Albert Hall: Känner mig rätt sugen på att se matchen faktiskt, (matchstart 19.30 om jag förstod saken rätt) speciellt när jag såg att Brithén skulle vara expertkommentator. Hmm....om jag sitter med ryggen mot teven och ser matchen genom en spegel samtidigt som jag har skruvat ner ljudet så kanske det går bättre...
Läste i Tidningen Ångermanland att Hedin varit över till Finland på blixtvisit för att studera en tjeckisk center född -73 med ett snitt på en poäng per match. Tydligen tyckte dock Hedin inte att det var något för MoDo att satsa på.
Paddan: Bra, då hinner jag se hela matchen ikväll! Såg att Svenska Spel ger 3,10 på modoseger. Jag är faktiskt lite sugen att spela en singel på Modo. Känns som att en skräll kan vara på G. Fast å andra sidan ska väl du se matchen på C+?
Albert Hall: Nepp, allra uslast är de som kom på "genidraget" att skriva och skicka ut de där breven. Hur man nu överhuvudtaget skulle kunna tro att såna där hotbrev skulle få domarna att sluta ta utvisningar på LHC-spelare ligger bortom mitt förstånd.
Verkar bli senare matchstart i KA efter det trevliga snövädret i bl.a. Öviksområdet som ställt till problem för flyget.
gud: Jojagvet. Ändå är inte jag känd som satsestetiknisse precis. Jag har surfat runt på diverse hockeysajter i en timme nu och letat. Iofs kunde jag väl räkna ut tabellen med hjälp av din resultatsida, men nånstans går gränsen. Nu ger jag upp.
gud: Han gillar ståplats och han såg nog Lövenklacken som det minst onda av två onda ting. Han är, precis som jag, luling och håller naturligtvis på det nordligaste av lagen när han ser matcher där favvolaget inte är inblandat.
Portello: Tennis är nästan det enda som visas där nu när det e Australian Open. Först Live hela natten sedan höjdpunkter åsså visar dom nån match i repris åxå.. Tycker personligen att dam tennisen e roligare att se på bättre spel inte bara serve retur + då att det finns många damer som ser bra ut t.e.x Kim Creisjes eller hur hon stavar och Hancukova mm
Paddan: Nattis Paddan, Jag vägrar att sjunga med men kan nynna lite mmmmmmm, mmmmmm (om man skriver så när man nynnar) Jag ska nog åxå uppsöka snarkofagen nu eller åtminstonde lägga mig om jag orkar blir det att se lite tennis på eurosport
Jäklar, tror att Lennart blivit vansinnig sedan jag övergav honom för Birgit. Tror han tillverkat någon voodoodocka och sitter och sticker nålar i den just nu, för just nu har jag en otrolig blixtrande huvudvärk.
Eller så klarar inte mitt huvud av att jag försöker vara positivt inställd till matchen mot HV. HV-MoDo 2-6, målskyttar för MoDo: Staal 2, Högardh, Hedin, Wennerberg och Lehtinen.
Nåväl, nog dags att gå och lägga sig nu. God natt!
Sjung med nu: "We shall overcome We shall overcome We shall overcome some day
Chorus: Oh deep in my heart I do believe We shall overcome some day"
Paddan: En grupp som jag gillar är Sonata Arctica. En hårdrocksgrupp från Finland. Hörde dom Live på Piteå dansar och ler i somras, synd att ljudet inte var det bästa.
Zoogin: Inspirerad av en av de nya spelarna i LHF, vill jag rekommendera gruppen Garbage. En av medlemmarna i gruppen är Butch Vig som bland annat har producerat Nirvanas skiva Nevermind.
Paddan: Jag har New Orders senaste skiva och jag tycker den är bra, annars är min favoritgrupp The Eagles som jag har sett live dels vid Sjöhistoriska museét 1996, dels i Globen 2001. Jag kan rekommendera DVD:n "Hell freezes over" från deras återförening 1994, med fyra nya låtar och 13 gamla klassiker som nyinspelades för MTV- unplugged. Hotel California är bara världens bästa låt tycker jag, jag blir faktiskt gråtfärdig när jag hör den, så vacker är den. Faktum är att Eagles håller på och spela in ett helt nytt album som ska komma ut i slutet av 2003.
knaskamilla: Wow, är det skivtipset jag har kommit fram till. Då kan jag väl passa på att tipsa om låten "60 miles an hour" från New Orders senaste skiva. Det är det tempot MoDo kommer att hålla under morgondagens match.
Känslan efter matchen kan bäst beskrivas med följande låttitel, från skivan Getting away with it...live, med den Manchesterbaserade gruppen James: Top of the world.
knaskamilla: Fast det är ju svårt för dommarn att se när de bara ser en ruskig smäll mitt på planen, däremot får man hopaps att Sjögren får en saftig dos. Vet någon när det beslutas?
knaskamilla: Rekomenderar : No frontiers, Runaway,Would you be happier?, Radio,Old town,Queen of Hollywood mm mm mm .Mao ladda ner alla låtar du hittar med dom :)
Naturligtvis har jag hört dem förr. Vissa låtar har man hört sig tokless på. Jag har dock bestämt mig för att ge dem en chans (ungefär som jag gör med all NuMos åttiotalsmusik). De låtar man inte har hört kan ju vara bra, tänkte jag.
Portello: Jodå, det blir nog en enorm uppvisning i missade målchanser och kollektiva kollapser i försvarszon, från HV:s sida alltså. Själva kommer vi att glida ut som ett helt nytt lag till ackompanjemang av vår nya propagandaminister Birgit Friggebos fina stämma. "We shall overcome" ljuder över KA och spelarna uppträder som i trans.
I teorin fick han inget straff, men i praktiken fick han det ju i alla fall - eftersom han fick matchstraff och missade ytterligare en match i väntan på beslutet om straffet.
Skulle det ha varit rättvist skulle han dock inte ha haft något straff alls. En tvåa kanske, men jag vet inte vad man skulle ha benämnt den som.
Paddan: Tror personligen att Modo förlorar mer när han är på plan än när han inte är det så jag höll nästan tummarna på att han inte skulle få nått straff :)
Erkänn att du skrev det en gång och sedan körde klippochklistrametoden!
Jag laddade hem lite Corrs nu, faktiskt. Min bästis har tjatat om dem i...tja...ungefär sedan vi lärde känna varandra för sex år sedan. Jag tror iofs att han gillar dem bara för att tjejerna är snygga... ;)
Vad tror du om morgondagens match mot Hv? Man kan ju inte påstå att något av lagen sprudlar av självförtroende. Ska man tippa på 4-2 till er. Wilde och Warg tvåmålsskyttar :)
Lövva: Verkar inte bättre än att det enda straffet i fråga om Warg är att vi Modoiter har behövt genomlida matcher där han varit inne snart sagt halva matcherna utan att skapa ett dugg och inte heller klarat av att utföra en korrekt tackling eller slå en passning till rätt spelare....
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?