Jag levde faktiskt på bara bidragsdelen, lite sidojobb och inkomster från sommarjobb.. det du :)
Om min ekonomi hämtar sig så ska jag nog köpa HV boken, LHF diton får nog vänta. Om det visar sig att det är väldigt hög klass på HV boken så kanske man satsar på att köpa LHF diton också, eftersom det väl är samma förlag som ger ut allihopa?
Portello: Nej, men jag räknar med att den blir rätt dyr. Jag blir inte förvånad om priset ligger runt tusenlappen faktiskt, men det är den i så fall värd.
Dysso: Själv såg jag ingen anledning till att inte ta lån. Ja förutom de första 2 terminerna då jag levde på sparade pengar plus bidragsdelen. Sedan insåg jag att det var dumt att inte låna, fast sedan de ändrade reglerna kanske det inte känns lika lockande längre.
Dysso: Nix. jag är asfaltsbarn och vägrar att åka längre bort än en bit bortom Delfinen. I stan är det inga drivor alls på vintern eftersom de brukar transportera snön till... ja till någonstans. Professorsvägen kanske?
Portello: Antar att det är samma förlag som alla andra hockeyböcker, Sportförlaget eller vad de nu hette. Deras böcker brukar ha ett riktigt högt pris.
Portello: Det är ju inte säkert att den blir så dyr, men om man kollar på vad andra böcker som sportförlaget ger ut kostar så är det inte omöjligt. Är den billigare så gör det förstås ingenting, men jag kan nog garantera att du inte kommer undan med 2-300 och jag blir ytterst förvånad om den skulle kosta mindre än 500 spänn.
Här kommer ett litet citat om priset för HV's bok.
"Boken trycks i ca. 5000 exemplar och kommer att kosta 300 kronor. Men det släppas även en sk. bibliofilutgåva, som bara trycks i 199 exemplar. Specialutgåven kommer att kosta 3 795 kronor"
Dysso: Nackdelen med att leka i snön är väl att man nu så sällan är klädd för det. Fast hade du sagt "på väg FRÅN kåren" hade jag kunnat förstå att man ibland får en oemotståndlig lust att leka i snön : )
Då vill man väl mer sova i snön? :) Med lagom förfestande är lekande i snöhögar på väg till kåren mycket givande. Med overall är man förövrigt klädd för allt!
Dysso: Jag var aldrig någon overallmänniska. Å andra sidan pluggade jag ju i Stockholm och där är det väl främst KTH som har någon mer utbredd overallkultur.
Att sova i snön är ju farligt ju. En gång hittade vi en något berusad 15-årig kille som hade somnat i en snödriva. Hade vi hittat honom 15 minuter senare hade han förmodligen varit död.
Vad gäller overallkultur så är den nog rätt mycket mer utbredd hos teknologer. Stockholmsskolorna är nog inte heller störst på den fronten.
Jo, vi brukar aldrig låta någon sova i snön... Man inser rätt snabbt att man inte ska lämna någon halvt avdäckad i en snödriva, sen spelar det inte så stor roll hur full man är.
Dysso: Överhuvudtaget så är det väl inte så mycket studentliv i Stockholm. Eller rättare sagt, studentlivet finns men det finns så mycket annat också att man inte känner något behov av att leva något riktigt studentliv i bemärkelsen bo på kåren och alla studentpubar iklädd overall.
De flesta brukar ju inse att en snödriva inte är någon väl vald plats om man skll sova, och är man så full att man inte fattar det skulle man nog må bra av att åka ambulans i vilket fall som helst.
Nej, nu är det nog dags att ta en liten paus i surfandet. Jag är säkert tillbaka en sväng lite senare innan det är dags att sova.
Själv är jag helt klart mer lagd åt det oekonomiska hållet, men jag handlar åtminstone inte för mer än vad jag har. Däremot ser jag varken någon vits eller något nöje i att spara.
Portello: Får gratulera Lizzard till en 22:a plats med 11 poäng än så länge i 1-x-2, själv ligger jag på en 43:e plats med 10 poäng. Kul tävling det här. Får se hur kul man tycker det är när tävlingen börjar på riktigt.
Dysso: Nej, nu får ni ta över hela föreställningen igen, själv så måste jag kyla ner modemet nu ett tag och förbereda mig för morgondagens jobb-HS:ande! God natt!
Dysso: Sova? Jag tror inte jag har lagt mig vid elvatiden sedan lågstadiet. Jag är och kommer förmodligen alltid att vara en utpräglad nattuggla, även om det betyder att jag sover alldeles för lite under veckorna.
Dysso: Bättre somna på en spårvagn än under en i alla fall : )
Jag önskar faktiskt att jag inte var fullt så nattugglig som jag är, men det verkar omöjligt att ändra på det. Jag känner mig helt enkelt inte trött fast jag borde vara det. Å andra sidan så kanske det skulle vara lättare att somna tidigare om jag gick och la mig tidigare, det brukar ju som höra ihop på någe sätt.
Portello: Lilla blå heter den ju. Jag behöver inte låna hem någon, vi förses med en även för hemmabruk. Den är ju lite tung att släpa på annars och det är ju dessvärre inte helt ovanligt att jag jobbar hemma på kvällarna. För den som har riktigt svårt att sova kan jag för övrigt rekommendera vad som helst som har med speciell fastighetsrätt att göra. ZZZZZzzzzzZZZZZZzzzzzZZZZzzzzzz....
Portello: Har du inget NHL 2002 eller nåt som du kan roa dig med tills på tisdag? Annars får du väl be farbror doktorn skriva ut nåt som gör dig rejält stenad så du sover fram till premiären. Har vi väntat i ett halvår kan vi nog vänta i tio dagar till, tror jag, även om det är plågsamt.
Portello: Farbror doktorn får väl se till att sjukskriva dig fram till premiären så är det lilla problemet med jobbet ur vägen också. Om du ber riktigt snällt kanske du till och med får bli inlagd så de kan hålla dig sövd. De monterar väl någon slags anordning som ger dig drogerna intravenöst i så fall. Tvångströja behöver du nog inte ens be om...
Portello: Nej, det har du nog rätt i. Jag ville bara ge dig tips på vad som återstår om du absolut inte kan vänta på premiären i 10 dagar till utan att bli tokig. Det kanske finns någon annan som kan ha användning för mina tips istället, det finns ju fler dårar här : )
Portello: Ja, men nog känns en match mot Länslaget som ett dåligt substitut när Den Riktiga Hockeyn är så nära. Det är mer tempo när de spelar 5 mot 5 på träningarna än i möten med allsvenska lag, och länslaget är ju ett hopplock av tre allsvenska lag, men som sagt - det är ju bättre än ingenting. Dessutom tränar de mest på förmiddagarna nu så jag har ingen möjlighet att gå och kolla : (
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?