Luleå HF

115871 inlägg · 887 ämnen

Forum

« · 2086074 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Jaha, regeringen skjuter på det eventuella beslutet att tillåta 500 personer på hockeyläktare en vecka minst, med hänsyn till antalet covidsmittade nu ökar framför allt i Stockholm.

Jag tycker att det är uppseendeväckande att man utan att skämmas accepterar att det nu blir trångt i rusningstrafiken där folk som måste ta sig till jobbet inte har chans att skydda sig, och så har de kanske hemma en trångboddhet med t ex gamla föräldrar med hög risk. Vi talar om mycket trånga och inadekvat ventilerade utrymmen där risken för spridning av luftburna coviddroppar kommer att bli extrem ju kallare utetemperatur vi får, eftersom temperaturen har stor betydelse för bildning av luftburen smitta som kan nå betydligt längre än "social distansering" på två meter. Hela världen kräver/rekommenderar munskydd för att minska den risken. Förutom Sudan, Syrien, Somalia. Och Sverige....där man hårt pressad låtsas att "munskydd" kan i vissa undantagsfall användas av den som känner så, där Folkan påstår att det kan ju alltid ha ett "signalvärde" där folk blir påminda om pandemin.

Jämför detta med hockeyarenor, där man har en jättelokal med betydligt lägre risk för luftburen smitta, och där hockeyklubbarna är beredda att genomföra vettiga åtgärder. Se publikbilden nedan - extremt bra löst. Kan klubbarna lösa övriga situationer t ex köer, toaletter in- och utpassage, transporter till och från arenan: i så fall anser jag att man väldigt väl kan tillåta 15% publik på läktarna.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Enaranger: He he, där åkte jag dit rejält. Gillar att bli rättad när jag har fel och blir jag det med glimten i ögat är det ännu bättre.

Hoppas att Bulan har bättre koll än jag:-) Känns lite tryggare att vi har match i Delfinen ändå eftersom vårt facit nere i den gävliga arenan är så dåligt. Men i vilket fall har Luleå trots vinst i 4 av 4 matcher haft akilleshälen tredje perioden och har vi inte rättat till det på lördag är jag rädd att ni är tillräckligt starka att utnyttja det.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage:

Hoppas Luleå åker till Gävle på lördag.
Så när Brynäs är uppe i Luleå och inga motståndare dyker upp.
Då har vi tre säkra poäng på WO.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Intressant natt, då man kan kolla på debatten mellan vicepresidentkandidaterna, och samtidigt följa NHL-draften, som förstås går extremt sent i år.

När det gäller draften togs HK Arslets Lucas Raymond som 4a och gårdaren Alexander Holz som 7a. I andra rundan togs hela sex svenska ungdomar inklusive Luleå Hockeys egen produkt Noel the Gun Gunler som nt #41 totalt.

Apan, som låtsats vara duktiga på att utveckla egna ungdomar har inte med någon alls fast vi har ju åttonde rundan kvar, någon kanske snubblar med. I femte rundan som nummer 101 draftades Adam Wilsby, stockholmspojken som några år varit uppe hos Apan: i linje med vad vi sett många år nu - de som "draftats från Apan" - dvs i stort sett junisar från andra landsändar - kommer max med som tresiffriga - nivåer där de allra flesta aldrig får någon NHL-karriär.

När det gäller vicepresidentdebatten är nivån betydligt högre än vid presidentdebatten, som clownen-trumpen saboterade genom att ideligen avbryta motståndaren och också moderatorn. Pence avbryter lite grann, Harris knappast något. Mest störande är att trumpens vice skiter i den tid han har till förfogande och bara pratar på och pratar på trots att moderatorn gång på gång påpekar att tiden är ute. Detta om uppträdandet; när det gäller diskussion i sig sopar förstås Harris golvet med Pence, som har ett omöjligt uppdrag att försvara clownen-trumpens "politik".
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
I morgon kväll har vi Djurgårn-Luleå Hockey på Hovet. En match jag nästan aldrig missar och en högtid då man inleder med mat och pilsner på tjeckisk krog för att därefter ta sig från söder över bron till arenan för att njuta vårt lag live i sällskap med ofta över tusen andra supportrar till Luleå Hockey.

Men nu blir det inte och det är tråkigt. Får väl bygga upp en virtuell Hovetläktare hemma och, efter Staropramen och gulasch njuta så gott det går.

Visst har Luleå varit långt färdiga redan när serien startade men samtidigt har vi alltmer visat att vi inte håller uppe Bulanhockeyn i tredje perioden utan sjunker ihop och låter motståndarna komma i kapp. Hittills har vi lyckats vinna ändå men fortsätter detta kommer vi snart att torska. Kan det bli redan i morgon, mot Djurgårn? Jo, visst kan det bli så, men jag tror nog att vi dock är så starka och gårdarna inte att det ska ordna sig ändå.

Men fortsätter vi detta kommer vi säkert att bli straffade redan på lördag när vi ska till den gävliga URK-arenan för att möta Pölsan borta - alltid en j-a svår uppgift och sällan vi lyckas där. Pölsan ser ut att ha köpt upp sig så rejält i år att de kanske blir att räkna med serien igenom och redan på lördag är risken stor att vi förlorar efter att ha silat hejvilt i sista perioden.

Men vi hoppas att Bulan jobbat hårt för att få laget att mentalt ställa in sig på 60 och inte 40 minuters hockey.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
M.Lemiux:Påstående om Trump: "...USA har ekonomiskt gått framåt under hans ledning...".

Jag har inte speciell koll på ekonomi, men ledarreaktionen i DN skriver idag:

"Under Trumps tre första år växte USA hyggligt men inte märkvärdigt – och bara lite sämre än under Obamas sista tre år. Coronakrisen förändrade allt. Den ställde akuta krav på statliga räddningsaktioner.

Trots allt skryt har Trump dessvärre lika svajiga föreställningar om ekonomi som om det dödliga virus han envisas med att bagatellisera. Han skulle få hem jobben från Asien till USA. Han skulle göra kolindustrin stor igen. Han skulle skapa en vidunderlig tillväxt på 5–6 procent. Inget av det hände. Skattesänkningarna för företag och rika inbringade inget mirakel, ty de lades på hög i stället för att investeras. Budgetunderskottet, som presidenten lovade eliminera hur enkelt som helst, hade exploderat redan innan krisen kom.

Och hur coronaviruset sprids och smittan hanteras är trots allt den avgörande faktorn för hur det går med ekonomin framöver. Trumps monumentala inkompetens i alla frågor som rör covid-19 får oundvikligen effekter också på jobben och affärerna."

Deras slutsatser bygger på bedömningar av US centralbank med mera. Säga vad man säga vill om saken, men det låter inte som att de är så imponerade.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
M.Lemiux: Tilltalande inställning att hålla sig till hockey på hockeysidor.

Men det pågår en pandemi som har en extrem effekt på människors villkor under några år över hela världen och den har också drabbat svensk elithockey väldigt. Det går f n inte att bortse från covid-19 vid diskussioner om hockey och då har även det sätt på vilket US of D:s ledning hanterar pandemin betydelse och får/riskerar få effekt för oss.

För övrigt har jag inställningen att bedömningar av trumpen snarare är av psykiatrisk än karaktär, men eftersom det gäller en så betydelsefull post som US president blir det politiskt, tyvärr.

Karln ljuger konstant om allt och alla, kallar sanningar för fake news när bevis på hur fel han har läggs fram, och är så omdömeslös i kombination med svårt narcissistiskt uppblåst att han inbillar sig att han utan kunskap vet bättre än experter på alla områden. Som det inte vore nog är han dessutom gravt kvinnoföraktande med otaliga historier om övergrepp på kvinnor ”you can grab their pussy, they don’t mind” samt när poliser dödat färgade vill han skicka poliser på de som demonstrerar mot det.

Han kom ju till makten med påståendet att han skulle ”make America great again” eftersom han var ”en strålande affärsman” men nu är det visat att hans affärer gått så dåligt att han 10 av 15 senaste åren inte betalt statsskatt, två av åren betalade han 750 USD per år. Nu hittar han på att det är utomlands som hans affärer går ”bra” men sanningen är att han finansierat dessa med enorma lån utomlands och majoriteten i Ryssland - skulle de kräva in betalning menar amerikanska undersökningar att han då skulle konka...gissa vad det kan ha för betydelse för hans relation med ryssarna. Andra uppmärksammade insatser internationellt är när han tog US ur den internationella klimatöverenskommelsen eftersom han ansåg att hotet mot klimatet bara var ett ”påhitt” eller när han drog in US medel till WHO mitt under pågående epidemi eftersom ”covid inte är så farligt”.

Jag delar uppfattningen med större delen av den amerikanska befolkningen bland de som bryr sig - att han är en korrupt clown med synnerligen vidrig personlighet. Bara fyra veckor till valet och några månader ytterligare till han får sparken och låt oss hoppas att han inte i desperation får för sig att ”vag the dog” och trycker på knappen.

I nuläget har trumpen enligt opinionsundersökningarna 45-0,6% majoritet i 22 stater med 170 delegater, de tar han nog.

Biden har har 7-87% majoritet i alla 21 stater med 233 delegater som demokraterna vann 2016, de tar han förstås.

Sedan har vi 5 stater (bl a Florida) med 89 delegater där Biden har 0,60-3,50% försprång. Skulle trumpen kunna passera och ta även de 5 staterna får han sammanlagt 259 delegater.

Men då återstår tre stater i det s k rostbältet:
• Pennsylvania 20 delegater 2016 0,70% REP, nu 7,40% DEM
• Michigan 16 delegater 2016 0,20% REP, nu 6,80% DEM
• Wisconsin 10 delegater 2016 0,80% REP, nu 5,60% DEM

För att trumpen ska få ”four more years” måste han vinna minst en av dessa tre stater och det känns väldigt osannolikt att han kan hämta hem så stor demokratisk övervikt just nu. Om något har ju opinionsundersökningarna efter presidentdebatten och covidbeskedet inneburit att det demokratiska försprånget ökat. Men det är de nämnda tre staterna man måste hålla koll på 3 november.
Kommentera

Sv: Lycka till
sargad: Om ni får Lundeström på lån är ni att gratulera. Är säker på att han kommer att uppskattas av både spelare, tränare och supportrar.

I första hand bör man påpeka att någon stor målskytt är han inte, även om det säkert kan förbättras så småningom om han blir lite mer egoistisk.

Men i andra hand följa upp med att när det gäller allt annat är han mycket duktig. Mycket laglojal, bra i både anfall och försvar, läser spelet bra, mycket duktig skridskoåkare och stor, stark och stabil, skyddar pucken väl och tappar den sällan annat än genom pass till medspelare. Speciellt duktig i spelvändningar att ta sig in i motståndarzonen såväl efter sarg som centralt där han inte skyggar för att gå in i slottet.

Jag tror han kommer att uppskattas för att göra sin femma starkare och får han spela med spetsiga skyttar kan det bli mycket bra.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
M.Lemiux: Isac Lundeströms borde kunna dominera i HA va? Med tanke på att han sägs va klar på lån till Timrå alltså. Såg att Sargad visst frågat redan. Men då är vi 2 som undrar 😊
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Nja, kanske, kanske inte. Bra...tveksamt...katastrof..nej
Var motsatsen vid förra valet bättre? Tveksamt...stora konflikter med Ryssland i mellanöstern och ännu frostiga relation med Israel hade väntat då, och det hade jag sett som mkt instabilt globalt.
Hade andra beslut vart bättre? Ja, absolut...hade andra vart sämre...definitivt.
Håller dock 100% med....fokus på hockey och hålla sig borta från politik här.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Varför det skulle varit oväntat vet jag inte, men jag tror, på de anda politiska inlägg jag läst från dig att vi nog är olika i politiken. Om jag får dra ett vilt höftskott med vad jag läst misstänker jag att du är åt röda hållet medans jag drar åt det blå och politik har jag aldrig velat kommentera här på ett hockeyforum då det rör upp mer känslor än hockey även om jag personligen, politiskt, tycker du har haft fel ett x antal gånger. Men, jag nöjer mig helt och hållet med att vi är desto bättre överens vad det gäller hockey och håller mig till det istället och diskuterar politik på andra forum där det handlar om det.
Sen om andra vill lägga till politik här så bryr jag mig inte om det, jag försöker låta bli att diskutera det bara :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Det var så enkelt att jag lyssnade på båda matcher på radio då jag satt i bilen stora delar av dagen och min bedömning är och har alltid varit att radiosportens kommentatorer är strået vassare än Cmores (och längre tillbaka i tiden TV4) och på SKAIK matchens kommentator lät det iaf som jag förklarade och skottstatistiken skvallrar nog kanske det också.
F.ö tycker jag att titta på matcherna känns inte längre lika kul utan Luleås härliga hemmaklack :-(
Kommentera

Sv: Lycka till
Lundeström ryktas på lån till Timrå. Har bara sett honom sporadiskt i något JVM så jag är intresserad att höra från "hästens mun" vad vi kan förvänta oss från honom om det nu blir ett lån?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Håller med, Trumpens dårskap har gjort att statsskulden i USA har skenat iväg åt helvete, senaste 12 månaderna har den ökat med 4500 miljarder dollar.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
M.Lemiux: Här tänker vi helt olika. Trumpen är en global katastrof utan någon som helst kvalitet - min uppfattning. Ju förr han åker iväg desto bättre tycker jag.

Nog med politik nu fokar jag på hockeyn.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Luleå Hockey 2020/2021 - synpunkter efter inledningen av serien

Förra året dröjde det en tid in i serien, innan Bulans hockey etablerats i laget och framför allt syntes det på backspelet, som inledningsvis inte var så bra samspelt, men när det lossnade blev Luleå starka och det gällde därefter hela serien, som vi vann överlägset.

I år väntade jag mig samma bild, men fick fel: laget kan redan från början spela som det ska och antagligen beror det på att Bulan haft de allra flesta sedan förra året - de vet redan vad de ska göra.

Något som stört och förvirrat och därför gjort det lite svårt att kunna bedöma Luleå är zebrornas infernaliska frenesi att ta utvisning i tid och otid; ofta för väldigt tveksamma nuddningar, samtidigt som de kunnat blunda för riktigt fula saker, t ex när Lias Pettersson tacklade Berglund i huvudet vilket zebrorna tyckte var OK.

Det har alltså blivit en väldig mängs PP och box.

Luleå har fått spela hela 21 boxspel - inget lag har varit så utvisat. Men vi har lyckats leverera 85,71% räddade boxar, näst bäst i serien. Inte så konstigt, vi är alltid bra i box.

Vidare har vi lirat PP vid 16 tillfällen och levererat mäktiga 31,25 PP%, vilket är utmärkt. Även om det är överraskande att hela fem lag lyckats ännu bättre. Nå, det känns som att vårt PP kommer att lyfta i år och konstigt vore det annars sedan vi fått hem våran egen Linus Klasen, trollkarlen i PP.

Detta om special teams, men vad kan vi säga för övrigt?

Att vi varit klart bäst under första två perioderna. Men tappat rejält i tredje perioderna i varje match. Vi har vunnit alla fyra matcher vi spelat, men tredje perioderna har ju varit bedrövliga. Här har vi resultaten i tredje perioderna:

Luleå-Warulfven 1-2
Oskars-Luleå 2-0
Luleå-HV 0-2
Luleå-Läjkers 1-1

D v s vi har förlorat tredje perioden i 3/4 matcher och bara Klasens mål 29 sek före slut hindrade att vi förlorade tredje även mot Läjkers.

Vad är det som händer, i tredje perioderna?

Ja, det är ju hur tydligt som helst.

Luleåforwards är otroligt duktiga att pressa motståndarna högt i deras egen zon. Har vid upprepade sett hur motståndarbackar vid sarg bakom eget mål blir omringade av TRE (!) Luleåforwards och då ofta tappar puck. De gånger de lyckas försvara puck och nå medspelare, blir det inga snabba uppspel utan de får svårigheter att passera Luleås lag, där checkande forwards snabbt kommit hem. Och framför allt försvarar slottet samt nyper fast de motståndare som med puck kommer in efter sarg.

Följden blir att motståndarna ofta ger oss puck och spel i deras zon och större delen av spelet sker där. Och Luleås anfallsspel är fint med tuffa forwards som gärna letar plats i motståndarnas slott, orädda för fysiskt motstånd; när motståndarna kryper ihop och grötar till det i slottet får vi ofta öppet högre upp för backskott som numera tycks ha blivit bättre och ett fint verktyg för oss framåt.

Men i tredje tappar vi Lyuleås vinnande vapen, den höga pressen. Flera forwards är beredda fortsätta, men inte alla. Och försvinner några fungerar inte den höga forecheck andra försöker utan vi blir överspelade. Och ju längre perioden går, desto mer sjunker vi ner och får till slut söka någon sorts kastbollshockey typ Warulfvens styrspel, men det är inte ett försvarsystem som passar oss så bra.

Så. Som jag ser saken. Hoppas jag att Bulan lyckas sätta eld i baken på våra forwards att orka fortsätta leverera den vinnande höga forecheckingen matchen ut och inte dra sig tillbaka.

Vi har ju en annan del av hockeyn, som de självutnämnda experterna i media förklarat kan/ska bli vår akilleshäl. Målvaktssidan.

Jaja, det tror jag vad jag vill om. Berguven är stabil och har inlett bra som förväntat.

Och i senaste matchen fick vi se den som rankats som världens bästa vakt bland 17-åringar - vår egen Jesper Wallstedt med spaden.

Och han var ljuvlig att skåda. Otroligt duktig på allt. Läste spelet, var ute och hindrade inspel med spade, snabb och rörlig, nere på knän och täckte fantastiskt när så behövdes, och relativt storväxt täckande stor del av målet hela tiden. Och dessutom läste han nästan alla skott framför allt på distans och nöp dem i plocken och gav inga returer.

Gudars skymning, vilken talang! Har nu hunnit smälta intrycken men faktum kvarstår att fortsätter han att vara så överjävligt bra blir det svårt för Berguven att få låna spaden.

Kanske är det ett helt unikt vaktgenombrott vi nu får ynnesten att få uppleva?

Längtar som fan att få se honom med spaden igen. Kanske det blir på torsdag, mot gårdarna på Hovet?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
M.Lemiux: Hmm. Oväntad åsikt av dig, men man får acceptera att vi kan tänka olika. Själv anser jag att trumpens insatser varit en nationell och internationell katastrof.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
M.Lemiux: Hmm, lite överraskad att/om du såg matchen när du fick följa Luleås match på radion? Men deu kanske har sett andras bedömningar av apmatchen.

Min uppfattning av Apan är att highsticking/möller är ett blysänke, men ju mer Apan kommer loss med övriga linor desto bättre chans har de. Dock är jag tveksam på deras försvar där de har flera backar som knappast håller SHL-nivå och dessutom är samspelet djupt i egen zon inte mycket att hurra för; lag som kan utnyttja det genom effektiv hög checking kommer Apan att få det svårt emot.

Dessutom är många apor försiktiga att försöka spela i slottet där det är tufft med följd att de gärna vinner skotten genom meningslösa distansförsök.

Men köpespelarna Broberg och Frödén har ju lyckats lyfta Apan en del, hur länge det nu får fortsätta.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
M.Lemiux: Å andra sidan, kändes det som att Klasens mål var ett sådant som t ex Einar Wolf men även fler gjort och gör då och då.

Jag tror att intensiteten och att hela lagen i SHL som regel medverkar över hela planen är annorlunda än i Schweiz och att det därför är lite svårare för Klasen att hitta sin roll, trots att han övertygade i Rönken/Bulan-hockeyn senaste året han lirade för oss.

Men man ser ju hur puck- och passningskreativ han fortfarande är och visst kommer han under säsongen och blir den spetskompetens vi behövt, speciellt i PP.

Om han fixar att vara så långt från fru och barn så länge - det är jag inte säker på.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Tja, nu vet jag inte om detta är ett politiskt forum, men säga vad man vill om Trump men inte tycker jag att han är så dålig trots allt. När han kom till makten i USA undrade man väl lite vad det var för filur och visst gör han en del udda uttalanden och udda beslut men USA har ekonomiskt gått framåt under hans ledning samt att han lyckats med saker som tidigare Presidenter inte lyckats med.
Tycker personligen själv att vi har en minst lika stor Bagdad-Bob som leder Sverige idag.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Absolut, men lite synd tycker man det ändå det är om SKAIK då de gjorde en riktigt bra match och var bättre än Brynäs förutom att göra mål då. Kändes som våran semifinalserie mot Frölunda 2019 då vi hade spel och chanser men de gjorde målen.
Extra skönt att det var Rödin som avgjorde (som Yoda hatar)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Ja, minst sagt skönt att Klasen äntligen får göra sitt första för säsongen. Lyssnade på matchen på radio och fy fan vad skön känsla det va när man hörde Klasen kommer fri och lägger in en backhand :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Nu börjar det klarna hur det gick till när Trump med flera smittades av covid.

Trumpen kräver ju att akut få tillsätta en ung konservativ kvinna i högsta domstolen, troligen i syfte att han efter förlorat val ska kunna vägra avgå och skylla på poströsterna med upprepade luridiska tvister som följd, så småningom avgjorda av HD.

Så bjöd han in till galafest för att presentera sin kandidat i helgen och alla följde trumpens råd om ansiktsskydd (bär dem inte!) samt social distansering (skit i det!) varpå det hela urartade i en orgie av handslag, kramande och kindpussande.

Och antalet smittade från orgien ökar för varje dag.

Så kan det gå, när faktaresistenta lögnare inbillar sig veta bäst om allt och alla. Frågan är hur mycket han kommer att få betala för sin blunder.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Apan utvecklas uppenbarligen åt rätt håll.

De fortsätter lyda sekten som kräver att highsticking-möller ska ha långa bollar på bengt och alla skottchanser, trots att de är för fega för att söka sig in i slottet, eftersom de tillsammans kostar Apan ungefär en miljon varje månad. De har ett mycket gott sekt ryckte.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Apan har bara 3 pinnar ner till jumboplatsen. En torsk till ... 💪
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Warulfven torskar mot Malmoe och de båda lagen nu sist i serien.

Röglet krossar gårdarna, trevligt,

Och Pölsan pulvriserar Apan.

Nu vore det förstås kul om plastlaget Pungen spöar plastlaget Gangsteröret men det orkar väl inte CryBerts gossar med.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Ja, vilken härlig sista minut då Apan torskar sin match och vi vinner vår match. Enda möjligheten att det varit bättre hade varit om vi mött Apan:-) Men det här duger också:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Yep, Apan nu nere på nedre halvan, bottenlaget söker sin plats:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Asså f*n han är bra den där Wallstedt och bara 17år, ja jisses vilken grabb.

Och så skönt med vinst i sista minuten och framförallt att Apan torskade sin match i sista minuten.
En bra lördag.

Man är glad!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Bra lag skapar sitt medflyt 😉

OCH Apan loosade 😀. Bra kväll
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Så skönt det är när Luleå trots allt emot oss ändå vinner:-) Klass!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
RÄTTVISAN SLÅR TILL!

Linus Klasen dribblar av Fasth och lägger in 2-1! Det är Tyrväinen som går rakt in i slottet, drar på sig ett helt gäng läjkrar och passar då ut till vänster där Klasen kommer i full fart och passerar läjkgänget, lurar Fasth.

29 sekunder kvar men Luleå håller matchen ut.

TRE JÄVLIGT SKÖNA POÄNG! Det satt långt inne, som följd av aprunkarzebrans hysteri att plocka ut Luleåspelare gång efter gång, i stort sett hela tiden komplett felaktigt!

Men Luleå Hockey vann - IGEN!

Jesper Wallstedt matchens lirare tycker jag. Stor och står rätt, i vägen hela tiden. Vaken och med på allt. Och en suverän plock, nyper alla skott! Han kommer snabbt att få många fler chanser; Berguven får passa sig.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Klasen 😀😀
Det är för att göra det här som han är här, LEVERANS! 👏👏

Wallstedt klart godkänd

Bra jobbat LHF
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
3.18 kvar, 1-1, tek i läjkzon.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
3.23 kvar, 1-1, tek i läjkzon.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Vi stod emot igen.

5 mot 5 nu, 5.42 kvar, 1-1.

Förbannade jävla pissdomare! Aprunkarparet Öhlund-Björk var ju extremt kassa tidigare, men nu har Öhlund skärpt sig något.

Björk från Boden är dock ini helvitte usel fortfarande och hittar på utvisningar på Luleå hela jävla tiden.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
PP för Läjkers igen. 8 min kvar av tredje, 1-1...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
13 sek in på tredje perioden kvitterar Läjkers till 1-1 efter att ha fått spela ÅTTA MINUTER PP på tretton minuter - och det var i stort sett enormt jävla feldömda utvisningar av aprunkarzebran bodenbjörk, fy fan.

Nu kan det bli tufft, tredje perioder har vi varit loja i flera matcher i rad och hoppas Bulan förklarat att han inte accepterar fortsatt lojalitet!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Satans, vi har inte bara Läjkers emot oss 👹
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Senaste tio minuterna - SEX PP-minuter för Läjkers efter skitutvisningar av zebrorna och värst nyss, när en läjk inte kan hålla balansen när han träffar på Engsund vid sarg.

Luleå har dock lyckats hålla buren tom, trots att Läjkers lyckats trycka på men Wallstedt fortsätter visa upp perfekt vaktspel.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Fan, så bra Wallstedt är. Haft mer att göra i andra perioden, och nu blir det tufft igen eftersom Läjkers får ytterligare ett PP.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Härlig situation: store ex-apan Lundberg ska passera efter sarg men den kortare Einar Wolf höfttacklar upp Lundberg mot sarg och ex-apan faller i kullerbytta.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Ojoj, halva PP spelat inga mål men rejält bra chanser för Läjkers, speciellt när Rosén spelar fri Gynge naken framför Wallstedt, och han får försöka gång på gång. Men Wallsdet är rejält stor och har benen bra täckande, släpper inte igenom.

Nästa halvan står Luleå upp bättre och Läjkers kommer inte in.

Nu 5 mot 5 igen, Luleå leder 1-0, halva andra spelad.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wallstedt är fortsatt stabil och imponerande att han de flesta gånger han fått ingripa plockat puck och inte givit några returer.

Jaha, nu blir det PP för Läjkers igen efter en billig "slashing" på Engsund.

Kämpa nu Luleå!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wow - vilket härligt mål!

Petter Wolf och Connolly kämpar oerhört vid sargen och läjkrarna kan inte freda sig, kan inte skydda puck, som Petter peter upp till Engsund vid blå och han direktklappar in 1-0 för Luleå invid bortre stolpen för Fasth.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Nope inget mål av Luleå i detta PP men Klasen styr fint och lyfter fram bra skottlägen på distans av Lill-Nisse och Kapten Erik, vilka dock inte går in.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Duktigt val av vår egen Isac:-)

Läjkers håller uppe spelet någorlunda och linan rosen-gynge hotar även om de inte lyckats ta fram riktigt svåra chanser. Dessutom är Wallstedt stabil, det lilla han haft att göra.

Mycket av dagens elithockey handlar ju om hur väl forwards utan puck lyckas pressa motståndare med puck i egen zon. Och det spelet dominerar Luleå och är därför det lag som haft mer och bättre spel i första perioden, även om det fortfarande står 0-0.

När Läjkers tar puck i egen zon är Luleås forwards rappa och starka vid sarg och tar ibland tillbaka puck samt, i annat fall, hindrar läjkers från att skölja upp speciellt snabbt.

I motsatta lägen försöker läjkersforwards, men Luleås försvar är härligt samspelt med fina pass och medspelare som gör sig spelbara, därför kan Luleå ofta vända spelet hyggligt snabbt och eftersom läjkrarna då blivit långa med höga ineffektiva forwards kommer Luleå snabbt in i läjkzonen.

Värt att notera att Läjkers går nära man mot man med närmast brottarhockey speciellt när vi söker oss in i slottet, men då har Luleå haft lite friare ytor för bra pass utanför och då vaskat fram skott på distans som ofta givit lös puck framför mål, där vi dock ännu inte lyckats panga in den.

Så Luleånågot bättre men 0-0 efter första och det kan sluta lite hur som helst.

Luleå inleder andra i PP 1.06. Ett läge som inte brukar resultera men Luleås PP hittills hyggligt så vi får se.

Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Luleflicka, kan vara värdefullt när det blir dags att komma hem från utlandsäventyr (om kärleken fortfarande är där dvs...)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Trevlig läktarbild i Delfinen: Luleåprodukten Isac Lundeström med flickvän följer världens finaste klubb live.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Molinsson sätter 1-0 för Pölsan mot Apan i URK arena.
Kommentera

« · 2086074 · »