Albert Hall: Tycker det var en av det bästa matcherna jag sett i Coop iår förutom den mot Hv 71 som vi tyvärr förlorade, även Mif matchen var bra den ligger helt klart på topp 3 av årets matcher tycker jag..
Albert Hall: Tycker det var ganska bra tryck på klacken idag hellst i 3:e det har blivit skärpning på den fronten det e jättekul. hur låt det på sittplats?
....... "The Mighty Ducks of Anaheim announced today that the National Hockey League (NHL) club has recalled right wing Jonathan Hedstrom from the Cincinnati Mighty Ducks, Anaheim’s primary development affiliate in the American Hockey League (AHL).
A native of Skelleftea, Sweden, Hedstrom has played in 10 games with Cincinnati this season, scoring 6-3=9 points with 14 penalty minutes. He was assigned to Cincinnati on October 2, 2002. The 5-11, 201-pound right wing (24 years old) was acquired by Anaheim from Toronto for sixth and seventh round draft picks in the 2000 NHL Entry Draft on June 25, 2000."
Portello: OK, var jag som drog förhastade slutsatser. Låter samtidigt lite kryptiskt att de valt att entlediga Sjögren från sitt kontrakt av den orsaken att de nu hade alla spelare friska och att det därmed inte fanns något behov av hans tjänster. Men han kanske bara hade anställning som vikarie...
...satt nyss och tittade igenom highlights från matchen. Hmm, Rönnqvist verkar ju vara överallt, körde han nonstop eller? Kanske borde byta ut åttan mot en liggande åtta som tröjnummer istället, för igår måste han väl nästan ha varit som en evighetsmaskin.
....och Brithén var tydligenmindre nöjd med spelarnas uppträdande på isen bland annat
Portello: Hedström fick tydligen göra NHL-debut redan inatt efter uppkallningen från Cincinnati.
"Rookie winger Jonathan Hedstrom, recalled from Cincinnati to replace Smirnov, made his NHL debut Tuesday, skating on the fourth line with Marc Chouinard and Mike Brown."
Fick närmare nio minuters istid fördelat på tretton byten och några sekunders spel i både PP och BP. Han är dock inte antecknad för något skott på mål i matchen mot Detroit.
Portello: Hrmpf. Nu tycker jag att gud får skärpa sig. Måste han skylta med resultatet i TIK-matchen fortfarande när vi har ett mycket skojsigare resultat att titta på numera? Gör om, gör rätt.
Lulekickan: Hmm, på något sätt så tycker jag att det där ser trevligt ut. Bör väl betyda att det som hände igår i själva verket aldrig har hänt utan bara var en ond dröm i likhet med mardrömmar om Lennart Svan.
Lulekickan: Hmm, nu blir jag lite förvirrad. Skulle jag njuta av att vi förlorade? Kanske det, blev i varje fall kvitt den tillfälliga depressionen efter förlusten mot Brynäs.
Anaheim är tydligen ute på en trematchers roadtrip så jag antar att han i varje fall borde få minst tre matcher på sig att visa vad han kan.
Kickan: Skuggan,Fagemo och Rönnqvist var ett riktigt genidrag från Tavve. Synd bara att inte Fagemo lyckades göra mål igår. Jaja förr eller senare börjar puckarna studsa rätt för han också.
Fjärde kedjan med Hägerbäck,Lundberg och Ledin är riktigt skoj att se. Kul att dom får tavves förtroende.
Lulekickan: Tack får jag skriva till Salcin som bestämt gick in och ändrade det jag inte hade hunnit med... även jag måste lämna denna HS värld och ge mig ut i den hårda verkligheten..
jobbet måste skötas någongång också..även barnen hajade till när dom såg gubben utanför datorrummet vi har hemma...
gud: Jaså, så farbror menar att det finns en värld bortom HS också. Hur ser det ut där? Hmm, allt är väl förståss rött och vitt om jag känner farbror rätt.
När det ändå ändrades på texten kunde den inte gjorts mindre också och kanske till och med i grått. Tycker att det sticker så fruktansvärt i ögonen det där. ;)
Nåväl, vi har ju två säkra vinster kvar i mellandagarna! Då jädrar kommer en pånyttfödd Fredrik Warg att spotta in mål bakom Hento....
Firmafest var det visst ikväll.......... *suck* Imorron ska jag vara på jobbet klockan 8.00. Hur nu det ska gå till. *dubbelsuck* Att man aldrig lär sig. Fast imorronkväll ska vi ge Djurgårn en match!
Dysso: Hahaha, nog för att vissa kanske blir ovanligt givmilda när det börjar närma sig jultider men någon måtta på givmildheten får det väl vara. Eller kan Albert ha menat att de gav bort en match så att de bara behöver spela 49 och jyrgårn måste spela 51? Vilken match väljer de bort i sådana fall?
Apropå gåvor så har Hedström fått spela sin andra NHL-match i karriären, förlust med 4-0 mot Buffalo. Spelade drygt sju minuter, gjorde 13 byten, sköt ett skott på mål och gick -1 i matchen.
Albert Hall: Hur det känns, jo ungefär som vanligt, fruktansvärt nervöst. I och för sig har vi hållit uppe spelet mycket bättre på hemmaplan, men samtidigt så verkar Brynäs ha hittat upp ur sin extremt långa formsvacka. Hoppas självklart på en upprepning av matchresultatet från första mötet i Kempis, 5-0, men sån tur har vi nog inte. Brynäs vill nog göra något mål i varje fall ;)
Sen måste vi ju också vänta en timme extra på att matchen ska komma igång, blir än mer nagelbitande.
Albert Hall: Hmm, jaså, turen till pysskologen och spåkärringen har gjort Albert till riktig optimist. Kan aldrig vara bra det där.....
Om jag fattat det rätt så har det någonting att göra med att Challe behöver tid att redigera sina reportage i Hockeykväll. Hmm, så de menar alltså att det finns någon tanke bakom reportagen......
Paddan: PR32 till Leksand. Djurgården, Modo, Löven, VF och nu Leksand. Hans femte elitserieklubb. Om jag inte glömt nån?
Jag vet att Robert Nordmark också spelat i fem lag. Tomas Sjögren har nog också fem lag? Finns det nån som spelat i fler? Vem är elitseriens största vandringspokal genom tiderna?
Albert Hall: Jepp, jag läste det där på bussen till jobbet i morse. Otroligt vad tidigt "kvällstidningarna" kommer nuförtiden. Blev ju alltså inget Perm-äventyr för honom utan istället för att skyffla in ryska rubel får han försöka att hindra motståndarna från att skyffla in puckar i Masugnen.
Tyckte att det kändes som att Robban Nordmark borde ha varit i fler elitserieklubbar än fem, men tydligen inte. Kommer inte på någon på rak arm som spelat i fler än fem elitserieklubbar under sin karriär, men det är nog inte otroligt att det finns någon.
Albert Hall: Nja, jag tror vi avstår. I och för sig gjorde han skapligt med poäng i MIF, men hade samtidigt också sämst +/- statistik i laget.
Nej, jag tror att vi letar efter någon i Sydkinesiska ligan istället. Eller kanske att vi kan hitta någon i Australien eller Nya Zeeland, känns som helt nonchalerade områden av talangscouterna!
Paddan: Vad tror du om kvällens drabbning mot Pölsa? Dom verkar ju onekligen ryckt upp sig på senaste tiden. Tror ändå att Modo vinner. Tips:6-3 Domare : Robert Lahti.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Godnatt Portello och Albert!
(Hoppas på bättre tur för oss i nästa match i Coop Arena i mellandagarna)