Leksands IF

26642 inlägg · 1367 ämnen

Silly season 2009 / 2010

« · 1198155 · » Till forumet


Sv: Silly season 2009 / 2010

mattias - 74:

Haha på EP-profilen står det bland annat:

"Skador har varit ett problem"

Varför är jag inte förvånad?

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Den kanadensiske centern Adrian Foster ( 27 ) tränar med LIF dän här veckan. Han är god vän med Eric Johansson och inledde säsongen i Dynamo Riga på Try - Out kontrakt.

Källa LIF NEWS SMS TJÄNST

Kommentera


Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Ju ungeför lika genomtänkt som den där filmen med snorungen som hatade Brynäs.....
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

arnio:

Väldigt genomtänkt video måste jag säga.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: En liten film till bara dig Mattias.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Jovisst är han bra, när han är hel. Friskförklarad nu yes, men hur många ggr har man inte friskförklarat Foppa? ;). Well...lycka till som sagt.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Nalia:

Ja det är skadorna som är hans stora problem, att han är en bra spelare skriver jag också under på, nu är han ju friskförklarad så man hoppas ju att han håller hela säsongen.

Wennerholm hyllar däremot Joachim Ericsson som den nyckelspelare som skall ta Leksand till Elitserien. Är beredd och hålla med efter det jag sett av honom. Otroligt stor och täcker målet bra och är mogen i sin spelstil trots endast 19 år.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Nu låter jag jävligt bitter, men såna där uttalanden har jag alltid varit rätt skeptisk emot. Det känns som att det är något var och varannan spelare vräker ur sig, för att verkligen understryka hur kul det är att ha kommit till just detta lag. Men o andra sidan, för de små ören han spelar...så måste Leksand verkligen vara något speciellt^^

How ever...Grattis eller nåt, och hoppas för eran skull att han håller sig hel ;)
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74:

Grattis kanske?
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Lif:s förre sportchef Mikael Lundström har idag fått jobb på hockeyförbundet som ny tävlingschef efter Lars G Karlsson. Han tillträder tjänsten i November. JAHA vad säger man?

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

87bth01:

– Min fru sa till mig när det blev klart att jag skulle spela i Leksand: ”Nu har du äntligen fått som du velat. Du har ju alltid sagt att du vill spela för Leksand”, säger Johansson.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

87bth01:

Den blir ju mer om man räknar med dom 17 500 han har per match också !

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74:

"Nordström har nämligen en mycket låg månadslön, runt 45 000 kronor"

Vet inte om jag tycker att 45000 i månaden kan kallas "mycket låg månadslön", ens för Peter Nordström.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Johansson definitivt klar för LIF, Anluter på måndag och blir spelklar mot Mora på Onsdag.

Källa LIF SMS NEWS!

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Efter en del kalkyleringar så kommer jag fram till dessa siffror tillsammans med ganska mycket hjälp :-)

det var ju inte igår man räknade Matematik :)

45000kr/månad (Är det ett helt år han får månadslön?) Isf 540000kr
17500kr x 52omgångar = 910 000kr
Kvalseriebonus = 200 000kr
35000kr x 10 kval-omgångar = 350 000kr
Elitseriebonus = 500 000kr

Totalt = 2 500 000kr

Bonusarna är enligt uppgifter ungefära.. Mycket troligt att det blir ännu mer..

Sedan tillkommer väl arbetsgivaravgifter och ev pensionsförsäkring?

Kommentera


Sv: Silly season 2009 / 2010

Random:

Kollar är en spelare jag gillar, jobbar ständigt och är riktigt bra i BP. Den ny komponerade kejan med Nordström, Åslin och Janhols var riktigt bra igår. Jocke fortsätter spela stabilt. Ser bättre och bättre ut. För att citera Roffe Bengtsson "Hyr tro dy att det kår för AIK på Söntag"

Jag tror det blir torsk för AIK :)

www.youtube.com/watch?v=8DNUw6IetWI

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
Ta bort era smutsiga händer, ifrån våra Blåvita Ränder!
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
JBlom: Möjligtvis av Malmö
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Blir det såna här scener snart?
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
5 mot 3 för Malmö i nästan 2 minuter och Leksand gör 1 - 0 direkt efter utvisningen. Nya kanadensaren sköter sig ok hittills!
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
Grand Pierre och Lotvonen som backpar, hoppas att kanadicken är bra på rören annars är jag jävligt orolig :-)
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Väljer han Leksand kan han ju definitivt inte vara frisk. Hur går den ekvationen ihop? ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Andreas är tydligen friskförklarad.

Låt se hur länge det dröjer innan han går sönder.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Enligt Gävle Dalas sändningar nu ikväll så sponsrar Ejendal med en del och Leksands IF med en del. Fördelen med Andreas i laget är att chanserna ökar att vi spelar ES förutsatt att han får vara hel då han är en riktigt bra hockeyspelare.

Nackdelen är det att han är otroligt skadeförföljd och går han sönder ligger pengarna på botten av siljan igen.

Det är ju inte officielltmen enligt GD ansluter han redan till helgen så det låter ju som om det är klart.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Alisandali:

Andreas Johansson på väg till Leksand. Det har ju varit på g ett tag, låt hoppas att han är helt återställd men jag är skeptisk till om han skall kunna spela en hel säsong med tanke på sina skador, vad tror du?

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Alisandali:

Nu snackas det om Petrovicky att han åter skall vara aktuell för Leksand ytterligare en gång. Hade inte han kontraktsbråk med Leksand i fjol om att Leksand var skyldig honom pengar?Dessutom förstår jag inte vad han kan tillföra med tanke på hur kass han var förra säsongen.

Nej låt det här laget spela ihop sig. Skall det in nån spelare så är det en 1:a center.

Kommentera



Sv: Silly season 2009 / 2010

Wayne Gresky:

ja det är tydligt, läste på ett NHL forum också att de var oroliga för hans hälsa under tiden i Anaheim. finns fler exempel på spelare i Leksand genom åren som varit en aning " törstiga " blir förbanand när jag tänker på det.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
Wayne Gresky: Jo jag säger ju att jag på inget sätt försvarar Salle, men tycker det är en nyans skillnad på att sätta sig i bilen efter man druckit och att sätta sig i bilen efter man druckit och sen sovit.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Det intressanta med Jackman är att jag hört historier om hans alkoholvanor redan från tiden i Björklöven. Har Leksand så usel koll på de spelare de värvar så att de missar såna saker?
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Wayne Gresky:

Håller med dig jag tycker alla som tar bilen dagen efter skall ha en känga. Själv har jag gjort det 1 gång och jag gör absolut  inte om det, skulle åka 4 km till en kompis på morgonen och hämta mina nycklar till lägenheten och det var nånting som sa att va Fan håller du på med Mattias så jag gick hem och hämtade bilen hos honom på kvällen vid 21 tiden. Det hela handlar om sunt förnuft.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
spud: Tycker nog att Salle ska ha en rejäl känga också, åker man dit med 0,9 promille så är det med väldigt bred marginal. Ronnie Sundin hade däremot inte åkt dit om han blåst en kvart senare, så det fallet kan jag ha överseende med.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

spud:

Nej jag tycker inte det eftersom han satte de andra i laget i dålig dager samt att det var mer än en gång det hände men jag känner iaf inte till om Linkan har varit berusad eller rentav full på träningar eller matcher vilket är en jävla skillnad. Går jag till jobbet bakfull eller full så får jag Sparken och det var det som Jackman fick, Om Bremberg fått sparken för att han krökar vet jag inte men är det så så skall han naturligtvis inte spela hockey i Leksand men som sagt så är ju bilhistorien det man känner till och det var väl på hans fritid midsommar tror jag bestämt och att han har privata problem utanför sitt jobb som hockeyspelare med det vet jag inte nånting om.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Jo visst, men Linkans dryckerier har varit ett problem länge. Hur många skytteligavinnare får kicken från sin klubb? Killen är fantastisk men ett problem.
Japp Salle körde dagen efter, för mig är det en viss skillnad på att missbedömma dagen efter, än att inte ha spärren i berusningen att aldrig köra bil. Och jag menar inte att försvara salle, utan bara visa på en viss skillnad i omständigheterna.

Förtjänar Jackman en andra chans?
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

mattias - 74:

Skall tillägga att jag INTE tror lInkan kommer till Leksand men man skall ju absolut diskutera ändå Spud

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

spud:

Jag köper inte det där, har man gjort ett snedsteg på fyllan förtjänar man en andra chans, han har tagit sitt straff och är säkerligen ångerfull. Åkte inte en MoDo spelare dit också ? var det Salle? Sundin i Frlunda också, listan är lång på idioter som kört fulla men bara för det måste man se vad de uträttar som hockeyspelare och det är ju mer positivt.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Jag ser hellre att en spelare gör som jackman än som linkan, att sätta sig i en bil dyngfull.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

spud:

Vi får väl hoppas att inte Linkan kommer till Leksand för att festa, vad han gör på sin fritid är upp till honom men tror inte han är lika korkad som Jackman som tränade bakfull och sköt puckar på sina lagkamrater.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Hehe strumpan Linkan alla Nordström.. Skulle vilja se dem lagfesterna. Till och med Sigge Svensson skulle känna sig som en b junior.
Kommentera


Sv: Silly season 2009 / 2010

Ett rykte är ett rykte men måste ändå lägga in det. från Johans Malmöblogg.

Andreas:
2009-09-16 00:08:23
Leksand slutförhandlar med Fredrik Bremberg.PO Ejendahl ska värva Linkan till Leksand.Jag vet,ingen tror mig.Wait and see säger jag bara. 

Personligen tror jag inte ett dugg på det. han lär säkert ha en månadslön på 300 - 350 000 och dom pengarna har inte Leksand om inte Långbergs och Ejendal går in med pengar. vad tror du ALI? är chansen 1 % att vi får se Bremberg i den Blå / vita dressen :)

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Nollade men bara fyra mål i baken (känd leksing ler ) var väl inte så farligt. Hur gick det för våra X (Rhodin, Nordström, Prästberg å tränarn)
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
norrland: Nja, jag hade nästan väntat mig att ni skulle ha bra chanser med tanke på hur deras försäsong har sett ut. 4-0 var i mesta laget tycker jag.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
Stigsson:

Det stämmer, något av ett genrep kanske man kan kalla det. Nu blev det förlust mot FBK, men vem hade väntat sig något annat.

Ser fram emot en ny säsong. Får se vart den tar slut någonstans.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Är det eran sista före seriestarten?
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

norrland:

Här kan man följa matchen.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

norrland:

Match mot FBK idag. Kul med ett möte med svenska mästarna innan premiären om 4 dagar.

Kommentera

« · 1198155 · »