skepp och drar en direkt jämförelse till den formidabla stigande klubben Leksand.

Senare samma dag skrattade du gott över tabell-läget och jämförde Leksands läge med Brynäs.


I januari kallade du oss för nya lyxfällan…

I januari skrev du att Brynäs är dunderkassa och kommer sluta sist…

Även i slutet av december var du inne och basunerade ut att Brynäs skulle sluta sist.

Det var bara en snabb koll nu på fem minuter. Jag orkade inte läsa alla dina inlägg i Brynäs-boken. Detta eftersom du skrev så mycket, och det tar lång tid att läsa igenom allt. Totalt skrev du 3 sidor galla om Brynäs från slutet av november till februari (vilket är mer aktivitet många Brynäsare håller på ett helt år).

Det är knappast en tillfällighet att det var just under den enda säsongen den senaste 20 åren som Leksand var bättre än Brynäs. Din skadeglädje lyser igenom i ett forum där många människor mådde väldigt dåligt. Det är dålig stil. Diskutera gärna hur dåliga Brynäs är i Leksands forum, men håll det här. Din Leksandspolare Mattias skötte sig betydligt mycket bättre. Han var glad över Leksands fina spel, men han lämnade misären till oss.

För Leksand var jäkligt var ifjol. Jag blev riktigt imponerad. Tyvärr betedde sig lagets fans som as på sociala medier vilket gjorde att jag för första gången i mitt liv inte klarade av att glädjas med Leksand segrar… vilket jag alltid tidigare gjort (när de inte möter Brynäs).
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Johannes Hedberg:

"Den 22/2 skrev du att Brynäs är ett misskött och sjunkande skepp och drar en direkt jämförelse till den formidabla stigande klubben Leksand."
Tagen ur kontext i samma meddelande skriver jag att ni har mer att vara nöjda än Leksand om senaste 20 åren och hyllar er.

"I januari kallade du oss för nya lyxfällan…"
Den hittar jag inte men med tanke på att ni gick 23 miljoner minus förra året så verkar det som det vara ren sanning.

"Det var bara en snabb koll nu på fem minuter. Jag orkade inte läsa alla dina inlägg i Brynäs-boken. Detta eftersom du skrev så mycket, och det tar lång tid att läsa igenom allt. Totalt skrev du 3 sidor galla om Brynäs från slutet av november till februari (vilket är mer aktivitet många Brynäsare håller på ett helt år)."

Det tolkar jag som att du gav upp för att du insåg att det du påstår är skit. Genom att bläddra igenom säkert 30 inlägg (ca det jag skrev mellan Januari februari) så hittade du bara ett som kunde vridas till provokation när jag senare i samma inlägg hyllar er.

"Tyvärr betedde sig lagets fans som as på sociala medier vilket gjorde att jag för första gången i mitt liv inte klarade av att glädjas med Leksand segrar… vilket jag alltid tidigare gjort (när de inte möter Brynäs)."

Som jag skrev tidigare så finns det sånna fans i alla klubbar och så är det i sportens väg. Kan inte du klara av det så rekomenderar jag dig att sluta vara på allmänna forum.

Man har säkert sett 10-20 i eran bok denna säsong som är 5 omgångar ung som redan njuter av Leksands dåliga start men vissa verkar inte kunna förstå att det är sån supporter kultur är mellan lag i almänna forum och kan bara hantera den när det går bra för egna laget.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Jösses, du har sannerligen väldigt liberala tolkningar.

Jag har aldrig, under mina snart 32 år på jorden, upplevt så hybrisfyllda supportrar som leksingar under fjolårssäsongen. Totalt befriade från ödmjukhet och berusade av skadeglädje. Och då var ni inte ens nära att vinna något. Jäkligt synd att ni supportrar förstörde ryktet klubben förtjänade för det fina spel Leksand visade upp.

Lycka till mot djurgården på torsdag. Ta det lite lugnt om ni vinner bara.

Nu lämnar jag det här forumet. Det är så tyst här inne ändå just nu…
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno

Själv missar jag matchen idag pga att nya James Bond har premiär på Bio ikväll =)
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Själv hade jag möjligheten att kunna gå på matchen idag och jag ångrar mig inte.

Bra prestation. Kändes som vi blev bättre och bättre ju längre matchen gick. Finns dock fortfarande många saker att slipa på som t.ex att vi fortfarande slarvar så sjukt mycket. Vi gav säkert DIF 3-5 rena chanser i slottet utan att bli straffade....

På plus sidan måste jag ge cred till Åman, Veronneau och Själin. Lätt våra bästa lirare hittills denna säsongen.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
KulaShaker: Enda åsikten jag har är att Sörensen är ett svin. Det är inte första gången han går för att medvetet skada spelare om man säger så.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Heineman blir ju utvisad i den situationen vilket så klart är helt åt helvete. Sörensen borde stängas av ett stort antal matcher för det där vidriga tilltaget. Bedrövlig insats av domarna...
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Zappaholic: Som skrivit tidigare så skyller jag inte på domarna. Det blir enkelt fel ibland på isen och dom kompenserade Leksand med ett pp 5 sekunder in i Heinemanns utvisning.

Dom som jag tycker det är bedrövligt är dom som får ta beslutet om avstängning i efterhand. Dom har alla bilder och lång tid att ta rätt beslut men lyckas ändå missa så grovt.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Shit vilken underhållande match. Även trots jag tycker att vi var det bättre laget sett över 60min och att vi ledde med både 0-2 och 2-3 så har jag svårt att vara missnöjd med 2p. Både Färjestad och Leksand visade att det är lag som kommer hålla till i övre halvan i år.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Instämmer

Riktigt bra hockeymatch
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74:

Håller med. För övrigt ogillar jag mer och mer Thorsbrinks uttalande.
Kommentera

« · 2226509 · »