Luleå HF

115805 inlägg · 887 ämnen

Forum

« · 68237 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Kom igen Lule!
Huge:

Svårt att vara objektiv när det gäller ens favoriter ;).
Nåja nu när kvartsfinalen är över så kan jag väl erkänna att mycket var spel för gallerierna, gäller ju att hetsa hehe!
Kommentera

Sv: Juniorhockey av Luleå
Ändå skönt o se att Taavola släppte in emil lundholm, eller är det lindholm och Andreas Lindström

Lindström gjorde fin debut annars.

slashar lundström o får en 2-3 cross-checkings i ryggen....

nä nu får man gräva ner sig i ett halvår ... sen jäklar är det revansh nästa år, med eller utan Taavola
Kommentera

Sv: Juniorhockey av Luleå
Pinsamt Luleå! 2-8 nu.

Samtidigt måste jag berömma Modo, utspelning av Luleå efter noter!

Ikväll visade Modo hur hockey skall spelas, jag bockar och bugar MÄSTERLIG UPPVISNING MODO!

Nu skall jag sörja ett tag, och sen med tillförsikt se fram emot nästa säsong.
Men först väntar fotbollen, sporten #1!
IFK Luleå iår hoppas jag ni når superettan!
Kommentera

Sv: Juniorhockey av Luleå
NU är det fan imig Frölundas tur bara inte MODO Gaylords vinner så är jag nöjd!!!!!!!!!
Kommentera

Juniorhockey av Luleå
Fan Luleå's första period var rena rama juniorhockeyn, dom gick bort sig något fullständigt Modo fick 2-1, 3-1 lägen på löpande band.

Nu är det fan kört, sommarträningen inleds i morgon dags träna uppspel och powerplay framförallt så här får det ifan i mig inte se ut!

Vinn hela skiten nu Färjestad, Modo får bara inte ta hem guldet!
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Salcin

Tillägg till mitt föregående inlägg:

Vi hade samma debatt i Brynäs i höstas när Sjödin blev anmäld
av Frölundas läkare för en armbåge på en VF-spelare.
Sjödin blev avstängd 2 matcher. Jag var en av ett fåtal i vår GB
som försvarade anmälan. Med detta vill jag ha sagt att även om
man är inbiten supporter till sitt favoritlag så kan man ju ändå
försöka att vara lite objektiv. Det har man igen i längden....
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Bara att hoppas att Luleå gör sin plikt ikväll. Med tanke på det spel som Luleå har haft de senaste matcherna så tippar jag följande: 12-3.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Salcin

Förstår inte hur du orkar framhärda med din ståndpunkt.
Är väl mest en besvikelse över att bli av med en av era bästa
spelare och just i detta viktiga läge. Sånt som händer.
Tror att övriga hockeysverige står bakom MoDo i detta fall.
Att Lulesupportrarna (alla?) inte gör det är väl ganska väntat.
Det beror som sagt vilken sida av staketet man står på.....
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
NuM:

Ok, vad tycker du ärligt själv om detta, när comhem intervjuade Hedin angående anmälan hade han själv mage att säga "nu vill jag inte att det skall gå inflation i anmälningar" när han just själv skickat in en.

Förra matchen fanns ett typexempel för anmälan, armbågen uppe i Finnström's ansikte på övertid men inte fan vill jag att Luleå skall anmäla den händelsen för det.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Det är trots allt de regler förbundet och hockeyligan kommit fram till. Inget har skett bakon Luleås rygg. De är delaktig i hur förfarandet skall gå till. Märkligt vad omöjligt det är att göra avtal med Luleå.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Lär dig läsa inläggen rätt!
Var har jag påstått att dommaren beslutar om avstängning, det dommarn besultar är huruvida ett fall skall tas upp i diciplinnämnden eller inte. Alltså ett grovt matchstraff, nu hade han inte dömt matchstraff överhuvudtaget, alltså skulle hela saken ha fått bero.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Om du nu tycker att avstängningen var rätt, varför gnälla.
Tycker du att det är bättre att idioterna får härja fritt bakom dommmmarens rygg?

Btw, så kan inte domaren besluta om avstängning.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Det var percis det jag sa i föregående inlägg, har inget emot Hedströms avstänging som sådan, helt korrekt men det skall vara dommaren som tar det beslutet.

Nu dömde han ju inte ens matchstraff, var först efter konsekvensen av tacklingen han dömde 2min utvisning vilket han inte först tänkt göra.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
De där grejerna är ju trista, men sådant är väl inte MoDo ensamt om? Dessutom har det ju inget med hur de spelar att göra. Sedan var det ju ett otrevligt överfall från Hedströms sida, så han får väl skylla sig själv.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Under seriespelet kan jag hålla med om att Modo imponerade, men sannerligen inte under slutspelet.

Att detaljgranska videosekvenser från matcher och sen skicka in ihopp om avstängningar är då inget jag anser hör hemma i ett slutspel, avstängningen i sig ahde jag inte haft något att invända imot OM det varit DOMMAREN som rapportrat händelsen.

Dessa matcher har varit en fis i rymden vad gäller tufft spel om man jämför med matcher under 90-talet och inte var det någon som gnällde över spelet då och skickade in videobilder, ska vara upp till dommaren att bedömma.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Håller med om FBK, men även MoDo har imponerat. Övriga lag i es kommer långt därefter i underhållningsvärde.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Det får stå för dig, tycker iaf inte det.

Kan man som jag även se dom brister som finns i sitt favoritlag och kritisera dessa så ska fan imig inte det anses som omoget och onyanserat, bara för att jag råkar ogilla Modo som lag och det står jag för.

Anser fortfarande att det är Färjestad som spelar det mest underhållande ishockeyn i Sverige för tillfället.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Salcin, jag tycker du har ett omoget, onyanserat o h ej omdömesgillt förhållningssätt till ishockey.
MoDO spelar i år en snabb, attraktiv och effektiv ishockey, som även "utomstående" torde uppskatta.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Hcpirates:

Ang. din fråga om bäste spelare i Luleå så finns det inga direkt spelskickliga spelare i laget, förutom Stefan "skuggan" Nilsson i övrigt är det mest grovjobbare och gnetspelare.

Ifall Jonas Rönnqvist återvänder till nästa säsong efter en misslyckad sejour i NHL, så ser det bättre ut.
Sen skulle jag gärna se Johan Strömwall åter i laget för en säsong iaf trots sin ålder, karl verkar vara en evighetsmaskin.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
det är klart man håller för hammers när man bor i halmstad,
men det betyder inte att man kan hålla annan hockeylag åxo och min del är det luleå jag har bott här i halmstad 30 år men man glömmer alldrig vad man är född vad har jag sett min första hockeymatch jo i luleå och i delfinen som ung. det är därför luleå har plats i mitt hjärta.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Tavve visade sin mognad vid presskonferansen senast då han rusade ut ur pressrummer skrikandes "Jag tål inte se den mannen mera" bara för att få sista ordet. Det om något bevisar att det är viktigare att gnälla än att stå för sin sak.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Du kanske blir förvånad nu, men i fallet Taavola håller jag helt med dig. Han har under sina 4 år i Luleå förvandlat laget från ett snabbt spelande och anfallsglatt gäng med fysisk ishockey till ett gnet- och tråkspelande lag.

Under åren med Osten och Brocke slog det gnistor om Luleå, förhoppningsvis är Osten åter i Luleå's organisation igen säsongen 2003/04 då hans kontrakt med Klagenfurt gått ut.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Luleå gnäller aldrig!
Taavelförsäljaren till coach är ju verkligen Sveriges ödmjukaste o trevligaste kille.

En verklig förebild för alla hockeyälskare o en ikon för trovärdigheten!

Luleå ett lag att glömma!
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Håller förövrigt med Invgar "Putte" carlsson på comhem att ett gnällspiksgäng som Modo inte förtjänar något guld, gnäll sen 20 års tid tillbaka.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Bara tanken på ett guld för MODO ger kväljningar, nä ska något lag vinna iår är det Färjestad och inget annat, dom var ju totalt outstanding i serien.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
MoDo vinner sm-guld i år, inte mycket att göra åt det, mer än applådera.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Här gratuleras inte till någon jävla semifinalplats för MoDo, skulle Luleå åka ut så hoppas jag att det lag som får möta MoDo krossar dom fullständigt med 3-0 i matcher.

Har dock inte gett upp hoppet om en semifinalplats för Luleå ännu, om det blir vinst ikväll såär helt öppet den avgörande matchen på onsdag.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Gratulerar till semifanlaplatsen, MoDo.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Luleå hockey vinner mot modo med 3-2.Hoppas lule kör över käringarna & vinner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Daniel
Kommentera

modo
modo 'är ett bra lag men det räcker inte till guld
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
vem är lules bäste spelare?
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Antar det är förmycket Lule fans här så man får väl ge sey..
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
håller man inte på hammers om man bor i halmstad?
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
det hoppas jag med av hela mitt hjärta. jag själv bor i halmstad i
hallandslän men jag är uppvuxen vid haparanda så det är därför
luleå är mitt lag. jag önskar all lycka i kampen. hoppas att det är
många puckar som prasslar i motståndar kassen.
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
ne hoppas de går bra för LULEÅ
gillar absolut inte MoDo!
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Ne jag hoppas det går bra för MODO!
gillar inte Lule
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
mina myran: tvärtom va..hoppas de går bra för dom... Luleå vinner!
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
lycka till i övriga matcher! vet att ni tar dom!
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Hoppas det går dåligt för er..
MODO vinner!
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
kom igen och ta MoDo! skulle vart skit skönt om ni slog ut dom!
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Kom igen killar....
Detta fixar vi!!
Vi i SKÅNE håller tummarna (förrutom äckliga MIF:are)

Forza Lule!
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
Heja Luleååååååååå!!!!!!

Ni é bäst och ni kommer att vinna matchen idag nere i Kempehallen. Just nu är det 3-1 till Modo men vi vet att ni kommer igen...Kämpa på!!!

Vi syns i Luleå den 18 Mars då Luleå blir klara för semifinal!!!


Hej då!
Kommentera

Hedström.
Vad har Taavola och Hedström för syn på idrott egentligen? Jag blev arg och besviken på en tränare som jag trodde mer om när jag läste aftonbladet... Hedströms avstängning kommenteras av honom med orden "löjligt att komma i efterhand och anmäla det som hände." Är det löjligt att anmäla farligt spel när domaren missar det? Den nya regeln finns ju faktiskt just för att stävja den sortens missar...

Taavola säger att Lule aldrig skulle leta fel i efterhand "För oss i Luleå handlar det om etik och moral"... Att vara besviken över att förlora en duktig och viktig spelare, visst. Men att kalla det oetiskt att vilja få bort hjärnskakningsbringande armbågstacklingar, är inte det rätt svagt?
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT DET GÅR VÄGEN FÖR LULEÅ OCH ATT FORTSÄTTNINGEN FÖLJER. JAG TROR ATT KAMPEN OM SM-GULDET
DET ÄR 3 OLIKA SOM SLÅS OM DET. DEM 3 ÄR LULEÅ , FÄRJESTAD
OCH VÄSTRA FRÖLUNDRA. INGENTING ÄR AVGORT ÄN. MEN SÅ SMÅNINGOM FÅR VI SVARET. MITT HJÄRTA ÄR MED LULEÅ.
OCH KANSKE KAN OXÅ HÅVE BLANDA SIG I LEKEN.

MÅ BÄSTA HOCKEYLAG VINNA.

FORZA LULEÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Kom igen Lule!
MoDo vinner den viktiga matchen imorgon i Kempis och MoDo vinner även i Luleå på måndag. Det hoppas jag på i alla fall!!
Kommentera

Kom igen Lule!
Kämpa Lule!!
Seger på bortaplan skulle ge en härlig fördel.. Jag tror iaf att Lule kommer att avgöra i sjunde matchen.
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Jag menar inte här utan på matcher...daaa...
Påminn mig inte....
Kommentera

Kvartsfinal 3/7
Ytterst viktig seger vill påstå att det var en nyckelmatch, nu ligger perssen på MoDo i dom 2 kommande matcherna, lyckas Luleå "stjäla" en dessa matcher på bortaplan så ser det mycket bra ut.

Om det inträffar känner jag mig rätt säker på att Luleå avgör hemma i den sjätte matchen
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Mini-myran vad yrar du om finns inte ett endaste inlägg här som komenterar LHC i negativa ordalag överhuvudtaget.

Nu är det slutspel och ert lag är inte med, bättre lycka nästa år.
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Fulla ord:Jävla Linköplare har jag hört t.ex. , Hur i fankimä kan man va så sketig?
Liksom sånt säger man ju inte så ofta...
O jag fattar inte varför "den personen" hade så svårt att säga linköpin o va tvungen o säga linköplare....
Undrar vad den klacken dricker igentligen.....*hmm*
Kommentera

« · 68237 · »