Albert Hall: tack för det..det är en stor kontrast kontra denna tidpunkt i fjol och den idag...man fattar inte själv som TIMRÅ IK supporter att vi är serieledare den 2/1 03 och vi har spelat 32 omgångar.. helt otroligt...
Hälge: Jo, precis, sju av tio matcher på bortaplan är inte direkt något som får en att tro på speciellt många poäng med tanke på vårt bortafacit hittills denna såsong. Serieledning för Timrå, måste kännas än mer som en enda stor rödvit dröm förstår jag!
Albert Hall: Hmm....med tanke på det fina smeknamn som laget fått av bland annat Kickan och Savage på forum så får jag lite halvknepiga associationer till ordet Pirroeffekt.....
Torgnyeffekt, är det när man byter från mänsklig drivning till drivning på fyra hjul?
En poäng borta mot Brynäs måste man ju vara nöjd med med tanke på alla skador och sjukdomar som Luleå drabbats av. Det är bara att hoppas att Skuggans magsjuka går över och framförallt att den inte sprider sig till resten av laget. Är det någon som vet när Petter och Bulan kan vara tillbaka?
Albert Hall: Morrrr! Ni är ju hopplösa. Hur kunde ni missa att ta fram guldtråden till gårdagens match? : (
En pinne igår var två färre än jag hoppats på mot Pölsingarna. Skönt dock att Pung-Krockarna, Korvkiosken och Kringlorna förlorade. Särskilt som Redox lyckades vinna.
Lulekickan: Grattis till ett poäng. Du skall vara ganska glad för det. LHF spelade tätt i mittzonen. Det blev förstås ganska så tempofattigt och tråååkigt. BIF borde avgjort i tredje. Är glad ändå för de 2 poängen.
Lulekickan: Lizzard tog faktiskt fram guldtråden, men av någon anledning så blev det bara ett inlägg, klockan 18.47. De kanske alla insåg att guldglansen börjat flagna betänkligt just nu....
Paddan: Hrmpf! Du förväxlar oss med dina Pung-Krockare som ligger nedanför slutspelsstrecket. Dessutom menade vi ju inte med guldtråden att vi tar guld den här säsongen, utan den är bara den matchtråd vi skall skriva i tills vi tar nästa guld - sedan må det vara den här säsongen eller om 25 år.
Syndaren står nog att söka i den som startade tråden "Brynäs-Luleå" till att börja med, och sedan är väl det där med att reflektera över vilken tråd man skriver i kanske inte den starkaste sidan hos skribenterna i den här gb:n : )
Upptäckte just att Savage reggat sig på HS. Skoj! Men inget skrivet ännu? Han laddar nog, åsså får vi se tidernas längsta inlägg som hans första inlägg här.
esaselänne: Tack, och grattis i retur till era 2 poäng. Nog hade jag helst ha velat ha 3 p till LHF förstås, men eftersom de flesta andra resultat gick våran väg så lägger jag mig inte ner och dör för att det bara blev en poäng. Vi tar 3 p mot HV istället, och i hemmamötet mot tikarna som börjar ha gjort sig förtjänta av en förlust nu.
Lulekickan: Jag skäms. För att jag inte tog fram guldtråden alltså. Till mitt försvar kan jag ju säga att jag ramlade in här nån gång i första pausen efter att ha haft träning med grabbarna. När jag väl kom in var jag så ivrig att läsa kommentarer, följa swehockey online och så vidare att jag glömde guldtråden. Förlåt. I fortsättningen ska jag ta mitt ansvar. För övrigt borde väl också andra känna lite ansvar? Portello exempelvis? :-)
En eloge till Paddan, som trots sitt handikapp (oluling) åtminstone försökte ta fram guldtråden.
Lulekickan: Hahaha, kanske det. Sitter för övrigt just nu och syr på den nya kostymen till Pungo, den tasmanske pungdjävulen, som kommer att vara vår nya maskot framöver. Funkade inte riktigt med den där Kapten Zoom-dräkten som jag inte hann sy färdig till matchen på annandagen.
Som jag meddelade dig tidigare har vi också som ett led i namnbytet fockat HA som presschef och anlitat Jakob Hård istället.
lizzard: Jepp, äras den som äras bör. Antar att Albert säkert var för upptagen med att bläddra i den där boken av seriemagasinsformat ,som han med hot om vaktbrutalitet försökte få mig att köpa i LHFs souvenirshop, för att upptäcka detta. ;)
Paddan: Du blir säker fin i din nya kostym. Synd att jag inte hann kolla in zoom-dräkten på annandagen. Lite mindre HS via trampmodem, och lite mer nål och tråd kanske vore befogat?
För trampsymaskin utsätter du välan inte lokalbefolkningen för?
Albert Hall: Äsch, var någon jeppe vid namn Anders Linder som hävdade att jag inte fick vanära en sådan klassisk kostymering så jag beslutade mig för att inte stoppa upp planerna på att slutföra kostymen.
Så lätt ska de inte komma undan mina trogna undersåtar så att de får vila när inte modemet är igång. Nej, nu är allting i hemmet anslutna till cyklarna. Får tacka ett visst elbolags reklamfilmer för uppslaget.
Zoogin: Äh, så farligt var det inte att det blev matchsurr i en annan tråd istället. Vi fick ju bara med oss en poäng i alla fall och det viktigaste är ju att 3-poängarna finns med - då kan vi ju låtsas som att vi aldrig förlorat en endaste match : )
Småkronorna höll på att skrämma halvt ihjäl mig. Vitryssland... *ryyyysa*
esaselänne: Vi ska göra vårt bästa, och i gengäld hoppas jag ni piskar Korvkiosken ordentligt. Lycka till!
Hoppas mina lycka till nu har samma verkan som de hade för TIKarna som jag lyckatillade stup i ett tidigare under säsongen - i så fall är segern redan er.
esaselänne: Fast jag kanske skulle vara lite försiktigare med mina lyckatillanden. Det var ju aldrig meningen att det skulle gå såååå bra för Timrå, bara att de skulle ta sig till slutspel, och helst då efter oss i tabellen. Så snälla, se till att fortsätta ligga bakom oss även om ni klättrar förbi några andra lag - förslagsvis såna som MooDooisterna och Korvkiosken, annars kan jag nog bara önska er lite lycka till och bara ibland : )
Lulekickan: Tyvärr jag kan nog inte lova någonting. Det kan hända att vi ligger före Er i tabellen innan slutspelet börjar. Jag ber isåfall ursäkt för det. Linköping och Leksand kommer att ligga risigt till och även, som du säger MoooooDooooo.
Hälge: Hon får väl skicka fakturan till Kent Norberg, eller kanske Boorken och Challe kan dela på den då de ju verkar funkat bra som extra tändning för er del.
esaselänne: Nähäru, det går jag inte med på, fast BIF får min tillåtelse att ligga på platsen alldeles bakom LHF i tabellen. Om vi blir 4:a blir ni 5:a, om vi blir 5:a blir ni 6:a osv. Det betyder att ni som sämst slutar 8:a i grundserien. MIF vill jag förresten också se på oslutspelsplats tillsammans med de tre lag jag redan har nämnt.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
tack för det..det är en stor kontrast kontra
denna tidpunkt i fjol och den idag...man fattar inte
själv som TIMRÅ IK supporter att vi är serieledare
den 2/1 03 och vi har spelat 32 omgångar..
helt otroligt...